Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
I KRAJOWA KONFERENCJA DYR. SZKÓŁ ZAWODOWYCH UWAGA - AKTUALIZACJA |
|
Marek Pleśniar | 11-03-2008 10:10:27 [#01] |
---|
zaczynamy nabór
(i kampanię w sprawie reformy szkolnictwa zawodowego)
 |
I KRAJOWA KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO |
KONFERENCJA DYREKTORÓW i WICEDYREKTORÓW TECHNIKÓW, SZKÓŁ ZAWODOWYCH, CENTRÓW KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO, INSTYTUCJI WSPOMAGAJĄCYCH, PRACOWNIKÓW ORGANÓW PROWADZĄCYCH I ORGANÓW NADZORU PEDAGOGICZNEGO
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty

zaprasza na pierwszą, w zamyśle doroczną konferencję, której celem jest zajęcie stanowisk w kwestii prawa oświatowego dotyczącego kształcenia zawodowego, komunikacja kadry z resortem oświaty i placówkami centralnymi, doskonalenie zawodowe kadry kierowniczej.
Wraz z organizacjami pracodawców, właściwymi ministrami ds. edukacji, szkolnictwa wyższego, gospodarki chcemy zreformować tę dziedzinę oświaty.
Wielość zgłaszanych nam problemów skłania do stwierdzenia, iż szkolnictwo ponadgimnazjalne, w tym zawodowe wymaga zmian systemowych, które zapewnią odpowiednie przygotowanie absolwentów zarówno do dalszych etapów kształcenia jak i do wymagań rynku pracy.
Udział w Konferencji zapowiedziała Minister Edukacji Narodowej.
Program Konferencji
i zapisy
na stronie:
http://www.oskko.edu.pl/kkdsz2008/index.html
potrzebni dyskutanci, czyli Wy :-)
post został zmieniony: 11-03-2008 10:11:01 |
Marek Pleśniar | 11-03-2008 10:12:52 [#02] |
---|
Otwieram dyskusję programową
proszę o zgłaszanie problemów i propozycji do poruszenia
pierwsze już mamy - na stronie (i poniżej)
W Miętnem i Warszawie przedyskutujemy sposoby rozwiązania następujących problemów. Prosimy o zgłaszanie kolejnych
Kadra kierownicza postuluje m.in.
1 |
Wprowadzenie rozwiązań systemowych dotyczących kształcenia i doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych. |
2 |
Podniesienie rangi edukacji politechnicznej na wszystkich etapach edukacyjnych. |
3 |
Zapewnienie i systemowe aktualizowanie obudowy dydaktycznej dla realizacji kształcenia w szkolnictwie zawodowym |
4 |
Zlikwidowanie ograniczeń w dostępności kształcenia zawodowego; |
5 |
Dokonanie gruntownej rewizji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstaw programowych kształcenia w zawodach oraz zapewnienie spójności między nimi; w szczególności zapewnienie korelacji miedzy podstawami programowymi matematyki i fizyki a programami kształcenia dla zawodów technicznych |
6 |
Rozważenie zasadności praktycznego kształcenia zawodowego w formie praktyk zawodowych. |
7 |
Rozwiązanie problemów związanych z organizacją i przeprowadzaniem egzaminu zawodowego: |
8 |
Ponowne rozważenie zasadności wprowadzania zmiany organizacji kształcenia w technikach (zaproponowanej w projekcie z dnia 19 września 2007 r. ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw) |
9 |
Zlikwidowanie dysproporcji w warunkach kształcenia ogólnego między poszczególnymi typami szkół dającymi wykształcenie średnie, w celu zapewnienia porównywalnego przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego. |
10 |
Zreformowanie szkolnictwa zaocznego, które wymaga diagnozy i wprowadzenia zmian w zakresie planów nauczania oraz opracowania programów i podręczników do tej formy kształcenia. |
11 |
Stabilizację przepisów dotyczących organizacji egzaminu maturalnego, po wcześniejszym usunięciu z nich zapisów niejasnych lub nieracjonalnych. |
Prosimy o kolejne zagadnienia do poruszenia. Wszystkie ważne wprowadzimy do programu.
W programie znajdą się również zagadnienia natury szkoleniowej. Informacji prosimy szukać w miarę pojawiania się ich na niniejszej stronie
Zapisani uczestnicy otrzymają również informacje emailowe.
Uczestnicy Konferencji proszeni są także o udział w Zespole Programowym III Kongresu Zarządzania Oświatą ds. kształcenia zawodowego (Warszawa, 22-24.09.2008).
Liczba miejsc jest ograniczona.
W tym samym miejscu i czasie odbędzie się też:
IV Krajowa Konferencja Dyrektorów Przedszkoli, OSKKO, Miętne, 11-13.04.2008, w której weźmie udział około 200 dyrektorów przedszkoli.
Pierwszy dzień obu konferencji odbędzie się w Warszawie z Ministrem Edukacji Narodowej. Następnie uczestnicy przejadą (naszym lub własnym transportem) do Miętnego aby opracować stanowiska obu konferencji i odbyć część szkoleniową.
Piątkowy bankiet oraz wszystkie inne posiłki odbędą się wspólnie dla obu konferencji. Szczegóły dotyczące liczby posiłków - w karcie zgłoszeniowej na stronie naboru
Harmonogram przekażemy uczestnikom w późniejszym terminie.
| |
Marek Pleśniar | 11-03-2008 10:13:17 [#03] |
---|
proszę też o propozycje szkoleń jakie chcielibyście odbyć na konferencji
|
Małgoś | 11-03-2008 13:01:31 [#04] |
---|
się zgłosiłam
przed sekundą |
beera | 11-03-2008 13:49:42 [#05] |
---|
Małgoś:) |
bogna | 11-03-2008 22:00:53 [#06] |
---|
proszę też o propozycje szkoleń jakie chcielibyście odbyć na konferencji
chciałbym nie szkolenie ale jakieś zajęcia warsztatowe (z udziałem przedstawicieli szkół, samorządów, pracodawców) lub prezentację dobrych praktyk
"Tworzenie skutecznych narzędzi promocji zawodów pożądanych na lokalnym rynku pracy"
|
Małgoś | 11-03-2008 22:14:43 [#07] |
---|
a mnie marzyłyby się zajęcia , które nauczyłyby mnie jak stosować przepisy oświatowe w policealnej szkole zaocznej;
najbardziej mętne dla mnie zagadnienia to:
- egzaminy klasyfikacyjne
- skreślanie z listy słuchaczy
- status słuchacza, który musi czekać 0,5 roku na powtarzanie semestru
- programy nauczania - zwłaszcza w zakresie przedmiotów dot. praktycznej nauki zawodu
- zajęcia specjalizacyjne
- uruchamianie kształcenia nowych zawodów (dlaczego muszę do KO wysyłać kserokopie dokumentów n-li, deklaracje/umowy z firmami przyjmujących na praktyki itp. jesli od rejestracji do momentu rozpoczęcia zajęć jest czasem ponad 0,5 roku i ...wszystko się zdarzyć może i najcześciej następują poważne zmiany w porównaniu z deklaracjami)
|
bogna | 11-03-2008 22:58:52 [#08] |
---|
To może zrobimy zestawienie problemów, wątpliwości
wynikających z obecnie obowiazujących przepisów prawnych
i poprosimy MEN o wyjaśnienia i interpretacje? |
bogna | 11-03-2008 23:00:16 [#09] |
---|
Tkwi we mnie poczucie pewnego marnotrawienia czy może raczej małoefektywnego wydatkowania pieniędzy na kształcenie zawodowe,
poczucie być może błędne bo wynikające z obserwacji bardzo małego wycinka tego szkolnictwa.
