Forum OSKKO - wątek
Szala | 01-05-2008 08:39:16 [#01] |
---|
Działanie - programy i narzędzia nowoczesnego zarzadzania placówka oświatową.... czy cos w tym stylu, chcielibyśmy napisać projekt, ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Może jakieś pomysły???Przykłady działań. Zabieracie sie za ten priorytet?? Trochę strach się bać. Ale jak czytam Wasze entuzjastyczne opinie o tym jak zdobywacie unijną kasę, to może,...dlaczego nie??? |
2katarzyna | 01-05-2008 11:54:04 [#02] |
---|
A nie byłaś na szkoleniach? U nas regionalny ośrodek EFS bardzo aktywnie działa. Pieniądze z EFS to nie to samo co projekty z urzędu marszałkowskiego czy ministerstwa. |
Szala | 02-05-2008 07:51:04 [#03] |
---|
Niestety nie nie było miejsca!!! W czasie szkoleń egzaminy gimnazjalne w szkole itd... Mam trochę pomysłów, głównie wokół ogólnie pojętej komputeryzacji placówki, ale wydaje mi się, że w wiekszości są to środki trwałe,których w projekcie może być góra 15 %??? |
2katarzyna | 02-05-2008 21:18:04 [#04] |
---|
Masz rację -15% ogólnej sumy - powyżej 50.000zł. Komputeryzacja musi się wiązać z określonymi zadaniami, a zadania muszą odpowiadać poszczególnym typom działań, czyli zajęcia wyrównawcze, pozalekcyjne, pedagogiczne itd. Musisz wymyślić coś ekstra, żeby uzasadnić te komputery. |
anmar | 05-05-2008 00:16:44 [#05] |
---|
Szkoła miejska czy wiejska? Jak wiejska to można zrobić wnosek w ramach yrównania szans edukacyjnych. Zajęcia pozalekcyjne- kólka, ITC na wszystkich przedmiotach itp |
margo71 | 18-05-2008 23:31:09 [#06] |
---|
Wznawiam wątek i pytanie, czy piszecie z 9.1.2, a może jesteście już po komisjach? Mam kilka konkretnych pytań dotyczących zarządzania i budżetu np. -jaka stawka dla koordynatora, stawka dla prowadzących zajęcia? Czy lepiej gdy koordynator jest z zewnątrz czy np. pracownik szkoły. Próbowałam zadać te pytania w regionalnym EFŚ, ale usłyszałam, że muszę o stawkach zadecydować sama -mają być realne. Pozdrawiam znad projektu. |
Xiga | 19-05-2008 05:16:29 [#07] |
---|
Mnie uczono tak:
koordynator - wysoka stawka. Lepiej, jeśli z zewnątrz, i ma się znać na "byciu koordynatorem";
dla prowadzących zajęcia - też wysoka, jakieś minimum 50 zł za godzinę (a jeśli swój nauczyciel, któremu trzeba odprowadzić wszystkie składki), to sporo więcej... |
grażka | 19-05-2008 05:54:29 [#08] |
---|
A można zatrudniać swoich nauczycieli? Czy muszą mieć specjalne kwalifikacje? Np. do prowadzenia zajęć plastycznych, teatralnych, muzycznych...
I co oznacza "bycie koordynatorem"? |
PawełR | 19-05-2008 19:38:58 [#09] |
---|
być koordynatorem to kierować całością, dyrektor ma doświadczenie do zarządzania chyba najlepsze :) a przy pisaniu projektu trzeba się troszki natyrać :) |
brodesen | 19-05-2008 21:29:03 [#10] |
---|
#4
a nie przypadkiem 10% w ramach cross-financingu???? |
Martuś | 19-05-2008 22:05:43 [#11] |
---|
Cross-financing nie więcej niż 10% i dobrze uzasadnić tj. wykazać że rzeczy zakupione w ramach cross są niezbędne do realizacji projektu.
