Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
4 Krajowa Konferencja Dyrektorów Przedszkoli |
|
Marek Pleśniar | 10-03-2008 13:38:21 [#01] |
---|

zaprasza do zapisów
http://oskko.edu.pl/przedszkola2008/index.html
KONFERENCJA DYREKTORÓW i WICEDYREKTORÓW PRZEDSZKOLI, INSTYTUCJI WSPOMAGAJĄCYCH, PRACOWNIKÓW ORGANÓW PROWADZĄCYCH I ORGANÓW NADZORU PEDAGOGICZNEGO
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty

zaprasza na czwartą doroczną konferencję, której celem jest zajęcie stanowisk w kwestii prawa oświatowego dotyczącego edukacji przedszkolnej, komunikacja kadry z resortem oświaty i placówkami centralnymi, doskonalenie zawodowe kadry kierowniczej. W efekcie prac Konferencji stworzone zostaną stanowiska Konferencji.
11 kwietnia (piątek) to dzień spotkania z panią Minister Edukacji Narodowej.
Pani K. Hall chce podyskutować z przedszkolnymi dyrektorami, powiedziała nam, że to jej priorytet w tym roku
Spotkamy sie z nią w piątek w Warszawie a potem przejedziemy do Miętnego na bankiet.
Bankiet w tym roku a i cała konferencja jest szczególna bo podwójna:-)
W tym samym czasie rozpocznie obrady I Krajowa Konferencja Dyrektorów Szkół Kształcenia Zawodowego (technika, zsz, CKP itp)
Spotkamy się wspólnie wieczorem na bankiecie, a od soboty będziemy obradować w 2 oddzielnych aulach.
Niezmotoryzowanym tradycyjnie zapewniamy dowóz naszymi autokarami do Miętnego z Warszawy
tematykę podaliśmy na stronie konferencji
Do tego wkrótce dodamy część "doskonalenia zawodowego". Planujemy ciekawe treści szkoleniowe.
Ale najważniejszym celem jest część "polityczna" - dyskusyjna.
Bo przedszkola maja w tym roku sporo do zrobienia i powiedzenia. Przed nami zmiany i trzeba się wypowiedzieć. |
aza | 10-03-2008 14:05:38 [#02] |
---|
to prawda. Przeciez rok 2008 ogłoszono w MENie "Rokiem Przedszkolaka".
Myślę, że Konferencja w tym roku też będzie istotna, a my możemy miec możliwośc mówienia głośno o naszych, przedszkolnych sprawach.
Okazja niepowtarzalna. |
Marek Pleśniar | 10-03-2008 16:18:44 [#03] |
---|
bardzo sie pięknie zapisujecie:-) mamy pełną skrzynkę i faksy:-) |
Marek Pleśniar | 11-03-2008 10:14:59 [#04] |
---|
Proszę o dyskusję programową
pierwsze zgłoszone zagadnienia znamy:
Dyrektorzy, wizytatorzy, urzędnicy oświatowi działający w obszarze edukacji przedszkolnej zwrócili dotąd nasza uwagę na następujące problemy do poruszenia:
-
potrzeba uregulowania prawnego kwestii odbioru dziecka z przedszkola w przypadku pozostania dziecka w przedszkolu po jego zamknięciu oraz dookreślenia nieprecyzyjnego zapisu kogo należy rozumieć jako osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo,
-
potrzeba precyzyjnego określenia wieku przyjęcia dziecka do przedszkola, podobnie jak ma to miejsce w przypadku dziecka sześcioletniego,
-
konieczność ustalenia zasad zatrudnienia specjalistów w przedszkolach,
-
regulacja zasad zapewnienia opieki medycznej,
-
sprecyzowanie zasad tworzenia rady rodziców.
-
funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu ogólnodostępnym, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli wspomagających
-
w związku z brakiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej podniesiona została kwestia zatrudnienia nauczycieli o zbliżonych kwalifikacjach
-
po raz kolejny zwrócono uwagę na problemy dotyczące statusu zawodowego nauczyciela przedszkola: nie uwzględnienia wyżej wymienionych w grupie uprawnionych do korzystania z ulgowych przejazdów środkami transportu zbiorowego, przyznawania dodatku za wychowawstwo.
-
potrzeba wprowadzenia minimalnych standardów w zakresie: zatrudnienia pracowników administracji obsługi, wyposażenia przedszkoli w pomoce i środki dydaktyczne, określenie norm niezbędnych do funkcjonowania przedszkola
-
problemy małych przedszkoli
-
zmiany w oświacie, dotyczące obniżenia progów edukacji szkolnej i przedszkolnej
prosimy o więcej pytań
oraz o zgłoszenie propozycji szkoleń jakie cjcielibyście odbyć na konferencji
|
Marek Pleśniar | 11-03-2008 10:15:29 [#05] |
---|
i zapraszam do zespołu programowego |
wisiak | 13-03-2008 21:28:32 [#06] |
---|
Może nie tutaj, ale bardzo nurtuje mnie problem małych srodowisk odnosnie edukacji 6-latków. Nie jestem temu przeciwna (co by jasno było), ale widzę temat na miejscu. Rocznik moze zostać podzielony na tych, którzy do szkoły i na tych , którzy w przedszkolu. Zgoda, a jak w takich miejscowościach jak u nas jest 8-10 dzieci z rocznika??? a w szkołe wykonano na 6 klas??/ i nie ma opcji na więcej!!!) ( a przedszkole ma pomieszczenia???)A jak 4 rodziców zechce do szkoły a 4 do przedszkola a 2 bedzie chcialo indywidualnie w domu??? Oj wspólczuje nauczycielce kl.I Moze jednak to powinno byc doprecyzowano zeby nie wyszedł kocioł jak z ulgami??/
A kwestia zatrudnienia nauczycieli obecnych zerówek?? Moje dziewczyny dopiero skończyły "przedszkolną" Znowu maja iść???Pieniądze jakie mam na dokształcanie pozwola dopłacić 1-2. A reszta??? |
aza | 16-03-2008 11:47:26 [#07] |
---|
wiem, że to nie nasze kompetencje, tylko OP. Ale po przeczytaniu wątku wisiaka o opłatach stałych w przedszkolach - jestem zszokowana róznicami w naliczaniu tych stawek.
Różnice sa kolosalne. I podstawy naliczania też różne, różniste. Moze warto pokusic się o jakieś zestawienie?
