Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
ramowy plan nauczania |
|
Raf1 | 18-03-2009 19:21:09 [#01] |
---|
rozpracowuję plan nauczania dla klasy I gimnazjum. Ministerstwo napisało, że liczba godzin jest wyliczona dla 32 - tygodniowych latach szkolnych. Dla jednych przedmiotów to prawda, dla innych należy wziąć pod uwagę 33 tygodnie. Ukłdając ramówkę pod arkusz organizacyjny nie mogę sobie pozwolić na takie "chocki klocki". Jeżeli ktoś już pracował nad ramówką to proszę o wskazówki jak to ugryżć
PLAN NAUCZANIA W TRZY – LETNIM CYKLU KSZTAŁCENIA
2009/2010 – 2011/2012
Kolorem czarnym – liczba tygodni 33
Kolorem niebieskim – liczba tygodni 32 (propozycja MEN)
Przedmiot |
Liczba godzin |
Klasa I |
Klasa II |
Klasa III |
Razem |
Uwagi |
Język polski |
450 h |
4/132 h
4/128 h |
5/165 h
5/160 h |
5/165 h
5/160 h |
14/462 h
14/458 h |
Zapas 12 h
Zapas 8 h |
Język obcy I |
450 h |
3/99 h
3/96 h |
3/99 h
3/96 h |
3/99 h
3/96 h |
9/297 h
9/288 h |
297 h + 198 h = 495 h co daje 45 h zapasu
288 h + 192 h = 480 h co daje 30 h zapasu |
Język obcy II |
2/66 h
2/64 h |
2/66 h
2/64 h |
2/66 h
2/64 h |
6/198 h
6/192 h |
Muzyka |
30 h |
1/33 h
1/32 h |
- |
- |
1/33 h
1/32 h |
Zapas 3 h
Zapas 2 h |
Plastyka |
30 h |
- |
- |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
Zapas 3 h
Zapas 2 h |
Historia |
190 h |
2/66 h
2/64 h |
2/22 h
2/64 h |
2/66 h
2/64 h |
6/198 h
6/192 h |
Zapas 8 h
Zapas 2 h |
WOS |
65 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
- |
2 h/66 h
2 h/64 h |
Zapas 1 h
Brak 1 h |
Geografia |
130 h |
2/66 h
2/64 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
4/132 h
1/128 h |
Zapas 2 h
Brak 2 h |
Biologia |
130 h |
2/66 h
2/64 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
4/132 h
1/128 h |
Zapas 2 h
Brak 2 h |
Chemia |
130 h |
2/66 h
2/64 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
4/132 h
1/128 h |
Zapas 2 h
Brak 2 h |
Fizyka |
130 h |
2/66 h
2/64 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
4/132 h
1/128 h |
Zapas 2 h
Brak 2 h |
Matematyka |
385 h |
4/132 h
4/128 h |
4/132 h
4/128 h |
4/132 h
4/128 h |
4/396 h
4/384 h |
Zapas 11 h
Brak 1 h |
Informatyka |
65 h |
- |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
2/66 h
2/64 h |
Zapas 1 h
Brak 1 h |
WF |
385 g w tym 30 h edukacji zdrowotnej |
4/132 h
4/128 h |
4/132 h
4/128 h |
4/132 h
4/128 h |
12/396 h
12/384 h |
Zapas 11 h
Brak 1 h |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
30 h |
- |
1/33 h
1/32 h |
- |
1/33 h
1/32 h |
Zapas 3 h
Zapas 2 h |
Zajęcia artystyczne |
60 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
- |
2 /66 h
2 /64 h |
Zapas 6 h
Zapas 4 h |
Zajęcia techniczne |
60 h |
- |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
2 /66 h
2 /64 h |
Zapas 6 h
Zapas 4 h |
Godzina z wychowawcą |
95 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
1/33 h
1/32 h |
3 /99 h
3 /96 h |
Zapas 4 h
Zapas 1 h |
Religia/ estyka |
6 h |
2 h |
2 h |
2 h |
6 h |
|
Razem godzin |
99 h |
31 h |
32 h |
32 h |
95 h |
|
Godziny do dyspozycji dyrektora |
3 h |
1 h |
1 h |
1 h |
3 h |
|
Razem |
|
32 h |
33 h |
33 h |
98 h |
|
|
czesiak | 18-03-2009 19:24:11 [#02] |
---|
Wam się tak chce działać na tych projektach nie czekacie na pewne rozporządzenie. A gdy zmienia to te projekty nie pójdą do kosza. Ja czekam. |
Jacek | 18-03-2009 19:28:13 [#03] |
---|
no a jak dasz z godzin do dyspozycji dyrektora te brakujące 12 godzin do zajęć na czerwono wyróżnionych to już masz wszędzie ok. A dyrektorskich przy jednym oddziale masz 3 lata x 36 tygodni = 108 godzin - (19*3 na seks) = 51
albo z zapasu innych przedmiotów dasz na te brakujące. post został zmieniony: 18-03-2009 19:29:55 |
Raf1 | 18-03-2009 19:35:52 [#04] |
---|
Jacek - tere fere:)))))))))))))))
Czesiek - ramówka z 16 marca po uzgodnieniach resortowych skierowana do podpisu przez Panią Minister i musi mi się chcie, bo OP chce mieć arkusze na dzień 30 marca.