Ale przed podjęciem dyskusji nad strukturą szkolnictwa zawodowego, chciałabym poznać następujące dane:
w technikach – dla dowolnie wybranego rocznika:
- % uczniów, którzy otrzymali promocję do klasy drugiej – w odniesieniu do liczby uczniów przyjętych do klasy pierwszej
- % uczniów powtarzających klasę pierwszą w technikum - w odniesieniu do liczby uczniów niepromowanych do klasy drugiej
- % uczniów powtarzających klasę pierwszą w zsz - w odniesieniu do liczby uczniów niepromowanych do klasy drugiej technikum
- % uczniów, którzy ukończyli naukę w technikum – w odniesieniu do liczby uczniów przyjętych do klasy pierwszej
- % uczniów, którzy uzyskali dyplom technika – w odniesieniu do liczby uczniów przyjętych do klasy pierwszej
w szkołach policealnych – oddzielnie dla szkół publicznych i niepublicznych:
- % słuchaczy kończących szkołę - w odniesieniu do liczby słuchaczy zapisanych na semestr pierwszy
- % słuchaczy, którzy uzyskali dyplom technika – w odniesieniu do liczby słuchaczy zapisanych na semestr pierwszy |
AnJa | 12-03-2008 08:17:27 [#11] |
---|
poprosiłem znajomych z linii frontu o poczytanie i ewentualnie napisanie
jeśli akurat nie mają kolejnego ataku frustracji- wkleję |
bosia | 12-03-2008 08:42:39 [#12] |
---|
W poniedziałek jadę na Wojewódzką Konferencję szkół kształcących w zawodach rolniczych i okołorolniczych województwa łódzkiego, to ewentualnie mogłabym zareklamować naszą konferencję. |
Marek Pleśniar | 12-03-2008 08:46:23 [#13] |
---|
poreklamować poreklamuj ale zapisz nam zagadnienia koniecznie
to ważne |
AnJa | 12-03-2008 14:18:13 [#14] |
---|
zgodnie z tym, co deklarowałem. wklejam to, co dostalem:
1. określenie formy uwzględniania wyniku egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe przy przyjmowaniu na studia kierunkowe,
2.ujednolicenie czasu kształcenia w szkołach zasadniczych, dotychczas 2 lub 3 letnich
3.wprowadzenie jednolitej formy egzaminow zawodowych (obecnie jest dualizm: OKE i cech)
4.przygotowanie szkół do otwierania nowych kierunków kształcenia
5.zróżnicowanie subwencji oswiatowej dla szkół pod względem:
-połozenia miasto-wieś,
-zawodu nauczanego,
-położenia geograficznego
moim zdaniem:
1.ciekawe i jakoś wyrównywałoby szanse absolwentów techików w porównniu z LO i przedmiotami rozszerzonymi tam
2.zdaje się, że MEN tak kombimuje, by były 3 lata,
3.nie znam się, ale jeśli egzamin w cechu wygląda tak, jak przed laty to jest jesdnak róznica w trudności zdania ich, a papiór ten sam co do znaczenia,
4.jak znam Autora to chodzi mu o określenie standardów, które powinna spełniać szkoła, zanim kierunek uruchomi- z tego co widzę dzisiaj wszyscy chcą uczyć hotelarzy- bez nauczycieli, pomocy i miejsca praktyk,
5. -w sp i gimnazjach na ucznia w szkole wiejskiej subwencja jest znacząco zwiększona, przy ponadgimnazjalnych symbolicznie- a np. dodatek wiejski dla nauczycieli identyczny we wszystkich typach,
-sądze że łatwiej wyposażyć stanowisko technika ekonomisty niż technika-mechanika- a w subwencji tego nie widać
- tu chodzi głownie o klimat i czas trwania okresu grzewczego oraz temperatur- kiedyś wyszlo mi ze koszty ogrzewania w mojej szkółce ówczesnej mialem o 30% wyższe niz identycznej szkółki w Kotlinie Kłodzkiej. |
bosia | 12-03-2008 14:34:21 [#15] |
---|
1. skorelować program nauczania praktycznej nauki zawodu z egzamnem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe, uwzględnić specjalizację
2. zredukować ilość przedmiotów, uczeń technikum ma na świadectwie np.34 przedmioty
Nie wiem jakie jakie egzaminy przeprowadza cech, bo dla szkół to tylko OKE.
Nowe programy nauczania adekwatne do potrzeb i możliwości. |
bosia | 12-03-2008 14:38:57 [#16] |
---|
Właśnie układam plan nauczania do nowego technika pojazdów samochodowych.
W większości przedmiotów zawodowych zalecenia prowadzenia zajęć w grupach 3-4 osobowych.
Jak to ma się do rzeczywistości?
Do niektórych zawodów dalej stare programy dostosowane do 5-letniego technikum, albo programy modułowe, niemożliwe w wielu szkołach do realizacji. |
AnJa | 12-03-2008 14:41:12 [#17] |
---|
a co dziwnego z tymi grupami?
25 lat temu jako uczeń miałem bardzo podobnie na warsztatach- a na spawalni to chyba nawet 3 osoby |
bosia | 12-03-2008 14:42:22 [#18] |
---|
Do każdej grupy jeden nauczyciel? |
AnJa | 12-03-2008 14:44:43 [#19] |
---|
tak
ale ważniejszych jest tych 8-9 stanowisk |
bosia | 12-03-2008 21:34:49 [#20] |
---|
Nauczyciel przedmiotów zawodowych tak samo bezcenny jak stanowiska.
Dzielę na PNZ klasę na trzy grupy i muszę mieć trzech nauczycieli jednocześnie.
Jeśli grupy 3-4 osobowe, to potrzeba mi 8 nauczycieli jednocześnie.
Jeszcze tak mi się skojarzyło, może warto wrócić do tzw. szkół przyzakładowych
albo duże firmy patronujące szkołom i organizujące PNZ u siebie.
W techniku mechaniku czy techniku pojazdów samochodowych, techniku logistyku to prowadzenie PNZ w szkole....nawet się mówić nie chce.
Zresztą podobnie technik rolnik, choć Ministerstwo Rolnictwa daje duże pieniądze, to tu trochę lepiej.