Być może kwestie finansowe tez maja wpływ na ilośc dzieci uczęszczających do przedszkoli. Czasem może byc po prostu za drogie.
Może warto o tym ?? |
Dziami | 16-03-2008 13:39:14 [#08] |
---|
Istnieją pewne obszary edukacyjne o których współczesne podstawy programowe milczą.Konsekwencją tego są dość tradycyjne programy nauczania i wspierania rozwoju również na etapie edukacji przedszkolnej .
Na ile zmiany dotyczące obniżenia progów edukacji szkolnej i przedszkolnej umożliwią wprowadzenie nowoczesnych treści kształcenia, rzeczywistą zmianę polskiej pedagogiki jako systemu ?
Konieczna moim zadaniem jest standaryzacja ergonomiczna, czyli konkretna koncepcja jak ma wyglądać miejsce w którym dziecko się uczy np. przestrzeń przypadająca na dziecko w metrach kwadratowych, oświetlenie ( to jest fundamentalna sprawa - obecne świetlówki w szkołach i w przedszkolach znacznie obniżają możliwości percepcji, emisja fal elektromagnetycznych o niskich częstotliwościach ma bezpośredni wpływ na obniżenie koncentracji ) i wiele innych wskaźników. Dywanik, laleczki, klocki i misie patysie , nie wystarczą. Mały człowiek ma system nerwowy jak i duży. Jeżeli się uczy , to tak na prawdę uczy się jego system nerwowy. Ergonomia jest podstawą od której powinna zaczynać sie każda reforma, jeżeli podmiotem tych zmian jest mały Polak, który w przyszłości ma być zdrowy psychicznie, mądry i szczęśliwy.
Och....... mam tyle tematów do dyskusji, ale ...................... niech się wypowiadają inni. |
beera | 16-03-2008 13:42:29 [#09] |
---|
o:)
witamy Doroto! |
aza | 16-03-2008 14:57:35 [#10] |
---|
witaj, Doroto....
zgadzam się z tym, co napisałaś. To ważna sprawa, tym bardziej, że w zasadzie nie mozna w tej chwili znaleźć jednoznacznych przepisów okreslających warunki, które musi spełnić lokal, budynek, aby mógł pełnic funkcję przedszkola. Już na forum ktoś szukał , nawet niedawno . Poza wytycznymi z sanepidu i baaaardzo starymi wytycznymi do budowy przedszkoli nie ma nic. |
Dziami | 16-03-2008 16:19:50 [#11] |
---|
Ergonomia to bardzo poważny problem. Bardzo często to w wyniku złej organizacji ergonomicznej pomieszczeń dzieci stają się agresywne lub innym razem apatyczne. Nauczyciele szukają pomocy w nowych metodach pedagogicznych, szkolą się, czytają, dyskutują....itd. Nie patrzą pod nogi, a tam !!!!!!!!!!!!!! Kolorowy dywanik, jaki ładny dla dzieci. Na nim lalki, misie, patysie . Dywanik z atestem. Atest u Pani dyrektor w dokumentacji. Wszystko się zgadza przez wiele lat. Nikt nie pomyślał, że dywanik został przyklejony do podłogi na klej, którego skład chemiczny wyklucza możliwość przebywania dzieci w pomieszczeniu.Może gdyby sala była wietrzona non stop byłoby lepiej. Ale to przecież niemożliwe. Włos się jeży!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A mam troszkę takich kwiatków w kieszeni: szczurki, karaluszki, trzęsące się ściany jak tramwaj jedzie, fenol, który trafił do sali wraz z nowymi mebelkami, czy tablicą, dźwięki dezintegrujące pracę mózgu, które piskają po kliknięciu guzika w komputerku zabawce, prezydent miasta Poznania wiszący w sali w dół głową, bo plakat wyborczy z jego wizerunkiem na desce został wykorzystany do zabicia okna bez szyby, kolorowe literki na ścianie, których chłopcy nie widzą z uwagi na rozwojowy daltonizm. Mamy XXI wiek i ogrom problemów, które wydają się czasami niewiarygodne. To smutne ,że są rzeczywistością, która nas otacza. Postarajmy się, aby dzieci w XXI wieku nie doświadczały tych absurdów. Jan Nowak Jeziorański odchodząc powiedział:
" XXI wiek powinien być erą negocjacji " . Negocjujmy więc, dyskutujmy , ale również działajmy konstruktywnie. |
Marek Pleśniar | 23-03-2008 15:45:10 [#13] |
---|
no proszę, tego brakowało podczas pierwszego etapu reformy
przekonania ludzi |
Dziami | 24-03-2008 09:09:15 [#14] |
---|
Marku!Marku!Brakowało jeszcze wielu innych fundamentalnych rzeczy!!!!!!!!!!!!!
Ale !!!!!!!!!!!!!!Podróże kształcą. Aktywność szefa resortu jako przykład wyzwolić
może aktywność pozostałych.Jestem tylko ciekawa czy te podróże będą pedagogizacją społeczeństwa i samorządów, czy raczej marketingiem zamierzeń MEN - u. A może jednym
i drugim ? |
Marek Pleśniar | 24-03-2008 09:13:04 [#15] |
---|
marketing jest też potrzebny
zresztą możesz spytać panią minister 11go na konferencji;-) |
Dziami | 24-03-2008 10:41:29 [#16] |
---|
Rozmawiałam kilka miesięcy temu w bardzo miłych okolicznościach podczas kolacji u Ambasadora Japonii.
Moja wypowiedź na forum nie zawierała informacji, iż marketing nie jest potrzebny.
Och, to czytanie z tzw. zrozumieniem. Hi, hi. No i przeświadczenie, iż ktoś myśli tak jak się o nim myśli, że myśli.
