Forum OSKKO - wątek

TEMAT: normy powierzchni do sprzątania
strony: [ 1 ]
Basik12-09-2003 11:06:35   [#01]
Czy istnieją jakieś normy określające, ile metrów kwadratowych powierzchni przypada na jedną sprzątaczkę w szkole. jakie normy Wy stosujecie?
Piotrek12-09-2003 11:45:25   [#02]

ma być czysto

Nie ma takich norm. Takie sprawy reguluje regulamin pracy bądź układ zbiorowy ze zw. zawodowymi (jeśli jest).

U mnie sprzata firma - mam spokój i dużo taniej - w tej chwili koszt sprzątania 1 m kw. wynosi ok. 1,10 zł.

Polecam

Basik12-09-2003 13:41:53   [#03]
Firma nie wchodzi w grę. Wiem, że takie normy kiedyś były określone przepisami zewnętrznymi. Nie mogę do nich dotrzeć
GregWeb22-09-2003 18:04:09   [#04]

Metraż

Lepiej późno niż wcale. Dokopałem się Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 3 lipca 1996 r.( Dz. U. nr 80 poz. 375: zm Dz. U. nr 31 poz. 182 z 1997 r.) w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń dla pracowników nie będących nauczycielami, ztrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez organy administracji rządowej (...)

§ 19.1 Pracownikowi wykonującemu dodatkowe zadania przysługuje odrebnae wynagrodzenie w wysokości:(...)

4) 5 do 7 % godzinowej stawki za każdy 1m/2 - z tytułu sprzątania przez wożnych i starszych woźnych powierzchni przekraczającej 350 m/2.

Lucyna N22-09-2003 18:12:08   [#05]
U mnie liczba zatrudnionych sprzątaczek to wynik dzielenia całej powierzchni budynków przez 500 metrów kwadratowych - wytyczne organu prowadzącego.
HenrykB23-09-2003 00:23:12   [#06]

No to niewiele.

Znam organy, co to ustaliły 700 m2.

U mnie miały ponad 750 m2.

Kiedyś w Kotarskim było chyba ok. 650 m2.

Co to Kotarski?

Hmm... Przydałby się taki poradnik. Jak Biblia.

Basik23-09-2003 08:16:55   [#07]
GregWeb - dzięki za rozporządzenie.Też chodziło mi po głowie te 350 m.
RomanG23-09-2003 08:48:05   [#08]
Pan Jeżowski na konferencji we Wrocławiu ostro skrytykował te normy powierzchni.
On uważa, że sprzątaczka ma pracowac 8 godzin i tyle.
Marek Pleśniar23-09-2003 08:54:53   [#09]

pilnie roman słuchałeś:-))

yhm, w szkołach często to jest traktowane jak układ. Jak to w budżetówce. Sprzątają i idą do domu jak gotowe. Takie nieegzekwowanie 8 godzin.

Tak to weszło w krew że ustalono w końcu normy sankcjonujace toto.

- ustalenia lokalne, zakładowe itp.

Basik23-09-2003 09:05:44   [#10]

Nie do końca zgadzam się z panem Jeżowskim mimo ogromnego do niego szacunku (pisałam pracę dyplomową Finanse w szkole na przykładzie kilku placówek i tu publikacje  pan J. bardzo mi pomogły). Normy pozwalają dyrektorom na przynajmniej próbę egzekwowania od organów prowadzących zatrudnienia właściwej liczby sprzątaczek.

Wiele mnie kosztowało nerwów takie  zatrudnienie kolejnej sprzątaczki, by móc ustalić tydzień pracy z dniem wolnym dla każdej. Dodam, że pracujemy sześć dni w tygodniu.

Zgadzam się, że obowiązuje je 40 godzin i moje tyle, a nawet dłużej,pracują.

AgataK23-09-2003 18:06:36   [#11]

jako dowcip opowiem jak jest u nas. otóż organ prowadzący liczbę pracowników administracji i obsługi liczy tak: 0,7 x liczba oddziałów.

łatwo policzyć, że jeśli szkoła ma 10 oddziałów (pobliskie gimnazjum) to można mieć 7 osób.

i tak 3 dozorców (minimum!!!), sekretarka, jakiś administracyjno-gospodarczo-kadrowy, wożny i .... 1 sprzątaczka. tak na marginesie budynek ma kilka tysięcy metrów.

to tyle jeśli chodzi o normy do sprzątania :-)))))))))))))))

Marek Pleśniar23-09-2003 18:10:24   [#12]
Matko i Córko:-))
AnJa23-09-2003 18:19:29   [#13]

Agata!

