Forum OSKKO - wątek

TEMAT: "Spadochroniarze" w kształceniu zintegrowanym
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
AgnieszkaS08-05-2008 09:14:47   [#01]
Witam! Znowu ja:-) ale tego problemu nawet pani w KO nie umiała rozwiązać:-). Zatem do rzeczy: czy można zostawić na drugi rok ucznia klasy I bez zgody rodzica( słyszałam że po nowemu już można) i gdzie znajdę ustawę, rozporządzenie bądź inne przepisy regulujące tą kwestię? Dziecko nie osiągnęło dojrzałości szkolnej, ale mama w ubiegłym roku nie wyraziła zgody na odroczenie. Do dziś nic się u tego malca nie zmieniło w kwiestii dojrzałości- nie tylko szkolnej:-). Opinia z PPP potwierdza spostrzeżenia nauczyciela i też zaleca pozostawienie ucznia w kl I.
sonata4308-05-2008 09:39:06   [#02]
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
(Dz. U. z dnia 11 maja 2007 r.)

§ 20.
9. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na podstawie opinii wydanej przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
rzewa08-05-2008 10:04:44   [#03]
niby nie trzeba zgody rodzica ale... to rodzic musi zawnioskować o badanie w PPP a potem opinię do szkoły dostarczyć - inaczej nie da rady...

:-(
irenastop08-05-2008 12:01:47   [#04]
Zdecydowanie polecam rozmowę wychowawcy z rodzicem. Na pewno będzie trudno , skoro rodzic nie wyraził zgody na odroczenie swojego dziecko w roku ubiegłym.Kilka takich przypadków już przerabiałam i takie dziecko w następnych latach ma coraz trudniej. Ale rodzica najtrudniej przekonać .
grzezale08-05-2008 23:13:35   [#05]
AgnieszkoS. Możesz zostawić. Masz opinię? Masz. Wych niech zapyta rodzica o jego opinię i podpis sobie załatwi tegoż rodzica, że pytał o opinię. Przedstawi później na RP i decyzja RP jest nie odwołalna.
rzewa09-05-2008 06:31:42   [#06]
pewnie, jak jest opinia ppp to wszystko gra -> zgoda rodzica nie musi być, wystarczy konsultacja
dyrusek23-05-2008 15:58:38   [#07]

 

Też mamy podobny problem,ale interpretacja poniższego zapisu w naszym KO  praktycznie uniemożliwia pozostawienie ucznia na drugi rok. Zdaniem KO opinia rodziców= wyrażenie zgody. Trudno polemizować z interpretacją prawa, które nie mówi dokładnie jaka ma być ta opinia. A tak nawiasem, z pojęciem "opinii "spotykamy sie w prawie oświatowym wielokrotnie.Choćby arkusz organizacji szkoły opiniowany przez RP.A jeśli nie wszyscy zaopiniują pozytywnie to co?...

 

 § 20.
9. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na podstawie opinii wydanej przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.(podkreślenie = zgoda)

Może ktoś ma w  swoich zasobach inne interpretacje tego zapisu? Chciałabym je poznać. 

