Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ile procent na ocenę dopuszczjacą
strony: [ 1 ]
Krystyna Za16-06-2003 17:05:05   [#01]

Kochani!

 Ile (procentowo) według Was- powinien uczeń napisać na sprawdzianie w szkole średniej, na ocenę dopuszczajacą. Wydaje mi się, ze 40% ale już zgłupiałam i nie wiem czy dobrze myslę

Mariola16-06-2003 17:14:59   [#02]

u nas

45%
JarTul16-06-2003 17:40:23   [#03]

Jeżeli da się to procentowo ująć, to:

94%-100% bdb (6%)
75%-93%  db (18%)
50%-74% dst (24%)
(dawnej tutaj bybłby ndst)
od (30%-)35%-49% dop. (14%-19%)
od 0% do (29%-)34% ndst

Gaba16-06-2003 17:55:39   [#04]

Odmiany pseudo-norm w pomiarze dydaktycznym wg B. Niemierki.

 

Założenie przyjmowane bez dowodu – oparte na

Nazwy skali procedury

Przykład

Krytyka /główna teza

 

Treść kształcenia dzieli się na 100

równych części.

 

Procent

Opanowanej treści

Niedostateczny: do 35%

Dopuszczający: 35% - 49%

Dostateczny: 50% - 64%

Dobry: 65% - 79%

Bardzo dobry: 80% - 85%

Celujący 90%

Treść kształcenia ma postać struktury,

różnie ukształtowanej

u różnych uczniów.

 

Niskie, umiarkowane i wysokie wyniki uczenia się występują w stałych proporcjach.

 

Według krzywej Gaussa

5% niedostateczny

10% dopuszczający

35% dostateczny

35% dobry

10% bardzo dobry

5% celujący

Rozdział wyników

testowania silniej zależy od przebiegu kształcenia niż od czynników losowych.

 

 

Wyniki testowania powinny odzwierciedlać rozkład stopni uczniów według dziennika lekcyjnego lub na świadectwie szkolnym.

 

 

Kalibrowanie testu

Procedura podobna do ww., ale wyjściowe procenty wyznacza się na podstawie stopni w dzienniku lub na świadectwie.

Wcześniejsze stopnie uczniów nie są obiektywną miarą ich osiągnięć w danym zakresie.

 

Kształt rozkładu wyników testowania wykazuje naturalne granice między stopniami.

 

Przegląd

Wyników testowania

Niskie wyniki: niedostateczny i dopuszczający,

Średnie, typowe wyniki:  dostateczny i dobry,

Wysokie wyniki:

Bardzo dobry i celujący.

Kształt rozkładu silnej zależy od sposobu grupowania wyników niż od jakościowych różnic w osiągnięciach uczniów.

Z tabeli wynika, że zależnie od niepopartego empirycznie założenia o rozkładzie wyników testowania, można te wyniki dowolnie kształtować (normować). Jedne z tych norm są bardziej, inne mniej surowe, ale we wszystkich nie ma wyraźnej granicy między stopniami, a nawet można ją dowolnie ustalać i przesuwać, w konsekwencji nimi manipulować. Wspólną cechą tych wszystkich odmian jest więc żonglowanie danymi ilościowymi z pominięciem interpretacji jakościowej. Stwarza to złudzenie sprawiedliwości i ułatwia wyrokowanie o osiągnięciach uczniów, ale tylko pozornie oddaje prawdę takiego wnioskowania. Świadomość istnienia pseudo-norm i dostrzeganie ich wad potrzebna jest każdemu, kto pragnie uczynić ocenianie rzetelnym, trafnym i obiektywnym.

 

 


 

Marek Pleśniar16-06-2003 17:58:31   [#05]

a da się?

