Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Projekt zmian w KN z 5 września |
KasiaZet | 06-09-2008 14:43:24 [#02] |
---|
No, no, ciekawe co z tego wyniknie |
nadia | 06-09-2008 15:56:20 [#03] |
---|
Przyznam szczerze-nie wyobrażam sobie tego w praktyce. |
AnJa | 06-09-2008 17:23:02 [#04] |
---|
czego?
przecież nic się własciwie praktycznie nie zmienia -poza paroma liczbami |
zgredek | 06-09-2008 17:27:13 [#05] |
---|
muszę:
:-))))))))))) |
pinkas | 06-09-2008 17:31:04 [#06] |
---|
Leszku własnie "paroma liczbami" :) |
zgredek | 06-09-2008 17:35:43 [#07] |
---|
jeśli pisząc "Leszku" miałeś na mysli AnJę - to w porządku
ale jeśli pisząc "Leszku" maiłeś na myśli Leszka - to nie wiem, czy ma taki pogląd na tę sprawę
;-))))))) |
pinkas | 06-09-2008 17:38:08 [#08] |
---|
Przepraszam pomieszały mi się wątki, tak to było do AnJa |
KasiaZet | 06-09-2008 17:41:28 [#09] |
---|
Ciekawe co o tych zmianach myślą nauczyciele, związkowcy...
Dla OP to faktycznie "parę liczb" |
zgredek | 06-09-2008 17:41:29 [#10] |
---|
a mnie denerwuje coś innego
lekceważenie partnerów konsultacyjnych
skoro powstał pewien projekt zmian i przekazano go do konsultacji - to należało poczytać opinie konsultantów i sformułować: albo coś co zostanie przekazane sejmowi, albo coś co może zostać poddane ponownym konsultacjom
natomiast tutaj postąpiono inaczej
związki zadecydowały, ze gadać o tamtym projekcie się już nie będzie
i co dalej?
ano nic
po prostu stworzono to coś, jakby nigdy nic
nie podoba mi się to po prostu:-( |
pinkas | 06-09-2008 17:44:39 [#11] |
---|
Znowu mamy do czynienia z biciem piany, a i tak co mają zrobić to zrobią :( |
AnJa | 06-09-2008 17:47:06 [#12] |
---|
bicie piany (ogłaszanie, konsultacje) wynika z ustawy i być musi
zrobią co mają zrobić- to na Bialorusi podobno
u nas zrobia, co bedą mogli zrobić |
pinkas | 06-09-2008 17:53:21 [#13] |
---|
Widzę że najmniej liczy się człowiek |
zgredek | 06-09-2008 17:54:14 [#14] |
---|
no
np. patrząc na pensum - tam było sensowniej, że OP i jeśli nie na obowiązkowe to...
a tu nie - po prostu zwiększamy na obowiązkowych cyklicznie
czyli: nie podobało wam się to, że mogliście mieć wpływ na pensum, to teraz nie będziecie mieli
|
AnJa | 06-09-2008 18:01:44 [#15] |
---|
z drugiej strony- baliście się odpowiedzialności, to ją wzięliśmy na siebie
nie podoba mi się, że to zwiększone pensum idzie na zajęcia obowiazkowe (w praktyce)
bo nijak nie przełoży to się na jakośc kształcenia- a temu zmiany winny służyć |
pinkas | 06-09-2008 18:04:49 [#16] |
---|
to chyba najgorsza opcja z proponowanych |
zgredek | 06-09-2008 18:06:34 [#17] |
---|
nie
jak baliśmy się?
