i jeszcze ukazała się jedynie zmiana kilku paragrafów do tego rozporządzenia, ale nie wynika z niej, aby poprzednie pkt. zostały uchylone, chyba, że ustała przyczyna dla, której uczeń był skierowany do klasy integracyjnej, wtedy orzeczenie można uchylić: oto dodane nowe poragrafy 7a. 1. Jeżeli w związku ze zmianą okoliczności stanowiących podstawę wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania ustanie potrzeba kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania, zespół, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów), wydaje orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania. 2. W razie zmiany dotyczącej rodzaju i stopnia zaburzeń i odchyleń rozwojowych, wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, zespół, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów), wydaje nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia, oraz orzeczenie uchylające wcześniej wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W uzasadnieniu nowego orzeczenia zespół wskazuje także na zmianę dotyczącą rodzaju i stopnia zaburzeń i odchyleń rozwojowych. 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 i 2, przepisy § 5 stosuje się odpowiednio. 4. Do orzeczeń uchylających, o których mowa w ust. 1 i 2, przepisy § 8 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio. § 7b. 1. W przypadku uwzględnienia wniosku o wydanie opinii, zespół wydaje opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. 2. Opinia, o której mowa w ust. 1, zawiera: 1) datę wydania opinii, 2) oznaczenie poradni, w której działa zespół wydający opinię, 3) podstawę prawną opinii, 4) skład zespołu, który wydał opinię, 5) imię i nazwisko dziecka, datę i miejsce jego urodzenia oraz miejsce zamieszkania, a także imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) oraz miejsce ich zamieszkania, 6) stwierdzenie, że zachodzi potrzeba wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, 7) wskazanie odpowiedniej formy pomocy udzielanej dziecku i rodzinie, w szczególności pomocy psychologiczno-pedagogicznej, stosownie do potrzeb, 8) uzasadnienie opinii, w tym szczegółowe uzasadnienie wskazanej formy pomocy, 9) podpis przewodniczącego zespołu."; |