Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Jak tworzyć program naprawczy? |
JarTul | 15-06-2003 16:23:29 [#01] |
---|
Znajoma szuka materiałów na temat tworzenia programu naprawczego SP. Szkoła wylądowała trochę poniżej średniej wojewódzkiej i ma potrzebę ;-) stworzenia tego "cudactwa". Proszę o pomoc! Przykładowe programy naprawcze mile widziane. :-))) |
violka | 15-06-2003 19:18:21 [#02] |
---|
nie mam gotowca, ale myślę, że trzeba najpierw zrobić diagnozę, poszukać przyczyn, wyznaczyć cele szczegółowe,określić możliwości szkoły - zaplanować zadania i spodziewane efekty, wyznaczyć terminy i odpowiedzialnych, wdrożyć zadania, zbierać informacje nt. przebiegu działań (monitoring) i ocenić efekty - zmieniać w trakcie lub po zakończeniu ocenić i jeśli efekty nie są jeszcze zadowalające opracować kolejny myślę, że powinno to być coś w rodzaju analizy przypadku (pytaj dyplomowanych) ważne też żeby zaangażować w ten program wszystkich n-li |
Adaa | 15-06-2003 19:47:12 [#03] |
---|
anliza musi byc dokonana pod kątem: nauczyciele i ich metody pracy, realizacja tresci programowych, w końcu same programy (powołuje zespoły analizujące wyznacza czas na analizę) w oparciu o wnioski płynące z analiz zleca zespołom opracowanie działań naprawczych ( ew.zmiana programu , zaostrzenie dyscypliny pracy,zwiekszenie liczy godzin zajęć wyrównawczych badż godzin na realizacje danego przedmiotu... i wiele innych mozliwości) zespoły powinny opracować plan mierzenia postępów w poziomie wiedzy w dziedzinie , która wypadła niekorzystnie oraz okreslic spodziewane efekty podjetych działań powinno wystarczyć:-) |
Grażyna | 15-06-2003 22:37:32 [#04] |
---|
Mam taki program i chętnie podzielę się informacjami na priv. Nie chodziło wprawdzie o to, że szkoła była poniżej średniej (wręcz przeciwnie), ale zapowiadał się słaby rocznik. I udało się. Ci o których tak się baliśmy uzyskali słabszy wynik niż poprzedni, ale nie było aż tak źle, bo średni wynik wyniósł o ile dobrze pamiętam ok. 29. |
HenrykB | 16-06-2003 00:13:46 [#05] |
---|
Program naprawczy bo wyniki poniżej średniej wojewódzkiej? Czyżby nadzór aż tak gorliwy i dał zalecenie pokontrolne, czy tylko ambicja szkoły? Pierwszego współczuję, drugiego zazdroszczę. ;-) |
beera | 16-06-2003 10:41:19 [#06] |
---|
heniu.. u nas właśnie dał :-) nie wnikajac w nic uznał, że wyniki ponizej sredniej tak wlasnie nakazują :-) i mam smieszną sytuację gdy tworze program, choć 75%klasy napisało sprawdzian na pozimie powyżej 32 punktów :-) i w dodatku robię program w oparciu o badania dzieci, ktore poszły i mam je stosować wobec dzieci, ktore zostały :-)) I Grażynko- jesli można, chętnie zobacze jak taki program wyglada u Ciebie Adoo?ty też masz??? ( i ja nic o tym nie wiem?????);-) |
Adaa | 16-06-2003 15:42:14 [#07] |
---|
programu nie mam:-) ale mam materialy z KO na temat zagadnień , które powinny byc ujete w programie naprawczym , tak mała ściąga:-) |
JarTul | 16-06-2003 17:44:55 [#08] |
---|
Grażyna i Adaa - generalnie zgadzam się z Asią. Jeżeli możecie podeślijcie materiały. Z góry kłaniam sie (wraz ze znajomą) w podziękowaniu... :-))) |
JarTul | 16-06-2003 18:12:15 [#09] |
---|
Adaa... już dotarło dziękuję. |
Basik | 16-06-2003 18:38:48 [#10] |
---|
Grażyna i Ada Podeślijcie te materiały, proszę, Ja mam co naprawiać. Wynik egzaminy był dla mnie szokiem Nauczyciele szukają winy w uczniach. Ja szukam rozwiązania. |
violka | 17-06-2003 19:48:00 [#11] |
---|
Grażyna i Ada podeślijcie i mnie |
Grażyna | 17-06-2003 20:02:28 [#12] |
---|
w poniedziałek, bo chwilowo jestem makabrycznie zajęta. Mam jutro konferencję podsumowującą i nie mam jeszcze napisanego sprawozdania. Cierpliwości. AAAA i nie podeślę całego programu, bo nie mam go w kompie, ale opiszę jak to robimy. HenioB - to wynik ambicji, a nie prikazu:)) |
Grażyna | 17-06-2003 20:03:53 [#13] |
---|
Ada podeślij i mnie, ciekawa jestem jak to się ma do naszej "radosnej twórczości":)) |
Koralik | 17-06-2003 21:29:21 [#14] |
---|
Grażyna i Ada Szukam sposobu na lepsze(?) rozwiązania.Podeślijcie i mnie te materiały, proszę. |
Lucyna N | 17-06-2003 21:44:10 [#15] |
---|
A ja też mogę prosić ?