Dyrektor - koordynatorem, raczej źle widziane. Dyrektor w projekcie to "zarząd" /umieszczamy w kosztach pośrednich/. |
PawełR | 20-05-2008 23:12:04 [#12] |
---|
mam małą szkołę, na niektóre zajęcia dzieci będą uczęszczać podwójnie i nagle okazuje się, że w projekcie weźmie udział 141 dzieci, a realnie mam 66... i jak to zapisać w projekcie... może ktoś mi szybko podpowie? |
jxg | 21-05-2008 00:12:12 [#13] |
---|
w generatorze wniosku w tabeli wpisz tyle ile masz w szkole,
to jest potrzebne aby generator wyliczył dofinansowanie na 1 beneficjenta w budżecie,
nie musi się zgadzać z sumą wynikającą z ilości dzieci w grupach |
Bazia | 21-05-2008 17:59:28 [#14] |
---|
Martuś, powiedz mi dlaczego żle widziane, aby dyrektor był koordynatorem? A jesli chodzi o stawki za godzinę dla nauczycieli, to ja piszę 70 zł. Może coś ciekawego ktoś podpowie w sprawie 9.1.2 :))) |
grażka | 21-05-2008 18:16:05 [#15] |
---|
A ja zapytam jeszcze raz - jak zatrudniacie nauczycieli? W przedszkolach? Bo z tego co ja wiem, do poprowadzenia zajęć plastycznych, ruchowych lub muzycznych nie mamy kwalifikacji - pomimo rocznego lub czasem dłużej programu nauczania w tym zakresie (z metodyką). Muzyka z grą na instrumencie to było nawet w Kolegium całe trzy lata - ale jako nie-muzyk nie mogę np. ja takich zajęć prowadzić. |
grażka | 21-05-2008 18:16:28 [#16] |
---|
Acha, i stawka maksymalnie 50 zł. |
Adaa | 21-05-2008 18:33:49 [#17] |
---|
grażko, na szczęscie przy realizacji programów unijnych nie musimy brac pod uwage rozporzadzenia o kwalifikacjach
i bardzo dobrze...tu sie liczy wiedza i doswiadczenie, niekoniecznie w połaczeniu ze szczegółowymi kwalifikacjami
co do stawki - dałam w zeszłym roku 40 zł , w tym 60 zł
a dyrektor koordynatorem?
moim zdaniem najlepsze rozwiazanie i nie rozumiem, że jest to źle widziane
koordynatorem powinien zostać ktos kto zna placówkę jak wlasna kieszeń
inna sprawa to to, że koordynator ma tyle pracy, że czasami sie wszystkiego odechciewa
powiem tak...dyrektor i tak nie uniknie (przy realizacji projektu) ogromnego wkladu pracy, więc sensownym jest z punktu widzenia sprawiedliwosci społecznej by miał za ta pracę zapłacone - powinien zatem tym koordynatorem być - jesli wyrazi zgodę |
PawełR | 21-05-2008 18:38:46 [#18] |
---|
piszecie te stawki netto czy brutto?
a po drugie, ile za godzinę pracy koordynatorowi, gdyby przeliczyć stawkę na godzinę?
|
Adaa | 21-05-2008 18:47:22 [#19] |
---|
brutto
koordynatora dajesz w zasadzie miesiecznie, bo oszacowanie godzinowe jest niemożliwe
stawka zalezy od rozmiaru projektu
wydaje mi sie racjonalnie 3-5% wartosci projektu (brutto) - ogólna kwota wynagrodzenie koordynatora |
PawełR | 21-05-2008 18:58:07 [#20] |
---|
Adaa mam jeszcze pytanie, proszę o pomoc bo widzę, ze Ty doświadczona
kierownik projeku i księgowa projektu jest kosztem bezpośrednim czy pośrednim? bo jest to dość skomplikowanie ukazane w instrukcji
czy trzeba ich uzasadniać w kosztach pośrednich? jeśli przyjmę racjonalne stawki? |
PawełR | 21-05-2008 18:58:15 [#21] |
---|
Adaa mam jeszcze pytanie, proszę o pomoc bo widzę, ze Ty doświadczona
kierownik projeku i księgowa projektu jest kosztem bezpośrednim czy pośrednim? bo jest to dość skomplikowanie ukazane w instrukcji
czy trzeba ich uzasadniać w kosztach pośrednich? jeśli przyjmę racjonalne stawki? |
PawełR | 21-05-2008 18:58:21 [#22] |
---|
Adaa mam jeszcze pytanie, proszę o pomoc bo widzę, ze Ty doświadczona
kierownik projeku i księgowa projektu jest kosztem bezpośrednim czy pośrednim? bo jest to dość skomplikowanie ukazane w instrukcji
czy trzeba ich uzasadniać w kosztach pośrednich? jeśli przyjmę racjonalne stawki? |
PawełR | 21-05-2008 18:59:21 [#23] |
---|
ale poszło :))) adaa dzięki za wcześniejsze podpowiedzi :) |
Bazia | 21-05-2008 19:05:39 [#24] |
---|
Uważam, że bezpośredni. Wpisujesz to jako jedno z zadań np: zarządzanie projektem. A wlaściwie jestem pewna ;) |
Adaa | 21-05-2008 19:15:50 [#25] |
---|
zgadza się - koszty zarzadzania projektem...tak jak Bazia |
PawełR | 21-05-2008 19:17:09 [#26] |
---|
no ja też jestem pewien, ale widziałem gdzieś projekt, który wygrał i uzasadniali w nim koszt księgowej, która była wpisana w zarządzanie projektem, a więc była kosztem bezpośrednim... no i stąd moje pytanie, ale dzięki Bazia :) |
Ajcila | 21-05-2008 20:13:52 [#27] |
---|
Koszt księgowej jest kosztem pośrednim, natomiast koordynatora bezpośrednim.
