Forum OSKKO - wątek
Alinka | 21-05-2009 11:18:22 [#01] |
---|
Czy ktoś już widział projekt rozporzadzenia o nowym nadzorze?
|
Paweł69 | 21-05-2009 11:22:06 [#02] |
---|
Ciekawy?! Powrót do stanu z rozporządzenia z 2004 roku z niewielkimy zmianami. Znowu ewaluacja wewnętrzna (papiery) i ewaluacja zewnętrzna. Projekt projektu trafił już do KO do zaopiniowania. Tak samo jak projekt zmiany do struktury KO. Trochę jak NIK. |
ankate | 21-05-2009 11:25:48 [#03] |
---|
Czyli znów się zacznie się mierzenie jakości pracy szkoły wewnętrzne i zewnętrzne i cała para pójdzie w gwizdek czyli w produkcję papierów.... |
mariwu | 21-05-2009 11:36:09 [#04] |
---|
Czyli znów się zacznie się mierzenie jakości pracy szkoły wewnętrzne i zewnętrzne i cała para pójdzie w gwizdek czyli w produkcję papierów....
Taaaak...
Pamiętam to urocze anonimowe ankietowanie JEDYNEGO nauczyciela, którego wtedy zatrudniałam... :-)
Ale teraz będzie inaczej: zatrudniam dwóch :-) |
|
Alinka | 21-05-2009 11:47:01 [#05] |
---|
Nie drwijcie, tylko nich ktoś podrzuci projekt jak ma. |
bosia | 21-05-2009 11:56:08 [#06] |
---|
a po co nie widząc i nie wiedząc nic zaczynacie od marudzenia? |
Jersz | 21-05-2009 11:58:33 [#07] |
---|
Nie dysponuje jeszcze projektami ale docierają już do mnie pewne informacje. kadra kierownicza była już na kilkudniowych szkoleniach na których omawiano projekty. Nie są to jeszcze projekty gotowe do konsultacji społecznej. Może to jeszcze potwać. Pojawiają się kategorie wizytatorów - kontrolerów i ewaluatorów. Nie sądzę że to "Powrót do stanu z rozporządzenia z 2004 roku z niewielkimy zmianami" .
Poczekajmy na projekt przeznaczony do konsultacji. |
JarTul | 21-05-2009 12:06:20 [#08] |
---|
Kontroler wspierający czy kontroler-egzekutor?
Ewaluator wspierający czy taki ewaluator-egzekutor?
Może ktoś wreszcie w naszym kraju założy i zauważy, że generalnie ludzie chcą pracować/kierować dobrze na miarę swojej wiedzy i możliwości.
Potrzebna im jest bardziej "kontrola wspierająca", a nie egzekwująca.
W obecnych warunkach totalnej i niespójnej zmiany prawa, ba po trosze systemu, oświatowego trudno jest i będzie nie popełnić błędów. |
mariwu | 21-05-2009 12:42:54 [#09] |
---|
Może ktoś wreszcie w naszym kraju założy i zauważy, że generalnie ludzie chcą pracować/kierować dobrze na miarę swojej wiedzy i możliwości. Potrzebna im jest bardziej "kontrola wspierająca", a nie egzekwująca.
Tu muszę przyznać, że właśnie taką kontrolę sprawuje wieloletni warszawski wizytator przedszkoli niepublicznych. Bardzo szybko się zorientowała, że my (w swojej masie ogólnej :-) generalnie się staramy, tylko nie zawsze wiemy, czego od nas papiery publiczne oczekują. Uznając różnorodność organizacji i stylu pracy przedszkoli niepublicznych (za co głęboki szacunek) potrafi nas tak edukować, żeby przedszkola spełniały jednak pewne wymogi/standardy. Doskonale posługuje się marchewką. Kij zostawiając na absolutnie niezbędne okazje. Zdecydowanie uważana jest przez nas za siłę wspierającą/doradczą, a nie bezwzględnego egzekutora. I naprawdę wiele na nas, łagodną perswazją, wymogła :-) |
AnJa | 21-05-2009 13:29:54 [#10] |
---|
Nie wydaje mi się by wizyttor powinien być od wspierania - on ewentulnie móhgby diagnozowac stan zastany i określać obszary wsparcia wymagające.