|
Jacek | 18-03-2009 19:37:43 [#05] |
---|
co tere fere? kto Ci broni tak zrobić? |
Ala | 18-03-2009 19:39:33 [#06] |
---|
a po co im? termin jest do 30 kwietnia! |
Raf1 | 18-03-2009 19:43:33 [#07] |
---|
a co nie znacie OP? |
AnJa | 18-03-2009 19:46:52 [#08] |
---|
trzebaby OP uswiadomic, ze nie da sie z braku pp
układając ramówkę brałbym jednak 37, 37 i 28 tygodni - mniej chyba w roku nie ma, choć nie kojarze kiedy egzamin gimnazjalny dokładnie- ale chyba około 8 tygodni przed zakończeniem zajęć
i wtedy wszędzie góreczki musza wyjś niewielkie
bardzo bredze prosze Jacka?;-) |
Jacek | 18-03-2009 19:52:06 [#09] |
---|
tak mniej niż bardzo :-) |
Ala | 18-03-2009 19:53:06 [#10] |
---|
ja nie Jacek, ale egzamin gimnazjalny w drugiej połowie kwietnia, więc się rachunki mniej więcej zgadzają ;-) |
Ala | 18-03-2009 19:53:38 [#11] |
---|
czyli bardzo mniej więcej :-))) |
krystyna | 18-03-2009 20:36:38 [#12] |
---|
a co Wy tu imputujecie, że niby całą pp trzeba zrobić przed egzaminem ?
czyżby jego termin miał być przesunięty na czerwiec ?
;-) |
Paula | 18-03-2009 20:37:11 [#13] |
---|
Ja tak kurczowo nie liczę tych tygodni. Ma być nie mniej niż....godzin i co ponad to już sprawa opracowanego czy przedstawionego przez nauczyciela programu nauczania.
Ten trzeba będzie sprawdzić pod katem pp i przeliczyć jednostki a później nadzorować realizację |
Jacek | 18-03-2009 20:41:06 [#14] |
---|
dobrze by było gdyby egzamin został przesunięty bo trudno będzie do czasu egzaminu zrobić całą podstawę programową. Nie da się wykorzystać pełnych 37 tygodni nauki bo zawsze coś wypadnie |
Paula | 18-03-2009 20:47:52 [#15] |
---|
Czy się mylę, czy gdzieś czytałam że pp opracowana została do realizacji na 30 tygodni nauki w roku ??????????? |
Jacek | 18-03-2009 20:49:01 [#16] |
---|
nie mylisz się, choć jak patrzę na pp z muzyki to mam wątpliwości czy to się w 30 godz. da zrealizować :-) |
krystyna | 18-03-2009 20:49:16 [#17] |
---|
a gdy jednak pozostawią go w kwietniu,
i gdy każą zrobić pp do egzaminu,
to ja się pytam:
co potem ???
:-)
dlatego wg mnie coś się musi zmienić: albo termin, albo wymogi !
dopiszę:
na konkretne zamartwianie się jest jeszcze niby masa czasu,
chociaż niektórzy chcieliby swoją pracę jakoś zaplanować i te setki godzin jakoś rozpisać w czasie i przestrzeni !
;-) |
PawełR | 18-03-2009 20:50:09 [#18] |
---|
"na 32 tygodniowe lata szkolne" :) |
Paula | 18-03-2009 20:59:15 [#19] |
---|
Ten jakże ciekawy zapis "na 32 tygodniowe lata szkolne" dotyczy minimalnej liczby godzin przeznaczonych na poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne |
Ala | 18-03-2009 21:00:28 [#20] |
---|
czyli egzamin gimnazjalny najwcześniej w 33 tygodniu klasy III ;-)
mogłoby tak być :-) |
Paula | 18-03-2009 21:02:54 [#21] |
---|
A kiedy to wypadnie ? |
for | 18-03-2009 21:03:22 [#22] |
---|
przecież obecnie pp należy zrealizować do egzaminu gimnazjalnego- u nas w gimnazjum będziemy podpisywali specjalne oświadczenia- ( żeby nie było jak w zeszłym roku z tymi nieszczęsnymi lekturami- niektórzy mieli je zaplanowane na maj...przecież ) |
Ala | 18-03-2009 21:04:47 [#23] |
---|
a kto u was wpadł na ten "genialny" pomysł? |
beera | 18-03-2009 21:20:12 [#24] |
---|
Bym unikała stwierdzenia, że podstawa została napisana na 30 tygodni - raczej, że została napisana tak, by ją zrealizować w co najmniej taką to a taka ilośc godzin z określonych przedmiotów - bo gdzie przepis, że na 30? Hę?
