Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Projekt zmian w KN z 5 września
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ]
zgredek06-09-2008 12:46:34   [#01]

http://bip.men.gov.pl/akty_projekty/projekt_ustawy_20080905.pdf

w  wymianie Leszkowe ujednolicenie

KasiaZet06-09-2008 14:43:24   [#02]
No, no, ciekawe co z tego wyniknie
nadia06-09-2008 15:56:20   [#03]
Przyznam szczerze-nie wyobrażam sobie tego w praktyce.
AnJa06-09-2008 17:23:02   [#04]
czego?

przecież nic się własciwie praktycznie nie zmienia -poza paroma liczbami
zgredek06-09-2008 17:27:13   [#05]

muszę:

:-)))))))))))

pinkas06-09-2008 17:31:04   [#06]
Leszku własnie "paroma liczbami" :)
zgredek06-09-2008 17:35:43   [#07]

jeśli pisząc "Leszku" miałeś na mysli AnJę - to w porządku

ale jeśli pisząc "Leszku" maiłeś na myśli Leszka - to nie wiem, czy ma taki pogląd na tę sprawę

;-)))))))

pinkas06-09-2008 17:38:08   [#08]
Przepraszam pomieszały mi się wątki, tak to było do AnJa
KasiaZet06-09-2008 17:41:28   [#09]

Ciekawe co o tych zmianach myślą nauczyciele, związkowcy...

Dla OP to faktycznie "parę liczb"

zgredek06-09-2008 17:41:29   [#10]

a mnie denerwuje coś innego

lekceważenie partnerów konsultacyjnych

skoro powstał pewien projekt zmian i przekazano go do konsultacji - to należało poczytać opinie konsultantów i sformułować: albo coś co zostanie przekazane sejmowi, albo coś co może zostać poddane ponownym konsultacjom

natomiast tutaj postąpiono inaczej

związki zadecydowały, ze gadać o tamtym projekcie się już nie będzie

i co dalej?

ano nic

po prostu stworzono to coś, jakby nigdy nic

nie podoba mi się to po prostu:-(

pinkas06-09-2008 17:44:39   [#11]
Znowu mamy do czynienia z biciem piany, a i tak co mają zrobić to zrobią :(
AnJa06-09-2008 17:47:06   [#12]
bicie piany (ogłaszanie, konsultacje) wynika z ustawy i być musi

zrobią co mają zrobić- to na Bialorusi podobno

u nas zrobia, co bedą mogli zrobić
pinkas06-09-2008 17:53:21   [#13]
Widzę że najmniej liczy się człowiek
zgredek06-09-2008 17:54:14   [#14]

no

np. patrząc na pensum - tam było sensowniej, że OP i jeśli nie na obowiązkowe to...

a tu nie - po prostu zwiększamy na obowiązkowych cyklicznie

czyli: nie podobało wam się to, że mogliście mieć wpływ na pensum, to teraz nie będziecie mieli

 

AnJa06-09-2008 18:01:44   [#15]
z drugiej strony- baliście się odpowiedzialności, to ją wzięliśmy na siebie

nie podoba mi się, że to zwiększone pensum idzie na zajęcia obowiazkowe (w praktyce)

bo nijak nie przełoży to się na jakośc kształcenia- a temu zmiany winny służyć
pinkas06-09-2008 18:04:49   [#16]
to chyba najgorsza opcja z proponowanych
zgredek06-09-2008 18:06:34   [#17]

nie

jak baliśmy się?

chcieliśmy wyrazić swoje zdanie - ale nam zabrano tę możliwość

akurat tutaj jasno pisaliśmy o tych nieobowiązkowych

chodziło o doprecyzowanie - żeby właśnie nie poszło to w obowiązkowe

zgredek06-09-2008 18:07:12   [#18]
po AnJi pisałam #17
pinkas06-09-2008 18:08:06   [#19]
tylko kto nas słucha?
AnJa06-09-2008 18:08:14   [#20]
ja o samorządach- to one mowiły, ze MEN spycha na nie niepopularne decyzje- np. wzrost pensum
zgredek06-09-2008 18:09:26   [#21]

acha

szkoda, że nierozumiały

że wspólnie z dyrektorami mogły zrobic coś naprawdę dobrego

AnJa06-09-2008 18:09:39   [#22]
nas- czyli kogo?

jak myślisz- jakby odbyło się ogólnopolskie referendum w sprawie KN i pensum- jaki bylby wynik?
zgredek06-09-2008 18:12:35   [#23]

wiem jaki byłby

ale wiem też, że poprzednia propozycja miała ręce i nogi

bosia06-09-2008 18:12:51   [#24]

wiadomy

ale mnie nadal niepokoi zbyt duża rola op

w zeszłym roku myślałam odwrotnie, bo u nas było ok

ale teraz:-(

pinkas06-09-2008 18:13:02   [#25]
a jak rozmawiali z lekarzami to pytali Ciebie o zdanie?
To dlaczego ogólnopolskie?
Chyba, że masz na myśli tylko nauczycieli ...
AnJa06-09-2008 18:14:58   [#26]
przecież z lekarzami nie porozumieli się
zgredek06-09-2008 18:15:53   [#27]

