Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Jestem przed mierzeniem jakości....
strony: [ 1 ]
MaDem01-10-2003 21:25:02   [#01]
Witajcie! Jestem przed mierzeniem jakości, już to kiedyś przechodziłam, więc stres jest mniejszy, ale ........okazało się, że powinnam mieć procedury egzaminów sprawdzajacych i klasyfikacyjnych i uwaga: zasady dokonywania wpisów w "Księdze skarg i wniosków"  :-)))) Szczególnie za to ostatnie nie wiem, jak się zabrać. Jak to jest u Was??? Może ktoś podzieli się ze mną spostrzeżeniami w tej kwestii?
HenrykB01-10-2003 23:56:24   [#02]

Wreszcie coś nowego. Jakiś nowy regulamin się szykuje.

Coś dla nas - regulamin wpisów do księgi skarg i wniosków.

Piękne!!!

W rozporządzeniu nie widzę jednak księgi! Może źle szukałem?

Dziennik Ustaw

Warszawa, dnia 22 stycznia 2002 r.       Nr 5       Poz. 46

 

 

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 8 stycznia 2002 r.

w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

(Dz. U. Nr 5, poz. 46)

 

Na podstawie art. 226 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego zarządza się, co następuje:

 

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Rozporządzenie reguluje organizację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków, składanych do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego oraz organów samorządowych jednostek organizacyjnych.

2. Przepisy rozporządzenia stosuje się do skarg i wniosków składanych do organów organizacji i instytucji społecznych, gdy pozostają one w związku z wykonywanymi przez te organizacje i instytucje społeczne zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

3. Przepisy rozporządzenia stosuje się również do:

1) skarg i wniosków przekazanych właściwym organom przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje i instytucje społeczne,

2) materiałów prasowych i innych opublikowanych wiadomości, jeżeli mają znamiona skargi lub wniosku i zostały przesłane właściwym organom przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne.

§ 2. Skargę lub wniosek adresowane do właściwego organu i przesłane w odpisie do innego organu rozpatruje i załatwia, w ramach swojej właściwości, organ, do którego były adresowane.

§ 3. 1. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza się wyodrębnionej komórce organizacyjnej lub imiennie wyznaczonym pracownikom.

2. W siedzibie danej jednostki organizacyjnej, w widocznym miejscu, umieszcza się informację wskazującą komórkę organizacyjną lub wyznaczonych pracowników przyjmujących oraz rozpatrujących skargi i wnioski.

§ 4. Organy państwowe określone w art. 229 Kodeksu postępowania administracyjnego, przekazując w trybie art. 232 tego Kodeksu skargę do załatwienia właściwemu organowi niższego stopnia, mogą żądać od tego organu informacji o sposobie jej załatwienia.

 

Rozdział 2

Przyjmowanie skarg i wniosków

§ 5. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

§ 6. 1. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

2. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

§ 7. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.

Rozdział 3

Rozpatrywanie skarg i wniosków

§ 8. 1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

§ 9. Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.

§ 10. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, organ, do którego wniesiono skargę lub wniosek, rozpatruje sprawy należące do jego właściwości, a pozostałe przekazuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, właściwym organom, przesyłając odpis skargi lub wniosku, i zawiadamia o tym równocześnie wnoszącego skargę lub wniosek.

§ 11. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

§ 12. Organ rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstawania.

§ 13. Właściwy organ zawiadamia redakcję prasową, radiową lub telewizyjną o wynikach rozpatrzenia sprawy stanowiącej treść przesłanego temu organowi przez redakcję materiału prasowego lub innej opublikowanej wiadomości, mającej znamiona skargi lub wniosku, a także dokonanych rozstrzygnięciach, wydanych poleceniach lub podjętych środkach i działaniach.