Złożyłam projekt z 9.1.1 i po analizie formalnej przedszedł dalej |
PawełR | 21-05-2008 20:25:07 [#28] |
---|
Ajcila dzięki... więc trzeba uzasadnić ten koszt? w budżecie jednak jest zapisany przy kosztach zarządu? tak? |
Ajcila | 21-05-2008 20:37:30 [#29] |
---|
Tak koszt trzeba uzasadnić i podać zasadę obliczenia, przy zarządzających budżetem mam koordynatora i asystenta |
PawełR | 21-05-2008 20:42:42 [#30] |
---|
a księgowości tam nie masz w zarządzaniu? |
grażka | 21-05-2008 21:44:11 [#31] |
---|
Dzięki Adoo :) Popróbujemy ponegocjować :) |
Adaa | 21-05-2008 21:51:13 [#32] |
---|
no dobra, mała sciagawka:-)
Koszty bezpośrednie są to wszystkie koszty poszczególnego zadania założonego przez projektodawcę do realizacji w ramach projektu, które są bezpośrednio związane z zadaniem np. rekrutacja, szkolenie, promocja projektu,koszty zarzadzania projektem, materiały biurowe związane z zarzadzaniem projektem...itd.
W tym wypadku łatwo nam jest przedstawic dokumenty ksiegowe zwiazane z konkretnym zadaniem.
Wynagrodzenie koordynatora, asystenta, ksiegowej .... lub biura rachunkowego (bo i tak mozna) są umieszczane w zadaniu " zarzadzanie projektem" i nie rozbija go sie na inne zadania (mimo,ze praca ksiegowej, koordynatora itp. jest zwiazana ze wszystkimi zadaniami) - sa to koszty bezposrednie
Koszty pośrednie stanowią tę część kosztów wnioskodawcy, które nie mogą zostać bezpośrednio przyporządkowane do konkretnego zadania realizowanego w ramach projektu i są nimi np. opłaty administracyjne, eksploatacyjne, koszty materiałów biurowych i innych, sprzatanie obiektu...itd
......................
Skoro Ajcilo uznano Ci koszty ksiegowej jako koszt posredni - po analizie formalnej...to poczekaj jeszcze troszkę, na pewno poprosza Cie o korektę, tak sadzę:-)
Koszty zarzadzania projektem (koordynator, ksiegowa, asystent, pracownik biurowy itp) są zawsze kosztami bezposrednimi
|
EPokojowa | 21-05-2008 22:05:42 [#33] |
---|
Czy w potrzeby planowanych zadań można wpisać zakup tablicy interaktywnej? |
Adaa | 21-05-2008 22:08:29 [#34] |
---|
mozesz, ale jest to dosyc droga rzecz i musisz skalkulowac czy nie przekroczysz limitu zakupu srodków trwałych |
Ajcila | 21-05-2008 23:10:15 [#35] |
---|
Adaa byłam z projektem na konsultacji, dzwoniliśmy kilka razy i koszt księgowej kazano zakwalifikować do pośredniego |
Adaa | 21-05-2008 23:16:46 [#36] |
---|
czyli dopuszcza sie taka mozliwość - to dobrze:-) |
Ajcila | 21-05-2008 23:18:43 [#37] |
---|
Gdyby było inaczej na pewno by odpadł ze względów formalnych, oni na żadne ustępstwa nie idą |
Adaa | 21-05-2008 23:30:57 [#38] |
---|
juz wiem Ajcilo dlaczego posrednie koszty
Jakiego typu wydatki mogą stanowić koszty bezpośrednie projektu zakładane we wniosku o dofinansowanie projektu?
