Forum OSKKO - wątek

TEMAT: nadgodziny
strony: [ 1 ]
lama03-10-2003 08:51:51   [#01]

Witam wszystkich urzytkowników forum ! To moje pierwsze wystąpienie.Przepraszam,że od razu z żalami.

Wiem, ze nadgodziny w szkole są przyznawane uznaniowo -przynajmniej w mojej zawsze tak było.To pewnie forma nagrody, bo za tym idą pieniądze!

W zeszłym roku szkolnym robiłam awans zawodowy - jestem nauczycielem dyplomowanym, a tym roku się dowiedziałam, że ponieważ moja stawka godzinowa jest wyższa niż mianowanego, będe miała mniej nadgodzin do szkoła musi oszczędzać!!!

Czy w ten sposób motywuje się nauczyciela do podnoszenia kwalifikacji?!?

A może jest jakieś odgórne-ministerialne zarządzenie w sprawie nadgodzin dla dyplomowanych, a ja o tym nie słyszałam?

Joanna Berdzik03-10-2003 09:01:52   [#02]

nie ma...

u nas tez ograniczanie

mam określoną kwotę na zastepstwa- kombinuję jak mogę:-(

Marek Pleśniar03-10-2003 09:03:38   [#03]
jakoś mam sprzeciw przeciw traktowaniu takich rzeczy jako nagród. "Postaw czerwonego sukna"?
Ewa z Rz03-10-2003 12:21:28   [#04]

a ja nie rozumiem...

Co za nadgodziny? Pewnie chodzi o godziny ponadwymiarowe, ale one wynikają z planu nauczania a nie z tego czy n-l jest "droższy" czy "tańszy"...

Ponadto RP opuiniuje projekt arkusza i gdyby zaprotestowała, bo przydział nie uwzględnia potrzeb uczniów, albo może wpłynąc na gorsze wyniki szkoły, to dyrek zastanowiłby sie poważnie nad tym.

Mnie po prostu ponadwymiarówki wychodzą same i żaden n-l nie może powiedzieć, że mu je dając, czy nie dając biorę pod uwagę jakiekolwiek inne względy poza merytorycznymi.

Dżoana03-10-2003 17:02:11   [#05]
Oj Ewa, znowu się czepiasz nazewnictwa. Jak zwał, tak zwał. Grunt, że wszyscy wiedzą o co chodzi.
AnJa03-10-2003 17:18:06   [#06]

Umiarkowanie wiedzą;-) Nadliczbowe czy ponadwymiarowe to faktycznie w naszej praktycze jeden czort - parę wątpliwości pozostaje jednak:

1. zastępstwa doraźne - u mnie jak u Joasi mam jakąś kwotę, jeśli mogę zawsze wysyłam tańszego,