Dzięki :-))))))) |
Basia L | 17-06-2003 21:56:37 [#16] |
---|
Ja też baaaaardzo proszę!!!! pozdrawiam. Basia |
zuza | 19-06-2003 20:32:12 [#17] |
---|
Ja tez bardzo proszę!! A ponieważ zpewne nie będe ostatnia, to moze do wymiany plików? Grażynko i Ado, co Wy na to? |
madziara | 22-07-2003 13:48:11 [#18] |
---|
Słuchajcie bardzo słabo wypadł u nas sprawdzian szóstoklasistów ,poniżej średniej wojewodztwa Moze ktoś mi pomoze . ja szukam rozwiązania Z góry dziękuję Danka |
lola | 22-07-2003 17:28:20 [#19] |
---|
Grażynko i Ado, proszę podeślijcie i mnie materiały. u mnie egzamin wypadł w tym roku bardzo słabo, szukamy jak rozwiązać problem. Pozdrawiam |
nn | 22-07-2003 22:37:06 [#20] |
---|
jw.. Ja także mam prośbę o powyższy materiał??? Pozdrawiam. Roman |
Maria M | 28-07-2003 11:11:17 [#21] |
---|
Grażynko i Ado, ja też nieśmiało proszę,dziękuję i pozdrawiam. |
madziara | 28-07-2003 21:45:27 [#22] |
---|
program naprawczy Ada bardzo dziękuję za materiały gorąco pozdrawiam DANA |
Adaa | 28-07-2003 21:50:33 [#23] |
---|
:-) |
Małgoś | 28-07-2003 22:53:30 [#24] |
---|
Nie mam gotowców, ale jeśłi komus zalezy na prawdziwej "naprawie" czyli wzmocnieniu nauczania w najsłabszych dziedzinach, to moge podzielic się rozwiązaniem, jakie przyszło nam do głowy w tym roku po egz. gimn. (pierwszym w historii szkoły). 1. Wyodrębniono te pytania i zadania, na które przynajmniej 25% uczniów w szkole odpowiedziało źle lub wcale. 2. Wszyscy nauczyciele poszczególnych przemiotów otrzymali wykaz zadań sprawiających najwięcej trudności - wraz z opisami umiejętności diagnozowanych przez te zadania 3. Każdy samodzielnie opracował "ranking" najsłabszych umiejętności konkretnych - związanych z jego przedmiotem,a także uwzglednił umiejętności uniwersalne. 4. Następnie przedstawił ustnie (i pisemnie) pomysły (kierunki działan, sposoby, metody itp.) poprawy tej sytuacji, które będa uwzględnione w nowym roku szkolnym - w formie b. krótkich rzeczowych wniosków (max 1/2 strony) Efekty końcowe swojej analizy nauczyciele przedstawiali osobiście na radzie (w mojej szkole jest mniej n-li, więc można sobie na to pozwolić, ale tam gdzie wiecej chyba też, pod warunkiem, że każdy mówi nie więcej niż np.1,5 min. albo w ramach małych zespołów - zespoły przedmiotowe sa zbyt liczne, a mnie chodziło o pobudzenie osobistej odpowiedzialności i zaangażowania wszystkich, a nie tylko tych i tak zawsze aktywnych) To co mówili, jest zasadniczym i najwazniejszym elemnetem programu naprawczego - bo to sa deklaracje, natomiast, to co spisali, po małej obrobce stani esię ...dokumentem do wglądu dla zapominalskich oraz dla "zainteresowanych głównie papierkową rzeczywistością" :-) Może to wyważanie otwartych drzwi, ale mam wrażenie, że np. n-le matematyki, którzy wreszcie sami "naocznie" i "własnoręcznie" udowodnili sobie, że ich uczniowie maja kłopoty z zastosowaniem znanych i uzywanych wzorów matematycznych w konkretnych sytuacjach zyciowych, badawczych - teraz bardziej świadomie, z większym zapałem i odpowiedzialnością będą ...uczyli umiejętności, a nie treści programowych. |
