Pełna zgoda janzg. Jestem wuefistą i nigdy nie wymagałem od uczniów "robienia" wyników, dla mnie to jaki wynik osiągnie nie ma żadnego znaczenia. Liczy się jego postawa, chęć uczestniczenia w zajęciach wkładany w nie wysiłek zaangażowanie. Zależy mi na ty by gdy skończy szkołę potrafił znależć sobie coś z szeroko rozumianej kultury fizycznej, właśnie kultury a nie wychowania fizycznego. Wystarczy spojrzec do podstawy programowej wf i wszystko jasne. Nigdzie nie ma tam mowy o wynikach. Inną sprawą opisywaną w artykule jest brak medycyny szkolnej, często wychodzą jakieś problemy ze zdrowiem własnie w szkole a nikt wcześniej tego nie wykrywa Cele edukacyjne 1. Zrozumienie powodów i sensu starań o własne ciało, sprawność, zdrowie i urodę. 2. Zrozumienie potrzeby racjonalnej troski o witalną gotowość organizmu warunkującą osiągnięcia życiowe. 3. Doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej. Zadania szkoły 1. Przekazywanie wiedzy niezbędnej dla podtrzymania aktywności fizycznej i nawyków zdrowego stylu życia. 2. Stymulowanie różnorodnych form aktywności fizycznej uczniów, wspierającej ich rozwój, szczególnie w okresie stabilizacji postawy ciała. 3. Organizowanie zajęć w wybranych dziedzinach rekreacyjno-sportowych i turystycznych. 4. Organizowanie zajęć fakultatywnych z zakresu "sportów całego życia". Treści nauczania 1. Ćwiczenia kształtujące i korygujące postawę ciała, oddechowe, kompensacyjne. 2. Ćwiczenia z obciążeniem na zmiennych dystansach, z wykorzystaniem przyborów i przyrządów. 3. Marsze, biegi, wspinanie, dźwiganie, skoki, gimnastyka, gry sportowo-rekreacyjne. 4. Organizowanie i sędziowanie zawodów sportowych, rekreacyjnych i turystycznych. 5. Zasady funkcjonowania organizmu, regeneracji sił i czynnego odpoczynku, zapobieganie chorobom i uzależnieniom. Osiągnięcia 1. Diagnozowanie własnej sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych. 2. Hartowanie organizmu i dbałość o higienę i zdrowie. 3. Dbałość o prawidłową postawę ciała. 4. Aktywność ruchowa o charakterze rekreacyjno-sportowym w dwóch wybranych formach indywidualnych i dwóch zespołowych. 5. Pełnienie roli organizatora, widza i sędziego w wybranych dyscyplinach rekreacyjnych i sportowych. |