Jersz23-05-2008 16:45:25   [#08]
Istotne jest to, że jeśli rodzice chcą żeby dziecko powtarzało klasę, to będzie, a jeśli nie chcą, to przejdzie. Tylko bowiem rodzice mogą złozyc wniosek do PPP o przebadanie dziecka i wydanie stosownej opinii. Tylko rodzice mogą ją dostarczyć do szkoły. Jeśli więc nie chcą żeby dziecko powtarzało klasę to nie pójdą do poradni, a jeśli już to zrobią to mogą do szkoły nie oddać opinii. W tej sytuacji ten ostatni element - zasięgnięcie opinni rodziców -  jest nic nie znaczącym ozdobnikiem.
Ewav23-05-2008 20:20:31   [#09]
Weźcie dla porównania stare rozporządzenie o ocenianiu. Tam było "po uzyskaniu zgody rodziców" (piszę z pamięci), a w nowym " po zasięgnięciu opinii". Niewielka różnica, a jednak..
jolakam23-05-2008 21:30:52   [#10]
To było "w porozumieniu z rodzicami/opiekunami prawnymi" - ale ja też piszę z pamięci.
Zasięgnięcie opinii to na szczęście coś innego. Trzeba się zapoznać z opinią, ale można jej nie uwzględniać.
Ewav23-05-2008 21:38:56   [#11]
Słusznie. "W porozumieniu".
Konto zapomniane09-06-2008 20:38:13   [#12]
Mam problem.
Dwójka dzieci w klasie III została skierowana na badanie do PPP. Okazało się, że oboje funkcjonują na pograniczu normy i upośledzenia oraz mają podobne trudności w nauce. Jedno z nich ma w opinii wskazanie o pozostawienie w klasie III, a drugie nie. Jeżeli nauczyciel będzie kierował się tylko zdaniem poradni to skrzywdzi oboje dzieci.
Czy w opinii konieczny jest wpis "wskazane pozostawienie w klasie III"? Jeżeli tak, to wychodzi na to, że 3-godzinne badanie jest ważniejsze od 3-letniej obserwacji i zdania nauczyciela. Czy zatem "na podstawie opinii PPP" = zgoda?
bardu10-06-2008 05:07:03   [#13]
a co jesli ma opinię z oddziału przedszkolnego, a jest w klasie I lub II?
DYREK10-06-2008 10:22:34   [#14]
należy zaproponować ponowne badanie w PPP
mellaa10-06-2008 15:11:09   [#15]
Na podstawie konsultacji z prawnikiem:
- na podstawie opinii - czyli decyzja taka, jak w opinii,
-zasięgnięcie opinii/ rozmowa,informacja, podpis/- opinia może być różna, pozytywna, negatywna czyli zgoda lub nie,
- w porozumieniu - tak, jak było kiedyś rodzic wyrażał zgodę.
Moim zdaniem w tym miejscu jest istotna zmiana rozporządzenia z ,,w porozumieniu" na ,,zasięgnięcie opinii", aby nie rodzic decydował tylko my nauczyciele właśnie na podstawie opinii.
rzewa10-06-2008 16:56:53   [#16]
ale... w rozporządzeniu nie ma już "w porozumieniu" jest "po zasięgnięciu opinii" !!

a problem jest gdzie indziej - na to by opinia ppp w ogóle była konieczna jest nie tylko zgoda rodzica (wniosek)... rodzic musi dziecko do ppp zaprowadzić

no i jeszcze, jak już to wszystko zrobi, to trzeba by tę opinię dostarczył do szkoły, czego oczywiście zrobić nie musi...

więc, co z tej zmiany w rozporządzeniu tak naprawdę wynika?
Power410-06-2008 17:20:46   [#17]
rzewa to najlepiej nie zostawiać w I-III nawet jak to z krzywdą dla dziecka?

1)jesli poradnia stwierdza upośledzenie w opiniii ale brak orzeczenia o skierowaniu do specjalnego kształcenia-to jak odczytać "na podstawie opinii PPP?-jest wskazanie do zostawienia czy nie
2)powtórne badanie po 6 miesiącach?
wiesz jak długo czeka się na termin jeśli dopiero było badane??
3)ile wogóle ważna jest opinia PPP
4)jeśli jest wskazanie do zostawienia w klasie I ale opinię dostajesz do szkoły po wakacjach to w II od nowa badać-czy na jej podstawie można już "bazować"?
Power410-06-2008 17:23:25   [#18]
sorki, w ogóle oczywiście
kasia110-06-2008 18:14:57   [#19]

Odpowidam na powyższe pytania- z punktu widzenia Poradni:

1. Opinia musi być konkretnie zatytuowana- w sprawie rozważenia zasadności promocji do następnej klasy i takie zdanie powinno być powtórzone w zaleceniach.

2.Badanie powtórne robimy- pedagogiczne, jeżeli np. nauczyciel chce przed końcem roku sprawdzić postęp w zintegrowanym, bo badanie było np. w październiku. Nie czeka się tak długo, bo tylko pedagog jest potrzebny.