Marketing jest niezaprzeczalnie konieczny, ale w przypadku oświaty musi iść zawsze
w parze z innymi aspektami, które pominięte zmniejszają znacznie jego efektywność lub rodzą sukces krótkotrwały ( Spójrz na rynek wydawniczy - marketing po 1999 roku zrobił bum, a teraz wydawnictwa przeżywają krach. Dlaczego? Dobry marketing zwrócił uwagę klientów na nowe piękne okładki. Działy handlowe natomiast sprzedawały wewnątrz te same , stare produkty - no z małymi dobrymi wyjątkami). Myślę, że wszyscy oczekujemy profesjonalnego marketingu i profesjonalnego działania. |
Marek Pleśniar | 24-03-2008 12:31:42 [#17] |
---|
moja wypowiedź nie zonaczała z kolei, że nie wiesz że jest potrzebny
marketing ten;-) |
Dziami | 24-03-2008 12:55:21 [#18] |
---|
Ok. Zgadzam się. Tak niestety jest jak rozmawia się przy pomocy maszyny, a nie żywego głosu i redaguje się myśli w systemie małego skracania. To znów potwierdza jedynie moje przemyślenia o konieczności interdyscyplinarnego podchodzenia do reform wszelakich. No cóż, troszkę smutno, że tak tu cicho. Na tym forum..... w Roku Przedszkolaka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A może po konferencji dyrektorzy zaczną bardziej dyskutować? |
AnJa | 24-03-2008 13:00:28 [#19] |
---|
że niby dyrektorki-przedszkolanki są cicho?
poszperaj po wątkach-przekonasz się, że się jak bardzo się mylisz |
aza | 24-03-2008 14:20:38 [#20] |
---|
Dorota -
dyskusja bardzo, bardzo merytoryczna odbyła się w Poznaniu. Głowne problemy zostały zawarte w stanowisku pokongresowym. Tu - nic ująć a i dodać niewiele już można.
Dyskutujemy tu na forum o wszystkim, co dotyczy przedszkoli - od opłat za przedszkole po sprawy dotyczące naszych indywidualnych problemów i problemików. Nie jest tu cicho. Jesteśmy znaczącą siłą i forum i OSKKO. |
grażka | 24-03-2008 16:33:19 [#21] |
---|
Azo - problemy są na stronie głównej konferencji. Dwa lub trzy dorzuciłyście w tym wątku, rozumiem, że inne pewnie wpływają bezpośrednio do biura, do czego zachęca tekst na stronie głównej konferencji. Dlatego robi to wrażenie małej dyskusji na forum.
Mnie nurtuje kilka spraw - kwalifikacji nauczycieli - jeżeli zostanie obnizony wiek przedszkolny, czy wychowanie przedszkone dotychczasowe wystarczy. Co z kwalifikacjami nauczycieli dotychczasowego kz? Co prawda minister Szumilas twierdzi, że podział dotychczas stosowany był sztuczny, ale to wypowiedź prasowa, być może znów nieprecyzyjnie przez dziennikarzy ujęta. Bo jak rozumiem, do przedszkola mogliby też przyjść nauczyciele rezygnujący z pracy w szkołach w ogóle - przpomnę dyskusję o wypalonych przedszkolankach alternatywnych :) Nie bardzo traktuję to jako poważną próbę rozwiązania problemu wykwalifikowanej kadry.
Co z podstawą programową? Kiedy poznamy bodaj główne kierunki, w jakich idzie jej modyfikacja - czy tworzenie nowej?
Cała masę pytań stwarza koncepcja wchodzenia 6-latków do szkół - ale to być może nie na tą konferencję?
|
Dziami | 24-03-2008 20:52:47 [#22] |
---|
Drogi emocjonalny przedmówco o sympatycznym nicku AnJa,
Dyrektorki - nauczycielki przedszkoli to bardzo dobra i mądra kadra pedagogiczna,tworząca nie tylko w OSKKO , ale i w wielu innych stowarzyszeniach oświatowych prężne środowiska.
Jeżeli Marek utworzył jednak ten wątek, to jego zamiarem było prawdopodobnie zebranie istotnej problematyki dotyczącej przedszkoli, aby przygotować merytorycznie ważny kongres. Łatwiej jest dopisać swoje pytanie tutaj nam wszystkim,niż szperać
i szukać pytań w tak ogromnej liczbie różnorodnych wątków na forum. Zamierzenia Marka są dla mnie oczywiste i są słuszne. Należy organizatorom pomóc.Może mógłby Pan pomóc ?
Serdecznie zapraszam do tego typu współpracy. Jeżeli ma Pan czas na szperanie to cytując słowa z tej strony : " prosimy o więcej pytań oraz zgłoszenie.........itd.
Droga Azo,
Czytam forum od pewnego czasu i śledzę wiele wątków.Nie tylko bowiem interesuje mnie oświata na poziomie przedszkola. Raczej mam na względzie analizę socjologiczną tego co tutaj się dzieje i jak każdy człowiek mam pewne przemyślenia na ten temat. Znam również bardzo dobrze to co nazwałaś głównymi problemami stanowiska po kongresie w Poznaniu. To stanowisko stanowczo nie wyczerpuje problematyki dotyczącej przedszkoli w systemie planowanych zmian edukacji małych dzieci. Dlatego coś tutaj próbowałam dopisać.Grażka również zasugerowała kolejny obszar w którym postawić można wiele pytań. Wiosennie pozdrawiam.D |
Marek Pleśniar | 24-03-2008 21:07:41 [#23] |
---|
prosimy o jak najwięcej uwag
Grażko - rzeczywiście dość dyskutowanym zagadnieniem jest kwestia kwalifikacji w nz i przedszkolu - w nowej perspektywie
warto zebrać na ten temat opinie Wasze |
AnJa | 25-03-2008 08:33:26 [#24] |
---|
Droga Przedpiszczyni Dziami!
Podzielam Pani opinie na temat przedszkolanek (żadnych tam nauczycielek przedszkoli, bo to wg mnie określenie dla przedszkolanki obraźliwe), podtrzymuję też stanowisko, że nie są one ciche!
Czy istnieje potrzeba zbierania wszystkiego w jednym wątku- nie wiem- być może, choć wydaje mi się, ze pewna, znana dosyć tutaj dyrektorka-przedszkolanka bez trudu to ogarnia - ilekroć bowiem gdzieś ktoś odezwie sie na temat przedszkola tam i Ona zaraz jest. |
Dziami | 25-03-2008 11:27:25 [#25] |
---|
Marku,
Co z 2,5 latkami w przedszkolu i kwalifikacjami kadry , która ma się nimi zająć ?
Wiemy, że MEN przewiduje możliwość objęcia przedszkolem takich maluchów. Pani prof. Gruszczyk - Kolczyńska chce uruchomić nowy kierunek studiów w tym zakresie. Co natomiast proponuje MEN ? |
aza | 25-03-2008 11:55:58 [#26] |
---|
Doroto,
nie napisałam, że stanowisko pokongresowe wyczerpuje problematykę dotyczącą spraw przedszkolnych. Wspomniałam tylko, że ono zostało wypracowane i te sprawy czekają na załatwienie, czy chociaż zainteresowanie właściwych czynników.