A wspieranie powinno być zadaniem fachowców od wspierania - nie zpominjmy bowiem, że ielu wizytatorow nawet jak wspierać mogliby to już smi z zakresu np. dydaktyki czy wychowania wsparcia wymagają.
Co do projektu- słyszałem jego charaketyrystkę niedawno (przedstawiioną na spotkniu z KO) terz czytam ta zaprezentowaną wyżej - to jakby 2 rózne projekty. |
mariwu | 21-05-2009 14:27:33 [#11] |
---|
Nie wydaje mi się by wizyttor powinien być od wspierania - on ewentulnie móhgby diagnozowac stan zastany i określać obszary wsparcia wymagające.
Wsparciem ze strony wizytatora jest dla niepublicznych np. jasne określenie zakresu wymagań (np. zbieranie nas raz do roku i informowanie o diagnozie stanu ogólnozastanego oraz jasne wytknięcie z czym leżymy, co pozwala nam pochylić się refleksyjnie nad własną placówką :-), cierpliwe znoszenie dziwnych pytań zadawanych na naradach i udzielanie na nie konkretnych odpowiedzi bez wznoszenia oczu do nieba, umiejętne odsyłanie do fachowców od wspierania właściwego. |
JarTul | 21-05-2009 14:28:06 [#12] |
---|
A ja jednak uważam, że każdy urzędnik, a zatem i wizytator, powinien przede wszystkim wspierać... A jak przy tym "wylizie" coś poważnego, to inna historia. |
beera | 21-05-2009 14:32:53 [#13] |
---|
zwazywszy na wielość problemów jakie ma szkoła i dyrektor, wskazanie jednej osoby do wspierania go we wszystkim może być (jest) błędem.
lekarz ma generalnie rzecz biorąc, leczyć pacjenta Ale bym wolała by zębów mi okulista nie leczył. |
AnJa | 21-05-2009 14:41:56 [#14] |
---|
kurator...
czyli właściwie opiekun taki...
no, niby tak...
...
poczekamy- zobaczymy- raport powizytacyjny mm z 14 maja 2009- prawdopodobieństwo, ze kolejnej wizytacji (niewazne jak ją zwał) dozyje jest minimalne
czego i Wam zyczę |
JarTul | 21-05-2009 14:42:24 [#15] |
---|
Ale każdy lekarz także przede wszystkim powinien wspierać pacjenta w procesie leczenia - czego u nas niestety często się nie czyni.
W tym sensie pisze o wsparciu. Kontrola powinna przede wszystkim w sposób "życzliwy" wskazywać co można/trzeba poprawić/zmienić/usprawnić... Nie powinna kojarzyć się z obawą/strachem...
A u nas czy to kontrola KO, czy ZUS, czy US, czy kontrola drogowa... jaki w nas odruch zwykle budzi?
Tak trochę na marginesie [ale nie całkiem]:
W Anglii dziecko o policjancie mówi: przyjaciel... |
Donda | 21-05-2009 14:45:03 [#16] |
---|
Niedawno rozmawiałam z dyrektorami szkół za naszej zachodniej granicy i tam bardzo się dziwiono, że u nas wizytator ma jednocześnie kontrolować i wspierać. Dla nich te dwie funkcje wzajemnie się wykluczają. U nich inne instytucje są od kontrolowania, a inne od wspierania.
