Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wykaz literatury psych-pedag na egzamin na mianowanego
strony: [ 1 ]
joanka21-05-2003 17:36:44   [#01]

Witam!

Proszę o pomoc.

Potrzebuję wykazu literatury psychologiczno-pedagogicznej dla nauczyciela, który będzie składał egzamin na mianowanego.

Mam na głowie pogrzeb i nie jestem w stanie szperać w Internecie.

Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam Joanka

benedu gda21-05-2003 17:58:38   [#02]

Po co i dla kogo wykaz literatury - zaraz mogę wkleić 100 :-)

Tym nauczyciel może się pochwalić, jesli przeczytał:-)

 

Borecka-Biernat Danuta, Węglowska-Rzepa Krystyna, Zachowania młodzieży w sytuacjach kontaktu społecznego, Wrocław 2000,

Cierpiałkowska Lidia, Alkoholizm. Przyczyny – leczenie – profilaktyka, Poznań 2000,

Cierpiałkowska Lidia, Sęk Helena (red.), Psychologia kliniczna i psychologia zdrowia, Poznań 2001,

Dziewiecki Marek, Nowoczesna profilaktyka uzależnień, Kielce 2000,

Fengler Jörg, Pomaganie męczy. Wypalenie w pracy zawodowej, Gdańsk 2000,

Gaś Zbigniew, Młodzieżowe programy wsparcia rówieśniczego, Katowice 1999,

Kawula Stanisław, Człowiek w relacjach socjopedagogicznych, Toruń 1999,

Konrad Stefan, Hendl Claudia, Inteligencja emocjonalna, Katowice 2000,

McWhirter J. Jeffries, McWhirter Benedict T., McWhirter Anna M., McWh[rter Ellen Hawley, Zagrożona młodzież. Ujęcie kompleksowe dla pracowników poradni, nauczycieli, psychologów i pracowników socjalnych, Warszawa 2001,

Miluska Jolanta (red.), Psychologia rozwiązywania problemów szkoły, Poznań 2001,

Niesporek Andrzej, Wódz Kazimiera (red.), Praca socjalna w Polsce, Badania – kształcenie – potrzeby praktyki, Katowice 1999,

Pytka Lesław, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2000,

Sęk Helena (red.), Wypalenie zawodowe – przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, Poznań 2000,

Szymańska Joanna, Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej profilaktyki, Warszawa 2000.

 

Organ ani komisja nie ma prawa ustalania jakiegos jednego wykazu literatury obowiazujacego wszystkich nauczycieli przystepujacych do egzaminu.

W trakcie egzaminu nauczyciel ma wykazać "znajomośC zagadnień z psychologii, pedagogiki i dydaktyki (...) w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela" i nic więcej. To komisja ma dostosować swoje pytania do tego co zaprezentuje jej nauczyciel we wstepnej części egzaminu, czyli w prezentacji dorobku zawodowego.

Twoje pytanie jest tak sformułowane, że nie wiem czy chodzi o to co na wstepie (z punktu widzenia nauczyciela), czy o to co na końcu (z punktu widzenia komisji).

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]