Forum OSKKO - wątek

TEMAT: poplątany staż
strony: [ 1 ]
fredi10-07-2003 21:54:53   [#01]

znalazłem na eduse..ku.

Pomózcie kobiecie.

Jestem nauczycielem kontraktowym z 9-letnim stażem pracy, któremu mianowanie zawsze "przechodzi koło nosa". Jestem zatrudniana ciągle na czas określony, zwykle na zastępstwo np. gdy ktoś pójdzie na urlop dla poratowania zdrowia. We IX 2000 roku rozpoczęłam staż na n. mianowanego. Zrealizowałam 2 lata i zaszłam w ciążę. Niestety okazało się, że ciąża jest "zagrożona" i z tego względu musiałam przebywać na zwolnieniu L-4. Na zwolnienie poszłam od 12 IX 2002r. i z krótkimi przerwami przebywałam na nim do dnia porodu czyli do 17 I 2003 r. Ponieważ zwolnienie przekroczyło ustawowe 3 msc. dlatego staż uległ przerwaniu. W normalnej sytuacji po powrocie z urlopu macierzyńskiego złożyłabym podanie o kontynuację stażu. Niestety moja sytuacja jest nienormalna, gdyż umowa o pracę skończyła m się z chwilą urodzenia dziecka ( była zawarta do dnia porodu ). Po urlopie macierzyńskim, który skończył się 22 maja nie miałam szans na powrót do pracy ( kto zatrudni nauczyciela na wakacje?????) I teraz pytanie: Czy muszę zaczynać staż od początku w momencie podjęcia pracy we wrześniu? Czy jest jakaś szansa, że zaliczony będę miała czas odbyty przed przerwą? Czy wakacje i urlop macierzyński wydłużają ten 6-miesięczny czas na złożenie podania o dalszy staż i czy w moim przypadku jest to możliwe? GOSIA

Ewa z Rz11-07-2003 06:02:50   [#02]

W takim wypadku podanie o kontynuację stażu należy przesłać w dniu rozpoczęcia urlopu macierzyńskiego (jak kończy się L4 to "ustaje przyczyna przerwania stażu). Po powrocie z urlopu byłoby już za późno bo przerwa będzie wtedy dłuższa niż 6 m-cy).

Czy urlop macierzyński ta dziewczyna wzięła od dnia porodu? Jeśli tak to nic nie da się zrobić, o ile z jej zatrudniniem był wszystko OK. Aby ten staż "uratować" potrzebne było wzięcie urlopu przed porodem i jednoczesne wznowienie stażu.