Wydaje mi się, że nasi sąsiedzi mają rację. |
AnJa | 21-05-2009 15:09:49 [#17] |
---|
też mi sie tak wydaje
ale też wydaje mi sie, ze diabeł tkwi w generaliach- czyli rozumienieu pojęć: wspomaganie i kontrola
zwłaszcza zaś tego drugiego - bo w szkole kontrola to sprawdzenie, czy jest zatwierdzony arkusz organizcyjny oraz poznanie opinii uczniów o poziomie bezpieczeństwa
a to przecież 2 zupełnie rózne bajki |
JarTul | 21-05-2009 15:15:30 [#18] |
---|
Pewnie gdyby Niemcy zetknęli się z naszymi instytucjami kontrolującymi [oczywiście tak w uśrednieniu], to stwierdziliby, że u nich ci co wspierają to oczywiście wspierają, a ci co kontrolują to też wspierają. |
AnJa | 21-05-2009 15:33:14 [#19] |
---|
niewiele mialem w zyciu kontaktu z niemieckimi instytucjami kontrolującymi
le policja to nie wspierała na pewno |
JarTul | 21-05-2009 16:44:10 [#20] |
---|
:-) :-) :-) |
Marek Pleśniar | 21-05-2009 20:58:55 [#21] |
---|
konmtroler nie jest od "wspierania"
wolę żeby mnie nie "wspierał"
jak już bada niech bada ale niech nie udaje dobrego wujka:-) |
JarTul | 21-05-2009 22:49:17 [#22] |
---|
Ja jednak uparcie chcę, aby kontrolujący w ostatecznym efekcie swego działania mnie "wspierał"/ mi/nam "doradzał wskazując występujące jego zdaniem w moim działaniu i w działaniu instytucji, w której pracuję niedostatki/uchybienia/wady/... w stosunku do przepisów prawa i nie "straszył" od razu karami, ale wskazywał co można/trzeba poprawić/zmienić/usprawnić.
Moim zdaniem jednak już czas na normalne, a zatem między innymi życzliwe, kompetentne, ... oraz nie wywołujące stresu, traktowanie nas i służbowo i prywatnie przez różnego rodzaju urzędników, w tym i kontrolujących, w/z [ZUS, Sanepidu, US, KO, OP, PIP, Starostw, Urzędów Gmin...].
Czego i naszym współpracownikom/podwładnym/uczniom/rodzicom uczniów/... z naszej strony życzę.
Już "Twenty years after" i czas usuwać w niebyt nawyki minionej epoki. |
Jersz | 22-05-2009 07:55:07 [#23] |
---|
Jak będzie zobaczy. w tej chwili to wstępne projekty projektów ale planuje się opublikowanie rozporządzeń najpóźniej do połowy sierpnia. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 września br.
Zapytajmy Joasię. |
beera | 22-05-2009 08:12:42 [#24] |
---|
tak jest planowane, ale na razie to faza przygotowań.
|
beera | 22-05-2009 08:13:58 [#25] |
---|
tak dla ciekawości warto popatrzeć na zdanie dyrektorów, o które pytaliśmy w tych kwestiach jakiś czas temu.
Ja postaram się znaleźć nasze zdanie w tych sprawach |
Małgoś | 22-05-2009 08:15:56 [#26] |
---|
kompetencje wspierająco-kontrolujące dają ...wielką władzę nad drugim człowiekiem (tzn. nad dyrektorem szkoły w tym przypadku);
po pewnym czasie mogą przekształcić się w manipulowanie na zasadzie "kija i marchewki" lub "huśtawki emocjonalnej" albo w co najmniej zwykły ...protekcjonalizm :-(
nie czułabym się dobrze, gdy mimo swoich ho-ho-ho lat w kontakcie z dużo młodszym wizytatorem przyjmowałabym rolę dziecka wobec rodzica - bo tak działają komunikaty wspierająco-kontrolująco-oceniające:
np. "W sumie wszystko jest dość dobrze prowadzone, ale te braki musi pani jak najszybciej uzupełnić. Ja pomogę, doradzę, ale muszę niestety ująć to we wnioskach pokontrolnych. Proszę sie nie niepokoić. Wszystko będzie dobrze"
może to dość dziwne, ale jakoś pewniej się czuję, gdy mam do czynienia z oschłymi urzędnikami z PIPu czy US ;-)
bo wszystko jest jasne i jednoznaczne ;-) |
mariwu | 22-05-2009 10:40:08 [#27] |
---|
kompetencje wspierająco-kontrolujące dają ...wielką władzę nad drugim człowiekiem
Te kompetencje i tak zawsze ktoś ma/dostanie. Chodzi raczej o styl/podejście w jakim będzie je wykorzystywał.