Ty tu dowcipów nie opowiadaj - mój rodzony organ, skądinąd rozsądny i mający wcześniejsze spore doświadczenie dyr. zaczął przy okazji arkuszy coś  o 0,7/oddział przebąkiwać - to podobno parę lat MENiS w projekcie standardów wykoncypował. Na razie uzgodniliśmy, że zanim ustalimy, czy grupa(np. wf) to oddział sprawę odkładamy (tzn. pozostaje ok.800 m na sprzątaczkę)

Zola23-09-2003 22:34:45   [#14]

u nas norma jest ilość pracowników administracji i obsługi w stosunku do ilości nauczycieli
to chyba 1:4 , i nie moze być więcej, ale jak jest mniej to nic nie dołożą

teraz budujemy nową salę gimnastyczną ( pełnowymiarowe boisko do ręcznej, trybuny, balkon, szatnie , siłownia, zaplecza na sprzęt, sala do gimnastyki, sanitariaty, pokój nauczycieli wufu, schdy i mnóstwo korytarzy) niestety nie pamiętam jaka jest tego cała powirzchnia - no imponująca
a pozwolono nam na tę powierznię na zatrudnienie 1 sprzątaczki

AgataK23-09-2003 23:22:57   [#15]

widzę, że nie tylko u mnie i po sąsiedzku jest wesoło

kiedy wreszcie będziemy mieć do czynienia z miękogłowymi?

pozdrawiam i życzę miłego .... sprzątania

Danka23-09-2003 23:25:03   [#16]
U nas 0,375 x ilość oddziałów + dozór nocny 2,5 etatu na budynek, przy dwóch budynkach 4,5 dozór nocny a reszta jak wcześniej. Rozdzielając to wszystko na sprzątaczkę przypada u mnie 640 m kw.
Basik24-09-2003 12:01:21   [#17]
Agaty dowcip należy pozbawić praw dowcipu i wprowadzić jako przepis. W naszym ciekawym kraju często bywa odwrotnie i przepisy są dowcipne.Dlaczego więc nie?
Marek Pleśniar24-09-2003 12:32:58   [#18]
jestem za;-)
Basik24-09-2003 15:18:09   [#19]

Bym sobie przyjęła zatem trzy dodatkowe osoby:

1- zastępca sekretarki

2 - zastępca pierwszej sprzątaczki

3 - zastępca drugiej sprzątaczki

I jeszcze jeden etat mialabym w rezerwie.

komeniusz16-03-2011 22:58:34   [#20]
Witam, odświeżam temat... mój OP zaczął oszczędzać, postanowili ustalić normy dla sprzątaczek (doszły mnie słuchy, że ma to być 900m na sprzątaczkę), zażyczyli sobie również opracowania norm zużycia środków czystości... czy coś od tego 2003 roku się zmieniło, jak jest u was? (to nie jedyny pomysł, ale kolejny problem do rozwiązania)
ReniaB17-03-2011 10:51:36   [#21]
Te normy - jak nazywasz zużycia środków są związane z budżetem zadaniowym, który mi się podoba; założenie jest takie, że utrzymanie czystości metra kwadratowego powierzchni podłogi szkolnej w każdej placówce powinno wyglądać podobnie; czyli wszyscy na utrzymanie np. metra parkietu mają załóżmy 2 zł/ na miesiąc i tyle dostają;  
komeniusz17-03-2011 13:28:15   [#22]
Pomysł ciekawy, pytanie brzmi, czy u ciebie to tak działa?
DYREK17-03-2011 21:58:36   [#23]
U nas średnio 300 m2 powierzchni użytkowej (pu) + 200 m2 powierzchni ruchu (pr)

Według polskiej normy PN-70/B-02365 powierzchnia użytkowa budynku (pu) - to powierzchnia pomieszczeń służąca do zaspokojenia potrzeb związanych bezpośrednio z przeznaczeniem budynku (lub jego wydzielonej części).
Składa się na nią:

    * powierzchnia podstawowa (pp) i
    * pomocnicza (pd).

Powierzchnia podstawowa (pp) - to powierzchnia przeznaczona do zaspokojenia podstawowych potrzeb wynikających z funkcji budynku lub jego wydzielonej części na wszystkich kondygnacjach (w budynku szkolnym - powierzchnia do nauki).

Powierzchnia pomocnicza (pd) - to powierzchnia przeznaczona do zaspokojenia pomocniczych potrzeb wynikających z funkcji budynku i nie wchodzących w zakres potrzeb podstawowych - na wszystkich kondygnacjach (np. łazienki, pokój nauczycielski, pokoje dla pedagoga i logopedy, pomieszczenia administracyjne).

Natomiast powierzchni korytarzy, klatek schodowych budynku nie wlicza się do powierzchni użytkowej budynku, lecz do powierzchni ruchu (pr)
komeniusz18-03-2011 09:14:59   [#24]
Znowu nauczyłam się czegoś nowego, dziękuję
dyrlo18-03-2011 14:01:35   [#25]

A ja jak to przeczytałam to mi się wojsko na studiach przypomniało, też dziękuję;-)

malgala18-03-2011 16:07:51   [#26]
dyrlo, chyba to samo wojsko miałyśmy :-)
dyrlo18-03-2011 19:48:03   [#27]
na 100% :-)))
DYREK19-03-2011 13:29:50   [#28]
Z żołnierskim pozdrowieniem:-)))
gimnazjum21-03-2011 07:31:43   [#29]
w [#04] jest rozporzadzednie, które w 2008r. zostało uchylone- obecnie obowiązuje inne z 30 kwietnia 2008r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników niebędących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez organy adm. rządowej oraz w niektórych innych jednostkach organizacyjnych Dz.U nr 82 poz 493  z 2008r.
DYREK21-03-2011 07:53:06   [#30]
i dodatkowo my samorządowi, a nie rządowi:-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]