Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Godziny ponadwymiarowe - zatrudnienie |
|
Konto zapomniane | 11-12-2008 23:31:08 [#01] |
---|
Witam!
Jestem nauczycielem kontraktowym. Umowę o pracę w szkole podpisałem w styczniu 2007 r. na czas określony w wymiarze 9/18 etatu (po odejściu na emeryturę innego nauczyciela), do 31 sierpnia 2007r. Po tym okresie umowa o pracę miała być kontynuowana, lecz z niewyjaśnionych powodów zostałem pozbawiony pracy z dniem 1 września 2007 r.
W tej sytuacji, po bezskutecznych mediacjach z organem prowadzącym, skierowałem pozew do sądu pracy, który ostatecznie ( 7 listopada br. ) uznał, iż podpisana ze mną umowa była nielegalna i umowa ta z mocy prawa traktowana jest jako umowa na czas nieokreślony, a więc trwa nadal.
Z dniem 1 września 2007 r. w szkole została - na moje miejsce - zatrudniona pełnoetatowo inna osoba mając dodatkowo godziny ponadwymiarowe. W związku z tym pozbawiono mnie prawa do skorzystania w pierwszej kolejności do objęcia pełnego etatu ( Kodeks Pracy art.94, art. 941, art. 942 ).
Niezwłocznie po otrzymaniu tytułu wykonawczego wyroku sądu złożyłem dyrektorowi szkoły pisemne oświadczenie o gotowości do podjęcia pracy.
Ponadto z arkusza organizacji szkoły na bieżący rok wynika, że wszyscy nauczyciele mojej specjalności w tej szkole wykonują swoją pracę w godzinach ponadwymiarowych ( łącznie 25 godzin).
W związku z powyższym zwróciłem się do dyrektora z prośbą o dokonanie korekty arkusza organizacji i przydzielenie mi pełnego etatu. Z technicznego punktu widzenia jest to wykonalne, gdyż dodatkowo jeden z nauczycieli mojej specjalności jest dwuzawodowcem i może również nauczać innego przedmiotu, który też pozostaje u innych w ponadwymiarowym ujęciu.
Prośbę swą argumentowałem możliwościami technicznymi, moim ustawicznym zainteresowaniem podjęcia pracy w pełnym wymiarze, zasadą równego traktowania w zatrudnieniu oraz czynnikiem ekonomicznym w związku z realizacją godzin ponadwymiarowych przez wybranych nauczycieli.