Kontrola w oświacie to nie jest proste sprawdzenie ma/nie ma biletu. Ma nieco głębszy cel - dobro dziecka/ucznia (kolejne nieostre pojęcie :-). A do osiągnięcia tego celu, moim zdaniem, zdecydowanie lepsza jest współpraca niż wyścigi złapał/nie złapał.
nie czułabym się dobrze, gdy mimo swoich ho-ho-ho lat w kontakcie z dużo młodszym wizytatorem przyjmowałabym rolę dziecka wobec rodzica - bo tak działają komunikaty wspierająco-kontrolująco-oceniające
Kontrola nie powinna być emocjonalna. Powinna być zdecydowanie merytoryczna. I chciałabym się w czasie kontroli czegoś nauczyć (albo dowiedzieć, że jestem dość nauczona :-), a nie odnosić wrażenie, że kontrolujący dostaje premię za wlepione mandaty.
|
AnJa | 22-05-2009 10:44:27 [#28] |
---|
kontrola to kontrola- zadne gebokosci tu nie sa potrzebne
mierzenie jakości (przepraszam za użycie skompromitowanego pojęcia) to coś innego niż kontrola - i ta powinna być pogłebiona
a wspieranie to już zupełnie inna bajka - i pozostaje problem okreslenia zakresu tego wspierania przez KO |
beera | 22-05-2009 10:48:03 [#29] |
---|
znalazłam takie różne:
Zbieranie opinii wśród członków OSKKO – 2005 rok:
Pytanie: Rolą nadzoru jest wspomaganie szkół, kontrolowanie pracy szkół oraz informowanie o przepisach prawa - którą z tych ról KO wypełniają pełniej?
Odpowiedź
wyniki ogółem: |
wspomaganie |
kontrolowanie |
informowanie |
1do5 |
1do5 |
1do5 |
średnia ocena |
2,22 |
3,45 |
2,56 |
Jak widać odpowiadający uznają, ze główną funkcję, jaka pełnią KO jest funkcja kontrolna ( a i tak, w ocenie respondentów nie pełnią jej na wysokim poziomie)
Bardzo negatywnie respondenci oceniają pełnienie przez KO funkcji wspierającej, równie negatywnie oceniają, formalną przecież, funkcje informującą.
Wizerunek KO w oczach dyrektorów jest nienajlepszy- choć oceny poszczególnych KO w skali kraju różnią się
Od bardzo niskich ocen:
wyniki ogółem: |
wspomaganie |
kontrolowanie |
informowanie |
1do5 |
1do5 |
1do5 |
podlaskie |
1,2 |
2,2 |
1,6 |
Do ocen wyższych – zwracam uwagę na wysokie wskazania dotyczące kontroli
wyniki ogółem: |
wspomaganie |
kontrolowanie |
informowanie |
1do5 |
1do5 |
1do5 |
świętokrzyskie |
4,0 |
4,3 |
2,7 |
Podczas analizy zwraca uwagę bardzo duże zróżnicowanie w odpowiedziach dyrektorów- w opinii respondentów z woj. dolnośląskiego (np.) pojawiają się TYLKO: oceny 1, bądź oceny 4 i 5- co może oznaczać znaczne różnice w pracy poszczególnych Delegatur KO ( w moim mniemaniu jest potwierdzeniem nazbyt dużej decentralizacji w pełnieniu nadzoru pedagogicznego, nad którą trudno zapanować.)
Pytanie: Jak ocenia Pan/Pani autonomię pracy szkół w ustalaniu własnych priorytetów działania (choćby w zakresie mierzenia jakości pracy szkoły, czy konieczności wypracowania określonych planów, czy programów).
odpowiedź
autonomia |
Skala ocen od1 do5 |
2,79 |
Poczucie autonomii oceniania punktowo jest na średnim poziomie, podczas analizy widzi się wiele skrajnych ocen- stad podczas udzielania odpowiedzi w pytaniach otwartych pojawia się dużo opinii o pozbawianiu dyrektora samodzielności, szkoły autonomii.
Pytanie otwarte: Jakie działania nadzoru pedagogicznego sprzyjały podnoszeniu jakości pracy szkoły?
Zdaniem odpowiadających wprowadzenie mierzenia jakości, (w tym zewnętrznego systemu egzaminów) a w konsekwencji jakościowego rozwoju szkoły sprzyja podnoszeniu jakości pracy szkoły.
Odpowiadający podkreślili także wysoki wpływ na podnoszenie jakości wprowadzenie konieczności doskonalenia się.
