Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Jak pisać plan ????
strony: [ 1 ]
beem10-09-2003 23:58:45   [#01]

W 2000 roku pisałam plan rozwoju na nauczyciela mianowanego, dzieląc go na 4 sfery (osobistą dydaktyczną, itd.) Staż NIESTETY przerwał mi się. Muszę rozpocząć od nowa pisząc zarazem nowy plan rozwoju? Podobno teraz pisze się wg. jakichś paragrafów????? Czy ktoś może mi napisać z czym to się je ??????

Dziękuję i pozdrawiam cieplutko. Gosia.

Czesia11-09-2003 00:09:47   [#02]

patrz:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 3 sierpnia 2000 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

(Dz. U. Nr 70, poz. 825 oraz z 2002 r. Nr 82, poz. 744)

obowiązuje od dnia 1 września 2000 r. 

a to fragment, w którym mowa jakie są niezbedne wymagania
i wg tych punktów mozna napisac plan,

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują:

1) umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 3 Karty Nauczyciela, wykazywanie umiejętności samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka w szkole oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków,
2) umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych,
3) uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoły,
4) umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej,
5) znajomość zagadnień z psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela,
6) znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętność posługiwania się tymi przepisami.

Marek Pleśniar11-09-2003 00:20:04   [#03]
a co Ty czesiu nie śpisz?
Czesia11-09-2003 00:28:51   [#04]

;-)

a ty Marku?
a...no tak, ojciec sprawdza, czy dzieci juz grzecznie śpią ;-)

Marek Pleśniar11-09-2003 07:01:58   [#05]
no i jak widać nie spały. Oj trzeba zajrzeć do tego Wrocławia i zrobić porządek;-)
violka11-09-2003 19:46:02   [#06]

mnie ten plan sferami zupełnie nie pasował (3 lata temu)

niektóre zadania pasowały mi do 2 sfer i tak naprawdę te sfery są wg mnie sztuczne

lepiej wypisać swoje słabe strony, sprawdzić których wymagań z rozporządzenia nie spełniam - i zaprojektować zadania jak leci , a potem je dopiero pogrupować w jakieś logiczne zbiory (i jeszcze pamiętać o tym co w czasie stażu powinien n-l - to z rozporządzenia oraz to co wynika z potrzeb szkoły, jej misji, programu rozowju, diagnozy zespołu uczniowskiego)

np. mam problem z dyscypliną - planuję sobie doskonalenie w zakresie umiejętności wychowawczych, wyszukam ankiety zdiagnozuję problemy, wprowadzę cykl zajęć nt.... na godzinie wych., zbadam jakie efekty, itp. 

zaczynam z metodami aktywizującymi - to sobie zaplanuję wdrożenie nowej metody - np. projekt edukacyjny, mam kurs komputerowy - to zaplanuję sobie coś więcej oprócz pisania materiałów na kompie - może opanuję program do pisania świadectw, albo opracuję scenariusz i przeprowadzę lekcję geografii z wykorzystaniem internetu - to może zrobić każdy kto umie buszować po internecie

dobrze jest też ułożyć sobie plan paragrafami z rozporządzenia - potem mamy praktycznie gotową dokumentację do komisji

planując zadania do stażu trzeba  kierować się tym, co to da mnie , uczniowi, szkole, a nie tylko tym żeby coś wymyśleć i zrobić (np. program profilaktyki alkoholowej - wych. wzięła się za to, bo kurs darmowy, połączony z wyjazdem do stolicy, są zaświadczenia, podziękowania, konkursy - czyli łatwo się wykazać - do stażu zadanie super; ale żebyś słyszała kometarze uczniów, którzy już po dziurki w nosie mieli tej profilaktyki - a byli to uczniowie z dobrych domów, ze środowiska gdzie w zasadzie ryzyko było minimalne - czyli program zupełnie nie trafiony, a sąsiednia klasa, chociaż nie wychowawcza - dzieci z bloków socjalnych, z różnych rodzin - tam by się naprawdę przydało, ale tu się nie miało godz. wych. więc trzeba by było po lekcjach, więc i trudniej byłoby o frekwencję i czas dodatkowy - niepłatny- no ale to było na dyplomowanego)

to jest awans zawodowy - n-l ma się rozwijać z pożytkiem dla swojej szkoły , a nie po prostu rozwijać jak kłębek wełny po dywanie - gdzie się potoczy -nieważne, grunt że niby coś się dzieje (rozwijać swoje umiejętności, żeby mu się lepiej pracowało, żeby uczniowie więcej skorzystali, żeby szkoła jako organizacja "wchodziła" na wyższy stopień rozwoju)

kurcze, piszę jak nawiedzona, ale tak to właśnie widzę - dla Ciebie jednak jako przyszłego mianowanego najważniejsze jest, żeby się dobrze zaprezentować na egzaminie - masz się pokazać jako filar tej szkoły - świetnie zorientowany w tym co robisz

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]