Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Przedmiot realizowany na poziomie rozszerzonym - technikum.
strony: [ 1 ]
Kolinek08-04-2008 12:35:51   [#01]

 

Czy ktoś realizuje w szkole ponadgimnazjalnej przedmiot w formie rozszerzonej i skąd bierze na to godziny?

AnJa08-04-2008 13:12:30   [#02]
zdaje sie, ze mus to jest

no, ale jak to zrobić na szczęście nie muszę wiedzieć

bo chyba sie nie da
Jacek W08-04-2008 13:27:45   [#03]

... i skąd bierze na to godziny?

Z dyrektorskich...

AnJa08-04-2008 13:57:58   [#04]
no -Wy to powinniście w cyrku jako akrobaci występować

5 godzin do dd, a Wy i seks i 2 przedmioty rozszerzone w tym misicie

a moi historycy mają 7 godzin na rozszerzenie historii i 2 wos i mówią, ze to za mało

malkontenci straszni- nie?
zgredek08-04-2008 14:02:27   [#05]
no
AnJa08-04-2008 14:06:21   [#06]
zwolnić?

czy tylko na reedukację do technikum wysłac?
zgredek08-04-2008 14:07:01   [#07]
możesz przysłać
AnJa08-04-2008 14:08:16   [#08]
będa chcieli delegacje zaraz

za daleko
bosia08-04-2008 15:16:47   [#09]

to do mnie...

chyba bliżej

albo daj nawet ta delegację

jak wrócą  bedziesz miał korzyści-nie będą marudzić (czasami warto za to zapłacić)

Kolinek08-04-2008 18:47:53   [#10]

Dzięki za sugestie!

 

Jacek W08-04-2008 21:12:42   [#11]

#04: 2 przedmioty rozszerzone w tym misicie

Jeden daję w rozszerzonym - i przechodzi jak na razie ;)

annah08-04-2008 23:18:45   [#12]

i ma byc jeden rozszerzony, bo wiecej sie nie da

Kolinek, niedawno o tym rozmawialismy tutaj, poszukaj przez szukajke

jak dyrek ma 5 godzin do dysp to daje np 3 na rozszerzenie, 1,11 lub 1,5 na wdż, i reszte na zajecia dodatkowe lub dyd wyrównawcze

a, chciałam zauwazyc, ze na zajeciach dyd wyrównawczych grupa liczy od 4 do 8 osób, wiec nie opłaca sie dawac godzin dyr na takie zajecia, bo mała liczba uczniów z nich moze skorzystac

lepiej zdefiniowac to jako koło zainteresowan lub przedmiotowe i wtedy moze chodzic cała klasa lub pół

Grana09-04-2008 09:37:20   [#13]
czy jest konieczność realizacji przedmiotów na poziomie rozszerzonym w technikum?
tam jest już tak dużo godzin i przedmiotów.
jaka minimalna liczba godzin jest potrzebna do realizacji poziomu rozszerzonego?(oprócz godzin z przydziału)
dorota s p09-04-2008 11:52:58   [#14]

Od kilku lat robimy to tak: z tych 5 dd  -1,5 wdż, 1 -jpolski w klasie maturalnej (dokładamy do siatki), 2 dokładamy na pełne wychowawcze przez cały cykl (po 0,5 w każdej klasie). Zostaje jak widać 0,5 godz. Zbieramy je z każdej klasy tworzac miedzyoodziałowe zajecia fakultatywne w klasach maturalnych. Gdy klas jest dużo jest szansa sensownie dodać na to co zdają najliczniej. Tak to od lat przechodzi przy opiniowaniu arkusza w OP i KO. Faktem jest, że nie ma na swiadectwie śladu tego co było rozszerzane (jak ma to miejsce w LO). Zarzuciliście mi to już  kiedys , gdy pokazałam nasze szkolne plany nauczania. Wydaje mi sie, że nasze rozwiazanie ma sens,  czy jest jednak zgodne z prawem?

zgredek09-04-2008 12:03:38   [#15]

może tak:

w rozporządzeniu o ramowych planach nauczania technikum napisali:

 
Lp.