Bosiu - bo tu trzeba tak zmienić, żeby dyrektor był dyrektorem

i żeby OP liczyło się ze zdaniem dyrektorów

żeby dyrektor był mądry i się nie bał

żeby dyrektor nie musiał się bać

żeby dyrektor był dyrektorem

i żeby OP i dyrektor znacyzło jedno - współpraca na wszystkich płaszczyznach

----------

marzenia swe napisałam chyba

pinkas06-09-2008 18:16:50   [#28]
ale płace im podnieśli, a reszta została po staremu
pinkas06-09-2008 18:21:06   [#29]
mogłoby być tak pięknie? :)
pinkas06-09-2008 18:22:18   [#30]
#29 był do zgredek
AnJa06-09-2008 18:23:08   [#31]
mogłoby

w tym zwiększenie pensum o 4 godziny- przez dyrektora
zgredek06-09-2008 18:23:49   [#32]
o właśnie
bosia06-09-2008 18:24:30   [#33]

zgredek

i moje też

żeby dyrektor był mądry i się nie bał

żeby dyrektor nie musiał się bać

nie wiem czy mądra jestem, ale wiem, że się nie boję, nie boję się mówić co myślę

nie boję się mówić, co lepsze dla mojej szkoły

i co z tego - współpraca taka sobie

bo nagle komuś wydaje się, że wie lepiej, że jest przełożonym dyrektorów

wtedy nie można mówić o współpracy-jestesmy na innym poziomie

zgredek06-09-2008 18:33:49   [#34]

no właśnie

ale wpadłam na genialny pomysł

chwilowo nie mogę go zrealizować - bo mam inne zadania;-)

przecież każdy nauczyciel moze sobie ustalić czas pracy

może - bo to od niego zależy

no to trzeba sobie ustalić od 8.00 do 15.00 - pracuję jako nauczyciel (to jest 7 godzin dziennie) - mogę w szkole, mogę w domu - to jest dla nauczyciela o tyle wygodne, że ten dom

zostaje jeszcze do 5 godzin na ewentualne wykorzystanie

oczywiście godziny są do dopasowania - może być od 10.00 do 17.00

ciekawe, czy tak dałoby się?

zgredek06-09-2008 18:36:17   [#35]

żeby nie było - nie pisałam o ewentualnym rozliczaniu

chodzi mi o czyste dopasowanie czasu pracy przez każdego nauczyciela - w zasadzie o unormowanie

to zależy od każdego z nas

ale - zasadę trzeba przyjąć solidną - po ustalonym czasie nie pracuję

JarTul06-09-2008 18:45:59   [#36]
Ciekawie będzie w SP. NZ w siatce 18 godzin, a docelowo etat 21... ??? Będzie "śmiesznie".
JarTul06-09-2008 18:48:26   [#37]
No i zwolnienia... i niech mi pani MEN nie wmawia, że ich nie będzie.
bosia06-09-2008 19:11:30   [#38]

pewnie, że będą

to z rachunków wynika

 

KasiaZet06-09-2008 19:23:02   [#39]

I od razu pieniędze na te "wielkie" podwyżki dla nauczycieli.

Już sama tegoroczna zmiana ramówki (w końcu obcięto 6 godzin w kształceniu zintegrowanym) to spore oszczędności. Pkrywają słynne podwyżki z nadwyżką.

Ciekawe gdzie są w takich wypadkach związkowcy?

Może się mylę, ale nie wiem czy bilans nie wyjdzie na plus. Ramówki zmienione, pensum podniesione- to wszystko generuje pieniądze, podejrzewam, że spokojnie zostaną pokryte koszty podwyżki dwa razy po 5 % i jeszcze coś zostanie dla górników, lekarzy czy bal dla prezydentów...

 

zgredek06-09-2008 19:24:53   [#40]

Kasiu - zapytam, bo nie wiem - jak obcięto 6 godzin w kształceniu zintegrowanym?

wyjaśnij proszę

grażka06-09-2008 19:48:36   [#41]
Nauczyciele w zerówkach mają mieć 25 godzin? O 3 więcej niż teraz? Chyba błąd, bo ten czas wydłuża się od 2012 roku - ale wtedy ma już nie być zerówek :)
KasiaZet06-09-2008 19:49:33   [#42]

Zlikwidowano godziny z dyspozycji dyrektora i przeznaczono je na język.

Na język była wypłacana dod. dotacja dla samorządów. Poza subwencją.

Po zmianach nie ma dotacji a dyrektor musi (chce czy nie) realizować język z godzin, które wcześniej miał do dyspozycji. Język jest obowiązkowy. A subwencja zostaje ta sama.

zgredek06-09-2008 19:49:44   [#43]

będą chyba dla pięciolatków?