 

Rozdział 4

Przepis końcowy

§ 14. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: L. Miller

 

AnJa02-10-2003 00:05:37   [#03]

Interesujące będzie zwłaszcza wnoszenie do tej książki skarg pocztą elektroniczną;-))

Z tą książką było coś i u nas po sąsiedzku - kontrolował szkołę gość mający opinię matołka - myślałem więc, opowięść o zaleceniu założenia takowej to dowcip z rodzaju "sołtys z Wąchocka" (Panie Sołtysie!! - bez urazy) - a tu masz!

krystyna02-10-2003 00:07:43   [#04]

Cytat z narady dyrektorów z KO:

"Jeżeli przychodzi do nas ktoś z ewentualną skargą, to natychmiast powinniśmy uprzedzić i zapytać:

  • czy Pan/Pani przyszła na prywatną pogawędkę ? Jeżeli tak, to robimy herbatę....
  • czy Pan/Pani chce mnie o czymś zawiadomić oficjalnie, złożyć np. skargę ? Jeżeli tak, to zobligowana jestem wyciągnąć karkę (księgę...) i protokołować przebieg cełej naszej rozmowy pod którą się podpiszemy... Bowiem dopiero wtedy będę mogła nadać sprawie oficjalny bieg..."

Podobno taki "wstęp" może odstraszyć niejednego pieniacza...(to zdanie też nie jest moje, a z tej narady...)

AnJa02-10-2003 00:12:58   [#05]

Krysiu:-)

Wstęp odstraszy amatora - prawdziwego pieniacza tylko zachęci do częstszego przychodzenia - bo go i tu doceniono (oczywiście wybierze protokołowanie).

krystyna02-10-2003 00:15:07   [#06]
no więc jako tę księgę, założyć jakiś segregatorek, na te protokoły z "rozmów", na te listy (podpisane imieniem i nazwiskiem - inne do kosza !), na tę pocztę elektroniczną, wsadzić na początek to rozporządzenie, założyć spis spraw - i grzecznie czekać na skargi ...
AnJa02-10-2003 00:18:06   [#07]
U mnie wisi na drzwiach coś w stylu: w sprawie skarg i wniosków dyrektor przyjmuje...(jakieś tam dni i godziny) - na razie tłumów nie ma(odpukać)
Marek Pleśniar02-10-2003 10:06:05   [#08]

nie dajmy sie tylko zwariować i.. wrobić

praktyczna uwaga (analogiczna do tej której mi udzieli inspektor BHP w kwestii co jest wypadkiem do odnotowania).

Wiecie jak mówią o Łodzi gdzie ciągle się łapie jakieś "ośmiornice"?. Że tam to dopiero przestępczość! A nie mówi się że być może tam to dopiero sie policja wzieła do roboty.

Nie wszystko traktuj jako skargę. Ot, załatw sprawę u źródła, pogadaj z człowiekiem i zamknij sprawę. Jeśli problem urasta do rangi "skargi" -wtedy notuj.

Inaczej pierwszy z brzegu kontrolujący szkołę powie: "o kurka ale w tej szkole skarg! Inni tak nie mają"

I będziesz frajer;-)

MaDem02-10-2003 14:55:04   [#09]
Wam wszystkim............... serdeczne dzięki.......:-)))
Elusia02-10-2003 15:39:11   [#10]

A ja mam coś takiego:

 

PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA

SKARG I WNIOSKÓW

 

1.       Ilekroć w procedurze mowa jest o skardze, ma się na myśli również wnioski.

2.       Skargę może złożyć rodzic oraz nauczyciel i pracownik administracji i obsługi zatrudnieni w Zespole Szkół nr 2 w Mikołowie.

3.       Adresatem skargi jest dyrektor szkoły.

4.       Skarga może mieć formę pisemną lub ustną.

5.       W przypadku skargi ustnej zostaje sporządzona w obecności wnoszącego notatka, którą podpisuje petent i dyrektor.

6.       Każda skarga podlega rejestracji w dzienniku korespondencji oraz w zeszycie skarg i wniosków wraz z jej krótką charakterystyką.

7.       Skardze nadaje się właściwy numer oraz notuje datę jej wpływu.

8.       Rozpatrywaniem skarg zajmuje się zespół powołany przez dyrektora szkoły.

9.       Odpowiedzi udziela się w formie pisemnej w ciągu 14 dni od dnia wpływu skargi.

10.  W razie niezadowalającego rozstrzygnięcia skargi, petent ma prawo do odwołania poprzez dyrektora szkoły do właściwego organu nadrzędnego.

11.  Dokumentację z wyżej wymienionych czynności przechowuje się w kancelarii szkoły.

Też stworzone na "rozkaz" KO.

Elusia02-10-2003 15:45:21   [#11]
oczywiście brakuje słowa procedura.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]