 
 
 
Obowiązkowe zajęcia
edukacyjne

Dla młodzieży

Dla dorosłych

Liczba godzin tygodniowo
w czteroletnim okresie nauczania

Liczba godzin tygodniowo
w czteroletnim okresie nauczania

Liczba godzin
w czteroletnim okresie nauczania

Klasy I - IV

Semestry I - VIII

Forma stacjonarna

Forma zaoczna

Godziny do dyspozycji dyrektora f)

5

3

54

f) Część godzin przeznacza się na nauczanie przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym, przy czym w klasie IV wymiar godzin wynosi nie mniej niż 2 godziny tygodniowo; w technikum specjalnym dla uczniów niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zagrożonych uzależnieniem, z zaburzeniami zachowania - co najmniej 1 godzinę tygodniowo w okresie nauczania należy przeznaczyć na zajęcia socjoterapeutyczne.

------------------------

więc według mnie należy przeznaczyć

Grana09-04-2008 14:30:10   [#16]
czyli dołożenie 1 godziny do wymiaru już skutkuje rozszerzeniem treści nauczania i pisze się na świadectwie jako poziom rozszerzony?
AnJa09-04-2008 14:38:43   [#17]
tak

albowiem nie ma nic bardzier cierpliwego niż papier (nawet z giloszem)
bosia09-04-2008 20:26:03   [#18]
a gdzie napisane, że skutkuje?
zgredek09-04-2008 20:26:54   [#19]
toć Grana pyta właśnie
bosia09-04-2008 20:37:18   [#20]

aaaa...

to przeczytałam tylko Andrzeja

skąd jego tak????

zgredek09-04-2008 21:02:26   [#21]
a to - to wie AnJa
bogna09-04-2008 21:07:12   [#22]

1 godzina - skutkuje rozszerzeniem,

pod warunkiem, że rozszerzy się 2 przedmioty ;)

f) Część godzin przeznacza się na nauczanie przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym, przy czym w klasie IV wymiar godzin wynosi nie mniej niż 2 godziny tygodniowo

zgredek09-04-2008 21:09:28   [#23]
Bogna - ja już się poddałam, ale po Twoim wyjaśnieniu - poddaję się zupełnie;-)
2katarzyna09-04-2008 21:09:42   [#24]
Tylko jaki przedmiot dać? matematyka musi mieć 13 godzin, polski - powyżej 20, czyli odpada, geografia - 7, czyli dałoby radę, jeśli rezygnujemy z wszystkiego poza sexem. Inne dawać to zbrodnia, bo i tak wszyscy chcą zdawać geografię na maturze. Lekcji wychowawczych nie ma z czego dołożyć. Kładziemy nacisk na wyniki, a zaniedbujemy wychowanie? Coś nie widzę tego.
bosia09-04-2008 21:11:09   [#25]

ja się też poddaję

nic już nie wiem

a jeszcze niedawno myślałam, że coś wiem

oj... wydawało mi się tylko;-)

zgredek09-04-2008 21:14:04   [#26]

Kasiu - ja Cię proszę - jesli piszesz, że coś "musi mieć" to podaj pp

bo własnie cała dyskusja jest tu o pp do określonej ilości godzin

i próbujemy coś ustalić

(wiem, że mieszają się dwa wątki - ale one tak sobie bliskie)

-------------

zapytam zatem wprost:

skąd wzięłaś te 13 godzin matematyki???????????????????

na przykład

zgredek09-04-2008 21:15:50   [#27]

bo ja rozszerzoną matematykę zrealizuję w 8 godzinach w cyklu nawet

bo niby dlaczego nie?

AnJa09-04-2008 21:16:30   [#28]
prawdopodobnie z programu, który realizuje
bosia09-04-2008 21:17:33   [#29]
jak w 8 jak jest 9?
zgredek09-04-2008 21:18:42   [#30]

mogę w 9

nie chciało mi się zaglądać - bo mam 11

:-))))))))))))))

zgredek09-04-2008 21:20:34   [#31]

znacie to:

- mamo co to wisi na krzaku?

- to czarna jagoda

- a dlaczego jest czerwona?