Respondenci podkreślali znaczenie właściwej postawy wizytatora dla dobrze prowadzonego nadzoru pedagogicznego przez KO ( merytoryczna sprawność, umiejętności komunikacyjne, życzliwość)
Bardzo dużo uwag dyrektorskich na temat braku działań sprzyjających jakościowemu rozwojowi szkoły
Pytanie: Jakie działania nadzoru pedagogicznego przeszkadzały podnoszeniu jakości pracy szkoły?
Rozbudowanie biurokracji
Brak kompetencji urzędników kuratoryjnych oraz ich postawa.
Zakłócanie procesu wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły ( samooceny) przez zewnętrzne dyrektywy
Niewłaściwa współpraca Organów- prowadzącego i nadzorującego
Źle stanowione prawo.
Brak wspierania szkoły ze strony właściwych instytucji
Uwagi dodatkowe:
- Wśród uwag dodatkowych często pojawiają się te dotyczące:
- Fikcyjności działań podejmowanych w szkole- sankcjonowanej przez KO
- Braku możliwości dokonywania rzetelnej i wiarygodnej samooceny własnymi siłami – propozycja wprowadzenia w szkołach audytu wewnętrznego
- Zakłócanie samodzielności dyrektora poprzez narzucanie pomysłów, rozwiązań nie wynikających z rzeczywistych potrzeb szkoły,
- Szkodliwego pozbawiania szkoły autonomii
- Oddziaływanie kierunkowe ( zgodne np. z medialnym kierunkiem) przy jednoczesnym nie zwracaniu uwagi na rzeczywiste problemy w szkołach.
|
ankate | 22-05-2009 10:49:05 [#30] |
---|
wzmocnić rolę doradców wetodycznych, bo oni głównie są od wspierania. Obecnie stan jest taki, że jak zapraszam doradcę to niestety, ale wystawia mi fakturkę... |
beera | 22-05-2009 10:51:04 [#31] |
---|
i kolejne ( we fragmentach, bo się wykresy nie chcą wkleić z excella):
Opinie członków OSKKO na temat nadzoru pedagogicznego - rok 2008
I tu otrzymaliśmy poniższe odpowiedzi na pytania:
1. Uważam, że obecnie funkcjonujący system nadzoru pedagogicznego:
- Sprzyja rozwojowi szkoły 8%
- Nie ma wpływu na rozwój szkoły 23%
- Hamuje rozwój szkoły 69%
2. KO prowadziły mierzenie jakości pracy Twojej szkoły (obecnie wizytacja), czy
sądzisz, że działanie to sprzyja rozwojowi placówki, w której pracujesz:
- W sposób znaczący 0,8%
- Ma wpływ, ale nieznaczny 52%
- Nie ma wpływu 45%
Spośród podanych niżej opinii wybierz te, które charakteryzują Twoją współpracę z kuratorium (możesz wybrać kilka)
5. Poniżej umieszczone są zdania związane z prowadzeniem nadzoru, które często padają na forum OSKKO. Wybierz te z nich, które są Ci najbardziej bliskie:
1. Autonomia szkoły jest ograniczana wytycznymi KO
2. Kuratoria Oświaty stanowią równowagę dla samorządu i pomagają szkole w jej pracy
3. Wizytatorzy KO koncentrują się na przeprowadzaniu ankiet
4. Wizyty wizytatorów w szkole są bardzo rzadkie
5. KO nie wspomagają szkół
6. Organ prowadzący często przekracza swoje kompetencje wobec dyrektora.
7. Organ nadzorujący często przekracza swoje kompetencje wobec dyrektora.
8. Mierzenie jakości prowadzone przez KO nie sprzyja jakości pracy szkoły
9. Samoocena jest ważnym elementem monitorowania jakości w szkole
10. Należy włączyć samoocenę w proces nadzorowania jakości
11. Należy włączyć samorządy w odpowiedzialność za pracę szkoły (odpowiedzialność za zapewnianie środków – łącznie z zewnętrznym nadzorem nad tymi działaniami)
12. Podczas mierzenia jakości pracy szkoły powinno się kontrolować samorządy z realizacji zadań, za które są odpowiedzialne wobec szkół
13. Sprawy związane z zatrudnieniem nauczycieli powinny być w wyłącznej gestii dyrektora jako osoby odpowiedzialnej za jakościowy rozwój szkoły, bez konieczności opiniowania czy też uzyskania zgody z KO, co do zatrudnienia
14. Zdecydowaną większość zadań nadzoru pedagogicznego przekazać w wyłączną gestię dyrektora, nadzór zewnętrzny winien być zdecydowanie ograniczony
6. Spośród podanych niżej opinii wybierz te, które charakteryzują Twoją współpracę z kuratorium (możesz wybrać kilka):
1. Mogę liczyć na profesjonalną pomoc i wsparcie wizytatora w rozwiązywaniu problemów szkolnych
2. W ciągu bieżącego roku szkolnego uczestniczyłam w kilku naradach szkoleniowych zorganizowanych przez kuratorium, na których prezentowane były przykłady dobrych praktyk – jeżeli zgadzasz się z opinią, podaj liczbę narad ..........