Spraw jest oczywiście dużo więcej - tu zgadzam się z Tobą...
mnie osobiście niepokoi kwestia obowiązku przygotowania przedszkolnego dla pięciolatków. W schemacie przedstawionym przez MEN przedszkole dla nich jest tylko zalecane. Mówi się, że to ma być stan przejściowy.
Na jak długo??? Kiedy realnie jest na to szansa??? |
grażka | 25-03-2008 12:11:10 [#27] |
---|
Azo - mnie to niepokoi także. Promowanie to nie to samo co objęcie obowiązkiem. Osobiście uważam, że żadnego obowiązku nie będzie :) |
Macia | 26-03-2008 13:57:38 [#28] |
---|
Mnie niepokoi brak subwencji na dzieci szescioletnie. Skoro jest obowiazek rpp to powinna byc tak jak na ucznia. Może op spojrzałby przychylniej na p-la , których utrzymanie jest zadaniem własnym gdyby choc częściowo ministerswo finansowało te placówki |
Marek Pleśniar | 31-03-2008 04:02:54 [#29] |
---|
zamieszczam aktualny program/harmonogram
http://www.oskko.edu.pl/przedszkola2008/index.html
Piątek, 11-04-2008 |
I dzień konferencji - Warszawa |
Godz. 13:20 - 14:45
Biblioteka Narodowa |
Recepcja Konferencji. Biblioteka Narodowa, Warszawa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa (mapka dojazdowa – na stronie konferencji) |
Godz. 15:00
Biblioteka Narodowa |
Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej. Informacje o planach MEN dotyczących edukacji przedszkolnej. Dyskusja.
|
Po zakończeniu (godz. 17:00-18:00) |
Odjazdy autokarów spod Biblioteki Narodowej w Warszawie do Miętnego. |
Godz. 19:00 + |
Zakwaterowanie(w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym. |
Godz. 19:30 |
Uroczysta kolacja. |
Sobota, 12-04-2008 |
II dzień konferencji - Miętne |
Godz. 8:00 – 8:50 |
Śniadanie |
Godz. 9:00 - 14:20
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie kawa |
Dyskusja programowa. problemy edukacji przedszkolnej.
Dyskusja nad zagadnieniami programowymi konferencji. Przygotowanie zagadnień do stanowiska Konferencji.
Prosimy Uczestników o zgłaszanie problemów prawnych tej dziedziny edukacji, zabieranie głosu. Mile widziane jest też nadsyłanie propozycji przed konferencją na nasz email.
Zagadnienia, które m.in. zgłaszają uczestnicy do podjęcia:
· potrzeba uregulowania prawnego kwestii odbioru dziecka z przedszkola w przypadku pozostania dziecka w przedszkolu po jego zamknięciu oraz dookreślenia nieprecyzyjnego zapisu kogo należy rozumieć jako osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo,
· potrzeba precyzyjnego określenia wieku przyjęcia dziecka do przedszkola, podobnie jak ma to miejsce w przypadku dziecka sześcioletniego,
· konieczność ustalenia zasad zatrudnienia specjalistów w przedszkolach,
· regulacja zasad zapewnienia opieki medycznej,
· zasady tworzenia rady rodziców.
· funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu ogólnodostępnym, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli wspomagających
· zatrudnianie nauczycieli o zbliżonych kwalifikacjach
· status zawodowy nauczyciela przedszkola
· potrzeba wprowadzenia minimalnych standardów i norm niezbędnych do funkcjonowania przedszkola
· problemy małych przedszkoli
· zmiany w oświacie, dotyczące obniżenia progów edukacji szkolnej i przedszkolnej.
· inne zgłoszone tematy
Wyniki dyskusji zostaną sprawozdanie w relacji pokonferencyjnej, wystąpienia Dyskutantów zostaną tam odnotowane.
Po sesji zaprosimy zainteresowanych Uczestników do prac zespołu przygotowującego Stanowisko IV Krajowej Konferencji Dyrektorów Przedszkoli.
współczesne modele nauczycieli przedszkola.
Halina Dmochowska, adiunkt Uniwersytetu Wrocławskiego
Budowanie i modernizowanie programów kształcenia, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, pożądane kwalifikacje zawodowe. Przedszkole jako szansa wyrównania startu szkolnego |
14:20 – 15:20 |
Obiad |
Godz. 15:20-19:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie - kawa |
"O co warto zadbać już w przedszkolu....?" Hanna Michalska. Granice i dyscyplina: komu są potrzebne? Wspomagają czy tłumią rozwój dziecka? Relacje Rodzic - Dziecko - Nauczyciel. Różnice indywidualne w rozwoju dziecka, skrypty rodzinne i ich skutki wychowawcze oraz typowe błędy wychowawcze.
Hanna Michalska – od 1983 r dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mińsku Mazowieckim , nauczyciel dyplomowany, mediator rodzinny i sądowy, trener, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest trenerem programów psychoedukacyjnych i profilaktycznych „Spójrz Inaczej”, "Szkoła bez przemocy"), „Nasze spotkania”, „Elementarz”
W pracy szczególnym obszarem jej zainteresowania są zaburzenia dzieci i młodzieży o charakterze nerwicowym (tiki, moczenie, zanieczyszczanie, anorexia nervosa, bulimia, samookaleczeniea próby samobójcze, obniżenie nastroju). Jest autorem artykułów na tematy: nerwic dziecięcych, depresji, samobójstw, jest współautorem podręcznika dla nauczycieli „Nauczanie w klasach integracyjnych”.
Prawo pracy - zagadnienia praktyczne dla dyrektorów przedszkoli. Ewa Czechowicz, OSKKO. Prawo pracy w praktyce. Problemy zgłoszone przez dyrektorów przedszkoli: zatrudnianie, zwalnianie pracowników, wymiary urlopów itp. Przewidujemy konsultację problemów uczestników.