3. Traktujemy, że opinia jest ważna na etap eduakcyjny, więc,jeżeli w klasie pierwszej wydano opinię o rozważeniu zasadności promocji a uczeń przeszedł do drugiej, może być pozostawiony na podstwie tej samej opinii, do końca klasy 3.

4. Można bazować, jak wyżej.

Przyznaję, że często kilkukrotnie rozmawiamy z rodzicem, po co ta opinia, że to dla dobra dziecka, że potem sobie nie poradzi, pokazujemy konkretne próby, jakie wykonało.......różnie ze skutecznością.

Power410-06-2008 18:18:39   [#20]
czy chciałaś powiedzieć że punkt widzenia zależy...
Power410-06-2008 18:19:30   [#21]
no i oczywiście dzięki za wypowiedź
kasia110-06-2008 18:22:56   [#22]
Tak po prostu interpretujemy zapisy rozporządzeń, ale wiem, że w szkołach to różnie z tym bywa- nie podam np. podstawy prawnej, że opinia jest ważna na etap edukacyjny - tak po prostu odgórnie ktoś powiedział, przekazał i tyle.....
ankate10-06-2008 18:29:23   [#23]

Czyli jak była o odroczeniu obowiązku szkolnego, a rodzic nie wyraził zgody, uczeń całkowicie nie radził sobie w klasie I i powinien ją powtórzyć, to rozumiem, że ta opinia nie jest niestety ważna????

 Rodzic był z dzieckiem na kolejnych badaniach w klasie I, ale nie chce ich udostępnić szkole, bez sensu, nie rozumiem, po co te badania i czemu mają służyć, skoro szkoła nie może się z nimi zapoznać, jak pomóc takiemu dziecku???? Może ktoś w imieniu poradni odpowie!

Power410-06-2008 18:36:08   [#24]
dostaję opinię "oceny rozwoju umysłowego", "trudności w nauczaniu" a o takim "tytule" o jakim mówisz nie dostałam-
więc dla Ciebie rozumiem nie można na tej podstawie postanowić o powtarzaniu klasy
§ 20.
9. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na podstawie opinii wydanej przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną,
Power410-06-2008 18:37:58   [#25]
oczywiście zakładam że posiadam "świeże" opinie-np z 3-5 miesięcy
Power410-06-2008 18:39:48   [#26]
rodzic drugi raz nie pójdzie, upośledzenie stwierdzone i rodzic nic nie będzie z tym robić
kasia110-06-2008 19:01:01   [#27]
Z jakiegoś powodu Poradnia nie wydała opinii o rozważeniu zasadności promocji- albo uczeń dobrze wypadł w testach, albo  w opinii ze szkoły nie było konkretnego problemu, że nie radzi sobie z nauką, wypadł przeciętnie, więc nie zalecono tej formy pomocy, różnie to bywa. Do ankate - u nas zrzucają problem na Poradnię, nie ma opinii, jest telefon ze szkoły prośba o rozmowę z rodzicem, żeby przekonać, czasem konsultacje jeszcze w szkole, czasem się udaje. Nie mamy wpływu na to, że rodzic podjął decyzję, iż nie daje opinii - w klasie 4 posiedzi uczeń............niestety
Power410-06-2008 19:25:57   [#28]
a co z niebecnościami w I-III ponad połowę dni zajęć?(pomijam upomnienia za brak realizacji obowiązku..i decyzje o ukaraniu)
gdzie jest napisane że klasyfikacyjny egzamin nie jest dla I-III?
nie mogę znależć pp
nie można nieklasyfikować w I_III? dlaczego ? potrzebuję pp
Power410-06-2008 19:42:39   [#29]
pytanie brzmi głupio ale sprawdzam coś w statucie i mam wątplwości co do niejasności pewnego stwierdzenia
mellaa10-06-2008 20:07:38   [#30]
Do rzewy - moim zdaniem to wynika, że kiedyś, nawet gdy była opinia to z rodzicem nie doszło się do porozumienia i tyle - przynosił opinię i wiedział,że i tak ucznia nie pozostawimy. Dziś, jeśli przedkłada szkole opinię to my możemy go pozostawić.
Power410-06-2008 20:27:30   [#31]
mam już tekst jednolity
rzewa10-06-2008 20:28:18   [#32]
ujednolicony

jednolitego nie ma w ogóle...
Power410-06-2008 21:43:22   [#33]
oczywiście ujednolicony Zgredku-zauważ że nie mówię do Ciebie serdeńko (to już coś)
czyś Ty w ogóle miewał takie problemy kiedykolwiek-
zaburzenia logicznego myslenia i dylematy w sprawach które wydawały Ci się oczywiste wcześniej?
no skłam chociaż że tak-))))))

