Po co i dla kogo wykaz literatury - zaraz mogę wkleić 100 :-) Tym nauczyciel może się pochwalić, jesli przeczytał:-) Borecka-Biernat Danuta, Węglowska-Rzepa Krystyna, Zachowania młodzieży w sytuacjach kontaktu społecznego, Wrocław 2000, Cierpiałkowska Lidia, Alkoholizm. Przyczyny – leczenie – profilaktyka, Poznań 2000, Cierpiałkowska Lidia, Sęk Helena (red.), Psychologia kliniczna i psychologia zdrowia, Poznań 2001, Dziewiecki Marek, Nowoczesna profilaktyka uzależnień, Kielce 2000, Fengler Jörg, Pomaganie męczy. Wypalenie w pracy zawodowej, Gdańsk 2000, Gaś Zbigniew, Młodzieżowe programy wsparcia rówieśniczego, Katowice 1999, Kawula Stanisław, Człowiek w relacjach socjopedagogicznych, Toruń 1999, Konrad Stefan, Hendl Claudia, Inteligencja emocjonalna, Katowice 2000, McWhirter J. Jeffries, McWhirter Benedict T., McWhirter Anna M., McWh[rter Ellen Hawley, Zagrożona młodzież. Ujęcie kompleksowe dla pracowników poradni, nauczycieli, psychologów i pracowników socjalnych, Warszawa 2001, Miluska Jolanta (red.), Psychologia rozwiązywania problemów szkoły, Poznań 2001, Niesporek Andrzej, Wódz Kazimiera (red.), Praca socjalna w Polsce, Badania – kształcenie – potrzeby praktyki, Katowice 1999, Pytka Lesław, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2000, Sęk Helena (red.), Wypalenie zawodowe – przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, Poznań 2000, Szymańska Joanna, Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej profilaktyki, Warszawa 2000. Organ ani komisja nie ma prawa ustalania jakiegos jednego wykazu literatury obowiazujacego wszystkich nauczycieli przystepujacych do egzaminu. W trakcie egzaminu nauczyciel ma wykazać "znajomośC zagadnień z psychologii, pedagogiki i dydaktyki (...) w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela" i nic więcej. To komisja ma dostosować swoje pytania do tego co zaprezentuje jej nauczyciel we wstepnej części egzaminu, czyli w prezentacji dorobku zawodowego. Twoje pytanie jest tak sformułowane, że nie wiem czy chodzi o to co na wstepie (z punktu widzenia nauczyciela), czy o to co na końcu (z punktu widzenia komisji). |