Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Kto może być zwolniony w pierwszej kolejności?
strony: [ 1 ]
Grazia01-10-2003 10:20:55   [#01]

Szkoła moja, dawniej moloch, bo zatrudniała ponad 140 nauczycieli, obecnie przechodzi kryzys. Z ponad 2000 uczniów zostało około 800, co wiąże się ze zmniejszeniem etatów nauczycielskich. Do tej pory nauczyciele znajdowali zatrudnienie w szkołach ponadpodstawowych. Od tego roku takiej możliwości nie ma, więc by nikogo nie zwolnić nauczyciele mają etaty łączone lub części etatów. Na radzie w poniedziałek dowiedziałam się, że dyrekcja do tej pory robiła wszystko, by nikogo nie zwolnić, ale w przyszłym roku nic się nie da zrobić i będzie musiała pożegnać kilka osób. Naliczyłam gdzieś ok. 10 z różnych przedmiotów. Przeżywamy w szkole ogromny stres, bo każdy się boi o swoją skórę. Ja również, mimo że jestem nauczycielem dyplomowanym, bo jak stwierdziła dyrektorka, status nauczyciela nie jest ważny w tej sprawie.

No właśnie - jakie są kryteria zwalniania pracowników? Kto się powinien bać? W moim przedmiocie jest chyba najbardziej skomplikowana sytuacja. Do przyrody jest nas 6, łącznie z wicedyektorką. Pozostała piątka nauczycieli ma podobne wykształcenie: studia nauczania początkowego, studia podyplomowe geografii lub biologii oraz dodatkowo studia podyplomowe przyrody. Dwóch nauczycieli ma stopień nauczyciela dyplomowanego a troje mianowanego, lecz od roku realizują staż na dyplomowanego.

Co byście zrobili w takiej sytuacji? Ma być zwolniony jeden nauczyciel z przyrody.

Jacek01-10-2003 10:29:06   [#02]
spójrz do wymiany plików w regulaminach są propozycje regulaminu w tej kwesti a poza tym była też dyskusja na forum przejrzyj katalog.
Rycho01-10-2003 11:01:13   [#03]

to rzeczywiście jest problem

i to podwójny.

Raz dla nauczycieli - bo obawiają się utraty pracy.

Dwa dla dyrektora - bo niestety  takiej sytuacji, czy chce, czy nie chce, musi wybierać. I decydować. Jest to jedna z jego podstawowych kompetencji. Dla przypomnienia: