Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Konferencja plenarna
strony: [ 1 ][ 2 ]
katowiczanka23-08-2008 07:57:06   [#01]
Witam. Proszę o podpowiedź. Czy konferencja otwierająca nowy rok szkolny, to konferencja plenarna? Jakie najważniejsze kwestie winny być na niej poruszane i zatwierdzane?
AnJa23-08-2008 09:14:28   [#02]
u nas to się nazywa posiedzenie rady pedagogicznej

potocznie posiedzenia nazywamy: plenarkmi, klasyfikacyjnymi i szkoleniowymi

przy czym tak naprawdę 2 pierwsze są radami plenarnymi (bo biorą udział wszyscy członkowie RP), z których druga ma charakter klasyfikacyjny, a 3 nie jest posiedzeniem rady bo nie ma żadnych kompetencji, a jest szkoleniem członkow rady pedagogicznej czyli nauczycieli

prawda, ze ładnie wyjaśniłem? ;-)
katowiczanka23-08-2008 09:17:28   [#03]
yhm....:-)
bosia23-08-2008 09:18:30   [#04]

to w srode mam plenarną,  a w piątek szkoleniową

dzięki za wyjasnienie, teraz już wiem jaki co będzie;-)

AnJa23-08-2008 09:21:14   [#05]
w srodę masz plenarną nieklasyfikacyjną

chyba, ze będziesz także cos tam klasyfikować

w takim razie masz plenarną plenarno-klasyfikacyjną
bosia23-08-2008 09:23:08   [#06]

no

mam to z trzeciej linijki

w piątek mamy szkoleniową z oceniania kształtujacego-6 zegarowych

nauczyciele jeszcze nie wiedzą

myslisz, że się ucieszą?

AnJa23-08-2008 09:25:15   [#07]
ucieszą się

dogadaj się z prowadzącym, by zrobił 6 lekcyjnych, zapowiadając oczywiście zegarowe

może chociaż prowadzącego polubią?
bosia23-08-2008 09:27:54   [#08]

ucieszyć się muszą;-)

szczególnie, że pracujemy też w nastepną sobotę i niedzielę

malgala23-08-2008 09:36:38   [#09]
a co tacy nadgorliwi jesteście? :-)))
bosia23-08-2008 09:38:12   [#10]
mamy taki lokalne duże uroczystości i nie tyle chcemy co raczej musimy
malgala23-08-2008 09:39:31   [#11]
skąd ja to znam :-)
na szczęście tym razem na nas nie trafiło
Marek Pleśniar23-08-2008 09:56:04   [#12]

w prawie nie ma takiego bytu jak konf plen

(nie ma też zakazu nazywania posiedzenia rady pedagogicznej jakąś łądną i poważnie brzmiącą nazwą - np brzmiącą jak chrząszcz w trzcinie) 

mmaly23-08-2008 09:56:45   [#13]
A w najbliższą sobotę i niedzielę (za tydzień) co niektórzy oceniają też matury poprawkowe. To będą cudowne prace... :-P
Marek Pleśniar23-08-2008 10:03:59   [#14]
niewątpliwie cudowne;-)
bosia23-08-2008 10:05:39   [#15]

we wtorek znowu piąta rano w szkole

też cudowne;-)

Marek Pleśniar23-08-2008 10:07:13   [#16]

cudnie cudnie, jak mawia Pręzes;-)

od zaniedługo znów będziesz mieć 10 cudnych m-cy:-)

beera23-08-2008 10:24:49   [#17]

mówię tak, a czasem trochę inaczej

tzn pomiędzy dwoma "cudnie" jest w wersji hardkorowej jeden wyraz

 

bosia23-08-2008 10:31:57   [#18]
też mi pasuje;-)
AnJa23-08-2008 10:36:19   [#19]
albowiem Prezes oryginalna jest i zwykła PKP jej nie wystarcza
beera23-08-2008 10:48:17   [#20]
;)))
Dorotka N23-08-2008 11:24:36   [#21]

a co to jest niezwykła PKP?

ja też mam to z trzeciej linijki we środę...

