Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Umowa od 1.IX do 20.VI pomóżcie! |
gaielle | 08-10-2008 17:37:04 [#01] |
---|
Witam!
Jestem nauczycielem kontraktowym, we własnej szkole mam 11 h, więc zdecydowałam się na 6h w drugiej szkole. Ku mojemu zaskoczeniu dostałam umowę od dnia 1 września do 20 czerwca (nie jest to zastepstwo). W ramach wykładów z prawa oświatowego usłyszałam zasadę "jeśli zatrudnienie od 1 września to do 31 sierpnia". Szkoła nie chce zmienić umowy, argumentując, że od dnia 1 września kolejnego roku mogą nie mieć dla mnie godzin i mają prawo dać umowę na czas okreslony. Ja wciąż pytam: W takim razie jaka zmiana organizacji nauczania następuje w dniu 20 czerwca? Oni uważają, że jeski mają prawo do umowy na czas okreslony, to ten okres może być dowolny. Być może orientuje się ktoś jaka podstawa prawna obowiązuje do zasady "1.IX do 31.VIII"?
Proszę o pomoc! |
rzewa | 08-10-2008 17:40:12 [#02] |
---|
każdy sąd przyzna, że ta umowa jest nie tylko do 31.08 ale jest umową na czas nieokreślony - i na takim stanowisku powinneneś stać i tego się domagać |
Jersz | 08-10-2008 18:06:27 [#03] |
---|
Rzewa ma rację. Pracując od początku roku szkolnego przez wszytskie miesiące nauki szkolnej nabywasz prawo do pełnego urlopu, a ten kończy się 31 sierpnia. I tak będą musieli zapłacić za urlop w czerwcu, w lipcu i w sierpniu. Nie dość , że skroili taką umowę to potem sami będą mieli nagrzebane w papierach.
Pytanie do praktyków. czy już teraz wnosić o sprosotwanie umowy? czy poczekać do momentu kiedy dyrektor będzie wystawiał swiadectwo pracy i wtedy prosić o sprosotowanie? Sąd to przecież ostateczność. po czymś takim, już się praktycznie powrotu do szkoły nie ma :-( |
BRenia | 08-10-2008 18:38:51 [#04] |
---|
A nauczyciel zatrudniony od 1 października również ma mieć umowę do 31 sierpnia? |
Donda | 08-10-2008 18:47:15 [#05] |
---|
Nie, do końca zajęć dydaktycznych, czyli 20 czerwca. |
rzewa | 08-10-2008 20:03:17 [#06] |
---|