Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Macie już wyniki egzaminu gimnazjalnego...
strony: [ 1 ]
Gaba11-06-2003 17:45:45   [#01]
I co wy na to?
Marek Pleśniar11-06-2003 17:51:25   [#02]
tylko bez rankingów;-)
piotr11-06-2003 17:51:55   [#03]
http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=2880#FBK
HenrykB11-06-2003 22:42:05   [#04]
Jutro jadę po odbiór do Delegatury.
Tera11-06-2003 22:50:33   [#05]

Mamy:-)

Z  wyników humanistycznego mozemy się nawet bardzo cieszyć.

Mat.-przyr. dużo gorzej - należy się smucić. Dla naszych dzieciaków ta część była trudna we wszystkich kategoriach.

Wyniki poszczególnych uczniów różne, nie było wielkich niespodzianek.

Tera11-06-2003 22:58:41   [#06]

Marek:-)

Bez rankingów , zgoda.

Ale gdyby ktoś podał jaki był  wynik w jego regionie ( OKE) to byłabym wdzięczna. Miałabym  jakiś punkt odniesienia.

Leszek11-06-2003 22:59:47   [#07]

OKE w Poznaniu publikuje wszystkie wyniki na swojej stronie.

Pozdrawiam

Tera11-06-2003 23:14:43   [#08]

Leszek:-)

Zapomniałam dodać;-)

OKE Poznań -  to moje OKE -  średnia w okręgu hum. 31.5

                                                    mat. przyr. 24,2

krystyna12-06-2003 14:50:52   [#09]

mam i ja !

      śr. hum.     śr. mat.-przyr. śr.suma ogółem 
 woj. podkarpackie     32,21             26,41         58,65
 w mojej szkole     34,28         26,58         60,87

mogło być lepiej....

Marek Pleśniar12-06-2003 14:52:01   [#10]
i mogło być gorzej;-)
HenrykB12-06-2003 23:01:57   [#11]

Mazowieckie:

humanistyczna: 33,69

mat.-przyrodnicza: 28,22

Może ma ktoś krajową?

HenrykB12-06-2003 23:08:14   [#12]
HUM. MAT RAZEM
podkarpackie 32,21 26,41 58,65
mazowieckie 33,69 28,22 61,91
poznańskie 31,5 24,2 55,7
Konto zapomniane13-06-2003 07:49:14   [#13]

śląskie

Województwo śląskie:
humanistyczny 32,8
matematyczno - przyrodniczy 25,3
Anka L13-06-2003 08:06:09   [#14]

kujawsko-pomorskie
hum-30,60
mat.-przyr.: 24,37

pomorskie
hum.: 30,26
mat.- przyr.: 25,34

Bożena13-06-2003 14:03:16   [#15]
warmińsko-mazurskie: hum 29,14: mat-prz 22,84   :-(
hania14-06-2003 09:49:41   [#16]

małopolskie:

humanistyczny - 33,18

mat- przyr - 26,84

HenrykB16-06-2003 00:36:27   [#17]

No to zestawmy:

HUM. MAT RAZEM
warmińsko-maz. 29,14 22,84 51,98
kujawsko-pomor. 30,60 24,37 54,97
pomorskie 30,26 25,34 55,60
wielkopolskie 31,50 24,20 55,70
śląskie 32,80 25,30 58,10
podkarpackie 32,21 26,41 58,65
małopolskie 33,18 26,84 60,02
mazowieckie 33,69 28,22 61,91

Zola16-06-2003 06:48:03   [#18]
nie jest to dużo, w części humanistycznej jeszcze jako tako ale przeraża część matematyczno-przyrodnicza z wynikami ponizej 50%, aż jestem ciekawa za dwa lata wyników maturalnych
Jolak17-06-2003 20:45:18   [#19]
dolnoślaskie    HUM - 31.3 pkt     MAT - 24.7 pkt
opolskie          HUM - 29,8 pkt     Mat - 24,2 pkt
Gaba19-06-2003 14:22:10   [#20]

czy ktoś ma jakieś wskazówki/uwagi do interpretacji tegorocznych egazminów...