chcieliśmy wyrazić swoje zdanie - ale nam zabrano tę możliwość
akurat tutaj jasno pisaliśmy o tych nieobowiązkowych
chodziło o doprecyzowanie - żeby właśnie nie poszło to w obowiązkowe |
zgredek | 06-09-2008 18:07:12 [#18] |
---|
po AnJi pisałam #17 |
pinkas | 06-09-2008 18:08:06 [#19] |
---|
tylko kto nas słucha? |
AnJa | 06-09-2008 18:08:14 [#20] |
---|
ja o samorządach- to one mowiły, ze MEN spycha na nie niepopularne decyzje- np. wzrost pensum |
zgredek | 06-09-2008 18:09:26 [#21] |
---|
acha
szkoda, że nierozumiały
że wspólnie z dyrektorami mogły zrobic coś naprawdę dobrego |
AnJa | 06-09-2008 18:09:39 [#22] |
---|
nas- czyli kogo?
jak myślisz- jakby odbyło się ogólnopolskie referendum w sprawie KN i pensum- jaki bylby wynik? |
zgredek | 06-09-2008 18:12:35 [#23] |
---|
wiem jaki byłby
ale wiem też, że poprzednia propozycja miała ręce i nogi |
bosia | 06-09-2008 18:12:51 [#24] |
---|
wiadomy
ale mnie nadal niepokoi zbyt duża rola op
w zeszłym roku myślałam odwrotnie, bo u nas było ok
ale teraz:-( |
pinkas | 06-09-2008 18:13:02 [#25] |
---|
a jak rozmawiali z lekarzami to pytali Ciebie o zdanie?
To dlaczego ogólnopolskie?
Chyba, że masz na myśli tylko nauczycieli ... |
AnJa | 06-09-2008 18:14:58 [#26] |
---|
przecież z lekarzami nie porozumieli się |
zgredek | 06-09-2008 18:15:53 [#27] |
---|
Bosiu - bo tu trzeba tak zmienić, żeby dyrektor był dyrektorem
i żeby OP liczyło się ze zdaniem dyrektorów
żeby dyrektor był mądry i się nie bał
żeby dyrektor nie musiał się bać
żeby dyrektor był dyrektorem
i żeby OP i dyrektor znacyzło jedno - współpraca na wszystkich płaszczyznach
----------
marzenia swe napisałam chyba |
pinkas | 06-09-2008 18:16:50 [#28] |
---|
ale płace im podnieśli, a reszta została po staremu |
pinkas | 06-09-2008 18:21:06 [#29] |
---|
mogłoby być tak pięknie? :) |
pinkas | 06-09-2008 18:22:18 [#30] |
---|
#29 był do zgredek |
AnJa | 06-09-2008 18:23:08 [#31] |
---|
mogłoby
w tym zwiększenie pensum o 4 godziny- przez dyrektora |
zgredek | 06-09-2008 18:23:49 [#32] |
---|
o właśnie |
bosia | 06-09-2008 18:24:30 [#33] |
---|
zgredek
i moje też
żeby dyrektor był mądry i się nie bał
żeby dyrektor nie musiał się bać
nie wiem czy mądra jestem, ale wiem, że się nie boję, nie boję się mówić co myślę
nie boję się mówić, co lepsze dla mojej szkoły
i co z tego - współpraca taka sobie
bo nagle komuś wydaje się, że wie lepiej, że jest przełożonym dyrektorów
wtedy nie można mówić o współpracy-jestesmy na innym poziomie |
zgredek | 06-09-2008 18:33:49 [#34] |
---|
no właśnie
ale wpadłam na genialny pomysł
chwilowo nie mogę go zrealizować - bo mam inne zadania;-)
przecież każdy nauczyciel moze sobie ustalić czas pracy
może - bo to od niego zależy
no to trzeba sobie ustalić od 8.00 do 15.00 - pracuję jako nauczyciel (to jest 7 godzin dziennie) - mogę w szkole, mogę w domu - to jest dla nauczyciela o tyle wygodne, że ten dom
zostaje jeszcze do 5 godzin na ewentualne wykorzystanie
oczywiście godziny są do dopasowania - może być od 10.00 do 17.00
ciekawe, czy tak dałoby się? |
zgredek | 06-09-2008 18:36:17 [#35] |
---|
żeby nie było - nie pisałam o ewentualnym rozliczaniu
chodzi mi o czyste dopasowanie czasu pracy przez każdego nauczyciela - w zasadzie o unormowanie
to zależy od każdego z nas
ale - zasadę trzeba przyjąć solidną - po ustalonym czasie nie pracuję |
JarTul | 06-09-2008 18:45:59 [#36] |
---|
Ciekawie będzie w SP. NZ w siatce 18 godzin, a docelowo etat 21... ??? Będzie "śmiesznie". |
JarTul | 06-09-2008 18:48:26 [#37] |
---|
No i zwolnienia... i niech mi pani MEN nie wmawia, że ich nie będzie. |
bosia | 06-09-2008 19:11:30 [#38] |
---|
pewnie, że będą
to z rachunków wynika
|
KasiaZet | 06-09-2008 19:23:02 [#39] |
---|
I od razu pieniędze na te "wielkie" podwyżki dla nauczycieli.