 

AnJa23-08-2008 11:28:47   [#22]
CKC

czyli jak w PKP, tyle, ze zamiast Pięknie jest Cudnie
Dorotka N23-08-2008 11:30:33   [#23]
aha ;-)
Leszek23-08-2008 17:01:40   [#24]

Od dziś już nie ma "plenarnych" zebrań rady pedagogicznej - wreszcie ustawodawca zrozumiał i zastosował słowa A. Jeżowskiego, cytuję:

"...Ustawodawca nie popisał się tutaj. Użył terminu „zebrania plenarne”, który czasem dość bezrefleksyjnie stosowany był i wcześniej w polskiej szkole. A co znaczy „plenarny”? Po prostu „ogólny, w pełnym składzie”. Czy więc zebrania rady pedagogicznej mogą odbywać się w innych zestawach? Nie, bo to nie będzie rada pedagogiczna, a jedynie powołana przez nią komisja, zespół itd. Nie można więc odbyć innego zebrania rady pedagogicznej, jak tylko ogólne, plenarne. Podkreślanie tego w ustawie nie ma sensu, nie jest też uzasadnione logiką języka polskiego. ..."

 

 

uoso - art. 40. 5. Zebrania rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy dyrektora szkoły lub placówki, rady szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.

 

 

pozdrawiam

karlo23-08-2008 23:28:47   [#25]
Czy określono dokładnie ile razy w ciągu roku?
AnJa23-08-2008 23:37:23   [#26]
liczbami- nie

ale minimum 4 (przy podziale dwuokresowym) musisz mieć- sierpień, koniec 1 okresu, 2xkoniec roku

w ponadgilmazjalnych- klasyfikacja maturzystów jeszcze- czyli 6

jeśli okresów więcej- chyba po kazdym z nich klasyfikacja

no i zastanawiam się nad podsumowująca po okresie- zdaje się , ze wciąż trzeba ogólne wnioski z nadzoru przedstawiać także w ciągu roku, a tu tego posiedzenia nie wymienia się
bosia23-08-2008 23:41:24   [#27]
a jak są zasadnicze lub policealne kończące w danym roku  to jeszcze + jedna klasyfikacyjna
AnJa23-08-2008 23:47:57   [#28]
nie mam, nie znam terminów

ale jesli termin końca zajęć inny- to oczywście też
bosia23-08-2008 23:51:07   [#29]

zawsze tydzień przed zakończeniem zajęć w pozostałych klasach

ze względu na egzaminy zawodowe

katowiczanka24-08-2008 08:39:47   [#30]

 :-) reasumując np w szkole policealnej :

sierpień - otwierajaca nowy rok,

wrzesień klasyfikacyjna - po egzaminach poprawkowych i innych,

początek stycznia - klasyfikacyjna najwyższych semestrów - do egzaminu,

koniec stycznia - klasyfikacyjna pozostałych kierunków.

Już?


post został zmieniony: 24-08-2008 08:40:07
AnJa24-08-2008 09:21:01   [#31]
wrzęsniowa klasyfikacyjna- wg forumowych mędrców-zbędna (klasyfikuje się w czerwcu, wyniki klasyfikacji sa tylko spełnieniem formalnym tej klasyfikacji)

nie wiem jak teraz jest, ale parę lat temu słuchaczy policealnego klasyfikowaliśmy dopiero po egzaminach
beera24-08-2008 09:23:54   [#32]
nie zaliczając się do mędrców - uważam, ze wrzesniowa jest potrzebna
AnJa24-08-2008 09:56:03   [#33]
też tak uważałem

ale jakiś czas temu zgłupiałem (pod wpływem argumentacji) i chyba w tym stanie już pozostanę
Ala24-08-2008 10:09:58   [#34]

a ja robię zatwierdzenie ostatecznych wyników klasyfikacji po poprawkach i już :-)

jedna uchwała więcej i tyle :-)

beera24-08-2008 10:15:02   [#35]

poza innymi argumentami, o których pisałam - choćby w związku z koniecznoscią poddjęcia Uchwały wobec ucznia, który nie zdał poprawki

do dziś nie moge sobie wyobrazic,  UCHWAŁA w związku z wynikami klasyfikacji w szkole B

wygląda tak:

170 sklasyfikowanych
160 otrzymało promocję
10 - egzaminy poprawkowe
4 nieklasyfikowanych

dla mnie to nie do przyjęcia - jeśli to jest dokument najwazniejszy w sprawie klasyfikacji.