Czy są gdzieś dane, ile szkół poprawiło wyniki..., bo kto utrzymał, to podobno sukces... (jakoś mam do tego chłodny stosunek), mam napisać w sprawozdaniu, co mi dały tegoroczne wyniki (oczywiście, że trochę to inaczej sformulowane...)...

 

- dla mnie ten egzamin to jedno wielkie czary-mary... a najbardziej boli, że nazywa się ten ezgzmin z czytania ze zrozumieniem egzaminem z przedmiotów humanistycznych, a na podstawie ziarniaka (jakos tam trafionego) wnioskuje się o nauce biologii 3 lat w mojej szkole, w Twojej szkole...

A, kurka, pies drapał! Parę liczb - a wymyśl sobie, zinterpretuj, kiedy moje myslenie o takich egzmianach krzyczy NIE, NIE, NIE. Co do pisania form dłuższych okey, czegoś się jedynie dowiedziałam.

A reszta, toż to urywki i uryweczki ubarwione, wyrysowane, na tle na słupkach, cacy, sliczne i te dokoraty liczne w skali 9.

Tylko, że to, co założono do sprawdzania, nie zostało sprawdzone. A to, co mamy, to nie to, co się wydaje... 

I błędy merytoryczne!

grażka19-06-2003 19:00:26   [#21]

Inne pomysły

są w moim mieście:

http://www1.gazeta.pl/lodz/1,35153,1529882.html

hania19-06-2003 21:10:12   [#22]

grażka

daj nam boże wszystkim takich uczniów, że można 22 szóstki w jednej klasie postawić....... teoretycznie jest to przecież możliwe.....

z matematyki na koniec klasy trzeciej na 6 klas jest u nas raptem jedna celująca - ostro, czy obiektywnie? Mimo wszystko uważam, że obiektywnie..... uczyłam 4 z sześciu tych klas. Piątki, owszem, postawiłam........ale nie przesadnie, razem 14 sztuk.....czwórek już znacznie więcej.

Gaba19-06-2003 21:21:36   [#23]

ale przecież znamy szkoły, które w ten sposób wpakowują do najlepszych szkół swoich absolwentów... potem badają losy absolwentów i jakie maja osiągi.

Mnie zamurowało - zmagam się z myślami, co tu napisać na psrawozdanie, by było w porządku wobec wiztatorki, pytają się o korepetycje... (nie wiem, jak to ująć, bo dla mnie w takim mieście, jak moje kwietnie kursomania... a nie korepetycje),, a tu masz pasztet - 23 szóstki.

 

Powinin facet to uzasadnić, dla mnie jest on nawet do zwolnienia, jak się nie wytłumaczy wg kryteriów. Nasza Pani kurator tez poforowała świadectwom...

 

TO WIĘC JAK ZROBIĆ NABÓR DO SZKÓŁ ŚREDNICH, przeciez nie na podstawie tego tzw. egzaminu.

ide się pakować...

grażka19-06-2003 21:24:24   [#24]

Ja myślałam raczej o tej propozycji zwiększenia "wagi" egzaminu zewnętrznego. W. Walczak twierdzi że oceny są nieporównywalne - i że "75 proc. punktów uczeń powinien otrzymać z egzaminu, a 25 proc. - z ocen szkolnych i innych osiągnięć:

Nauczyciel jest podobno genialny i daje szansę każdemu uczniowi, docenia wszelkie starania uczniów. A te oceny mu zakwestionowała gazeta.

grażka19-06-2003 21:33:38   [#25]

O gaba! Prawie jednocześnie ;-)

Myśłałam raczej o propozycji W. Walczaka zwiekszenia wagi egzaminu zewnętrznego - "75 proc. punktów uczeń powinien otrzymać z egzaminu, a 25 proc. - z ocen szkolnych i innych osiągnięć".

Nauczyciel jest podobno genialny, "nawrócił" na fizykę połowę szkoły. Napiszę, jaki sprawa ma dalszy ciąg.