Już sama tegoroczna zmiana ramówki (w końcu obcięto 6 godzin w kształceniu zintegrowanym) to spore oszczędności. Pkrywają słynne podwyżki z nadwyżką.
Ciekawe gdzie są w takich wypadkach związkowcy?
Może się mylę, ale nie wiem czy bilans nie wyjdzie na plus. Ramówki zmienione, pensum podniesione- to wszystko generuje pieniądze, podejrzewam, że spokojnie zostaną pokryte koszty podwyżki dwa razy po 5 % i jeszcze coś zostanie dla górników, lekarzy czy bal dla prezydentów...
|
zgredek | 06-09-2008 19:24:53 [#40] |
---|
Kasiu - zapytam, bo nie wiem - jak obcięto 6 godzin w kształceniu zintegrowanym?
wyjaśnij proszę |
grażka | 06-09-2008 19:48:36 [#41] |
---|
Nauczyciele w zerówkach mają mieć 25 godzin? O 3 więcej niż teraz? Chyba błąd, bo ten czas wydłuża się od 2012 roku - ale wtedy ma już nie być zerówek :) |
KasiaZet | 06-09-2008 19:49:33 [#42] |
---|
Zlikwidowano godziny z dyspozycji dyrektora i przeznaczono je na język.
Na język była wypłacana dod. dotacja dla samorządów. Poza subwencją.
Po zmianach nie ma dotacji a dyrektor musi (chce czy nie) realizować język z godzin, które wcześniej miał do dyspozycji. Język jest obowiązkowy. A subwencja zostaje ta sama. |
zgredek | 06-09-2008 19:49:44 [#43] |
---|
będą chyba dla pięciolatków?
;-) |
tehanu | 06-09-2008 19:50:47 [#44] |
---|
A mnie zastanawia, na jakiej podstawie i dlaczego w SP i gimnazjach planowane jest większe pensum niż w ponadgimnazjalnych. Ktoś wie? |
zgredek | 06-09-2008 19:55:56 [#45] |
---|
Kasiu - wyjaśnię od razu, zeby nie było, żem złośliwa , albo co
nie wiem i chciałabym się dowiedzieć
nie rozumiem - godziny dyrektorskie są objęte subwencją, bo są w ramówce
na co zostaną przeznaczone - decyduje dyrektor
czyli według tego co piszesz zmieniły się tylko zasady przyznawania tych godzin
one dalej w ramówce są
a to o czym piszesz - ta dotacja na języki to chyba było chwilowe
nie rozumiem, po co dotować więcej, jeśli nie jest to potrzebne
przepraszam - piszę jako laik - chcę zrozumieć |
KasiaZet | 06-09-2008 20:08:14 [#46] |
---|
Wszystko się zgadza.
Dyrektor posiadał do dyspozycji w kształceniu zintegrowanym 4 godziny na klasę. Dysponował na co uważał ( na gry i zabawy, zajęcia kompensacyjne itd). To było wkalkulowane w kwoty subwencji.