Bo tych 10 muszę poszukiwać w inny sposób - bo, jak rozumiem nie w Uchwale będzie o nich informacja.

Mogę się zgodzić z tym, że są na ten temat inne zdania, ale będę ZAWSZE na tym forum mówiła, że rady "nie musi być klasyfikacji po egzaminach poprawkowych" są niejedynymi, które mogą paść w tej sprawie.

beera24-08-2008 10:15:49   [#36]
i myślę, że większość robi jak Ala - "i już" i moim zdaniem słusznie:))
AnJa24-08-2008 10:20:40   [#37]
no i tu waśnie mamy przykład, jak to dyrektorzy traca czas na pierdolety

no bo co znaczy, że dzieciak zdał egzamin klasyfikacyjny lub poprawkowy?

ano to, że przystąpił do niego przed komisją w składzie zgodnym z przepisami prawa

i że ta komisja (w przypadku klasyfikacyjnego to nawet nie komisja, a nauczyciel i świadek obrony/oskarżenia;-) stwierdziła, iż uczeń zdal i uzyskal ocenę

zgodnie z w/w przepisami z procesu tegoż zdawania sporzadza się dokument - protokół

potem wpisuje się wynik do arkusza ocen, wkłąda tam protokół i wystawia świadectwo

jeśli dziecko nie odwołuje się (z powodu naruszenia procedur) to staje się uczniem klasy programowo wyższej lub kończy szkołe

co zmienia tu jakaś uchwała i data jej podjęcia?

owszem- byc musi - bo wpisujemy jej datę na swiadectwie

i to jedyna racja jej istnienia

wiec co za róznica czy będziemy ja pisac 7 razy, czy napiszemy jedna hurtową i zapomnimy, a zajmiemy sie czymś pożytecznym?
beera24-08-2008 10:23:27   [#38]

nie zgadzam się i uważam, ze to nie są "pierdolety"

generalnie uważam, że nazywnie problemów innych takimi słowami jest nieprzyjemne - to, co jednemu wydaje się ważne, innemu niewazne. Nie ma powodu, by sobie tak pisać.

Co do Uchwały, to jest to po prostu dokumentacja szkoły - dużo ważniejsza od innych, bo dotyczy uczniów.

AnJa24-08-2008 10:31:47   [#39]
z punktu widzenia ucznia znacznie wazniejszy jest wynik zapisany w protokole

bez tego wyniku promocji nie bedzie

bez uchwały- będzie

oczywiście zapomniałem na początku lub końcu $37 wrzucić ";-)" - jęsli więc ktoś tenże post potraktował jako wypowiedą autorytatywną, a nie opis jednego z możliwych sposobów rozumowania, mającego przecież jakieś uzasadnienie w istniejący stanie prawnym, w który uchwała klasyfikacyjna jest kwiatkiem do kożucha (przecież nawet nie wiemy co ta RP z wynikami klasyfikacji robi- zatwierdza? przyjmuje? zapoznaje sie? wysłuchuje?) - PRZEPRASZAM
beera24-08-2008 10:46:50   [#40]

niestety Andzrej, bo nie protokół jest tu najważniejszy:

4. Podstawą wpisu o klasyfikowaniu, promowaniu lub ukończeniu przez ucznia szkoły jest uchwała rady pedagogicznej, której datę wpisuje się do arkusza ocen ucznia.

Ja więc uważam, że Uchwała jest tu najważniejsza - Wy uważacie, że to może być Uchwała z czerwca.
Uznajecie w konsekwencji, że podstawą promowania ucznia z poprawką jest Uchwała z datą przed poprawką. Ja po prostu tak nie uważam.

Dodatkowo, co dla mnie jest BARDZO ważne:
6. Klasyfikacja roczna, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3.

Klasyfikacja nie polega na określeniu, ze ktoś ma porawkę, ale polega na podsumowaniu jego osiągnięć, a więc polega na OCENIENIU. Dla mnie informacja o egzaminie poprawkowym nie jest więc klasyfikacją w tym rozumieniu.