Teraz też się pakuję.

grażka19-06-2003 21:41:30   [#26]

Znalazłam ten tekscik o szóstkach - dla chętnych do poczytania:

http://www1.gazeta.pl/lodz/1,35153,1528189.html

JarTul19-06-2003 22:22:31   [#27]

Problem w kryteriach oceniania...

w zależności od wielkości szkoły każdy nauczyciel (mała szkoła) lub (grupa nauczycieli) samodzielnie budują kryteria oceniania i przekazują je na początku roku szkolnego uczniom i ich rodzicom. Zakładamy, że na koniec roku 70% uczniów spełnia wymagania na ocenę cel... Wygląda na to, że kryteria zostały prawdopodobnie sformułowane zbyt łagodnie, w kolejnym roku trzeba je przebudować, ale co zrobić z ocenami w roku bieżącym...

Ustny egzamin dojrzałości z przedmiotu xxx, dwie szkoły A i B w tej samej miejscowości, identyczne zestawy pytań, uczeń X zdaje maturę w szkole A - otrzymuje ocenę dst, uczeń Y w szkole B otrzymuje ocenę - db. Pytanie (retoryczne) jaką ocenę otrzymałby uczeń A zdając egzamin dojrzałości w szkole Y, a jaką uczeń B zdając ten egzamin w szkole X?

Kolejna kwestia, gdyby nauczyciel postawił 20 dopuszczających lub 20 dostatecznych, ba 20 dobrych nikogo by to nie zainteresowało.

Popatrzmy na wyniki egzaminu gimnazjalnego - wynika z nich, że przeciętny polski gimnazjalista po przeliczeniu punktów na oceny opanował zagadnienia przyrodniczo-matematyczne na poziomie +dop/-dst (ok. 50% pkt możliwych do uzyskania), a humanistyczne solidny dst (ok. 60% pkt możliwych do uzyskania). Czy treści programowe dobierane są do możliwości polskich uczniów, czy może czasu na ich realizację jest zbyt mało, a może testy zostały źle zbudowane...

JarTul19-06-2003 22:29:34   [#28]

Oczywiście miało być...

Ustny egzamin dojrzałości z przedmiotu xxx, dwie szkoły A i B w tej samej miejscowości, identyczne zestawy pytań, uczeń X zdaje maturę w szkole A - otrzymuje ocenę dst, uczeń Y w szkole B otrzymuje ocenę - db. Pytanie (retoryczne) jaką ocenę otrzymałby uczeń X zdając egzamin dojrzałości w szkole B, a jaką uczeń Y zdając ten egzamin w szkole A?

hania23-06-2003 21:07:41   [#29]

jak rany

czemu Jartul chcesz przeliczać te punkty z egz gim na oceny wg jakichś progów procentowych? Jestem temu strasznie przeciwna....
Anka L23-06-2003 21:24:03   [#30]

oceny

pomyślcie o jeszcze innej sytuacji
W tym samym gimnazjum utworzono grupy językowe zaawansowana i reszta. W zaawansowanej są 3 oceny celujące i 4 bdb na 15 uczniów, w 2. grupie: 7 cel, 6 bdb na 17 uczniów
Na świadectwie są tylko oceny bez adnotacji poziomu, a ocena z j. obcego brana jest pod uwage przy liczeniu sredniej do liceum.
Małgorzata23-06-2003 21:53:18   [#31]
Ja także mam zastrzeżenia do egzaminu gimnazjalnego - tutaj zgadzam się z Gabą. Nie sądzę też, by propozycja doliczania większej ilości punktów za egzamin była dobra. Gdyby egzamin nie był pisany w szkole macierzystej, nie dochodziłoby do wielu nieprawidłowości - spora grupa uczniów nie pracuje samodzielnie, ściąganie po prostu kwitnie. Znam to oczywiście z opowieści mojego dziecka i innych znajomych. Dla mnie to szokujące, kiedy chłopak z uśmiechem na twarzy opowiada, z kim pracował na cżęści matematycznej, a tuż przed oddaniem pracy nanosił ostatnie poprawki.
Mariola23-06-2003 21:58:22   [#32]

a u nas

egzaminatorzy zgłosili przypadki ściągania
i 30 uczniów z całej Ostrołęki będzie powtarzało egzamin gimnazjalny
co wy na to?
Gaba23-06-2003 22:03:25   [#33]

przyleciały dziś dzieciaki, takie fajowe  - że w gimanzjum konkurencyjnym powychodziły geniusze i całe klasy geniuszy na celujące...