Odpowiedź: W ramach PO KL beneficjent przedstawia zakładane koszty projektu we wniosku o dofinansowanie projektu w formie budżetu zadaniowego, tj. w podziale na koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie. W ramach kosztów bezpośrednich beneficjent wykazuje we wniosku o dofinansowanie rodzaje zadań zaplanowanych w ramach projektu. Zadania projektu należy definiować odpowiednio do zakresu merytorycznego projektu. Przykładowy katalog zadań w ramach projektu:
- zarządzanie projektem,
- obsługa księgowa,
- zabezpieczenie prawidłowej realizacji projektu,
- rekrutacja uczestników projektu,
- promocja projektu,
- szkolenia,
- studia uzupełniające,
- staże,
- zatrudnienie subsydiowane,
- upowszechnienie i promocja alternatywnych i elastycznych form zatrudnienia,
- organizacja kampanii informacyjno – promocyjnych,
- rozwój systemów informatycznych,
- ekspertyzy,
- analizy,
- badania,
- przygotowanie publikacji,
- ewaluacja.
W przypadku, gdy możliwe jest wyodrębnienie odpowiednich części kosztów na podstawie dokumentów księgowych w odniesieniu do poszczególnego zadania realizowanego w ramach projektu, powinny być one wykazywane jako koszty bezpośrednie. W przeciwnym razie należy je traktować jako koszty pośrednie.
Np. w przypadku, gdy projekt rozliczany jest przez księgową, która zajmuje się księgowością instytucji, dla której realizacja projektu stanowi działalność uboczną, należy jej wynagrodzenie wykazać w ramach kosztów pośrednich. Natomiast w przypadku zlecenia przez organizację pozarządową obsługi księgowej projektu biuru rachunkowemu, wynagrodzenie za obsługę księgową stanowić będzie koszt bezpośredni, z uwagi na możliwość odniesienia do projektu.
Jakiego typu wydatki można uznać za koszty pośrednie?
Odpowiedź: Koszty pośrednie stanowią część kosztów beneficjenta, która nie może zostać bezpośrednio przyporządkowana do konkretnego zadania realizowanego w ramach projektu. Koszty pośrednie mogą obejmować np.:
- koszty zarządu,
- opłaty administracyjne (np. opłaty za najem powierzchni biurowych lub czynsz),
- opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową, wodę,
- amortyzację,
- usługi pocztowe, telefoniczne, telegraficzne, teleksowe, internetowe,
- koszty materiałów biurowych i artykułów piśmienniczych (np. długopisów, papieru, teczek, toneru do drukarek, dyskietek),
- koszty ubezpieczeń majątkowych,
- środki do utrzymania czystości pomieszczeń.
Koszty pośrednie są uznawane za wydatki kwalifikowalne pod warunkiem, że nie zawierają wydatków pokrywanych w ramach innych pozycji budżetowych (nie zostały uwzględnione w kosztach bezpośrednich projektu) oraz nie są finansowane z innych źródeł.
Ponadto wartość kosztów pośrednich jest ograniczona następującymi limitami:
- do 20% bezpośrednich kosztów projektu – w przypadku projektów o wartości do 2 mln zł włącznie,
- do 15% bezpośrednich kosztów projektu – w przypadku projektów o wartości od 2 mln zł do 5 mln zł włącznie,
- do 10% bezpośrednich kosztów projektu – w przypadku projektów o wartości powyżej 5 mln zł,
przy czym właściwy limit procentowy jest określany przez beneficjenta na etapie konstruowania budżetu projektu na podstawie rzeczywistych kosztów pośrednich danego beneficjenta i jest wskazywany w umowie o dofinansowanie projektu. post został zmieniony: 21-05-2008 23:34:40 |
Ajcila | 21-05-2008 23:42:35 [#39] |
---|
:-)))
A księgowa jest przecież nasza, tzn. z OP:-) |
Bazia | 22-05-2008 00:13:38 [#40] |
---|
A co, nie można z nią zawrzeć umowy zlecenia np: na 30 godzin miesięcznie? A dyrektor koordynujący projekt też jest "nasz" i jako koordynator ma wystąpić w kosztach pośrednich?