Czesia16-06-2003 18:14:21   [#06]

w 2002, aby zdać egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym, trzeba było zdobyć 30 pkt na 100,

podzielam zdanie Jartula (30%-35%) co do dopuszczającej i dostatecznej, dalej trzeba by uwzglęnić celującą,

jednak w diagnozach zewnętrznych na dop trzeba ok.40%

Krystyna Za16-06-2003 18:49:24   [#07]

Dziękuję bardzo wszystkim za informację! Przypadek ten dotyczy syna mojej koleżanki, otórz dzisiaj zdawał sprawdzian zaliczeniowy za II sem.z geografii w szkole średniej,(nieobecność uspr. z powodu choroby). Nauczyciel sprawdził i uznał 40% odpowiedzi. Wg nauczyciela sprawdzian jest na ocenę ndst. i poprawka w sierpniu!

Krystyna Za16-06-2003 18:53:53   [#08]

Oceny cząstkowe były: dop.,dop, dostawiona ocena przez n-la ndst. i teraz ndst. na koniec roku niedostateczny

i co Wy Moi Drodzy na to?

JarTul16-06-2003 18:56:22   [#09]

A gdzie jest...

dyrektor, WSO i PO?
JarTul16-06-2003 18:56:53   [#10]

Miało być PSO...

...
Krystyna Za16-06-2003 19:08:12   [#11]

Właśnie o to chodzi , gdzie jest WSO i PSO?

Jeśli chodzi o moją (małą) szkołę średnią w powiecie to kontrole z Kuratorium dokładnie mnie sprawdzają (2 lub 3 razy w roku), czy mam wszystko w dokumentach. Nie dopuszczam do takich przypadków jak ten, który zdarzył się w dużej szkole(1500 uczn.) w mieście, a nie na prowincji. I chyba rodzic tu nic nie pomoże, musi czekać do sierpnia bo jak zaskarży n-la to zaszkodzi swojemu dziecku na przyszłe lata.

Gaba16-06-2003 19:23:36   [#12]

Marek - czy pytanie to do mnie

czy Twoje tzw. adasie, są do mnie - jak do mnie, to ci powiem szczerze, że ja nie umiem.

Marek Pleśniar16-06-2003 19:30:42   [#13]

adasie są do wykazu Jartula:-)

Początkowo myslałem że to wykaz jakowychś trunków i nawet formułowałem pytanie co to za gatunki;-)

Krystyna Za16-06-2003 20:35:47   [#14]

Oj te procenty!

Marku! pewnie pomyślałeś, że to nowy przepis na nalewkę zlotową?

Ewa z Rz17-06-2003 02:40:25   [#15]

A wystarczy tak mało...

By takich problemów nie było.

Wystarczy PRZED sprawdzianem, egzaminem itp. poinformować ile trzeba na jaka ocenę i dlaczego!

Potem to już pestka. I nie ma niezadowolonych i skarżacych się.

A gdy jeszcze pozwolimy na negocjacje PRZED egzaminem - to będziemy w raju...

...............

Czesia, a skąd wziełaś te 40% przy zewnętrznych? Przecież "przy zewnętrznych", zdaniem Menis nie wolno stawiać ocen.

Czesia17-06-2003 07:08:56   [#16]

Ewo, 
może źle sformułowałam, ale mówiąc o  "zewnętrznych" miałam na myśli diagnozy opracowywane przez zespoły nauczycieli z róznych szkół dla np. powiatu (pracowałam w takim zespole). I tam ustaliliśmy te właśnie 40 %.
W tym roku były u nas takie dla kl.I lic oraz przedmaturalne dla III LO i IV tech (szkoły nie muszą obowiązkowo ich pisać).

A wracając do przypadku "sprawdzian zaliczeniowy za II sem.z geografii w szkole średniej", to może ten sprawdzian "był na ocenę dop" i wówczas to trzeba mieć co najmniej 80% punktów (tak jak egzaminie sprawdzającym - zadania na konkretną ocenę), ale oczywiście o tym tym uczeń powinien być poinformowany

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]