Poza wszystkim - w niektórych przypadkach KONIECZNE jest podjęcie Uchwały po poprawkach - choćby wówczas, gdy jest to niezdana poprawka, jesli ucznia chcemy mimo to promować.


Dla mnie więc jest to jednoznaczne - dwie Uchwały - i tak zawsze robiłam i takie działanie doradzam.

Jednak mogę sobie wyobrazić, że ktos tak nie uważa i nawet to rozumiem, ale nie zgadzam się z tym.

Jesli taka, jak tu piszecie będzie interpretacja MEN, która nie jest, co prawda, interpretacją prawa, ale jednak jest wykładnią do stosowania, pogodzę się z tym i będą ją wskazywać z jednoczesnym odcięciem się od jej treści.

na razie jednak mamy do czynienia z róznymi stanowiskami forumowiczów i nie ma powodu, by któres z tych stanowisk uwazac za "obowiązujące"

 ===

co do reszty - przeprosiny przyjęte, choć wymogę na kolanach;))

AnJa24-08-2008 11:00:56   [#41]
w #33 napisałem, ze też uważałem jak Wy, ale zgłupiałem

na szczęście konsekwencji zgłupienie nie ma zadnej, bo wszystkie sprawy związane z klasyfikacją prowadzi u nas wice - przyznaję, ze nie pamiętam jak robimy
...
nie wiem, co chcesz ode mnie na kolanach wymagać - ale naprawdę nie trzeba aż tak

wystarczy jeśli powiesz normalnie- nawet siedząc- na pewno zrobię wszystko, by zastosować sie:-)
beera24-08-2008 11:04:01   [#42]

TY na kolanach!

NIE MOICH!!!!

AnJa24-08-2008 11:08:29   [#43]
aha - no to trochę zmienia sytuację:-)

plan nadzoru klecę właśnie- to i patrzenie na precyzję używanych w piśmie sformułowań mi się wyostrzyło znacznie

bo w ramach tego nadzoru chcę robic tylko to, co napiszę, a ie co ktoś czytając wymyśli

na razie jestem na drugiej stronie i zapisy mam takie, ze nic robić nie muszę;-)
zgredek24-08-2008 12:15:53   [#44]
asiu - jak rozwiązać problem dat na świadectwie dla ucznia, który zdał egzamin poprawkowy 26 sierpnia a rada odbyła się 29 sierpnia?
beera24-08-2008 12:31:28   [#45]

a jak rozwiązujesz problem daty na świadectwie ucznia, który nie zdał poprawki, a rada podejmuje Uchwałę o promocji?

beera24-08-2008 12:36:43   [#46]

5. Jako datę wystawienia świadectwa lub dyplomu przyjmuje się, z zastrzeżeniem ust. 6, datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu - datę ustalonego odpowiednio przez szkołę lub kuratora oświaty terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów. Jako datę wystawienia świadectwa uczniowi, który zdał egzamin poprawkowy, przyjmuje się datę zdania tego egzaminu

Dla mnie Uchwała klasyfikacyjna MUSI być podjęta  w dniu egzaminu - i tyle

nie wiem o jaki problem z datami Ci chodzi?

(literówka)


post został zmieniony: 24-08-2008 12:37:37
zgredek24-08-2008 12:39:16   [#47]

bardzo prosto - ponieważ nie można w czerwcu takiej sytuacji rozpatrzyć - rozpatrujemy w sierpniu

zwłaszcza, że nie dotyczy to wszystkich typów szkół

zgredek24-08-2008 12:40:18   [#48]

nie wiesz o co mi chodzi?

to Ci powiem - u nas egzaminy poprawkowe trwają cały ostatni tydZień sierpnia

znaczy - codziennie ma się rada zbierać?

bosia24-08-2008 12:42:34   [#49]

u nas może nie cały, ale też kilka dni

tam jest luka z tymi datami

robię jak dotychczas, czyli po egzaminach

zgredek24-08-2008 12:43:50   [#50]
nie będzie luki, jeśli uchwała będzie czerwcowa;-)
strony: [ 1 ][ 2 ]