Praca zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Zaproszeni wszyscy wypowiadający się podczas sesji porannej i inni zainteresowani. |
Godz. 19:00 |
Kolacja |
Niedziela, 13-04-2008 |
III dzień konferencji -Miętne |
8:15-9:00 |
Śniadanie |
9:00– 12:30
W przerwie kawa, 2-gie śniadanie
Aula ZSR-CKP Miętne
|
Marketingowe Zarządzanie Placówką. Dr Jan Fazlagić, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Koncepcja zarządzania, która łączy w sobie tradycyjne wartości i zasady administrowania szkoła z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakości usług oraz marketingu. Marketingowe zarządzanie to propozycja dla dyrektorów polskich szkół na to jak przyciągnąć uczniów w warunkach niżu demograficznego i jak innowacyjnie zarządzać.
Nowy nadzór pedagogiczny. Kierunki zmian w systemie nadzoru pedagogicznego w Polsce.
Joanna Berdzik, OSKKO. Wykład. Dyskusja.
Przyjęcie stanowiska Konferencji.
Zarząd OSKKO i uczestnicy prac zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Efekty pracy konferencji zostaną przedstawione Uczestnikom, poddane ich ocenie. Stanowisko zostanie przedłożone Ministrowi Edukacji Narodowej i Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP.
Zagadnienia zawarte w stanowisku OSKKO zobowiązuje się wykorzystać do nadania kształtu pracom III Kongresu Zarządzania Oświatą (Politechnika Warszawska, 22-24.09.2008). |
13:15 |
Odjazd autokarów na DW. Centralny w Warszawie. |
nadal trwają zapisy
Program może ulec zmianie |
jatoja | 31-03-2008 11:20:59 [#30] |
---|
Godz. 19:00 + Zakwaterowanie(w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym.
Godz. 19:30 Uroczysta kolacja.
Nie jadę ( bom nie przedszkolna), ale dla samego zobaczenia, jak kobieta w pół godziny przygotowuje się do uroczystej kolacji - bym pojechała.:-))) |
jerzyk | 01-04-2008 00:16:42 [#31] |
---|
przecież to nie jest konferencja kobiet, ale dyrektorów. Dyrektorzy zaś, jak powszechnie wiadomo, to ludzie przygotowani,zawsze, wszędzie i na na wszystko, a na kolacje w szczególności ;-) |
Marek Pleśniar | 01-04-2008 00:22:33 [#32] |
---|
ot mądrze gada:-)
będzie 150 dyrektorek i 100 dyrektorów - tak dla ścisłości:-)
zawodowców znaczy będzie sporo |
jatoja | 01-04-2008 00:39:31 [#33] |
---|
Jeżeli będzie 100 dyrektorów (znaczy mężczyzn) to min. 1,5 godziny (dla kobiety). I to będzie w ramach "ludzie przygotowani,zawsze, wszędzie i na na wszystko" |
bosia | 01-04-2008 13:26:23 [#34] |
---|
Jerzyk co to znaczy "to nie jest konferencja kobiet"!!!!!!!
Jadę, ale myślę jak Jatoja, jak się przygotować tak szybko do tej kolacji? To nawet mniej niż pół godziny, bo zakwaterowanie od 19 około 200 osób (więcej?) trochę trwa.
Myślicie, że nikt nie zauważy że jestem kobietą?????? |
jatoja | 01-04-2008 13:58:18 [#35] |
---|
Rozwiązanie logistyczne ( dla kobiet):
fartuch na strój wieczorowy + wałki pod chustką podczas zajęć w Warszawie. Podczas jazdy autobusem - zdejmujesz wałki i poprawiasz makijaż ( trzęsie, ale może podczas kolacji będzie przytłumione światło) i zdejmujesz wałki, utrwalasz lakierem fryzurę i garnitur męskiego sąsiada ( z przodu jednego, z tyłu drugiego), po przyjeździe, zmiana butów, dezodorant i na kolację. Zakwaterowanie po kolacji. Się okaże. |
AnJa | 01-04-2008 14:11:07 [#36] |
---|
mnożycie trudności
da się to spoko zrobić- najwyzej nie zjecie kolacji |
bosia | 01-04-2008 14:39:25 [#37] |
---|
Jatoja prowadzę samochód, to te czynności będzie trochę trudno połączyć.
AnJa masz rację najwyżej nie zjem kolacji, wyjdzie mi na korzyść, że też nie pomyślałam:-)
zaraz nas pogonią z tego wątku merytorycznego |
jerzyk | 01-04-2008 15:29:56 [#38] |
---|
[#34] "Myślicie, że nikt nie zauważy że jestem kobietą??????"
jasne że zauważy... o ile ślepy nie będzie :-)
Jerzyk co to znaczy "to nie jest konferencja kobiet"!!!!!!!
tylko tyle że pewnie na początku Pani Prezes wypowie mniej wiecej takie słowa " Witam wszystkich przybyłych dyrektorów " a mie "Witam wszystkie przybyłe kobiety" ;-) |
Marek Pleśniar | 02-04-2008 03:04:41 [#39] |
---|
aktualizuję program i harmonogram konferencji:
http://www.oskko.edu.pl/przedszkola2008/index.html
pojawił sie nowy, ciekawy punkt - 3-godzinne spotkanie z Fredem Donaldsonem z USA, autorem programu Original Play.
zapraszamy
nabór został przedłużony i jest jeszcze trochę miejsc.
Piątek, 11-04-2008 |
I dzień konferencji - Warszawa |
Godz. 13:20 - 14:45
Biblioteka Narodowa |
Recepcja Konferencji. Biblioteka Narodowa, Warszawa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa (mapka dojazdowa – na stronie konferencji) |
Godz. 15:00
Biblioteka Narodowa |
Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej. Informacje o planach MEN dotyczących edukacji przedszkolnej. Dyskusja.
|
Po zakończeniu (godz. 17:00-18:00) |
Odjazdy autokarów spod Biblioteki Narodowej w Warszawie do Miętnego. |
Godz. 19:00 + |
Zakwaterowanie(w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym. |
Godz. 19:30 |
Uroczysta kolacja. |
Sobota, 12-04-2008 |
II dzień konferencji - Miętne |
Godz. 8:00 – 8:50 |
Śniadanie |
Godz. 9:00 - 14:20
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie kawa |
Original Play – podstawa uczenia się oraz rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci w wieku przedszkolnym.
dr Fred Donaldson, mgr Jolanta Graczykowska.
Fred Donaldson (USA). Autor programu, światowej sławy specjalista w zakresie pierwotnej, naturalnej zabawy, międzynarodowy konsultant do spraw edukacji. B. professor Universities of Washington and California State Hayward oraz California School of Professional Psychology. Pionier w zastosowaniu zabawy jako alternatywy dla walki, agresji, wykorzystywania. Autor książki Playing by Heart:The Vision and Practice of Belonging, nominowanej do Nagrody Pulitzera.
