Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Jak oceniać z informatyki w kl.I-III?
strony: [ 1 ]
KrystynaP28-09-2003 09:56:13   [#01]
Napisałam program autorski do informatyki w kl.I-III.Jak traktować te zajęcia?Czy wpisywać do dziennika lekcyjnego?A co z ocenianiem dzieci?Chyba nie ma mowy o ocenach?
Może te zajęcia traktować jako nadobowiązkowe?Zaznaczam,że prowadzę je bezpłatnie.
Marek Pleśniar28-09-2003 10:38:21   [#02]
http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=3493#FBK
KrystynaP28-09-2003 10:47:00   [#03]
Marku,ale ja nie pytam o dopuszczenie programu,tylko o funkcjonowanie przedmiotu.Czy tematy zajęć wpisywać do dziennika lekcyjnego,czy można mówić o ocenianiu ?itp.
iwka28-09-2003 10:52:51   [#04]

od paru lat prowadze zajęcia z informatyki w klasach I-III.

stosuję krótką ocenę opisową zdobytych przez dziecko umiejętności - do wiadomości rodzica na każdej wywiadówce + karta oceny dołączana do arkusza ocen

na świadectwie wychowawca w porozumieniu ze mną kwituje to jednym, góra dwoma zdaniami

KrystynaP28-09-2003 11:01:52   [#05]
A czy mogę Cię prosić o wzór takiej karty oceny?
beera28-09-2003 12:08:31   [#06]

krysiu

 

Skoro są to zajecia pozalekcyjne nie mozesz ich wpisywać do dziennika lekcyjnego najwyżej do dziennika zajeć pozalekcyjnych

Co do ocen w takiej sytuacji. Nie mogą one byc wpisywane na świadectwo.

Oceny potraktuj jako INFORMACJĘ o pracy dziecka podczas zajęc i jako takie bardzo spokjonie mozesz wręczać rodzicom- jestem przekonana, że przyjmą to z zainteresowaniem.

Iwka ma tu chyba inną sytuację- informatyka została wpisana jako przedmiot dla klas I-III, tak jak to bywa z językiem obcym.

Co zaś do prowadzenie zajęć bezplatnie- nie mogłaś dostać na to godzin z dyspozycji dyrektora?

KrystynaP28-09-2003 14:09:16   [#07]
Niestety u nas godziny są "dawane" po równo.Zeby nikt nie płakał.Gdybym nawet o to poprosiła ,to inni by powiedzieli ,że chcę się "nachapać"czy coś w tym stylu.Wolę więc pracować społecznie.
elka4028-09-2003 15:21:39   [#08]
A czy ci inni też mają podobne programy? Uważam, że godziny do dysp. dyrektora powinny być przeznaczane na dodatkowe przedsięwzięcia, właśnie tego typu. Słyszałam tu głosy różne na forum i dobrym pomysłem wydaje się przedstawianie wcześniej, że taki program ma się zamiar przygotować. Kto ma taki program = ten dostaje na to godziny z puli dyrektorskiej. No , ale nie wiem mogę się mylić, co szkoła to obyczaj. Dyrektor nie naraża się gronu = daje po równo, żeby nie było komentarzy. Ale co to za dyrektor, który nie potrafi wyróżnić aktywnych nauczycieli...hmm...
beera28-09-2003 15:49:53   [#09]

i co...

z tego mają dzieciaki?

Po równo- niestety zazwyczaj ma honorowac belfrów

A szkoła jakby dla uczniów- nie?

elka4028-09-2003 15:55:42   [#10]
Po równo, może jeszcze wrócić do kartek? Było kiedyś RWPG.  R...  Wszystko... P...  G...o
KrystynaP28-09-2003 17:05:50   [#11]
Program napisałam w sierpniu i wtedy powiedziałam o tym dyrektorowi,ale niestety nie było dla mnie tej 1 godz.tzn. 2 ,bo również społecznie prowadzę koło komputerowe.Nie płaczę nad tym wielce,myślę że może zyskam,bo lepiej to będzie widziała komisja (odbywam staż na dypl.),chociaż z komisjami to różnie bywa..
Macia28-09-2003 17:40:48   [#12]

A co

jesli autorem programu jest dyrek? Czy ta sama procedura?
elka4028-09-2003 18:06:10   [#13]
Dyrek wszystko może, pewnie zadbałby o siebie jak należy.  Albo jest pasjonatem i wtedy też społecznie popracuje.
violka28-09-2003 19:38:35   [#14]

elka

"Dyrektor nie naraża się gronu = daje po równo, żeby nie było komentarzy"

nie obraź się, ale to guzik prawda - naraża się i są komentarze (wiem to z własnego podwórka) - ci którzy mają ciekawe programy, pomysły czują się niedoceniani, ludzie dobrze widzą kto pracuje a kto tylko odfajkowuje przydzielone godziny

ja w tym roku dałam godziny na kółko tylko tym którzy przedstawili program (informacja była w czerwcu) - też się bałam czy nie będzie zbyt wielu chętnych, ale na poważnie zainteresowało się tylko 2 nauczycieli, dwóch innych stwierdziło że oni wolą społecznie, bo im się nie chce bawić w papiery - cóż ich wybór - nie mają żalu

KrystynaP28-09-2003 19:58:37   [#15]
A ja się bawię w papiery,bo mam programy i do info i koła,ale co z tego i tak pracuję społecznie.
elka4028-09-2003 20:11:07   [#16]
Może negocjować z dyrkiem, żeby od następnego roku były płatne. Zwrócić uwagę na efekty:-) i korzyści dla ucznia, szkoły itp.
KrystynaP28-09-2003 20:13:24   [#17]
Spróbuje ,wiedząc że tak niektórzy dyrektorzy robią.Dzięki za rady.
elka4028-09-2003 20:16:06   [#18]
Czasami warto na coś dyrkowi zwrócić uwagę. Czasami warto wyeliminować się z rozentuzjazmowanego tłumu i być wbrew. Swoją drogą jak łatwo liczy się , że nauczyciel zrobi społecznie.
SławekL29-09-2003 10:22:05   [#19]

Krysiu, ja myślę

że to co robisz, to i tak Ci zaprocentuje, mino społecznego wymiaru Twojej pracy. Nie żebym był za pracami społecznymi (sam, jako informatyk, w szkole mam ich od ....), ale co zrobisz, to Twoje. Szczególnie że masz na głowie "awans".

Pytanie z innej beczki: Czy Krypno z którego nadajesz leży koło Knyszyna?

SławekL

Marek Pleśniar29-09-2003 11:42:46   [#20]
w imieniu tych nielicznych niektórych dyrektorów co dobrze pracują (a raczej za nich) dziękuję za łaskawe słowa;-)
KrystynaP29-09-2003 16:10:56   [#21]
Tak Sławku koło Knyszyna.A znasz tu kogoś?
SławekL29-09-2003 21:24:02   [#22]

Tak

Tak się złożyło, że kiedyś pracowałem niedaleko Ciebie, ale to już na prv.

Jaki ten świat jest mały:-))))

SławekL

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]