3. Współpraca z kuratorium polega głównie na przesyłaniu informacji w postaci papierowej lub drogą elektroniczną
4. Bardzo często muszę przekazywać do KO wycinkowe informacje, które są całościowo dostępne w kuratorium w przekazywanej dokumentacji obowiązkowej (SIO, arkusz organizacji)
5. Swojego wizytatora postrzegam jako osobę kompetentną, życzliwą i zainteresowaną problemami szkoły |
beera | 22-05-2009 10:52:48 [#32] |
---|
ankate - ta fakturka dośc zrozumiała, tak działa rynek. Masz 1% na doskonalenie i z niego ta fakturka powinna byc płacona.
natomiast bardzo dużym problemem jest system funkcjonowania ośrodków doskonalenia finansowanych z budzetu panstwa - ja w tym sensu nie widzę.
|
Katka | 22-05-2009 11:16:12 [#33] |
---|
gdzie można znaleźć ten projekt? Weszłam na Bip MEN-u, ale nic nie widzę |
Marek Pleśniar | 22-05-2009 12:43:43 [#34] |
---|
bo nie ma
dyskusja jest na razie o niczym;-) |
mariwu | 22-05-2009 12:44:24 [#35] |
---|
kontrola to kontrola mierzenie jakości (przepraszam za użycie skompromitowanego pojęcia) to coś innego niż kontrola - i ta powinna być pogłebiona a wspieranie to już zupełnie inna bajka
I tu zgoda: nadzór/kontrola w oświacie to bajka wielowątkowa i każdy z nich może być zupełnie inaczej rozpisany. Ważne, żeby wszystko zmierzało do szczęśliwego zakończenia :-)
Stąd może Respondenci podkreślali znaczenie właściwej postawy wizytatora dla dobrze prowadzonego nadzoru pedagogicznego przez KO ( merytoryczna sprawność, umiejętności komunikacyjne, życzliwość) |
AnJa | 22-05-2009 12:46:42 [#36] |
---|
hmmm
mam wrazenie, ze znam osoby od których za samo pomyślenie o "tym czymś" że jest "niczym" mógłbys oberwać w dziób |
Marek Pleśniar | 22-05-2009 12:49:01 [#37] |
---|
szalenie łatwo jest dziś otrzymac w dziób |
Leszek | 25-05-2009 18:35:36 [#38] |
---|
i już coś mamy o nowym nadzorze na stronie KO w Białymstoku:
UWAGA - SZKOLENIA MEN
ZGŁOSZENIA TYLKO DO 4 CZERWCA 2009
W związku z projektowanymi zmianami w nadzorze pedagogicznym. MEN organizuje cykl szkoleń dla dyrektorów przedszkoli, dyrektorów zespołów szkół i przedszkoli oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi.
Projektowana tematyka spotkania :
1. przedstawienie informacji o planowanych zmianach
( m.in. zmian w nadzorze pedagogicznym)
2. przedstawienie informacji o diagnozie przedszkolnej (CMPP)
3. monitorowanie podstawy programowej
4. praca warsztatowa.
Szkolenie
odbywać się będzie w terminach :
3 – 5 lipca 2009 – dyrektorzy przedszkoli
9 – 11 lipca 2009 – dyrektorzy szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi i dyrektorzy zespołów szkół i przedszkoli
Miejsce szkolenia zostanie podane w terminie późniejszym, będzie to Warszawa bądź okolice Warszawy ( uwaga – organizator nie przewiduje zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie ).