Jolanta Graczykowska - oficjalny przedstawiciel i koordynator programu "Original Play™" i "The Sanctuary Alliance" w Europie
Warsztaty przygotowują dorosłych do efektywnego uczestniczenia i towarzyszenia dzieciom w zabawach. Odpowiadają na pytania:
· w jaki sposób zabawa tworzy silne podstawy dla uczenia się
· jaka jest rola zabawy w życiu dziecka
· jaka jest wartość wspólnej zabawy dorosłych i dzieci
· jaka jest rola dorosłych w zabawach dzieci
· jakie są główne zasady towarzyszenia dzieciom w zabawie.
Dyskusja programowa. problemy edukacji przedszkolnej.
Dyskusja nad zagadnieniami programowymi konferencji. Przygotowanie zagadnień do stanowiska Konferencji.
Prosimy Uczestników o zgłaszanie problemów prawnych tej dziedziny edukacji, zabieranie głosu. Mile widziane jest też nadsyłanie propozycji przed konferencją na nasz email.
Zagadnienia, które m.in. zgłaszają uczestnicy do podjęcia:
· potrzeba uregulowania prawnego kwestii odbioru dziecka z przedszkola w przypadku pozostania dziecka w przedszkolu po jego zamknięciu oraz dookreślenia nieprecyzyjnego zapisu kogo należy rozumieć jako osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo,
· potrzeba precyzyjnego określenia wieku przyjęcia dziecka do przedszkola, podobnie jak ma to miejsce w przypadku dziecka sześcioletniego,
· konieczność ustalenia zasad zatrudnienia specjalistów w przedszkolach,
· regulacja zasad zapewnienia opieki medycznej,
· zasady tworzenia rady rodziców.
· funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu ogólnodostępnym, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli wspomagających
· zatrudnianie nauczycieli o zbliżonych kwalifikacjach
· status zawodowy nauczyciela przedszkola
· potrzeba wprowadzenia minimalnych standardów i norm niezbędnych do funkcjonowania przedszkola
· problemy małych przedszkoli
· zmiany w oświacie, dotyczące obniżenia progów edukacji szkolnej i przedszkolnej.
· inne zgłoszone tematy
Wyniki dyskusji zostaną sprawozdanie w relacji pokonferencyjnej, wystąpienia Dyskutantów zostaną tam odnotowane.
Po sesji zaprosimy zainteresowanych Uczestników do prac zespołu przygotowującego Stanowisko IV Krajowej Konferencji Dyrektorów Przedszkoli. |
14:20 – 15:20 |
Obiad |
Godz. 15:20-19:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie - kawa |
współczesne modele nauczycieli przedszkola.
Halina Dmochowska, adiunkt Uniwersytetu Wrocławskiego
Budowanie i modernizowanie programów kształcenia, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, pożądane kwalifikacje zawodowe. Przedszkole jako szansa wyrównania startu szkolnego
"O co warto zadbać już w przedszkolu....?" Hanna Michalska. Granice i dyscyplina: komu są potrzebne? Wspomagają czy tłumią rozwój dziecka? Relacje Rodzic - Dziecko - Nauczyciel. Różnice indywidualne w rozwoju dziecka, skrypty rodzinne i ich skutki wychowawcze oraz typowe błędy wychowawcze.
Hanna Michalska – od 1983 r dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mińsku Mazowieckim , nauczyciel dyplomowany, mediator rodzinny i sądowy, trener, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest trenerem programów psychoedukacyjnych i profilaktycznych „Spójrz Inaczej”, "Szkoła bez przemocy"), „Nasze spotkania”, „Elementarz”
W pracy szczególnym obszarem jej zainteresowania są zaburzenia dzieci i młodzieży o charakterze nerwicowym (tiki, moczenie, zanieczyszczanie, anorexia nervosa, bulimia, samookaleczeniea próby samobójcze, obniżenie nastroju). Jest autorem artykułów na tematy: nerwic dziecięcych, depresji, samobójstw, jest współautorem podręcznika dla nauczycieli „Nauczanie w klasach integracyjnych”.
Prawo pracy - zagadnienia praktyczne dla dyrektorów przedszkoli. Ewa Czechowicz, OSKKO. Prawo pracy w praktyce. Problemy zgłoszone przez dyrektorów przedszkoli: zatrudnianie, zwalnianie pracowników, wymiary urlopów itp. Przewidujemy konsultację problemów uczestników. |
Godz. 19:00 |
Kolacja |
Niedziela, 13-04-2008 |
III dzień konferencji -Miętne |
8:15-9:00 |
Śniadanie |
9:00– 12:30
W przerwie kawa, 2-gie śniadanie
Aula ZSR-CKP Miętne
|
Marketingowe Zarządzanie Szkołą, placówką oświatową. Dr Jan Fazlagić, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Koncepcja zarządzania, która łączy w sobie tradycyjne wartości i zasady administrowania szkoła z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakości usług oraz marketingu. Marketingowe zarządzanie to propozycja dla dyrektorów polskich szkół na to jak przyciągnąć uczniów w warunkach niżu demograficznego i jak innowacyjnie zarządzać.
Nowy nadzór pedagogiczny. Kierunki zmian w syetemi nadzoru pedagogicznego w Polsce.
Joanna Berdzik, OSKKO. Wykład. Dyskusja.
Przyjęcie stanowiska Konferencji.
Zarząd OSKKO i uczestnicy prac zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Efekty pracy konferencji zostaną przedstawione Uczestnikom, poddane ich ocenie. Stanowisko zostanie przedłożone Ministrowi Edukacji Narodowej i Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP.