Właśnie, a co z innymi Ministerstwami, może też dałyby pieniądze na doposażanie pracowni. |
Marek Pleśniar | 12-03-2008 22:42:21 [#21] |
---|
a z kim chcielibyście jeszcze porozmawiać - kogo nam zaprosić na kąfręs? |
beera | 13-03-2008 09:32:56 [#22] |
---|
bardzo ciekawa analiza problemu szkół zawodowych dokonywała się podczas PISY -
słuchałam Dolaty, prof. Konarzewskiego i jeszcze jednej osoby - nazwiska nie pomnę ale w moim przekonaniu padały kwestie dośc istotne.
Warto także pokusić się o zaproszenie kogoś z zespołu do zmiany podstaw programowych- bo to się ściśle łaczy |
bosia | 13-03-2008 17:37:57 [#24] |
---|
Niewątpliwie zmiana podstawy programowej jest ważna również i z takiego powodu, że uczeń ma 35-36 godzin w tygodniu.
Moi uczniowie dojeżdżają, często są w domu dopiero o 17-18, a następnego dnia na 8.
Nie dziwię się, że nie zawsze obrabiają pracę domową.
Do technikum nie idzie najzdolniejsza młodzież, a przez 4 lata mają czasami nawet 30 różnych przedmiotów.
W klasie czwartej zdają dwa trudne egzaminy, przy 7-8 lekcjach codziennie nie można mysleć nawet o jakiś zajęciach pozalekcyjnych. |
Karolcia | 13-03-2008 19:40:08 [#25] |
---|
Uważam, że czas ujednolicić zawodówki na 2 a raczej 3 letnie. Egzaminów zawodowych
OKE czy Izba Rzemieślnicza się nie przeskoczy-tak myślę. Natomiast przyjmując uczniów
do zawodówki / praktyczna nauka zawodu u podmiotów gospodarczych/ nikt nie wie ilu
bedzie liczyła klasa wielozawodowa z 2 czy 3 letnim cyklem ksztalcenia. Układanie pracy
dla takiej klasy to problem a w realizacji w klasie 3: religia, w-f, g-w czyli klasa pusta a
kasa duża i prowizorka. O dziwo w nadzorze pedagog. patrzą na te sytuacje i mowią ok,
udało sie ułożyc zajęcia. Bezsens! Nie można odmówić nauki żadnemu absolwentowi
gimnazjum, który ma zagwarantowaną prakt. nauke zawodu. Przedmioty ogolnokształcące
w technikum powinny być realizowane wg takich samych programow nauczania jak w lo. |
zgredek | 13-03-2008 19:51:14 [#26] |
---|
Nie można odmówić nauki żadnemu absolwentowi
gimnazjum, który ma zagwarantowaną prakt. nauke zawodu
---------------
dziwne stwierdzenie
bo to pracodawcy kierują na naukę przedmiotów teoretycznych do szkoły - danej szkoły (a nie muszą) - więc nie wyobrażam sobie braku współpracy
------------
natomiast problem zawodow dwu- i trzyletnich polega chyba na czymś innym - przynajmniej ja rozumiem to w ten sposób, że zbyt mało jednak jest zajęć praktycznych
szkoła poradzi sobie z łączeniem - jakoś, bo jakoś, ale sobie poradzi |
Karolcia | 14-03-2008 10:11:48 [#27] |
---|
W naszyk kraju oświata publiczna obejmuje i szkoły zawodowe, które realizują kształcenie praktyczne: w centrach ksztalcenia przktycznego lub w zakładach pracy czyli u podmiotów gospodarczych. Pracodawca przyjmujący ucznia na nauke zawodu nie kieruje do szkoły a wydaje zaświadczenie, że gwarantuje ksztalcenie zawodowe i podpisze umowe z pracownikiem młodocianym na czas kształcenia czyli od24 do 36 miesiecy. |
zgredek | 14-03-2008 20:36:02 [#28] |
---|
KP:
Rozdział II Zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę w celu przygotowania zawodowego
Art. 195. § 1. Umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego powinna określać w szczególności:
1) rodzaj przygotowania zawodowego (nauka zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy),
2) czas trwania i miejsce odbywania przygotowania zawodowego,
3) sposób dokształcania teoretycznego,
4) wysokość wynagrodzenia. |
zgredek | 14-03-2008 20:38:18 [#29] |
---|
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 28 maja 1996 r.
w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania
(Dz. U. Nr 60, poz. 278, z 2002 r. Nr 197, poz. 1663, z 2004 r. Nr 224, poz. 2274 oraz z 2005 r. Nr 53, poz. 472)
§ 10. 1. Pracodawca zatrudniający młodocianych w celu przygotowania zawodowego odbywanego w formie nauki zawodu:
1) kieruje ich na dokształcanie teoretyczne do zasadniczej szkoły zawodowej albo
2) kieruje ich na dokształcanie teoretyczne do ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego, albo
3) organizuje dokształcanie teoretyczne we własnym zakresie. |
zgredek | 14-03-2008 20:41:48 [#30] |
---|
Przedmioty ogolnokształcące
w technikum powinny być realizowane wg takich samych programow nauczania jak w lo.
------------
są realizowane - można sprawdzić: http://www.men.gov.pl/programy/programy/lic-tech.php
a wynika to z jednakowej podstawy programowej:
Załącznik nr 4
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO DLA LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH, LICEÓW PROFILOWANYCH, TECHNIKÓW, UZUPEŁNIAJĄCYCH LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I TECHNIKÓW UZUPEŁNIAJĄCYCH post został zmieniony: 14-03-2008 20:55:29 |
Elamali | 14-03-2008 21:43:16 [#31] |
---|
Problem, który warto poruszyć to wysokość subwencji na szkoły zawodowe. Chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że o ile liceum ogólnokształcące przy sprzyjających warunkach jest w stanie zmieścić się w subwencji, to zwiększenie na technika i zsz jest wręcz symboliczne. A przecież: większa ilość godzin tygodniowo, podział na grupy (w modułach wszystkie przedmioty, przy programach przedmiotowych znaczna część - często maksymalnie 8 osób), ciągłe uzupełnianie wyposażenia, aby przygotowywać do zmieniającego się rynku pracy, w wielu zawodach konieczność zakupu materiałów na zajęcia zawodowe. Myślę, że możemy to uzasadnienie jeszcze dokładniej umotywować. Rozporządzenie określające algorytm obliczania subwencji na 2009 r. pewnie wkrótce trafi do konsultacji, może jeszcze jest czas, aby coś uległo zmianie! |
Elamali | 14-03-2008 21:53:18 [#32] |
---|
W #9 Bogna piszesz o efektywności wydatkowania na szkolnictwo zawodowe. Postaram się przygotować te zestawienia, ale jest to problem związany z rekrutacją, o którym wspominałam na walnym w Miętnem. Wielu uczniów, którzy trafiają do naszego technikum i zsz (elektronicy, mechanicy, informatycy) posiada ilość punktów, którą uznaliśmy za minimum (zsz 45-50, technikum 80), ale odpada po pierwszym roku, bo nie są zainteresowani zawodem lub nie mają w tym kierunku predyspozycji i nie zawsze są to najsłabsi (ci często pasjonują się zawodem i mimo problemów z przedmiotami ogólnokształcącymi bardzo dobrze radzą sobie na zawodowych). Uwzględnienie w rekrutacji, może na zasadzie egzaminów jak w szkołach artystycznych, predyspzycji, zainteresowań?