ellys | 29-07-2003 06:55:01 [#25] |
---|
i ja też I ja też grzecznie ustawiam się w kolejce i nieśmiało proszę o te materiały. Z góry dziękuję, bo mam co naprawiać. |
Maria M | 29-07-2003 08:01:13 [#26] |
---|
dziękuję Ado! materiał otrzymałam,serdecznie dziękuję. |
ellys | 29-07-2003 10:20:09 [#27] |
---|
wielkie dzięki Ado! Bardzo dziękuję za materiał przesłany w ekspresowym tempie. Mimo urlopu, jest nad czym pomyśleć. |
Jola | 29-07-2003 11:06:10 [#28] |
---|
program naprawczy Ado, ja też jestem odpowiedzialna za naprawę - truuudne zadanie, więc również bardzo proszę o pomoc :-) |
lola | 31-07-2003 14:37:39 [#29] |
---|
wielkie dzieki Ado, dziękuję za przesłane materiały, pozdrawiam |
JarTul | 31-07-2003 17:40:27 [#30] |
---|
Ado! Ja również bardzo proszę o te materiały. :-))) |
Jola | 31-07-2003 20:13:25 [#31] |
---|
Ada, serdecznie dziękuję! |
Basia L | 01-08-2003 21:06:15 [#32] |
---|
Jeszcze raz nieśmiało proszę o materiał. Pozdrawiam. Basia |
JarTul | 01-08-2003 21:16:38 [#33] |
---|
Ado... bardzo dziękuję :-))) |
roku | 06-08-2003 14:51:32 [#34] |
---|
Ado, przespałem waszą dyskusję.. ..ale bardzo proszę o przesłanie mi tych materiałów |
Jola | 06-08-2003 15:57:16 [#35] |
---|
Małgoś, z Twoich podpowiedzi też skorzystam, dzięki. Pozdr.:-) |
Grażyna | 05-10-2003 15:40:21 [#36] |
---|
U mnie wygladało to tak: sam program był niewielkim materiałem (cele, zadania, oczekiwane efekty, planowany sposób pracy, ewaluacja itp).
Najważniejsza była 'ROBOTA"!
Nauczycielki opracowały własny test (podobny do tych jakie ma CKE- mam dwóch egzaminatorów w gronie). We wrześniu uczniowie napisali test. Potem: dziewczyny sprawdziły, wpisały wyniki do tabelki zbiorczej, napisały wnioski do dalszej pracy, czyli co robić żeby pozbyć się mankamentów. W październiku starały się w ramach swoich przedmiotów pracować nad tym co szwankowało. Jeśli był to problem z odczytywaniem danych z map, wykresów, poziomic itp., to to przewijało się tam, gdzie tylko było możliwe (bez naciągania). Matematyczka, polonistka i n-lka przyrody przeznaczały na ten cel godzinę tygodniowo (nieodpłatnie). Po miesiącu kolejny test i cała procedurka od nowa. Po roku zebrał się tego segregator dlatego nie wysyłam Wam materiałów, bo nie wiem, który fragment akurat się Wam przyda. To co opisuję to taki telegraficzny skrót "od kuchni" jak się za to zabrać.