Zagadnienia zawarte w stanowisku OSKKO zobowiązuje się wykorzystać do nadania kształtu pracom III Kongresu Zarządzania Oświatą (Politechnika Warszawska, 22-24.09.2008). |
13:15 |
Odjazd autokarów na DW. Centralny w Warszawie. | |
grażka | 02-04-2008 06:57:10 [#41] |
---|
O, Donaldson - polecam. Tylko to są zajęcia zdecydowanie w parterze :) Chyba, że bedzie sam wykład. |
Marek Pleśniar | 02-04-2008 11:38:09 [#42] |
---|
aha i dziękuję Grażce za podpowiedź:-) |
grażka | 02-04-2008 15:51:25 [#43] |
---|
:) Jej, a to ja? podpowiadałam? |
Ajcila | 02-04-2008 17:52:09 [#44] |
---|
Marku moje nazwisko przekręcone:-( |
grażka | 02-04-2008 20:17:38 [#46] |
---|
Ja już wiem, w Piaskownicy :) Dostanie mi się tam teraz za merytoryczne zaśmiecanie :)
Ale cieszę się, bo warto :)
Zapytajcie Freda* o kwalifikacje :) I o to, jak został nauczycielem od zabawy - ile miał godzin i semestrów kursów rozmaitych.
* Nie sugeruję tu szczególnej zażyłości, to raczej amerykańskie szybkie przejście na ty z całą grupą ćwiczących |
Marek Pleśniar | 08-04-2008 08:32:50 [#47] |
---|
aktualizuję program i harmonogram konferencji:
http://www.oskko.edu.pl/przedszkola2008/index.html
uściśleniu uległ plan piątku. Chętni mogą skorzystać z naszego kursującego między Dw Centralnym a Biblioteką Narodową autokaru (będzie ciasno ale na pewno wygodniej)
Program piątkowy wzbogacił się o zapowiedzianą już oficjalnie wizytę Przewodniczącego Sejmowej Komisji Edukacji.
Mamy więc najwyższe władze i ministerialne i sejmowe.
Piątek, 11-04-2008 |
I dzień konferencji - Warszawa |
godz. 13:10 - 14:30 |
Odjazd naszego autokaru z ul E. Plater, (okolice Dw. Centralnego) - koło Sali Kongresowej Uczestnicy przybyli na Dworzec Centralny mogą z niego skorzystać by dojechać do Biblioteki Narodowej. Autokar wykona ok. 3 kursów. |
Godz. 13:20 - 14:45
Biblioteka Narodowa |
Recepcja Konferencji. Biblioteka Narodowa, Warszawa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa (mapka dojazdowa – na stronie konferencji) |
Godz. 15:00
Biblioteka Narodowa |
Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej, KATARZYNĄ HALL. Informacje o planach MEN dotyczących edukacji przedszkolnej. Dyskusja. |
Godz. 16:00
Biblioteka Narodowa |
Spotkanie z Przewodniczącym Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży, Andrzejem Smirnowem. Informacje o pracach Sejmu dotyczących edukacji. Dyskusja. |
Po zakończeniu (godz. 17:00-18:00) |
Odjazdy autokarów spod Biblioteki Narodowej w Warszawie do Miętnego. |
Godz. 19:00 + |
Zakwaterowanie (w recepcji hotelu). Rejestracja Uczestników, wydawanie zaświadczeń, delegacji będą trwać w dniu następnym. |
Godz. 19:30 |
Uroczysta kolacja. |
Sobota, 12-04-2008 |
II dzień konferencji - Miętne |
Godz. 8:00 – 8:50 |
Śniadanie |
Godz. 9:00 - 14:20
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie kawa |
Original Play – podstawa uczenia się oraz rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci w wieku przedszkolnym.
dr Fred Donaldson, mgr Jolanta Graczykowska.
Fred Donaldson (USA). Autor programu, światowej sławy specjalista w zakresie pierwotnej, naturalnej zabawy, międzynarodowy konsultant do spraw edukacji. B. profesor Universities of Washington and California State Hayward oraz California School of Professional Psychology. Pionier w zastosowaniu zabawy jako alternatywy dla walki, agresji, wykorzystywania. Autor książki Playing by Heart:The Vision and Practice of Belonging, nominowanej do Nagrody Pulitzera.
Jolanta Graczykowska - oficjalny przedstawiciel i koordynator programu "Original Play™" i "The Sanctuary Alliance" w Europie
Warsztaty przygotowują dorosłych do efektywnego uczestniczenia i towarzyszenia dzieciom w zabawach. Odpowiadają na pytania:
· w jaki sposób zabawa tworzy silne podstawy dla uczenia się
· jaka jest rola zabawy w życiu dziecka
· jaka jest wartość wspólnej zabawy dorosłych i dzieci
· jaka jest rola dorosłych w zabawach dzieci
· jakie są główne zasady towarzyszenia dzieciom w zabawie.
Dyskusja programowa. problemy edukacji przedszkolnej.
Dyskusja nad zagadnieniami programowymi konferencji. Przygotowanie zagadnień do stanowiska Konferencji.
Prosimy Uczestników o zgłaszanie problemów prawnych tej dziedziny edukacji, zabieranie głosu. Mile widziane jest też nadsyłanie propozycji przed konferencją na nasz email.
Zagadnienia, które m.in. zgłaszają uczestnicy do podjęcia:
· potrzeba uregulowania prawnego kwestii odbioru dziecka z przedszkola w przypadku pozostania dziecka w przedszkolu po jego zamknięciu oraz dookreślenia nieprecyzyjnego zapisu kogo należy rozumieć jako osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo,
· potrzeba precyzyjnego określenia wieku przyjęcia dziecka do przedszkola, podobnie jak ma to miejsce w przypadku dziecka sześcioletniego,
· konieczność ustalenia zasad zatrudnienia specjalistów w przedszkolach,
· regulacja zasad zapewnienia opieki medycznej,
· zasady tworzenia rady rodziców.
· funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu ogólnodostępnym, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli wspomagających
· zatrudnianie nauczycieli o zbliżonych kwalifikacjach
· status zawodowy nauczyciela przedszkola
· potrzeba wprowadzenia minimalnych standardów i norm niezbędnych do funkcjonowania przedszkola
· problemy małych przedszkoli
· zmiany w oświacie, dotyczące obniżenia progów edukacji szkolnej i przedszkolnej.
· inne zgłoszone tematy
Wyniki dyskusji zostaną sprawozdanie w relacji pokonferencyjnej, wystąpienia Dyskutantów zostaną tam odnotowane.
Po sesji zaprosimy zainteresowanych Uczestników do prac zespołu przygotowującego Stanowisko IV Krajowej Konferencji Dyrektorów Przedszkoli. |
14:20 – 15:20 |
Obiad |
Godz. 15:20-19:00
Aula ZSR-CKP Miętne
W przerwie - kawa |
współczesne modele nauczycieli przedszkola.