Może również warto pomyśleć o systemie stypendiów, które nie odnosiłyby się do średniej, ale promowałyby umiejętności zawodowe? Pozwoliłoby to może choć trochę zwiększyć motywację. |
bogna | 14-03-2008 23:07:08 [#33] |
---|
Postaram się przygotować te zestawienia
fajnie :)
gdyby wszyscy konferencyjni zawodowcy przywiezli ze sobą takie dane ze swoich szkół - mielibyśmy obraz efektywności finansowania kształcenia zawodowego w skali kraju;
no i okazję by wykorzystać pomysły i rozwiązania najlepszych :) |
janta | 16-03-2008 22:39:59 [#34] |
---|
Mnie ten problem nie dotyczy, ale przysłuchiwałam się ostatnio dyskusji o szkolnictwie zawodowym w Specjalnych Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych. Dyrektorzy wskazywali na wysoki stopień trudności egzaminów zawodowych dla dzieci z ograniczonymi możliwościami intelektualnymi (te dzieci zdają egzamin w cechu, a nie mogą przeskoczyć szczególnie części opisowej). Sądzę, że warto pochylić się nad szkolnictwem zawodowym w szkołach specjalnych, bo uprawnienia zawodowe to dla tych dzieci jedyna nadzieja na w miarę normalne i samodzielne życie. |
joszka | 21-03-2008 11:49:37 [#35] |
---|
"Machnijcie" dziewczyny tabelkę,aby można było w zblizony sposób oszacować wszystkie koszty.
Świątecznie wszystkich pozdrawiam -Joszka |
Marek Pleśniar | 31-03-2008 03:50:22 [#36] |
---|
na stronie konferencji zamieszczam jej harmonogram
http://oskko.edu.pl/kkdsz2008/index.html
Piątek, 11-04-2008 |
I dzień konferencji - Warszawa |
Godz. 13:20 - 14:45
Biblioteka Narodowa |
Recepcja Konferencji. Biblioteka Narodowa, Warszawa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa (mapka dojazdowa – na stronie konferencji) |
Godz. 15:00
Biblioteka Narodowa |
Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej. Stan obecny i przyszłość kształcenia zawodowego. Dyskusja.
|
Po zakończeniu (godz. 17:00-18:00) |
Odjazdy autokarów spod Biblioteki Narodowej w Warszawie do Miętnego. |
Godz. 19:00 +
Miętne
|
Zakwaterowanie (w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym. |
Godz. 19:30 |
Uroczysta kolacja. |
Sobota, 12-04-2008 |
II dzień konferencji - Miętne |
Godz. 8:00 – 8:50 |
Śniadanie |
Godz. 9:00 - 14:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie kawa |
Program Modernizacji kształcenia zawodowego.
Zenon Tagowski, Dyrektor Wydziału Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego
19 lutego marszałek Andrzej Łoś i członek zarządu województwa Piotr Borys podpisali list intencyjny ze starostami powiatów w sprawie przystąpienia do programu Modernizacji Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku.
Głównym jego celem jest poprawa jakości i efektywności kształcenia zawodowego, w szczególności poprzez unowocześnienie bazy dydaktycznej, lepsze przygotowanie nauczycieli oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej uwzględniające potrzeby rynku pracy. Program składa się z projektów aplikowanych do Regionalnego Programu Operacyjnego (zakup wyposażenia) i do Programu Operacyjnego - Kapitał Ludzki (szkolenia oraz programy rozwojowe).
Koncepcja finansowo-organizacyjna projektu zakłada, że około 1/3 środków inwestycyjnych przeznaczonych będzie na zakup wyposażenia dla 9 centrów kształcenia zawodowego, wokół których już kształtuje się sieć współpracy (klaster edukacyjny) w danej branży. Pozostałe 2/3 środków wydanych zostanie na doposażenie szkół kształcących w poszczególnych branżach.
Ważnym wsparciem dla programu Modernizacji kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku będzie kolejny program "Dolnośląska e-Szkoła". Jego całkowita wartość przekracza 50 mln zł, z czego 20 mln na zakup odpowiedniego wyposażenia, oprogramowania i kontentu. Przedsięwzięcie to ujęte jest na liście projektów kluczowych finansowany w ramach Priorytetu 2 RPO. W ramach projektu uruchomiona będzie nowoczesna platforma e-learningowa, umożliwiająca organizowanie zdalnych form kształcenia, prowadzenie poradnictwa zawodowego, doskonalenia nauczycieli.
Dyskusja programowa. problemy kształcenia zawodowego.
Dyskusja. Przygotowanie zagadnień do stanowiska Konferencji.
Prosimy Uczestników o zgłaszanie problemów prawnych tej dziedziny edukacji, zabieranie głosu. Mile widziane jest też nadsyłanie propozycji przed konferencją na nasz email.
Zagadnienia, które m.in. zgłaszają uczestnicy do podjęcia:
· Problem kształcenia i doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych.
· Ranga edukacji politechnicznej na wszystkich etapach edukacyjnych.
· Problem zapewniania i aktualizowania obudowy dydaktycznej dla realizacji kształcenia w szkolnictwie zawodowym
· Ograniczenia w dostępności kształcenia zawodowego;
· Potrzeba rewizji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstaw programowych kształcenia w zawodach oraz zapewnienie spójności między nimi
· Rozważenie zasadności praktycznego kształcenia zawodowego w formie praktyk zawodowych.
· Problemy związane z organizacją egzaminu zawodowego:
· Rozważenie zasadności wprowadzania zmiany organizacji kształcenia w technikach (zaproponowanej w projekcie z dnia 19 września 2007 r. ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw)
· Dysproporcja w warunkach kształcenia ogólnego między poszczególnymi typami szkół dającymi wykształcenie średnie.
· Diagnoza stanu szkolnictwa zaocznego, rozważenie zmian w zakresie planów nauczania, programów i podręczników do tej formy kształcenia.
· Stabilizacja przepisów dotyczących organizacji egzaminu maturalnego, po wcześniejszym usunięciu z nich zapisów niejasnych lub nieracjonalnych.
Wyniki dyskusji zostaną sprawozdanie w relacji pokonferencyjnej, wystąpienia Dyskutantów zostaną tam odnotowane.
