Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zwolnienie
strony: [ 1 ]
Beta27-05-2003 18:32:19   [#01]

Jestem zatrudniona w dwóch placówkach w jednej na cały etat w drugiej na 4/18 ( w Osrodku Szkolno - wychowawczym ,w którym są tylko 4 oddziały) na czas nieokreślony. Jestem nauczycielem mianowanym.

Dzisiaj otrzymałam zwolnienie bez podania podstawy prawnej tego zwolnienia( z jakiego art.) Czy muszę go przyjąć i czy ma ono jakąś moc prawna.

Pozdrawiam i czekam na pomoc.

Beta27-05-2003 18:33:51   [#02]
 Dodam jeszcze ,że zwolniono mnie z OSW
Marek Pleśniar27-05-2003 19:07:27   [#03]
  1. a ile umów było? Inaczej.. czy zatrudnienie w 2 placówkach podjeto kiedyś dla uzupełnienia etatu czy to tylko oddzielna historia?
  2. miałaś umowę na 4/18 na czas nieokreślony??
Beta27-05-2003 19:21:04   [#04]

Tak. Pracuje juz tak 6 rok. Od 4 umowy mam na czas nieokreslony, tylko zmieniała się ilość godzin.( np 5/18, lub 6/18)

Beta27-05-2003 19:22:09   [#05]

Nigdy nie było to uzupełnieniem etatu. To była oddzielna historia

Marek Pleśniar27-05-2003 20:12:20   [#06]

odnoszę wrażenie ze to 4/18 jest umową na czas nieokreślony (a nie umową - mianowaniem). Powinien Cię dotyczyć okres wypowiedzenia, a także dobra informacja o podstawie prawnej.

Przyjąć nie musisz ale moc prawną to niestety ma. Nieporządny sposób skonstruowania dokumentu jest jakąs podstawą dla sądu pracy ale chyba niewielką i raczej mozliwą do użycia po zwolnieniu z pracy - pod zarzutem niewłasciwości przy zwalanianiu pracownika. Nie masz tam żadnej szczególnej ochrony przed zwolnieniem - w przeciwieństwie do miejsca pełnego zatrudnienia na 18/18. Tam chroni Cię KN jako nauczyciela mianowanego.

Ale może niech mnie wesprą i potwierdzą lub poprawią nasze forumowe autorytety:-) Dobrze mówię?

Ewa z Rz29-05-2003 06:29:52   [#07]

KN chroni zawsze :-)

Tylko róznie w zależności od sposobu nawiązania stosunku pracy.