Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Dom Nauczyciela - porady
strony: [ 1 ]
stolarek18-08-2003 21:23:44   [#01]

Na pewno ktoś z Szacownego Gremuim skieruje moje myslenie na odpowiednie tory. Prosiłbym o wskazanie ustaw, rozporządzeń i innych dokumentów regulujących użytkowanie tzw. Domów Nauczyciela. Idąc dalej, prosiłbym o wyjaśnienie następującej wątpliwości: Czy nauczyciel może posiadać powyższy lokal (tzw. pustostan) a jednocześnie mieszkać w innym-spółdzielczym bloku, własnym domu itd.

AnJa18-08-2003 22:44:25   [#02]

Dom Nauczyciela

Być może w potocznej świadomości coś takiego jak DN jest - od przejęcia jednak szkól przez samorządy stały się one mieniem komunalnym i ogólne zasady ich funkcjonowania określa któraś z ustaw mieszkaniowych (nie mam pod ręką dostępu do akt - są w szkole). Wynika z nich, że korzystać z lokalu komunalnego mogą tylko ci, którzy nie mają innego mieszkania - nie kojarzę jak z domem. Mieszkania jestem pewien bo sam miałem z tym kłopoty, zresztą parę lat temu jakiś minister się z tego tłumaczył.

Jeśli chodzi o dysponowanie tymi mieszkaniami, szczegóły określone są w regulaminie JST. U nas najciekawszy zapis daje administratorowi (dyr. szkoły) prawo podpisana umowy najmu tego lokalu na max.5 lat.

A ten pustostan to pewnie trzymają licząc na rychłą sprzedaż przez gminę - a wtedy lokator kupuje za naprawdę symboliczne pieniądze - nawet ok.100 zł za metr kw.

stolarek19-08-2003 00:23:24   [#03]

Ciekawe spostrzeżenia

Czy zawsze administratorem jest dyrektor szkoły, czy może być gmina lub powiat? I jeżeli jeszcze można słówko. O jaki regulamin samorządu chodzi, proszę o uściślenie. A może by się dało odszukać sławetną ustawę mieszkaniową lub powiedzieć jak ją znaleźć (lata w przybliżeniu)...

A ze sprzedażą to strzał w dziesiątkę!

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Ewa z Rz19-08-2003 03:40:59   [#04]

nie musi być dyrek...

A prawdopodobnie niedługo nie będzie nawet mógł... Coś mi sie obiło o uszy, jakaś rychła zmiana w przepisach w tej materii.

Ale oczywiście obecnie decyduje organ, kto zarządza i jakie są jego uprawnienia w zwiazku z tym. Uprawnienia te mogą być ustalone w różnej formie - uchwały szczegółowej Rady (może być z regulaminem) lub uchwały ogólnej (jak u mnie - zarządca otrzymuje określony w ustawie "zwykły zarząd"), bądź uchwały Rady, która daje delegację np. wójtowi do ustalenia szczegółów w drodze zarządzenia.

Adaa19-08-2003 09:50:50   [#05]

jeśli chodzi o obowiazujace przepisy to administaratorem mienia komunalnego z ramienia gminy, powiatu powinien być licencjonowany zarządca, szczególnie w przypadkach kiedy w szkole znajdują się mieszkania słuzbowe

on to powinien prowadzić ksiażkę obiektu i dbać o stosowne przeglądy techniczne i inne sprawy związane z eksploatacją budynku

beera19-08-2003 12:42:45   [#06]

Byłam administratorem przez jakiś upiorny czas, a potem po prostu sprzedalismy mieszkania mieszkańcom.

I ufff

stolarek21-08-2003 13:10:20   [#07]
Podziękowania dla wszystkich, którzy zajęli się moim problemem.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]