Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wypowiedzenie
strony: [ 1 ]
Konto zapomniane22-07-2003 14:43:19   [#01]
Jestem  nauczycielem  kontraktowym,  dwa tygodnie temu zdałam egzamin na nauczyciela  mianowanego.  Końcem  maja  dostałam  wypowiedzenie  w  związku  z  "reorganizacją  placówki".  Miałam  podpisaną  umowę  na  czas  nieokreślony.  Czy  należy  mi  się  odprawa?  Byłam  u  trzech  radców  prawnych,  każdy  mówi  coś  innego.
Marek Pleśniar22-07-2003 14:48:39   [#02]
w momencie rozwiązania będziesz nauczycielem mianowanym?
Marek Pleśniar22-07-2003 14:49:21   [#03]
hmm, ten tego :-) miałem na myśli "rozwiązania umowy" ;-)
Ewa z Rz23-07-2003 07:24:51   [#04]

Gdy wypowiedzenie jest na podstawie art 20 KN,

Należy ci się odprawa.

KN art 20 ust. 2. Nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych w ust. 1, przysługuje odprawa w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych w ust. 1, przysługują świadczenia określone w przepisach o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy.

Jest to odprawa w wysokości określonej w USTAWIE z dnia 28 grudnia 1989 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy (Dz. U. z 2002 r. Nr 112, poz. 980, Nr 135, poz. 1146 i Nr 200, poz. 1679 oraz z 2003 r. Nr 90, poz. 844) [obowiązuje od dnia 27 stycznia 1990 r. do dnia 31 grudnia 2003 r.]

Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwiązany stosunek pracy z przyczyn, o których mowa w art. 1, przysługuje odprawa pieniężna.
2. Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował u danego pracodawcy mniej niż 2 lata,