===
natomiast, co do egzaminu gimnazjalnego, czy wyboru języka przy egzaminie powinniśmy zaraz po podpisaniu rozporządzenia skoerować pytanie do MEN w tych sprawach.
Jacek - co o tym myślisz?
(być może inne pytania jeszcze)
|
Jacek | 18-03-2009 21:26:13 [#25] |
---|
o język koniecznie bo niby czasu dużo ale szybko upłynie.. ponadto jeszcze kwestia zapisu na świadectwie rozszerzenia...
no a egzamin gimnazjalny tak samo by znów jakies zadanie 32 nie wylazło za 3 lata :-) |
beera | 18-03-2009 21:27:51 [#26] |
---|
no to jak tylko podpisze MEN skierujemy pytania - może będzie trochę czasu to sobie ponotować od niedzieli |
krystyna | 18-03-2009 21:35:26 [#27] |
---|
o języku, grupach zaawansowania, liczbie godzin ("dowolnej" wg men !), egzaminie itp... pytań kłębi mi się mrowie,
trzeba będzie na to chyba nowy wątek... |
komeniusz | 18-03-2009 21:45:58 [#28] |
---|
tak...
termin egzaminu - bardzo ważne
wybór języka - bardzo ważne
ilość godzin do realizacji podstawy z języka...
Będzie trochę tych pytań
[o seks nie pytam, bo mnie Jacek zlinczuje :-), ale myślę, że tam też się zapisy wzajemnie wykluczają] :-)) |
cynamonowa | 18-03-2009 21:46:12 [#29] |
---|
O jezykach myslę najczęściej. Nie podzielę " po połowie" godzin ( o co wczesniej na innym wątku zapytała mnie Krystyna). Jesli mam dzieci z podstawówki, które przez 6 lat uczyły się niemieckiego.......to jak dobrze pojmuję, im na zrealizowanie podstawy potrzeba będzie mniej godzin, niż grupom angielskim zaczynajacym od zera....
także czekam........jaką odpowiedź udzieli MEN |
beera | 18-03-2009 22:03:14 [#30] |
---|
na to pytanie odpowie tak jak ja bym odpowiedziała:
jest to autonomiczna decyzja dyrektora podjęta po analizie potrzeb jego szkoły.
Nie powodu pytać - jesli o mnie chodzi |
cynamonowa | 18-03-2009 22:15:01 [#31] |
---|
Asiu- jasne, ze nikt mi nie odpowie jak dzielić.....:) czekam na informację co z egzaminem, podziałami itp:) |
mundi | 18-03-2009 22:15:44 [#32] |
---|
A co z wdż? |
beera | 18-03-2009 22:18:03 [#33] |
---|
Viola - aaaa, bo myślałam co innego:)
===
mundi - a jak brzmi pytanie? |
PawełR | 18-03-2009 22:21:09 [#34] |
---|
A co z wdż? - tak zapytał mundi |
beera | 18-03-2009 22:22:45 [#35] |
---|
Paweł:))))
===
na takie pytanie trudno odpowiedzieć- chyba, że:
A co z wdż? - dobrze
;)) |
komeniusz | 18-03-2009 22:26:44 [#36] |
---|
a co z WDŻ? seks o tej porze wskazany... ;-) |
PawełR | 18-03-2009 22:27:34 [#37] |
---|
sprecyzujmy: co z wdż w gimnazjum? jest w wosie czy z dyrektorskich, bo się zgubiłem |
JarTul | 18-03-2009 22:27:38 [#38] |
---|
Do #1
Dlaczego rozpisane na 32 czy 33 tygodnie, a nie 37 lub 38?