Po sesji zaprosimy zainteresowanych Uczestników do prac zespołu przygotowującego Stanowisko I Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół Kształcenia Zawodowego. |
14:20 – 15:20 |
Obiad |
Godz. 15:20-19:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie - kawa |
Nowy nadzór pedagogiczny. Kierunki zmian w systemie nadzoru pedagogicznego w Polsce.
Joanna Berdzik, OSKKO. Wykład. Dyskusja.
Prawo pracy - zagadnienia praktyczne dla dyrektorów szkół. Ewa Halska, OSKKO. Prawo pracy w praktyce. Problemy zgłoszone przez dyrektorów: zatrudnianie, zwalnianie pracowników, wymiary urlopów itp. Przewidujemy konsultację problemów uczestników.
Praca zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Zaproszeni wszyscy wypowiadający się podczas sesji dyskusyjnej i inni zainteresowani. |
Godz. 19:00 |
Kolacja |
Niedziela, 13-04-2008 |
III dzień konferencji -Miętne |
8:15-9:00 |
Śniadanie |
9:00– 12:30
W przerwie kawa, 2-gie śniadanie
Aula ZSR-CKP Miętne
|
Marketingowe Zarządzanie Szkołą. Dr Jan Fazlagić, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Koncepcja zarządzania, która łączy w sobie tradycyjne wartości i zasady administrowania szkoła z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakości usług oraz marketingu. Marketingowe zarządzanie to propozycja dla dyrektorów polskich szkół na to jak przyciągnąć uczniów w warunkach niżu demograficznego i jak innowacyjnie zarządzać.
Przyjęcie stanowiska Konferencji.
Zarząd OSKKO i uczestnicy prac zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Efekty pracy konferencji zostaną przedstawione Uczestnikom, poddane ich ocenie. Stanowisko zostanie przedłożone Ministrowi Edukacji Narodowej i Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP.
Zagadnienia zawarte w stanowisku OSKKO zobowiązuje się wykorzystać do nadania kształtu pracom III Kongresu Zarządzania Oświatą (Politechnika Warszawska, 22-24.09.2008). |
13:15 |
Odjazd autokarów na DW. Centralny w Warszawie. |
Liczba miejsc jest ograniczona. Program może ulec zmianie. |
nabór został przedłużony
zapraszamy post został zmieniony: 31-03-2008 06:42:19 |
Marek Pleśniar | 02-04-2008 03:46:54 [#37] |
---|
zmieniam harmonogram i program - ponieważ doszedłciekawy temat - Euroskills
Piątek, 11-04-2008 |
I dzień konferencji - Warszawa |
Godz. 13:20 - 14:45
Biblioteka Narodowa |
Recepcja Konferencji. Biblioteka Narodowa, Warszawa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa (mapka dojazdowa – na stronie konferencji) |
Godz. 15:00
Biblioteka Narodowa |
Rozpoczęcie
Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej. Stan obecny i przyszłość kształcenia zawodowego. Dyskusja. |
Po zakończeniu (godz. 17:00-18:00) |
Odjazdy autokarów spod Biblioteki Narodowej w Warszawie do Miętnego. |
Godz. 19:00 +
Miętne |
Zakwaterowanie (w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym. |
Godz. 19:30 |
Uroczysta kolacja. |
Sobota, 12-04-2008 |
II dzień konferencji - Miętne |
Godz. 8:00 – 8:50 |
Śniadanie |
Godz. 9:00 - 14:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie kawa |
Program Modernizacji kształcenia zawodowego.
Zenon Tagowski, Dyrektor Wydziału Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego
19 lutego marszałek Andrzej Łoś i członek zarządu województwa Piotr Borys podpisali list intencyjny ze starostami powiatów w sprawie przystąpienia do programu Modernizacji Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku.
Głównym jego celem jest poprawa jakości i efektywności kształcenia zawodowego, w szczególności poprzez unowocześnienie bazy dydaktycznej, lepsze przygotowanie nauczycieli oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej uwzględniające potrzeby rynku pracy.
Projekt zakłada zakup wyposażenia dla 9 centrów kształcenia zawodowego, wokół których ukształtuje się sieć współpracy (klaster edukacyjny) w danej branży i doposażenie szkół kształcących w poszczególnych branżach.
Ważnym wsparciem dla programu Modernizacji kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku będzie kolejny program "Dolnośląska e-Szkoła". Jego całkowita wartość przekracza 50 mln zł, z czego 20 mln na zakup odpowiedniego wyposażenia, oprogramowania i kontentu. Przedsięwzięcie to ujęte jest na liście projektów kluczowych finansowany w ramach Priorytetu 2 RPO. W ramach projektu uruchomiona będzie nowoczesna platforma e-learningowa, umożliwiająca organizowanie zdalnych form kształcenia, prowadzenie poradnictwa zawodowego, doskonalenia nauczycieli.
Polska uczestnikiem EuroSkills2008 – największego w Europie konkursu, promującego umiejętności zawodowe. Naczelna Organizacja Techniczna.
Prezentacja programu. Młodzi profesjonaliści z całej Europy rozpoczęli rywalizację o miano „Najlepszego z Najlepszych” w pierwszej edycji Europejskiego Konkursu Umiejętności Zawodowych – EuroSkills2008. Polscy „mistrzowie” zawodu, wyłonieni w eliminacjach krajowych PolSkills2008, staną w szranki ze swoimi kolegami z innych krajów europejskich podczas finału konkursu, który odbędzie się w dniach 18-20 września 2008 r. w Centrum Wystawowym Ahoy w Rotterdamie. EuroSkills2008 jest organizowany przez grupę Skills Netherlands, we współpracy z Europejską Organizacją Promocji Umięjętności Zawodowych (ESPO) i organizacją WorldSkills. Organizatorem polskiej edycji konkursu – PolSkills - jest Naczelna Organizacja Techniczna. |
14:20 – 15:20 |
Obiad |
Godz. 15:20-19:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie - kawa |
Dyskusja programowa. problemy kształcenia zawodowego.
Dyskusja. Przygotowanie zagadnień do stanowiska Konferencji.
Prosimy Uczestników o zgłaszanie problemów prawnych tej dziedziny edukacji, zabieranie głosu. Mile widziane jest też nadsyłanie propozycji przed konferencją na nasz email.
Zagadnienia, które m.in. zgłaszają uczestnicy do podjęcia:
· Problem kształcenia i doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych.
· Ranga edukacji politechnicznej na wszystkich etapach edukacyjnych.
· Problem zapewniania i aktualizowania obudowy dydaktycznej dla realizacji kształcenia w szkolnictwie zawodowym
· Ograniczenia w dostępności kształcenia zawodowego;
· Potrzeba rewizji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstaw programowych kształcenia w zawodach oraz zapewnienie spójności między nimi
· Rozważenie zasadności praktycznego kształcenia zawodowego w formie praktyk zawodowych.
· Problemy związane z organizacją egzaminu zawodowego:
· Rozważenie zasadności wprowadzania zmiany organizacji kształcenia w technikach (zaproponowanej w projekcie z dnia 19 września 2007 r. ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw)
· Dysproporcja w warunkach kształcenia ogólnego między poszczególnymi typami szkół dającymi wykształcenie średnie.