 

zaczyna mnie świerzbieć klawiatura

Małgorzata23-06-2003 22:07:22   [#34]
Najczęściej jest tak, że ci schwytani to wierzchołek góry lodowej, winowajców jest zazwyczaj dużo więcej. Zdarza się jednak i tak, że ''nie zauważa się"tego, bo szkoła lepiej wypada....
Mariola23-06-2003 22:10:49   [#35]

ale

u nas ściąganie zgłosili EGZAMINATORZY
komisja nic nie widziała
Majka23-06-2003 22:15:31   [#36]

Takie cuda mają krótkie nogi. Dwa lata temu szóstka "geniuszy" z jednej klasy (bardzo wysokie punkty, same celujące, to samo gimnazjum) na I semestr LO miała równo po kilka zagrożeń.... Bardzo byli zdumieni, że trzeba się uczyć.

Odeszli po roku. Zajęli tylko miejsca przy naborze dzieciom dobrym i uczciwym.  Kilka liceów już się tak nacięło na "super" absolwentów z tej szkoły.

gordon24-06-2003 11:20:17   [#37]

Przyłożę szkiełko i oko

do tej ciekawej dyskusji i podzielę się moimi spostrzeżeniami.

Przeglądałem informacje o wynikach egzaminu na stronach OKE w Krakowie (to mój teren) i zwróciłem uwagę na histogramy wyników egzaminu dla części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej. Ten pierwszy jest jak Pan Bóg przykazał - normalny lekko niesymetryczny

i jednomodalny, ten drugi jest (co ciekawe) lekko dwumodalny.

Aby nie zanudzać Was tym statycznym bełkotem, powiem tylko, że wykres (histogram) w swej klasycznej formie (jednomodalny) powinien przypominać plecy wielbłąda jednogarbnego lub (jak kto woli) kapelusz Napoleona. Jeśli przypomina plecy wielbłąda dwugarnego (dwumodalny) to oznacza, że na badane zjawisko istotny wpływ miał czynnik zewnętrzny

nie będący przedmiotem badania (wiedza i umiejętności uczniów).

Takim czynnikiem może być zróżnicowanie uczniów ze względu na:

- płeć,

- pochodzenie (duże ośrodki miejskie oraz wioski z małymi miasteczkami),

- status szkoły (publiczne, niepubliczne) - w to wątpię,

i inne czynniki dające się zdefiniować na podstawie

informacji o badanych uczniach.

Badanie czy jeden z tych czynników miał wpływ na charakter

histogramu, polega na wykonaniu oddzielnych wykresów dla grup rozdzielonych ze względu na ten czynnik.  Jeśli w ten sposób uzyskamy dwa rozkłady jednomodalne, to można przyjąć, że ów czynnik powodował interesujący nas efekt.

Jeśli się okaże, że pomimo naszych starań mamy nadal wielbłąda dwugarbnego, to należy domniemywać występowanie innego - trudnego do zidentyfikowania - czynnika mającego wpływ na wynik badania.

Obstawiam, że takim czynnikiem może być nagminne ściąganie w wielu

 szkołach. To, że zjawisko takie nie zostało zaobserwowane na histogramie dla części humanistycznej, może być spowodowane osłabieniem "efektu ściągania" poprzez istotną w punktacji część wypracowania.

Dyrdymałki te dedykuję wszystkim forumowiczom cierpiącym na bezsenność. Oby czytanie mojego tekstu okazało się bardziej skuteczne od liczenia baranów.

Pozdrawiam serdecznie,

gordon

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]