Od 2005 roku (o ile pamiętam) dodatkowo można było realizować po 2 godziny języka w klasie pierwszej i na to była dodatkowa kwota pieniędzy dla JST. Dotacja.
Czyli w sumie było więcej pieniędzy na edukację.
Teraz dyrektor ma tylko dwie godziny do swojej dyspozycji, a język wszedł obowiązkowo do ramówki.
Czyli nie ma dodatkowych pieniędzy.
Dla nauczycieli kszt. zintegrowanego brak ponadwymiarówek (wbrew pozorom bardzo opłacalnych dla finansów) a zatrudnienie nauczycieli języka do klas młodszych- stażystów, kontraktowych powoduje obniżenie wskaźnika D i zmniejszenie subwencji.
|
KasiaZet | 06-09-2008 20:08:22 [#47] |
---|
Wszystko się zgadza.
Dyrektor posiadał do dyspozycji w kształceniu zintegrowanym 4 godziny na klasę. Dysponował na co uważał ( na gry i zabawy, zajęcia kompensacyjne itd). To było wkalkulowane w kwoty subwencji.
Od 2005 roku (o ile pamiętam) dodatkowo można było realizować po 2 godziny języka w klasie pierwszej i na to była dodatkowa kwota pieniędzy dla JST. Dotacja.
Czyli w sumie było więcej pieniędzy na edukację.
Teraz dyrektor ma tylko dwie godziny do swojej dyspozycji, a język wszedł obowiązkowo do ramówki.
Czyli nie ma dodatkowych pieniędzy.
Dla nauczycieli kszt. zintegrowanego brak ponadwymiarówek (wbrew pozorom bardzo opłacalnych dla finansów) a zatrudnienie nauczycieli języka do klas młodszych- stażystów, kontraktowych powoduje obniżenie wskaźnika D i zmniejszenie subwencji.
|
DYREK | 06-09-2008 20:13:09 [#48] |
---|
konsultacje - sejm - senat - sejm - veto prezydenta;-)
|
zgredek | 06-09-2008 20:20:05 [#49] |
---|
co to za wskaźnik ten D?
status zawodowy nauczycieli jest uwzględniany w subwencji
Wa,i - płacowy wskaźnik struktury zatrudnienia nauczycieli w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest i-ta jednostka samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem zwiększonych wydatków z tytułu zatrudnienia nauczycieli na terenach wiejskich lub w miastach do 5 000 mieszkańców, obliczany według wzoru:
gdzie:
- Pks - średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty,
- Pkk - średnie wynagrodzenie nauczyciela kontraktowego,
- Pkm - średnie wynagrodzenie nauczyciela mianowanego,
- Pkd - średnie wynagrodzenie nauczyciela dyplomowanego,
określone zgodnie z art. 30 ust. 3 i 4 ustawy wymienionej w § 2 pkt 3 rozporządzenia;
Ws,i - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli stażystów w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Wk,i - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli kontraktowych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Wm,i - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli mianowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Wd,i - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli dyplomowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Ws,k - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli stażystów w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
Wk,k - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli kontraktowych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
Wm,k - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli mianowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
Wd,k - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli dyplomowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
------------------
nie rozumiem dlaczego uważasz, że w kształceniu zintegrowanym będzie inaczej |
KasiaZet | 06-09-2008 20:30:20 [#50] |
---|
Na dole jest wskaźnik Di- określa stosunek ilości nauczycieli mianowanych i dyplomowanych do stażystów i kontraktraktowych.
Jeśli jest równy 1 - wtedy podsumowanie w tabelce się zgadza. Jeśli mniejszy - subwencja jest niższa, jeśli większy wyższa.
Ciekawe czy ktoś z czystej ciekawości (jak ja?) próbował kiedyś rozgryźć metryczkę. Mnie to zajęło sporo czasu a zaczęło się od tego, że w normalnym matematycznym podsumowaniu nie wszystko się zgadza. |
|