Do #34
Miejmy nadzieję, że MEN zmieniając ramowe plany zmieni także stosowne rozporządzenie dotyczące wdż - bo inaczej będzie "śmiesznie" :-( |
JarTul | 18-03-2009 22:28:47 [#39] |
---|
Na dzień dzisiejszy i bez zmiany właściwego rozporządzenia wdż jest w WOS-ie. |
jxg | 18-03-2009 22:28:58 [#40] |
---|
i "straszno" i "śmieszno" będzie |
PawełR | 18-03-2009 22:29:50 [#41] |
---|
a rozumiem... jeśli wdż znaczy tyle co sex, to Asia napisała: "wdż - dobrze" i to nawet boldem to dobrze, a dobrze znaczy ok. :))))
o zmęczony już jestem dzis cały dzień ramówka i podstawa i okolice
a poza tym 10 raz poprawiam projekt, który wygrałem
c zacha mi paruje |
mamma | 18-03-2009 22:30:43 [#42] |
---|
ale wos-u mamy mniej, to znaczy ,że trzeba dać
wypowiedzenia nauczycielom tego przedmiotu?braknie im godzin do etatu. |
beera | 18-03-2009 22:30:55 [#43] |
---|
Jartul -
1) lepiej gdy tak, bo:
a) powinno być trochę luzu - nie masz szans na realizację 100% ilości zajęć b) masz szansę wyjść poza system klasowo lekcyjny i organizowac pracę zwróciwszy uwagę na specyfikę pracy szkoły (to akurat bardzo i się podoba)
2) projekt rozp. w sprawie wdżwru jest na BIPIe - powinien być pewnie lada moment podpisany (co mi się akurat nie podoba, bo już dawno powinien być podpisany)
|
beera | 18-03-2009 22:31:42 [#44] |
---|
spóźniłam się
:) |
komeniusz | 18-03-2009 22:34:01 [#45] |
---|
PawleR, żeby chwilowo skomplikować to na dzień dzisiejszy jest w WOSie ale za chwilę będzie z dyrektorskich :-) |
JarTul | 18-03-2009 22:38:54 [#46] |
---|
1)
a) ale ten "luz" powinien chyba wyjść w ramach zaplanowanych zajęć, a tak wygląda, że zakładamy, iż przez 5 czy 6 tygodni nie będzie danych zajęć?
b) oby ten lada moment nie trwał równie długo jak tworzenie ramowych planów |
PawełR | 18-03-2009 22:41:49 [#47] |
---|
Komeniuszko dzięki... precyzyjnie sie wysłowiłaś...
oj będą te zajęcia... musi być minimum, a od przybytku głowa nie boli jak bedzie więcej, ale nie może byc mniej
albo pojadą sobie na wycieczkę z nauczycielem np. |
beera | 18-03-2009 22:43:34 [#48] |
---|
1)
a) - to decyzja dyrektora, albo pozostałe tygodnie zrobi jak poprzednie, albo wyodrębni te dni, inaczej zorganizuje pracę i "poutyka je" w trakcie roku szkolnego
Co więcej - moze się zdarzyć tak, że rzeczywiście jakiś zajęć dyrektor nie zorganizuje z końcem roku szkolnego - jeśli uzna, ze godziny mu sa potrzebne na inny przedmiot (lub gdy będzie chciał robić w czerwcu blok edukacji dla bezpieczenstwa) Ale to już komplikacje alpejskie - 0,1% dyrektorów się na to zdecyduje, bo to oznacza średnioroczne ustalanie czasu pracy nauczyciela i zupełnie inną organizację pracy
Nie zakłada się, że przez resztę tygodni nie będzie zajęć, bo mamy tygodniową ilość godzin na którą jst musi dawac pieniądze i rop. o organizacji roku szkolnego, które mówi przez ile czasu trwa rok szkolny.
b) - podzielam ten pogląd;) |
JarTul | 18-03-2009 22:43:46 [#49] |
---|
Miało być:
1)
a), b) ale ten "luz" powinien chyba wyjść w ramach zaplanowanych zajęć, a tak wygląda, że zakładamy, iż przez 5 czy 6 tygodni nie będzie danych zajęć?
A wyjście za ramy systemu klasowo-lekcyjnego rzecz piękna?
Tylko w tych pięciu-sześciu tygodniach i tak będzie realizowany 4 czy 5 godzin tygodniowo przez nauczyciela języka polskiego, 3 godziny przez nauczyciela języka angielskiego itd. A dlaczego?
2) oby ten lada moment nie trwał równie długo jak tworzenie ramowych planów |
krystyna | 18-03-2009 22:50:04 [#50] |
---|
asiu,
w sprawie języków piszesz, że
jest to autonomiczna decyzja dyrektora podjęta po analizie potrzeb jego szkoły.
pierwszych 7 słów rozumiem,
trochę gorzej z tą "analizą potrzeb",
bo niby kiedy ten dyrektor ma jej dokonać w stosunku do ok. 140 zupełnie mu nieznanych przyszłych pierwszoklasistów z miasta i daleko pojętych okolic ?
myślimy o testach diagnostycznych (testy już mamy) w pierwszym tygodniu września,
utworzymy wtedy odpowiednie międzyoddziałowe grupy zaawansowania liczące zgodnie z projektem rozp. od 10 do 24 uczniów,
tych grup będzie ....... z języka angielskiego i ....... z języka niemieckiego ?
no właśnie... ile ?
ja naprawdę dzisiaj jeszcze nie wiem, po ile godz. zaplanować moim 7 językowcom !
może któremuś wypowiedzenie ?
a przecież muszę to wiedzić w kwietniu !
|
|