· Diagnoza stanu szkolnictwa zaocznego, rozważenie zmian w zakresie planów nauczania, programów i podręczników do tej formy kształcenia.
· Stabilizacja przepisów dotyczących organizacji egzaminu maturalnego, po wcześniejszym usunięciu z nich zapisów niejasnych lub nieracjonalnych.
Wyniki dyskusji zostaną sprawozdanie w relacji pokonferencyjnej, wystąpienia Dyskutantów zostaną tam odnotowane.
Po sesji zaprosimy zainteresowanych Uczestników do prac zespołu przygotowującego Stanowisko I Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół Kształcenia Zawodowego.
Prawo pracy - zagadnienia praktyczne dla dyrektorów szkół. Ewa Halska, OSKKO. Prawo pracy w praktyce. Problemy zgłoszone przez dyrektorów przedszkoli: zatrudnianie, zwalnianie pracowników, wymiary urlopów itp. Przewidujemy konsultację problemów uczestników. |
Godz. 19:00 |
Kolacja |
Niedziela, 13-04-2008 |
III dzień konferencji -Miętne |
8:15-9:00 |
Śniadanie |
9:00– 12:30
W przerwie kawa, 2-gie śniadanie
Aula ZSR-CKP Miętne
|
Marketingowe Zarządzanie Szkołą. Dr Jan Fazlagić, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Koncepcja zarządzania, która łączy w sobie tradycyjne wartości i zasady administrowania szkoła z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakości usług oraz marketingu. Marketingowe zarządzanie to propozycja dla dyrektorów polskich szkół na to jak przyciągnąć uczniów w warunkach niżu demograficznego i jak innowacyjnie zarządzać.
Nowy nadzór pedagogiczny. Kierunki zmian w systemie nadzoru pedagogicznego w Polsce.
Joanna Berdzik, OSKKO. Wykład. Dyskusja.
Przyjęcie stanowiska Konferencji.
Zarząd OSKKO i uczestnicy prac zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Efekty pracy konferencji zostaną przedstawione Uczestnikom, poddane ich ocenie. Stanowisko zostanie przedłożone Ministrowi Edukacji Narodowej i Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP.
Zagadnienia zawarte w stanowisku OSKKO zobowiązuje się wykorzystać do nadania kształtu pracom III Kongresu Zarządzania Oświatą (Politechnika Warszawska, 22-24.09.2008). |
13:15 |
Odjazd autokarów na DW. Centralny w Warszawie. | |
Marek Pleśniar | 03-04-2008 12:12:02 [#39] |
---|
zmiany w harmonogramie
http://www.oskko.edu.pl/kkdsz2008/index.html?%20option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=7&Itemid=10
Program/harmonogram Konferencji
aktualizacja 3 kwietnia 2008r
Program konferencji jest konsultowany z Uczestnikami. Każdy z zainteresowanych może zgłosić zagadnienie, warte jego zdaniem uwagi Uczestników Konferencji i władz państwowych.
Zapraszamy do zgłaszania problemów i propozycji w tym wątku dyskusyjnym Forum OSKKO (kliknij aby przejść) Problemy do poruszenia można także zgłaszać na adres emailowy: oskko@oskko.edu.pl.
Piątek, 11-04-2008 |
I dzień konferencji - Warszawa |
Godz. 13:20 - 14:45
Biblioteka Narodowa |
Recepcja Konferencji. Biblioteka Narodowa, Warszawa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa (mapka dojazdowa – na stronie konferencji) |
Godz. 15:00
Biblioteka Narodowa |
- Rozpoczęcie
- Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej.
Stan obecny i przyszłość kształcenia zawodowego. Dyskusja. |
Po zakończeniu (godz. 17:00-18:00) |
Odjazdy autokarów spod Biblioteki Narodowej w Warszawie do Miętnego. |
Godz. 19:00 +
Miętne |
Zakwaterowanie (w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym. |
Godz. 19:30 |
Uroczysta kolacja. |
Sobota, 12-04-2008 |
II dzień konferencji - Miętne |
Godz. 8:00 – 8:50 |
Śniadanie |
Godz. 9:00 - 14:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie kawa |
Program Modernizacji kształcenia zawodowego.
Zenon Tagowski, Dyrektor Wydziału Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego
19 lutego marszałek Andrzej Łoś i członek zarządu województwa Piotr Borys podpisali list intencyjny ze starostami powiatów w sprawie przystąpienia do programu Modernizacji Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku.
Głównym jego celem jest poprawa jakości i efektywności kształcenia zawodowego, w szczególności poprzez unowocześnienie bazy dydaktycznej, lepsze przygotowanie nauczycieli oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej uwzględniające potrzeby rynku pracy.
Projekt zakłada zakup wyposażenia dla 9 centrów kształcenia zawodowego, wokół których ukształtuje się sieć współpracy (klaster edukacyjny) w danej branży i doposażenie szkół kształcących w poszczególnych branżach.
Ważnym wsparciem dla programu Modernizacji kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku będzie kolejny program "Dolnośląska e-Szkoła". W ramach projektu uruchomiona będzie nowoczesna platforma e-learningowa, umożliwiająca organizowanie zdalnych form kształcenia, prowadzenie poradnictwa zawodowego, doskonalenia nauczycieli.
Polska uczestnikiem EuroSkills2008 – największego w Europie konkursu, promującego umiejętności zawodowe. Naczelna Organizacja Techniczna.
Prezentacja programu. Młodzi profesjonaliści z całej Europy rozpoczęli rywalizację o miano „Najlepszego z Najlepszych” w pierwszej edycji Europejskiego Konkursu Umiejętności Zawodowych – EuroSkills2008. Polscy „mistrzowie” zawodu, wyłonieni w eliminacjach krajowych PolSkills2008, staną w szranki ze swoimi kolegami z innych krajów europejskich podczas finału konkursu, który odbędzie się w dniach 18-20 września 2008 r. w Centrum Wystawowym Ahoy w Rotterdamie. EuroSkills2008 jest organizowany przez grupę Skills Netherlands, we współpracy z Europejską Organizacją Promocji Umięjętności Zawodowych (ESPO) i organizacją WorldSkills. Organizatorem polskiej edycji konkursu – PolSkills - jest Naczelna Organizacja Techniczna. |
14:20 – 15:20 |
Obiad |
Godz. 15:20-19:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie - kawa |
Dyskusja programowa. problemy kształcenia zawodowego.
Dyskusja. Przygotowanie zagadnień do stanowiska Konferencji.
Prosimy Uczestników o zgłaszanie problemów prawnych tej dziedziny edukacji, zabieranie głosu. Mile widziane jest też nadsyłanie propozycji przed konferencją na nasz email.
Zagadnienia, które m.in. zgłaszają uczestnicy do podjęcia:
· Problem kształcenia i doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych.