- bo jest jeszcze zielona

;-)

bosia09-04-2008 21:21:03   [#32]

to nie w 8 a w 11

malutka różnica

tylko 37,5%

bosia09-04-2008 21:22:06   [#33]

a to?

Dlaczego studenci w Warszawie zaczęli kopac tunel pod sejmem?

2katarzyna09-04-2008 21:22:56   [#34]
Oczywiście, że z programu. Wybierasz program do realizacji i musisz mieć na to określoną liczbę godzin. Jeśli mam 14 na j. polski, to nie mogę przy 15 wmawiać uczniom, że mamy poziom rozszerzony. Nadal realizuję wtedy podstawowy, tylko bardziej komfortowo. Ale nie o to przeciez chodzi, zeby sie dobrze pracowało. Jesli chcesz mieć rozszerzoną matematykę, musisz wszystkie godziny dyrektorskie przerzucić na ten przedmiot.
zgredek09-04-2008 21:24:23   [#35]

Kasiu - program jest program - podział godzin w programie to propozycja - do niczego Cię nie zobowiązuje

masz realizować program

a godziny to Twój problem

bosia09-04-2008 21:24:53   [#36]
a ile osób u ciebie zdaje matematykę?
zgredek09-04-2008 21:25:34   [#37]

a uwierz mi, że dwie godziny dodatkowe do matematyki spokojnie wystarczą na rozszerzoną

e, tam dwie - i z jedną sobie poradzę

zgredek09-04-2008 21:25:58   [#38]

u mnie?

nikt

bosia09-04-2008 21:26:39   [#39]

u Kasi

u Ciebie nikt?

zgredek09-04-2008 21:26:58   [#40]

ale rozszerzoną realizuję

bo mi dyrekcja dodała z gdd 2 godziny

-----------------

przepraszam - ale to naprawdę jest...

zgredek09-04-2008 21:28:16   [#41]

no nikt

na starej to zdawali

jak nowa weszła - nie

2katarzyna09-04-2008 21:30:18   [#42]
U mnie widać gorszy sort - jedna na pewno nie wystarczy. W tym roku eksperymentalnie spróbujemy dodać dwie, bo za nic nie chcemy oddać l. wychowawczych.
W każdym razie na j. polskim na pewno 3-4, żeby zdążyć z lekturami to minimum - i tu już widać nierealność rozszerzeń w technikum
zgredek09-04-2008 21:33:24   [#43]

znaczy dziwię się - ale to zupełnie prywatnie - znaczy uważam, że przy tak małej liczbie godzin dyrektorskich, przeznaczanie dwóch na godziny z wychowawcą jest marnotrawieniem tego co się ma

zupełnie dobrze funkcjonują godziny z wychowawcą co drugi tydzień

2katarzyna09-04-2008 21:33:29   [#44]
U mnie ok 10 -12 zdaje matematykę, prawie wszyscy podstawową, 7-10 wos - też podstawowy, ponad setka geografię - róznie, w zdecydowanej większości podstawową. Dlatego dyrektorskie obligatoryjnie dostaje geograf.
zgredek09-04-2008 21:34:02   [#45]
więc nie marnuj na wychowawcze
bosia09-04-2008 21:37:13   [#46]

 w zeszłym roku zdawali matematykę, podstawową

ja byłam pierwszy rok, podeszłam ambicjonalnie

żeby nie było, że wymagam od innych, a nie umiem sama przygotować

ale ile mnie to pracy i stresu kosztowało

nawet nie chce mi sie mówić

 

2katarzyna09-04-2008 21:42:52   [#47]
Muszę (Mam kiepskie warunki pracy i musze bardzo kombinowac z salami, zeby wszystkich pomieścić i nie siedzieć na lekcjach do wieczora) i chcę (Młodzież bywa trudna, poważnym problemem jest frekwencja. Jak nie ma kontaktu z wychowawcą, to klasa się rozłazi. Wtedy też spadają wyniki, więc w gruncie rzeczy na to samo wychodzi)
bosia09-04-2008 21:45:45   [#48]

u nas jak ma kontakty z wychowawca tyż się rozłazi

a frekwencja?

walka z wiatrakami

ale wiem, że bywa gorzej niż u mnie

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]