Jeśli wpiszesz je w pośrednie, to przecież "nasza księgowa" ma już za pracę zaplacone z innego źródła. Chyba, że pomyslisz dla niej o premii z projektu. Myślę, że tak można, ale nie jestem pewna. Lepiej w kosztach bezpośrednich i umowa na godziny i rozliczanie czasu pracy kartą . |
Ajcila | 22-05-2008 00:20:24 [#41] |
---|
To mój pierwszy projekt, doświadczeń w rozliczaniu nie mam żadnych więc zaplanowałam tak jak sobie WUP życzył |
Ajcila | 22-05-2008 00:22:15 [#42] |
---|
Co do dyrektora - koordynatora, to on uczestniczy we wszystkich działaniach tak kazano mi ująć |
Bazia | 22-05-2008 10:00:17 [#43] |
---|
Być może specyfika waszego projektu tego wymaga. Ja jej nie znam, napisz co masz na myśli, czy mowiąc dzialania myślisz o dopisaniu dyrektora do każdego zadania czy wpisaniu go w koszty bezpośrednie w jednym dzialaniu? A czemu konsultujecie to z WUP i czy WUP to Woj. Urząd Pracy? Nie bardzo rozumię. |
Ajcila | 22-05-2008 12:14:47 [#44] |
---|
Tak WUP to Woj. Urząd Pracy.
Co do koordynatora to rzeczywiście jest dopisany do prawie każdego zadania. |
Bazia | 22-05-2008 16:04:30 [#45] |
---|
Jak będziecie składać wniosek, czy:
1) sami po podpisaniu przez OP
2) w wersji eklektronicznej do OP i oni wyślą?
Jeśli tak jak napisałam w 2), to mam nieodparte wrażenie, że ktoś z organu prowadzącego chce się dopisać do waszego projektu jako zarząd projektu. Spróbuj z OP o tym porozmawiać. zalecam daleko posuniętą ostrożność. Przeważnie wszyscy w OP są nadwrażliwi na wszystko :( |
bega | 22-05-2008 17:21:17 [#46] |
---|
Widzę, że dyskusja koncentruje się wokół finansów. A mnie interesuje też, jakie projekty wymyśliliście. Jeżeli skoncentrowałam się głównie na zajęciach dodatkowych z matematyki, jako że straszy mnie widmo obowiązkowej matury, to znaczy żem mało twórcza?:) |
Bazia | 22-05-2008 18:23:42 [#47] |
---|
Nie koniecznie tymi na koncie, bo koszty zarządu bywają wkładem wlasnym, a to już wirtualne pieniądze. Muszą być jednak wlaściwie wprowadzone w szczegółowym budżecie. Jak widzisz dyskutujemy na ten temat, bo mamy wątpliwości. Bega, podpowiedz nam co zrobilaś z kosztami księgowej i koordynatora.
Odnosząc się do pytania o twórczość, to myślę, że wszystko w porządku. Ja też koncentruję się na zajęciach pozalekcyjnych ( matematyka, angielski, informatyka) + wycieczki edukacyjne. I niech każdy się chociaż taką twórczością wykaże jak ci, którzy pracują pisząc projekty. |
Martuś | 22-05-2008 18:37:10 [#48] |
---|
Jeszcze raz -koszty księgowej umieszczamy w kosztach pośrednich. To się zmieniło -obowiązuje od 10 marca 2008.Przed tą datą koszt księgowej był kosztem bezpośrednim. |
Ajcila | 22-05-2008 19:52:00 [#49] |
---|
Bazia tak naprawdę to z wnioskiem występuje OP a my jesteśmy jego realizatorami.
Podpisać wniosek może tylko u nas burmistrz a i potem umowy podpisuje OP.
Po podpisaniu i złożeniu tak jak to jest w instrukcji, zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej zawiozłyśmy /my bo projekt pisałam z koleżanką dyr z drugiego przedszkola/ osobiście do WUP |
Bazia | 22-05-2008 21:44:16 [#50] |
---|
Ajcila
U nas też burmistrz. Wobec tego jak i czy uwzględniłaś jego rolę w realizacji projektu? Z tym dopisywaniem koordynatora do wszystkich zadań to myślę, że tylko w harmonogramie w zaangażowanym personelu a nie w szczegółowym harmonogramie. Jeśli tak, to jest to logiczne. Podziwiam Cię, że już się uporałaś z projektem!
Jeszcze nie jestem w polowie pisania a już mam dość. Oświeć mnie co wpisywć w harmonogram w etapy przy zajęciach pozalekcyjnych np z matematyki.
Martuś - wygląda, że masz rację. |
|