Halina Dmochowska, adiunkt Uniwersytetu Wrocławskiego
Budowanie i modernizowanie programów kształcenia, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, pożądane kwalifikacje zawodowe. Przedszkole jako szansa wyrównania startu szkolnego
"O co warto zadbać już w przedszkolu....?" Hanna Michalska. Granice i dyscyplina: komu są potrzebne? Wspomagają czy tłumią rozwój dziecka? Relacje Rodzic - Dziecko - Nauczyciel. Różnice indywidualne w rozwoju dziecka, skrypty rodzinne i ich skutki wychowawcze oraz typowe błędy wychowawcze.
Hanna Michalska – od 1983 r dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mińsku Mazowieckim , nauczyciel dyplomowany, mediator rodzinny i sądowy, trener, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest trenerem programów psychoedukacyjnych i profilaktycznych „Spójrz Inaczej”, "Szkoła bez przemocy"), „Nasze spotkania”, „Elementarz”
W pracy szczególnym obszarem jej zainteresowania są zaburzenia dzieci i młodzieży o charakterze nerwicowym (tiki, moczenie, zanieczyszczanie, anorexia nervosa, bulimia, samookaleczeniea próby samobójcze, obniżenie nastroju). Jest autorem artykułów na tematy: nerwic dziecięcych, depresji, samobójstw, jest współautorem podręcznika dla nauczycieli „Nauczanie w klasach integracyjnych”.
Prawo pracy - zagadnienia praktyczne dla dyrektorów przedszkoli. Ewa Czechowicz, OSKKO. Prawo pracy w praktyce. Problemy zgłoszone przez dyrektorów przedszkoli: zatrudnianie, zwalnianie pracowników, wymiary urlopów itp. Przewidujemy konsultację problemów uczestników. |
Godz. 19:00 |
Kolacja |
Niedziela, 13-04-2008 |
III dzień konferencji -Miętne |
8:15-9:00 |
Śniadanie |
9:00– 12:30
W przerwie kawa, 2-gie śniadanie
Aula ZSR-CKP Miętne
|
Marketingowe Zarządzanie Szkołą, placówką oświatową. Dr Jan Fazlagić, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Koncepcja zarządzania, która łączy w sobie tradycyjne wartości i zasady administrowania szkoła z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakości usług oraz marketingu. Marketingowe zarządzanie to propozycja dla dyrektorów polskich szkół na to jak przyciągnąć uczniów w warunkach niżu demograficznego i jak innowacyjnie zarządzać.
Nowy nadzór pedagogiczny. Kierunki zmian w syetemi nadzoru pedagogicznego w Polsce.
Joanna Berdzik, OSKKO. Wykład. Dyskusja.
Przyjęcie stanowiska Konferencji.
Zarząd OSKKO i uczestnicy prac zespołu ds. przygotowania stanowisk Konferencji. Efekty pracy konferencji zostaną przedstawione Uczestnikom, poddane ich ocenie. Stanowisko zostanie przedłożone Ministrowi Edukacji Narodowej i Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP.
Zagadnienia zawarte w stanowisku OSKKO zobowiązuje się wykorzystać do nadania kształtu pracom III Kongresu Zarządzania Oświatą (Politechnika Warszawska, 22-24.09.2008). |
13:15 |
Odjazd autokarów na DW. Centralny w Warszawie. |
|
maja29 | 09-04-2008 17:11:43 [#49] |
---|
Wiem, że rozważania dotyczące konferencji dyrektorów przedszkoli to nie miejsc,czy temat do którego powinnam dołączać zapytanie odnośnie mojego problemu. Ze względu jednak na fakt, iż spodziewam się, że zaglądają tu właśnie teraz dyrektorzy przedszkoli czyli osoby kompetentne do udzielenia mi odpowiedzi na moje pytanie właśnie tutaj to zpytanie wpisuję. Jestem nauczycielką ale w szkole, stąd przepisy dotyczące przedszkolnego etapu nauczania nie są mi wystarczająco bliskie. Moje pytanie brzmi: jakie konsekwencje grożą mojemu niemalże już siedmioletniemu dziecku, które zapisane jest do zerówki (ja jako matka wywiązuję się z wszelkich powinności typu opłaty), ale na zajęcia do przedszkola prawie wcale nie uczęszcza. Nie może być mowy w jej przypadku o chociażby 50% obecności, które stanowią warunek klasyfikowania w szkole. Powód? Ciągłe nawracające anginy leczone antybiotykami (od września już dziewiąty) i w związku z tym zupełnie zniszczona odporność. Kiedy dzisiaj przepisano jej kolejny antybiotyk postanowiłam zmienić lekarza, ale co z obowiązkiem szkolnym, który obejmuje przecież sześciolatków. Muszę przecież jakoś odbudować jej odporność, a ponowne posłanie jej do zerówki po skończonym leczeniu antybiotykiem nie będzie temu sprzyjało. Nie chcę jednak spowodować kolejnej lawiny kłopotów tym razem w kwestii edukacji.
Jeśli chodzi o umiejętności mojej córki nie mam obaw. Pięknie czyta, nieźle pisze dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli do 20 a może i dalej, itp. Co będzie jeśli jej więcej nie poślę do przedszkola? |
rzewa | 09-04-2008 17:33:24 [#50] |
---|
Nie ma żadnych konsekwencji - córkę normalnie możesz zapisać do szkoły (uczęszczanie do zerówki nie jest warunkiem zapisania dziecka do klasy 1 sp)
Ale koniecznie zmień lekarza!
Moje dziecko też tak leczono w kółko antybiotykami coraz silniejszymi i potem miałam spory problem jak odbudować odporność...
Za radą lekarki robiłam tak: czekałam do ostatniej chwili z podaniem antybiotyku - mój synek miał ciągłe zapalenia oskrzeli, osłuchiwałam go i podawałam lek dopiero wówczas, gdy zaczynałam słyszeć szmery w oskrzelach, ani minuty wcześniej
powoli, powoli udało się
ale warto też sprawdzić dlaczego ma te anginy, w moim przypadku to była alergia - żeby definitywnie wyleczyć syna musiałam usunąć alergen. Nie wiem co nim było, ale zaobserwowałam znaczą poprawę w przypadku zmiany miejsca pobytu - zapakowałam całą rodzinę i przeniosłam się ponad 300 km na południe, gdzie mój synek czuł sie dobrze.
Choroby skończyły się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki :-)) |
|