;-)

tehanu06-09-2008 19:50:47   [#44]
A mnie zastanawia, na jakiej podstawie i dlaczego w SP i gimnazjach planowane jest większe pensum niż w ponadgimnazjalnych. Ktoś wie?
zgredek06-09-2008 19:55:56   [#45]

Kasiu - wyjaśnię   od razu, zeby nie było, żem złośliwa , albo co

nie wiem i chciałabym się dowiedzieć

nie rozumiem - godziny dyrektorskie są objęte subwencją, bo są w ramówce

na co zostaną przeznaczone - decyduje dyrektor

czyli według tego co piszesz zmieniły się tylko zasady przyznawania tych godzin

one dalej w ramówce są

a to o czym piszesz - ta dotacja na języki to chyba   było  chwilowe

nie rozumiem, po co dotować więcej, jeśli nie jest to potrzebne

przepraszam - piszę  jako laik - chcę zrozumieć

KasiaZet06-09-2008 20:08:14   [#46]

Wszystko się zgadza.

Dyrektor posiadał do dyspozycji w kształceniu zintegrowanym 4 godziny na klasę. Dysponował na co uważał ( na gry i zabawy, zajęcia kompensacyjne itd). To było wkalkulowane w kwoty subwencji.

Od 2005 roku (o ile pamiętam) dodatkowo można było realizować po 2 godziny języka w klasie pierwszej i na to była dodatkowa kwota pieniędzy dla JST. Dotacja.

Czyli w sumie było więcej pieniędzy na edukację.

Teraz dyrektor ma tylko dwie godziny do swojej dyspozycji, a język wszedł obowiązkowo do ramówki.

Czyli nie ma dodatkowych pieniędzy.

Dla nauczycieli kszt. zintegrowanego brak ponadwymiarówek (wbrew pozorom bardzo opłacalnych dla finansów) a zatrudnienie nauczycieli języka do klas młodszych- stażystów, kontraktowych powoduje obniżenie wskaźnika D i zmniejszenie subwencji.

 

KasiaZet06-09-2008 20:08:22   [#47]

Wszystko się zgadza.

Dyrektor posiadał do dyspozycji w kształceniu zintegrowanym 4 godziny na klasę. Dysponował na co uważał ( na gry i zabawy, zajęcia kompensacyjne itd). To było wkalkulowane w kwoty subwencji.

Od 2005 roku (o ile pamiętam) dodatkowo można było realizować po 2 godziny języka w klasie pierwszej i na to była dodatkowa kwota pieniędzy dla JST. Dotacja.

Czyli w sumie było więcej pieniędzy na edukację.

Teraz dyrektor ma tylko dwie godziny do swojej dyspozycji, a język wszedł obowiązkowo do ramówki.

Czyli nie ma dodatkowych pieniędzy.

Dla nauczycieli kszt. zintegrowanego brak ponadwymiarówek (wbrew pozorom bardzo opłacalnych dla finansów) a zatrudnienie nauczycieli języka do klas młodszych- stażystów, kontraktowych powoduje obniżenie wskaźnika D i zmniejszenie subwencji.

 

DYREK06-09-2008 20:13:09   [#48]

konsultacje - sejm - senat - sejm -  veto prezydenta;-)

 

zgredek06-09-2008 20:20:05   [#49]

co to za wskaźnik ten D?

status zawodowy nauczycieli jest uwzględniany w subwencji

Wa,i - płacowy wskaźnik struktury zatrudnienia nauczycieli w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest i-ta jednostka samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem zwiększonych wydatków z tytułu zatrudnienia nauczycieli na terenach wiejskich lub w miastach do 5 000 mieszkańców, obliczany według wzoru:

 

 

    gdzie:
- Pks - średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty,
- Pkk - średnie wynagrodzenie nauczyciela kontraktowego,
- Pkm - średnie wynagrodzenie nauczyciela mianowanego,
- Pkd - średnie wynagrodzenie nauczyciela dyplomowanego,
    określone zgodnie z art. 30 ust. 3 i 4 ustawy wymienionej w § 2 pkt 3 rozporządzenia;
Ws,i  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli stażystów w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Wk,i  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli kontraktowych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Wm,i  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli mianowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Wd,i  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli dyplomowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,
Ws,k  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli stażystów w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
Wk,k  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli kontraktowych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
Wm,k  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli mianowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
Wd,k  - wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli dyplomowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju,
 
------------------

nie rozumiem dlaczego uważasz, że w kształceniu zintegrowanym będzie inaczej

KasiaZet06-09-2008 20:30:20   [#50]

Na dole jest wskaźnik Di- określa stosunek ilości nauczycieli mianowanych i dyplomowanych do stażystów i kontraktraktowych.

Jeśli jest równy 1 - wtedy podsumowanie w tabelce się zgadza. Jeśli mniejszy - subwencja jest niższa, jeśli większy wyższa.

Ciekawe czy ktoś z czystej ciekawości (jak ja?) próbował kiedyś rozgryźć metryczkę. Mnie to zajęło sporo czasu a zaczęło się od tego, że w normalnym matematycznym podsumowaniu nie wszystko się zgadza.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ]