Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zwolnienia z wf a ocena
strony: [ 1 ]
Małgośka24-09-2003 21:27:52   [#01]
Jak postępować na lekcji z uczniem zwolnionym z forsownych cwiczen fizycznych /biegi, skoki itp/. Moj syn jest uczniem szkoly sredniej i ma takie wlasnie zwolnienie. Zalezy mi aby cwiczyl wedlug zalecen lekarskich. Mam swiadomosc, ze dlugie 7-8 godzinne siedzenia w szkolnej lawce i kilkugodzinna nauka w domu wplywaja niekorzystnie na postawe dorastajacego chlopca.  Nauczyciel jednak jest niezadowolony z tego faktu i wyraznie daje do zrozumienia, ze wolalby calkowite zwolnienie. Tlumaczy niemozliwoscia oceniania jego wynikow.
AnJa24-09-2003 21:32:42   [#02]

To mu przypomnij, że ma oceniać zaangażowanie a nie wyniki!

A zresztą zaraz sie ktoś tu odezwie, bo kiedyś czytałem tu bardzo sensowne wypowiedzi wuefistów :-)

Karolina24-09-2003 21:55:00   [#03]

Testów Sprawnosci Fizycznej się nie ocenia!!!!

Zatem nie na znaczenia w jakim czasie przebiegł Twój syn i czy to wygląda dobrze czy źle.

Problem w tym ,ze ja też się martwie jak widze takie zwolnienie i nie o ocenę chodzi. Bo dzieciaki w czasie rozgrzewki biegają i skaczą i w czasie gry w koszykowke - zatem wolę jak lekarz uściśla dokladniej o co chodzi.

Ale tu o ocenę nie chodzi tylko o zapewnienie uczniowi bezpieczeństwa.

Jacek25-09-2003 08:47:37   [#04]
Karolina ma rację. Nie ma żadnego znaczenie czy przebiegnie 100m w czasie rekordu swiata czy 23 sekundy, chodzi o jego chęć do ćwiczenia zaangażowanie które wkłada, postęp wyników. Ja przynajmniej tak do tego podchodzę. Pewnie, że dobrze jak lekarz opisze na co zwracać uwagę żeby nie zaszkodzić ale to nie jest powód żeby nie ćwiczył.
Karolina25-09-2003 13:56:22   [#05]

Niestety - smutny wypadek, chłopak zmarł po przebiegnięciu 1500 metrów.

Zastanawiam się - dlaczego nie mial zwolnienia z biegów czy w ogóle z wf, gdzie lekarz rodzinny, nikt tego mu wcześniej nie wykrył?

Skąd my wuefiści wiemy o takich sprawach, tylko od lekarzy i rodziców.

Swoją drogą"niezłe" te komentarze pod wiadomością.

Tak czy inaczej to jest tragedia. :-(

Uczeń zmarł z wysiłku na wuefie

janzg25-09-2003 14:09:25   [#06]

brak mi słów........

ponownie apeluję do wszystkich:

-  skończcie z wyczynem na lekcjach wf-u, od tego niech będą kluby z odpowiednią wszechstronną opieką

- niech te zajęcia będą rekreacją, zabawą, wyrabianiem nawyku ruszania się itd.,

- zlikwidujmy ocenianie stopniem ucznia, zróbmy udział w tych zajęciach elementem oceny z zachowania

Karolina25-09-2003 14:19:47   [#07]

Tu są dwie sprawy...

Jeśli ten uczeń biegł po lepszą ocenę - to zdecydowanie jestem za tym aby coś z tym zrobić. Takiego biegu się nie powinno oceniać, zresztą żadngo biegu.

Mógł jednak biec w ramach jakiegoś testu - którego nauczyciel nie ocenia. Nam narzucono w tym roku Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej (chlopcy w gimnazjum biegają tu 1000 m, dziewczynki 800m. podstawówka 600m) 

Robimy to i w całej szkole - oprócz kilku, ktorzy mają zwolnienia całoroczne - zdarzyło się kilku, którzy mają zwolnienia z biegów długich - oni nie biegają.

Zgadzam się z Janem - wyczyn nie oże mieć miejsca na wf, od tego są kluby. Nadal jednak wielu wuefistów tego nie rozumie (komentarze w onecie) nie rozumie też wielu powiatowych organizatorów sportu, którzy szkołe rozliczając po medalach i wynikach. Mam takiego - coś strasznego :-(

Jacek25-09-2003 14:23:43   [#08]

Pełna zgoda janzg. Jestem wuefistą i nigdy nie wymagałem od uczniów "robienia" wyników, dla mnie to jaki wynik osiągnie nie ma żadnego znaczenia. Liczy się jego postawa, chęć uczestniczenia w zajęciach wkładany w nie wysiłek zaangażowanie. Zależy mi na ty by gdy skończy szkołę potrafił znależć sobie coś z szeroko rozumianej kultury fizycznej, właśnie kultury a nie wychowania fizycznego. Wystarczy spojrzec do podstawy programowej wf i wszystko jasne. Nigdzie nie ma tam mowy o wynikach. Inną sprawą opisywaną w artykule jest brak medycyny szkolnej, często wychodzą jakieś problemy ze zdrowiem własnie w szkole a nikt wcześniej tego nie wykrywa

Cele edukacyjne

 

1. Zrozumienie powodów i sensu starań o własne ciało, sprawność, zdrowie i urodę.

2. Zrozumienie potrzeby racjonalnej troski o witalną gotowość organizmu warunkującą osiągnięcia życiowe.

3. Doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej.

 

Zadania szkoły

1. Przekazywanie wiedzy niezbędnej dla podtrzymania aktywności fizycznej i nawyków zdrowego stylu życia.

2. Stymulowanie różnorodnych form aktywności fizycznej uczniów, wspierającej ich rozwój, szczególnie w okresie stabilizacji postawy ciała.

3. Organizowanie zajęć w wybranych dziedzinach rekreacyjno-sportowych i turystycznych.

4. Organizowanie zajęć fakultatywnych z zakresu "sportów całego życia".

 

Treści nauczania

1. Ćwiczenia kształtujące i korygujące postawę ciała, oddechowe, kompensacyjne.

2. Ćwiczenia z obciążeniem na zmiennych dystansach, z wykorzystaniem przyborów i przyrządów.

3. Marsze, biegi, wspinanie, dźwiganie, skoki, gimnastyka, gry sportowo-rekreacyjne.

4. Organizowanie i sędziowanie zawodów sportowych, rekreacyjnych i turystycznych.

5. Zasady funkcjonowania organizmu, regeneracji sił i czynnego odpoczynku, zapobieganie chorobom i uzależnieniom.

 

Osiągnięcia

1. Diagnozowanie własnej sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych.

2. Hartowanie organizmu i dbałość o higienę i zdrowie.

3. Dbałość o prawidłową postawę ciała.

4. Aktywność ruchowa o charakterze rekreacyjno-sportowym w dwóch wybranych formach indywidualnych i dwóch zespołowych.

5. Pełnienie roli organizatora, widza i sędziego w wybranych dyscyplinach rekreacyjnych i sportowych.

Małgośka25-09-2003 19:22:28   [#09]

Jak z rozporzadzeniem MEN?

jak wyglada to od strony prawnej. Czy jest rozporzadzenie, ktore to reguluje?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]