Opracowano na podstawie: Dz. U. Nr 83 poz. 562, Nr 130, poz. 906

Ostatnia zmiana: Dz. U. z 2008 r. Nr 3, poz. 9, weszła w życie z dniem 9 stycznia 2008 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 30 kwietnia 2007 r.

w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych


Na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 42, poz. 273 i Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791 i Nr 120, poz. 818) zarządza się, co następuje:
Power410-06-2008 21:54:53   [#34]
rozważamy 6 przypadków klas I-III zanim będzie posiedzenie RP
każdy przypadek inny, dziewczyny przyszły po poradę bo są bardzo niezgodne w rozumieniu opini PPP i zaglądaliśmy w inne statuty w sprawie nieklasyfikowania uczniów no i .......
zgredek10-06-2008 21:56:23   [#35]

łomatko - toć ani jednego postu tu wczesniej nie napisąłam:-(

ten jest pierwszy

beera10-06-2008 22:00:20   [#36]
dostałaś za całokształt;)
Power410-06-2008 22:01:43   [#37]
rzewo i zgredku -Wy jak jedność na tym forum
wybaczcie!
zgredek10-06-2008 22:03:55   [#38]
nie wiem jak rzewa - ale ja chyba wybaczę;-)))))))))))))))
Power410-06-2008 22:23:47   [#39]
dzięki, dzięki o litość proszę




§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.

§ 20. 1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej.


9. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na podstawie opinii wydanej przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.




zgredek czego ja tu nie widzę lub nie czytam ze zrozumieniem!!!!
w klasach I-III może być nieklasyfikowany i zdawać egzamin czy nie?
zgredek10-06-2008 22:33:10   [#40]

nie może

przecież wkleiłaś - otrzymuje promocję - z zastrzeżeniem - ale to zastrzeżenie to nie jest egzamin klasyfikacyjny

Power410-06-2008 22:47:36   [#41]
przerażenie mnie ogarnęło, że mamy statut niezgodnie z rozporządzeniem ale robimy poprawnie i dobrze mamy
ulga....chciałam coś tu wkleić ale może stare było
masia10-06-2008 23:03:17   [#42]

a jak z klasyfikowaniem w I-III - dziecko przyszło do nas w czerwcu chodzi więc 10 dni ze szkoły, w której był słownie 4dni i kurka co z nim???

 

zgredek10-06-2008 23:04:37   [#43]
nie mam pojęcia
masia10-06-2008 23:05:25   [#44]
teraz zobaczyłam, że zgredek napisał, że nie może być nieklasyfikowany, ale jak klasyfikować przy kilkunastu dniach nauki?
beera10-06-2008 23:06:15   [#45]

klasyfikować

przeciez przyjęliście ucznia i go juz macie

trzeba wystapić do poprzedniej szkoły o oceny - będzie łatwiej

zgredek10-06-2008 23:06:51   [#46]

ale w poprzedniej był 4 dni

nic nie rozumiem

beera10-06-2008 23:06:59   [#47]

masia

ten uczen uczył się rok, a nie kilkanascie dni

beera10-06-2008 23:08:10   [#48]
ja zrozumialam, ze przyszedł w czerwcu, czyli jest w szkole 10 dni, w tym 6 dni nieobecności
zgredek10-06-2008 23:08:32   [#49]
masia napisała, że 14
beera10-06-2008 23:10:40   [#50]

dziecko przyszło do nas w czerwcu chodzi więc 10 dni ze szkoły, w której był słownie 4dni i kurka co z nim???

nie podejmuję się tego rozumieć

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]