Dzięki temu klasa, która była bardzo słaba (dlatego ten pomysł z programikiem) osiągnęła wynik 28, 77. Nie jest to wynik rzucający na kolana, ale sądzę, że gdyby nie ta dodatkowa praca byłoby znacznie gorzej. Inną rzeczą jest fakt, że wynik i tak nie był współmierny do włożonej pracy. |
Bożena | 06-10-2003 08:13:09 [#37] |
---|
Ado też bardzo proszę o przesłanie tych materiałów:-)) |
Adaa | 06-10-2003 09:51:28 [#38] |
---|
chciałam usprawiedliwic swoją opieszałość Zebrałam trochę na temat programu naprawczego, w tej chwili ma to formę luźnych notatek Jesli zechcecie poczekac dwa , trzy dni to poukladam to jakoś sensownie i zamieszczę w wymianie plików poczekacie?;-) |
Maryśka2 | 06-10-2003 13:13:44 [#39] |
---|
I znowu kolejka! To tak jak z budką z piwem. Reminiscencje z dzieciństwa podobnie jak kolejki. To już chyba we krwi mamy, więc ja też ustawiam się grzecznie i proszę o ów program. :-))) A jakby co , to poczekamy na wymianę plików! |
Adaa | 14-10-2003 21:34:12 [#40] |
---|
zgodnie z umową umiesciłam to co mialam w wymianie plików -Artykuły i Referaty nie jest to rewelacja, ale można to uznac za jakąś wskazówkę |
wysela | 17-10-2003 20:07:30 [#41] |
---|
dopiero dzisiaj nauczyłam się metodą prób i błędów pisać do forum - witam wszystkich Co do programu naprawczego, to właśnie dzisiaj dostałam taki kwiatek. Prezent, przy niedawnym święcie, od kuratora. Trochę się podłamałam. Mam osiem trzecich klas, kiedy będziemy uczyć, skoro bez przerwy będziemy przerabiać przeróżne wersje testów. Nie wiem od czego zacząć, bo raport dotyczy dzieciaków, które wyszły ze szkoły i na ich błędach uczyć następne. Wolałabym poznać słabe strony tych, co będą pisać. Kupuję pomysł z własnym testem na początek- dziękuję |
Konto zapomniane | 05-12-2004 12:04:18 [#42] |
---|
Program naprawczy Czy ktoś mógłby mi podesłać program naprawczy? Zrobiłam próbny test w klasie VI i wypadł nie najlepiej.Nigdy takiego programu nie robiłam. Proszę o pmoc. |
Konto zapomniane | 06-12-2004 18:08:18 [#44] |
---|
Podziękowania i nic... na wskazanej stronie nie ma Serdeczne podziękowania dla P. Klemensa za odzew, ale klikam na wskazana stronę i co, i nic. Nie mogę znaleźć nic, co miałoby coś wspólnego z programem naprawczym. Od niedawna poruszam sie po Internecie, a więc może jeszcze nie potrafię. Co mam zrobić? Z góry dziękuję. |
Klemens Stróżyński | 07-12-2004 09:07:12 [#46] |
---|
program naprawczy do #44 i #45 - nie wiem, dlaczego, ale po kliknnięciu linku wklejonego rzeczywiście jest przekłamanie w wyborze strony. Jeżeli zamiast klikać ten link, wprowadzisz go do pamięci i wkleisz w przeglądarce, powinno działać prawidłowo. Prościej - ze strony zgłaszającej się po kliknięciu linku wejdź w lewym spisie treści w zakładkę "Egzaminowanie", pojawi się spis treści, gdzie wybierzesz "Program naprawczy". Niezbadane jest działanie stron dynamicznych w architekturze "asp". |
Marek Pleśniar | 07-12-2004 19:53:52 [#47] |
---|
prośba organizatora* forum a nie da się tych Twoich tekstów wklejac w postaci Worda do Wymiany Plików albo choć tu na forum? Bez tego odsyłacza? --------------- * nie mylić z administratorem;-) |
Konto zapomniane | 07-12-2004 21:16:35 [#48] |
---|
Serdeczne dzięki Obie podpowiedzi sprawdzone (Klemensa i Jersza). Dotarałam do celu. Serdeczne dzięki. Pozdrawiam Jolwr |
józefinaw | 07-12-2004 21:35:12 [#49] |
---|
Zastanawiam się dlaczego dajemy wpędzać się w programy naprawcze. Co mamy poprawiać jak uczniów juz nie ma? Będę sie powtarzać , ale popieram wielkiego znawcę tematu Stefana, który był rzekł iż (cytat niedosłowny)"jeśli średnie oceny uzyskiwane przez uczniów nie odbiegają od średniego wyniku ze sprawdzianu to nie ma czego naprawiać". Może się mylę? Pozdrawiam |
Kucu | 07-12-2004 21:38:13 [#50] |
---|
Zgadzam się, a jaka jest pewność, że zastosowane przez nas działania w programie naprawczym, odniesione do uczniów, którzy już odeszli, dadzą nam dobry wynik następnemu rocznikowi? Czy to oby ma napewno sens? |
|