Forum OSKKO - wątek

TEMAT: proszę o konsultacje
strony: [ 1 ]
maeljas24-09-2003 18:20:11   [#01]

z dn. 1X znoszę wszelkie regulaminy (wynagradzania itp - mogę na podstawie KP)

chcę dać każdemu zakres czynności - poczytajcie i oceńcie - dziękuję

 

ZAKRES CZYNNOŚCI PRACOWNIKA

 

 

Miejsce pracy:……………………………………………………………………..

 

Stanowisko pracy: ………………………………………………………………….

 

Imię i nazwisko pracownika:………………………………………………………..

 

I.                   Zakres ogólnych obowiązków pracownika

 

  1. Rzetelne i efektywne wykonywanie powierzonej pracy
  2. Dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych
  3. Ścisłe i terminowe rozliczanie się z powierzonych zadań
  4. Przestrzeganie przepisów i zasad bhp oraz przepisów ppoż.
  5. Przestrzeganie tajemnicy służbowej
  6. Dbałość o dobre imię i prestiż szkoły
  7. Kształtowanie właściwe atmosfery w miejscu pracy.

 

II.                Zakres szczegółowych obowiązków pracownika

  1. Pracownik zatrudniony na stanowisku nauczyciela /nauczyciela terapeuty w ramach czasu pracy określonego w umowie o pracę obowiązany jest rzetelnie realizować:

®    przydzielone zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz

®    inne czynności i zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych uwzględniających potrzeby i zainteresowania uczniów;

®    zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.

III.             Zakres odpowiedzialności pracownika

IV.             

  1. Pracownik zatrudniony na stanowisku nauczyciela /nauczyciela terapeuty odpowiedzialny jest za całokształt spraw należących do jego obowiązków – w szczególności:

®    za jakość i wyniki pracy dydaktyczno-wychowaczej

®    bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów .

 

Niniejszy zakres czynności stanowi integralną część umowy o pracę

 

 

 

 

 

Oświadczam, że treść zakresu czynności jest mi znana i zobowiązuję się do przestrzegania zawartych w nim postanowień oraz potwierdzam odbiór

Małgoś25-09-2003 00:51:57   [#02]

 

I.                   Zakres ogólnych obowiązków pracownika

 

  1. Rzetelne i efektywne wykonywanie powierzonej pracy (czyli? powinno byc opisane jaka prace powierzasz)
  2. Dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych (PIP mnie kiedys pouczył, że musi być zaznaczone,że polecenia moga dotyczyc tylko kwestii bezpośrednio związanych z oboiwazkami oraz z przygotowaniem zawodowym pracownika)
  3. Ścisłe i terminowe rozliczanie się z powierzonych zadań (jakich zadań?- wymienionych w pkt. 1)
  4. Przestrzeganie przepisów i zasad bhp oraz przepisów ppoż. (podaj nazwy aktów prawnych, a w aktach powinno byc oświadczenie, że pracownik zapoznał się z przepisami ...)
  5. Przestrzeganie tajemnicy służbowej (nazwa aktu prawnego - zwróć uwage na nazewnictwo: np inf. niejawne - powinnaś uzyc terminów występujących w ustawie)
  6. Dbałość o dobre imię i prestiż szkoły (wyjasnij co to znaczy - np. zasady kontaktów z mediami)
  7. Kształtowanie właściwe atmosfery w miejscu pracy.(co to znaczy WŁASCIWA ? np. wspólpraca, zyczliwość, pomoc, kultura osobista, wspólodpowiedzialność itd.)

 

II.                Zakres szczegółowych obowiązków pracownika

  1. Pracownik zatrudniony na stanowisku nauczyciela /nauczyciela terapeuty w ramach czasu pracy określonego w umowie o pracę obowiązany jest rzetelnie realizować:

®    przydzielone zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz (tu tez zbyt ogólnie -w jakim dokumencie masz zamiar opisać , co dokładnie przydzielasz pracownikowi?)

®    inne czynności i zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych uwzględniających potrzeby i zainteresowania uczniów;

®    zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.

III.             Zakres odpowiedzialności pracownika

IV.             

  1. Pracownik zatrudniony na stanowisku nauczyciela /nauczyciela terapeuty odpowiedzialny jest za całokształt spraw należących do jego obowiązków – w szczególności:

®    za jakość i wyniki pracy dydaktyczno-wychowaczej

®    bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów .

 

Niniejszy zakres czynności stanowi integralną część umowy o pracę

 

 

 

 

 

Oświadczam, że treść zakresu czynności jest mi znana i zobowiązuję się do przestrzegania zawartych w nim postanowień oraz potwierdzam odbiór

 

PS. To tak po łebkach - ale jestem już wykończona. Taki dokument, jesłi nie masz Regul. Pracy powinien byc b.drobiazgowy - bo jesli ktoś będzie "nawalał" to ogolnikami nie wygrasz z nim batalii o rację.(miałam "przyjemność" spotkac się z pracownikiem w sądzie pracy ;-)

Małgoś25-09-2003 01:07:36   [#03]

to jest kontrakt do umowy dla naszych n-li - dość skuteczny w ...dyscyplinowaniu pracowników; może cos niecos Ci sie przyda

KONTRAKT DOTYCZĄCY ZADAŃ NAUCZYCIELA  W xxxxxxxxxxxxxxx

 

zawarty między Dyrektorem xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

a .......................................................................................................................................................................... zwanym dalej Nauczycielem

 

1. Kontrakt ten jest integralną częścią umowy…………………………………………………. z dnia ...............................................................

2. Kontrakt określa zadania nauczyciela zatrudnionego/świadczącego czynności dla xxxxxxxxxxxxxx. Nauczyciel podpisujący kontrakt jest zobowiązany do przestrzegania wszystkich innych przepisów regulujących funkcjonowanie Szkoły tzn.: Statutu Szkoły, Regulaminu Rady Pedagogicznej, Regulaminu Uczniowskiego, Kodeksu Pracy, Ustawy o systemie oświaty (oraz rozporządzeń MENiS) oraz zarządzeń wyżej wymienionych organów i Dyrekcji Szkoły.

3. Kontrakt zostaje zawarty na czas ................................................................................

 

 


 

4. Kontrakt obowiązuje na terenie obiektów szkolnych i we wszystkich innych miejscach prowadzenia zajęć.

5. Nauczyciel ma obowiązek:

a)     realizowania pracy dydaktycznej w połączeniu pracą wychowawczą,

b)    kierowania się we wszystkich swoich działaniach psychicznym, moralnym, społecznym i fizycznym dobrem ucznia w celu zapewnienia optymalnych warunków dla jego psychofizycznego rozwoju,

c)     wartościowego pod względem moralnym i dydaktycznym oddziaływania na uczniów (poprzez własny pozytywny przykład),

d)    zapewnienia uczniom komfortu psychicznego i  warunków zgodnych z zasadami higieny i bezpieczeństwa pracy,

e)     stwarzania optymalnych warunków dla świadomego, aktywnego i twórczego udziału uczniów w czasie lekcji i dla samokształcenia poprzez wskazywanie źródeł, form, sposobów zdobywania, rozszerzania i utrwalania wiedzy.

f)      przestrzegania obowiązujących przepisów prawa dot. pracy nauczyciela oraz wewnętrznych ustaleń i zarządzeń szkolnych (WSO, regulaminy, uchwały itd.)

g)    wdrażania uczniów do intensywnego wysiłku intelektualnego,

h)    kierowania się zasadą wzmacniania u uczniów pozytywnych emocji w stosunku do wykładanego przedmiotu, szkoły, własnej osoby i innych pracowników Szkoły.

i)      dbania o dobrą atmosferę współpracy z uczniami oraz o przestrzeganie przez nich Regulaminu Szkoły, wszystkich przepisów i zarządzeń regulujących pracę Szkoły,

j)      prowadzenia zajęć zgodnie z zawarta umową oraz wykonywania innych prac wynikających z organizacji i funkcjonowania Szkoły tzn. uczestniczenia w zebraniach Rady Pedagogicznej, czynnego udziału w przedsięwzięciach inicjowanych przez Samorząd Szkolny, Dyrekcję oraz innych nauczycieli (np. imprezach pozalekcyjnych, obozach, wycieczkach itp.),

k)     prowadzenia dokumentacji zgodnie z wymogami MENiS i Dyrekcji Szkoły tzn. opracowywania planów wynikowych, charakterystyk śródsemestralnych, rzetelnego wypełniania dzienników i innych druków stosowanych podczas procesu dydaktycznegoitp.,