· Ranga edukacji politechnicznej na wszystkich etapach edukacyjnych.
· Problem zapewniania i aktualizowania obudowy dydaktycznej dla realizacji kształcenia w szkolnictwie zawodowym
· Ograniczenia w dostępności kształcenia zawodowego;
· Potrzeba rewizji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstaw programowych kształcenia w zawodach oraz zapewnienie spójności między nimi
· Rozważenie zasadności praktycznego kształcenia zawodowego w formie praktyk zawodowych.
· Problemy związane z organizacją egzaminu zawodowego:
· Rozważenie zasadności wprowadzania zmiany organizacji kształcenia w technikach (zaproponowanej w projekcie z dnia 19 września 2007 r. ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw)
· Dysproporcja w warunkach kształcenia ogólnego między poszczególnymi typami szkół dającymi wykształcenie średnie.
· Diagnoza stanu szkolnictwa zaocznego, rozważenie zmian w zakresie planów nauczania, programów i podręczników do tej formy kształcenia.
· Stabilizacja przepisów dotyczących organizacji egzaminu maturalnego, po wcześniejszym usunięciu z nich zapisów niejasnych lub nieracjonalnych.
Wyniki dyskusji zostaną sprawozdanie w relacji pokonferencyjnej, wystąpienia Dyskutantów zostaną tam odnotowane.
Po sesji zaprosimy zainteresowanych Uczestników do prac zespołu przygotowującego Stanowisko I Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół Kształcenia Zawodowego.
Prawo pracy - zagadnienia praktyczne dla dyrektorów szkół. Ewa Halska, OSKKO. Prawo pracy w praktyce. Problemy zgłoszone przez dyrektorów przedszkoli: zatrudnianie, zwalnianie pracowników, wymiary urlopów itp. Przewidujemy konsultację problemów uczestników. |
Godz. 19:00 |
Kolacja |
Niedziela, 13-04-2008 |
III dzień konferencji -Miętne |
8:15-9:00 |
Śniadanie |
9:00– 12:30
W przerwie kawa, 2-gie śniadanie
Aula ZSR-CKP Miętne
|
Marketingowe Zarządzanie Szkołą. Dr Jan Fazlagić, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Koncepcja zarządzania, która łączy w sobie tradycyjne wartości i zasady administrowania szkoła z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakości usług oraz marketingu. Marketingowe zarządzanie to propozycja dla dyrektorów polskich szkół na to jak przyciągnąć uczniów w warunkach niżu demograficznego i jak innowacyjnie zarządzać.
Nowy nadzór pedagogiczny. Kierunki zmian w systemie nadzoru pedagogicznego w Polsce. Joanna Berdzik, OSKKO. Wykład. Dyskusja.
Przyjęcie stanowiska Konferencji.
Zarząd OSKKO i uczestnicy prac zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Efekty pracy konferencji zostaną przedstawione Uczestnikom, poddane ich ocenie. Stanowisko zostanie przedłożone Ministrowi Edukacji Narodowej i Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP.
Zagadnienia zawarte w stanowisku OSKKO zobowiązuje się wykorzystać do nadania kształtu pracom III Kongresu Zarządzania Oświatą (Politechnika Warszawska, 22-24.09.2008). |
13:15 |
Odjazd autokarów na DW. Centralny w Warszawie. |
Liczba miejsc jest ograniczona. Program może ulec zmianie.
| |
Marek Pleśniar | 08-04-2008 08:48:40 [#40] |
---|
aktualizuję program i harmonogram konferencji:
http://www.oskko.edu.pl/kkdsz2008/index.html
uściśleniu uległ plan piątku. Chętni mogą skorzystać z naszego kursującego między Dw Centralnym a Biblioteką Narodową autokaru (będzie ciasno ale na pewno wygodniej)
Program piątkowy wzbogacił się o zapowiedzianą już oficjalnie wizytę Przewodniczącego Sejmowej Komisji Edukacji.
Mamy więc najwyższe władze i ministerialne i sejmowe.
Program/harmonogram Konferencji
aktualizacja 8 kwietnia 2008r
Problemy do poruszenia można także zgłaszać na adres emailowy: oskko@oskko.edu.pl.
Piątek, 11-04-2008 |
I dzień konferencji - Warszawa |
godz. 13:10 - 14:30 |
Odjazd naszego autokaru z ul E. Plater, (okolice Dw. Centralnego) - koło Sali Kongresowej Uczestnicy przybyli na Dworzec Centralny mogą z niego skorzystać by dojechać do Biblioteki Narodowej. Autokar wykona ok. 3 kursów. |
Godz. 13:20 - 14:45
Biblioteka Narodowa |
Recepcja Konferencji. Biblioteka Narodowa, Warszawa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa (mapka dojazdowa – na stronie konferencji) |
Godz. 15:00
Biblioteka Narodowa
|
Rozpoczęcie
Spotkanie z Przewodniczącym Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży, Andrzejem Smirnowem. Informacje o pracach Sejmu dotyczących edukacji. Dyskusja. |
Godz. 16:00
Biblioteka Narodowa |
Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej. Stan obecny i przyszłość kształcenia zawodowego. Dyskusja. |
Po zakończeniu (godz. 17:00-18:00) |
Odjazdy autokarów spod Biblioteki Narodowej w Warszawie do Miętnego. |
Godz. 19:00 +
Miętne |
Zakwaterowanie (w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym. |
Godz. 19:30 |
Uroczysta kolacja. |
Sobota, 12-04-2008 |
II dzień konferencji - Miętne |
Godz. 8:00 – 8:50 |
Śniadanie |
Godz. 9:00 - 14:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie kawa |
Program Modernizacji kształcenia zawodowego.
Zenon Tagowski, Dyrektor Wydziału Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego
19 lutego marszałek Andrzej Łoś i członek zarządu województwa Piotr Borys podpisali list intencyjny ze starostami powiatów w sprawie przystąpienia do programu Modernizacji Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku.
Głównym jego celem jest poprawa jakości i efektywności kształcenia zawodowego, w szczególności poprzez unowocześnienie bazy dydaktycznej, lepsze przygotowanie nauczycieli oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej uwzględniające potrzeby rynku pracy.
Projekt zakłada zakup wyposażenia dla 9 centrów kształcenia zawodowego, wokół których ukształtuje się sieć współpracy (klaster edukacyjny) w danej branży i doposażenie szkół kształcących w poszczególnych branżach.
Ważnym wsparciem dla programu Modernizacji kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku będzie kolejny program "Dolnośląska e-Szkoła". W ramach projektu uruchomiona będzie nowoczesna platforma e-learningowa, umożliwiająca organizowanie zdalnych form kształcenia, prowadzenie poradnictwa zawodowego, doskonalenia nauczycieli.
Polska uczestnikiem EuroSkills2008 – największego w Europie konkursu, promującego umiejętności zawodowe. Naczelna Organizacja Techniczna.