ZGŁOSZENIA należy dokonywać do dnia 4 czerwca 2009
- rejestracja na szkolenie odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na stronie Kuratorium Oświaty.
Liczba miejsc na szkolenie jest ograniczona. Lista osób zakwalifikowanych, zostanie podana na stronie internetowej Kuratorium Oświaty.
pozdrawiam |
zgredek | 25-05-2009 18:58:36 [#39] |
---|
projekt zmian w rozporządzeniu o nadzorze jest utajniony
nie został skierowany do uzgodnień
a zaczyna się prowadzić szkolenia?
w czasie urlopu dyrektora? |
Leszek | 25-05-2009 19:01:23 [#40] |
---|
Strach się szerzy w narodzie oświatowym, co nieznane to groźne
:-))))
pozdrawiam |
zgredek | 25-05-2009 19:02:08 [#41] |
---|
e, tam - a cóż mi po tym nadzorze?
:-) |
zgredek | 25-05-2009 19:05:59 [#42] |
---|
no tak - to teraz wyjdzie, że się wtrącam nie tam gdzie trzeba:-)
się wycofuję zatem
;-) |
AnJa | 25-05-2009 20:37:49 [#43] |
---|
spoko- nie taki diabeł straszny
za niedługo pokaże sie toto chyba na wszystkich stronach kuratoryjnych
z tego co usłyszałem - to raczej tak niezbyt organizacyjno-konkretnie jest
a takie tam projektowanie projakościowe
czyli cuś co uczciwego dytrektora ze wschodnu nijak nie powinno zainteresowac;-) |
hania | 26-05-2009 09:58:10 [#44] |
---|
no, chyba, że fajnie zorganizowane szkolenie - w ramach urlopu , to w urlopowym wydaniu:-)) |
AnJa | 26-05-2009 10:20:37 [#45] |
---|
szkolenie sie w czasie urlopu jest naruszeniem praw pracowniczych
ja tam sie na tym, jako pracodawca-krwiopijca wyznawać nie muszę, ale żeby zz??? |
beera | 26-05-2009 10:57:46 [#46] |
---|
a tam, gadacie:)
jest szkolenie - jak dyrektor chce się w czasie urlopu szkolic i się zgłosi, to chyba ma takie prawo;)
o - na przykład zjazd letni na naszych studiach SPLO, to jest w czasie urlopu nauczycieli. I 40 osób będzie.
naruszeniem praw to bym tego nie nazwała;)
|
AnJa | 26-05-2009 12:13:14 [#47] |
---|
ja też uważam, że nie jest to naruszenia
nawet przyjemnośc to moze być - ja nap. w ub. roku odbierałem informacje telefoniczne o spadającym naborze i kiepskich wynikach maturalnych z jednego przedmiotu
i to była przyjemnośc
w porównaniu z tym, co byłoby, gdybym te informacje odbierał na miejscu
...
więc namawiam i ja - zapisujcie się, jedzcie i szkolcie
tam na pewno jest lepiej niż w szkole! |
hania | 26-05-2009 12:28:04 [#48] |
---|
no , o tą przyjemność ( różną;-) w ramach szkoleń mi chodzi......
też robiłam ( swego czasu z firmą... w ramach.....) wakacyjne szkolenia
upał jak sto pięćdziesiąt był!
tośmy zajęcia w terenie robili czasem:-)
efektywne bardzo
i merytoryczne! |
Paweł69 | 28-05-2009 08:39:51 [#49] |
---|
Czyżby wątek zamarł w oczekiwaniu na wielkie nieznane? |
Bogp | 09-06-2009 15:02:26 [#50] |
---|
Wg mnie trochę śmiesznie wygląda w projekcie nowego nadzoru rozumienie, na czym polega wspomaganie szkół przez organ nadzorujący,a mianowicie:
§ 9
Organ sprawujący nadzór pedagogiczny wspomaga szkoły i placówki przez:
1) przygotowanie i publikowanie na stronie internetowej:
a) wniosków z ewaluacji zewnętrznych i kontroli przestrzegania prawa;
b) analiz porównawczych;
2) publikowanie na stronie internetowej przykładów dobrych praktyk;
3) wskazywanie wagi procesu ewaluacji dla poprawy jakości pracy szkół i placówek
od razu mi lepiej |
|