l)      systematycznego kontrolowania i oceniania pracy uczniów,

m)   prowadzenia systematycznej obserwacji uczniów, gromadzenia informacji o postępach,  trudnościach dydaktycznych i wychowawczych oraz sporządzania opisowych, rozszerzonych charakterystyk śródsemestralnych wszystkich uczniów (2 razy w roku szkolnym),

n)    rzetelnego i systematycznego przygotowywania się do swoich zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych; dbałości o wysoki poziom swojej pracy,

o)    stosowania form i środków nauczania  optymalnie dobranych do możliwości uczniów,

p)    odpowiedzialności za efekty uzyskiwane przez uczniów w procesie dydaktyczno - wychowawczym,

q)    prowadzenia dodatkowych zajęć wyrównawczych dla uczniów wykazujących braki w wiedzy i umiejętnościach lub konsultacji dla uczniów pragnących rozwijać swoją wiedzę,

r)      wspomagania w rozwoju zainteresowań i umiejętności uczniów wykazujących szczególne uzdolnienia i zainteresowanie oraz udzielania im wszelkiej pomocy i konsultacji w zakresie swej specjalności,

s)     ustalania z uczniami poziomu wymagań oraz zawierania umowy w zakresie kryteriów oceniania (zgodnych z obowiązującymi rozporządzeniami MENiS)

t)      stałej współpracy z nauczycielami innych przedmiotów w celu ustalenia korelacji treści z nauczanego przedmiotu z treściami przekazywanymi w ramach innych przedmiotów,

u)    stałej współpracy z wychowawcami i opiekunami klas w celu realizowania wspólnego programu wychowawczego,

v)     stałej współpracy z rodzicami i opiekunami uczniów w celu bieżącego informowania o własnych wymaganiach oraz postępach i trudnościach uczniów w nauce i zachowaniu,

w)   dbałości o dobrą atmosferę współpracy z Dyrekcją i pracownikami Szkoły.

x)     uczestniczenia w szkoleniach dla Rady Pedagogicznej, szkoleniach, spotkaniach, warsztatach, treningach itp. organizowanych dla nauczycieli w Szkole i w innych instytucjach oświatowych.

6. Przy planowaniu i organizowaniu pracy Nauczyciel zobowiązany do przestrzegania zasady, że koordynatorem funkcjonowania szkoły jest Dyrektor Szkoły, z którym należy konsultować wszystkie decyzje nie ujęte w kontrakcie.

7. Kontrakt może zostać rozwiązany:

a)      z upływem czasu na jaki zawarta była umowa o pracę lub umowa zlecenie,

b)     przez Dyrektora Szkoły - w przypadku niewywiązywania się Nauczyciela z powierzonych mu obowiązków wymienionych kontrakcie, w stosunku do nauczyciela zatrudnionego na:

- umowę o pracę:  na mocy porozumienia stron; za wypowiedzeniem; bez wypowiedzenia

- umowę zlecenie: zgodnie z ustaleniami stron

c)      przez Nauczyciela, w przypadku niemożności wywiązywania się z powierzonych mu obowiązków wymienionych w kontrakcie:

- zatrudnionego na umowę o pracę: na mocy porozumienia stron; za wypowiedzeniem; bez wypowiedzenia,

- zatrudnionego na umowę zlecenie: zgodnie z ustaleniami stron

8. W sytuacjach uzasadnionych i niezbędnych dla potrzeb Szkoły, Dyrektor może zmienić treść kontraktu na podstawie wypowiedzenia zmieniającego dotychczasowe warunki płacy i pracy.

9. We wszystkich innych sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych nie ujętych w kontrakcie i nie regulowanych przez dokumenty wymienione w punkcie 1 istnieje możliwość negocjowania kontraktu z Dyrektorem. Zmiany muszą być sporządzone w formie aneksu do kontraktu i mogą być podane do wiadomości pozostałych nauczycieli na życzenie stron.


 

 

 

 

NAUCZYCIEL                                                           Wrocław, dn. ________________________                                                               DYREKTOR SZKOŁY


 

                                                                                                                                              

 

 


 

 

maeljas25-09-2003 07:24:57   [#04]

Małgoś

dzięki, jeszce nad tym posiedze - kurcze - muszę to zrobic dzis - jutro wręczam wypowiedzenia zmieniające

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]