Prezentacja programu. Młodzi profesjonaliści z całej Europy rozpoczęli rywalizację o miano „Najlepszego z Najlepszych” w pierwszej edycji Europejskiego Konkursu Umiejętności Zawodowych – EuroSkills2008. Polscy „mistrzowie” zawodu, wyłonieni w eliminacjach krajowych PolSkills2008, staną w szranki ze swoimi kolegami z innych krajów europejskich podczas finału konkursu, który odbędzie się w dniach 18-20 września 2008 r. w Centrum Wystawowym Ahoy w Rotterdamie. EuroSkills2008 jest organizowany przez grupę Skills Netherlands, we współpracy z Europejską Organizacją Promocji Umięjętności Zawodowych (ESPO) i organizacją WorldSkills. Organizatorem polskiej edycji konkursu – PolSkills - jest Naczelna Organizacja Techniczna. |
14:20 – 15:20 |
Obiad |
Godz. 15:20-19:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie - kawa |
Dyskusja programowa. problemy kształcenia zawodowego.
Dyskusja. Przygotowanie zagadnień do stanowiska Konferencji.
Prosimy Uczestników o zgłaszanie problemów prawnych tej dziedziny edukacji, zabieranie głosu. Mile widziane jest też nadsyłanie propozycji przed konferencją na nasz email.
Zagadnienia, które m.in. zgłaszają uczestnicy do podjęcia:
· Problem kształcenia i doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych.
· Ranga edukacji politechnicznej na wszystkich etapach edukacyjnych.
· Problem zapewniania i aktualizowania obudowy dydaktycznej dla realizacji kształcenia w szkolnictwie zawodowym
· Ograniczenia w dostępności kształcenia zawodowego;
· Potrzeba rewizji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstaw programowych kształcenia w zawodach oraz zapewnienie spójności między nimi
· Rozważenie zasadności praktycznego kształcenia zawodowego w formie praktyk zawodowych.
· Problemy związane z organizacją egzaminu zawodowego:
· Rozważenie zasadności wprowadzania zmiany organizacji kształcenia w technikach (zaproponowanej w projekcie z dnia 19 września 2007 r. ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw)
· Dysproporcja w warunkach kształcenia ogólnego między poszczególnymi typami szkół dającymi wykształcenie średnie.
· Diagnoza stanu szkolnictwa zaocznego, rozważenie zmian w zakresie planów nauczania, programów i podręczników do tej formy kształcenia.
· Stabilizacja przepisów dotyczących organizacji egzaminu maturalnego, po wcześniejszym usunięciu z nich zapisów niejasnych lub nieracjonalnych.
Wyniki dyskusji zostaną sprawozdanie w relacji pokonferencyjnej, wystąpienia Dyskutantów zostaną tam odnotowane.
Po sesji zaprosimy zainteresowanych Uczestników do prac zespołu przygotowującego Stanowisko I Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół Kształcenia Zawodowego.
Prawo pracy - zagadnienia praktyczne dla dyrektorów szkół. Ewa Halska, OSKKO. Prawo pracy w praktyce. Problemy zgłoszone przez dyrektorów przedszkoli: zatrudnianie, zwalnianie pracowników, wymiary urlopów itp. Przewidujemy konsultację problemów uczestników. |
Godz. 19:00 |
Kolacja |
Niedziela, 13-04-2008 |
III dzień konferencji -Miętne |
8:15-9:00 |
Śniadanie |
9:00– 12:30
W przerwie kawa, 2-gie śniadanie
Aula ZSR-CKP Miętne
|
Marketingowe Zarządzanie Szkołą. Dr Jan Fazlagić, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Koncepcja zarządzania, która łączy w sobie tradycyjne wartości i zasady administrowania szkoła z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakości usług oraz marketingu. Marketingowe zarządzanie to propozycja dla dyrektorów polskich szkół na to jak przyciągnąć uczniów w warunkach niżu demograficznego i jak innowacyjnie zarządzać.
Nowy nadzór pedagogiczny. Kierunki zmian w systemie nadzoru pedagogicznego w Polsce. Joanna Berdzik, OSKKO. Wykład. Dyskusja.
Przyjęcie stanowiska Konferencji.
Zarząd OSKKO i uczestnicy prac zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Efekty pracy konferencji zostaną przedstawione Uczestnikom, poddane ich ocenie. Stanowisko zostanie przedłożone Ministrowi Edukacji Narodowej i Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP.
Zagadnienia zawarte w stanowisku OSKKO zobowiązuje się wykorzystać do nadania kształtu pracom III Kongresu Zarządzania Oświatą (Politechnika Warszawska, 22-24.09.2008). |
13:15 |
Odjazd autokarów na DW. Centralny w Warszawie. |
Liczba miejsc jest ograniczona. Program może ulec zmianie.
| |
bosia | 08-04-2008 17:56:45 [#41] |
---|
Która drogą później najlepiej wyjechać z Warszawy do Miętnego? |
Marek Pleśniar | 08-04-2008 17:58:18 [#42] |
---|
na Lublin (za Sulejówkiem w prawo)
mapka jest na stronie konferencji |
bosia | 08-04-2008 18:16:04 [#43] |
---|
Trasą Łazienkowską przez most i zaraz w prawo? czy dalej i dopiero w prawo? gdzie?
nie znam tych rejonów
mapka mi się nie otwiera |
aza | 08-04-2008 19:43:43 [#44] |
---|
bosia - dojazd do Zakrętu (za Starą Miłosną) i w prawo na Lublin....
dużo foto...tych...tam....
ja nic nie mówiłam.....
(ostatnio za dużó gadam) |
bosia | 08-04-2008 19:48:20 [#45] |
---|
Aza
pytam o sam wyjazd z Warszawy spod biblioteki
albo zapytam na miejscu |
aza | 08-04-2008 20:15:44 [#46] |
---|
nie słuchaj Marka...
na trasie nie ma żadnego Sulejówka, niech nie mąci...
----------------------wyjazd spod biblioteki:
- w Aleje Niepodległości w prawo
- przy GUS-ie wjazd na Trasę Łazienkowską w prawo
- jedziesz Trasą Łazienkowską prosto kierując się oznaczeniami na LUBLIN
- jak miniesz Starą Miłosną - w miejscowości Zakręt (choć cały czas masz odczucie, że jesteś w Wawie, bo zwarta zabudowa)-
- skręcasz w prawo na LUblin
|
Marek Pleśniar | 08-04-2008 20:17:06 [#47] |
---|
ja jeżdzę tak - bo tylko tak umiem:-) |
aza | 08-04-2008 20:26:33 [#48] |
---|
ale nie da sie jechać przez Sulejówek -
to na tej trasie jest tylko drogowskaz: - na Sulejówek w lewo
nie da rady jechac przez ....
bo trza zjechac w lewo z trasy....
to Stara Miłosna jest |
zgredek | 08-04-2008 20:45:34 [#49] |
---|
e, tam się nie da - przecież Marek pisze, że się da:-)))) |
|