Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Dokumentacja awansu - przykłady
strony: [ 1 ]
HenrykB15-05-2003 00:50:56   [#01]

Tak mi przyszło do głowy, żeby na Forum zaproponować zebranie pomysłów dotyczących przygotowania wniosku na dyplomowanego.

Oferuję przez maj i czerwiec zbierać pomysły i ujednolicać okresowo w tym wątku. Sam mam u siebie 6 dyplomańców, pomagam innym. Po zmianach w rozporządzeniu wszystkim nam przyda się taki zestaw pomysłów.

Na początek cytat z rozporządzenia i kilka pytań:

 

§ 5.

1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy,

tu wpis przykładów

2) uczestniczyć w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe,

tu wpis przykładów

3) samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia, pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

tu wpis przykładów

- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

 

Czy realizację ust. 1 zamieszczać w dokumentacji? Rozporządzenie tego nie wymaga.

 

2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują:

1) opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej,

tu wpis przykładów (opis i analiza realizacji wymagań)

2) umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły,

tu wpis przykładów (opis i analiza realizacji wymagań)

3) realizację co najmniej czterech z następujących zadań:

a) opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,

tu wpis przykładów (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

b) opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzację w innej formie; w przypadku nauczycieli szkół artystycznych za spełnienie tego zadania uznaje się także prowadzenie aktywnej działalności artystycznej,

tu wpis przykładów (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

c) prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym,

tu wpis przykładów (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

d) aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,

tu wpis przykładów (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

e) wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, podręczników, środków dydaktycznych, programów wychowania przedszkolnego; w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta Centrum Edukacji Artystycznej,

tu ewentualne uwagi (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

f) pełnienie funkcji doradcy metodycznego, uzyskanie kwalifikacji edukatora lub trenera terapeuty,

tu ewentualne uwagi (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

g) uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły,

tu ewentualne uwagi (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

h) wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

tu wpis przykładów (sprawozdanie z realizacji wybranych zadań)

4) umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

tu wpis przykładów

Jak rozumiecie zapis:

 4) zaświadczeń i materiałów potwierdzających pełnienie funkcji, prowadzenie działań lub wykonywanie zadań związanych ze spełnianiem wymagań określonych w § 5 ust. 2, jeżeli nie wynika to z planu rozwoju zawodowego,

tu wpis przykładów

Czy we wniosku działania mogą się powtarzać (odnośniki do tych samych załączników z różnych miejsc), czy unikać takich sytuacji?

Czy opis całości wymagań zamieścić w sprawozdaniu za okres stażu, czy odnieść się w nim tylko i wyłącznie do realizacji planu rozwoju zawodowego a realizację innych działań opisać odrębnie? 

Marek Pleśniar15-05-2003 08:31:46   [#02]
Warto chyba poświecić temu link witrynie OSKKO. Żeby tu łatwo było zajrzeć.
Anka L15-05-2003 12:33:22   [#03]

Henryku ;-)

Dzięki :-)))
beera15-05-2003 13:26:09   [#04]

to swietny pomysl

 myślalam też tak sobie, gdy robiłam przegląd plików.

bardzo tam jest dużo awansowych przykładow.

warto to wyodrębnić, moim zdaniem

nana15-05-2003 14:54:02   [#05]
Świetny pomysł . Ja mam jeszcze rok ale bardzo często zaglądam tutaj w poszukiwaniu czegoś do awansu, a to przepisów, a to ciekawych pomysłów czy choćby sugestii w zredagowaniu tego kolosa. Widzę co robią moje koleżanki i pada na mnie blady strach .
benedu gda15-05-2003 15:01:03   [#06]

Bez biurokratycznego kiczu i skutecznie

A może pomyślmy wspólnie, co zrobić, zeby ta cała dokumentacja mieściła się w kopercie, a nie w segregatorze i mimo wszystko - w zgodzie z rozporządzeniem - skutecznie prowadziła do awansu?:-)

Może wypracujmy taki standard awansowy OSKKO! Co?:-)

beera15-05-2003 15:22:57   [#07]

szczerze?

Uważam, benedu, ze to swietny pomysl.

Mieliśmy na biuro kilka zgłoszeń osób, ktore zamierzały się zając tą problematyka, ale jakos nigdy to nie dochodziło do skutku.

Jesli znajdzie się ktos , kto będzie miał ochotę popilotowac takie zadanie- możemy tylko przyklasnąć i podziękować.

Wszyscy pewnie pomożemy w miarę posiadanej wiedzy :-)

Marek Pleśniar15-05-2003 15:33:27   [#08]
zgadzam się z przedmówcami.
benedu gda15-05-2003 15:50:35   [#09]

Pokuta?:-)

Czy mam się czuć wywołany do tablicy - merytorycznie?:-)
Dorsto15-05-2003 15:52:06   [#10]

moim zdaniem...

 

A może pomyślmy wspólnie, co zrobić, zeby ta cała dokumentacja mieściła się w kopercie, a nie w segregatorze i mimo wszystko - w zgodzie z rozporządzeniem - skutecznie prowadziła do awansu?:-)

Może wypracujmy taki standard awansowy OSKKO! Co?:-)

Wiecie, jak patrzę, co dołączają inni, to czuję się, jakbym była kłamcą lub złodziejem. Przecież Dyrekcja szkoły wie, co nauczyciel zrobił i  podpisuje się pod tym, co nauczyciel napisze w sprawozdaniu. Według mnie wystarczyłaby jedna, góra dwie kartki, na których byłyby wymienione formy doskonalenia i to, co nauczyciel zrobił dla szkoły. Przykro mi, że muszę tworzyć opisy i przedsięwzięcia i inne cuda wianki, żeby udowodnić komisji, że takie coś się działo. Dobrze, że jeszcze mam 2 lata stażu, może coś się zmieni na "prostsze";-) ?

benedu gda15-05-2003 15:55:07   [#11]

Czas na przemyslenia

Porozmawiajcie jutro przy okazji konferencji w Olsztynie - przy ognisku. Niestety ja w tym czasie będę w stolicy. Po powrocie - w sobotę lub w niedzielę możemy wrócić do tematu. OK? (jadę ekspresem - nie rowerem, ale dzisiaj jeszcze - do domu - za chwilę wracam rowerem:-)))
Marek Pleśniar15-05-2003 15:56:45   [#12]

propozycja

Heniu mam taką myśl..

sprawa jest istotna i przydatna. Czy aktualizacja awansowej dokumentacji tworzona pod Twoją redakcją mogłaby być umieszczana w witrynie OSKKO? Hm? Jak sądzisz? Poudzielałbyś się u nas? Edukatorowe doświadczenie byłoby niezłym Twoim wkładem.Na pewno uczestnicy Forum pomogą. I co na to Wy Forumowicze? Bo byłoby to niezłe jak sądzę.

beera15-05-2003 15:57:45   [#13]

Benedu ;-))

sam żeś się zgłosił!!!

Czy nie?

;-)

Nie chcę Ciebie sprawdzać merytorycznie- czytam forum i swoje widzę.

Myslę, że pomysł Henryka- bo on uruchomił tę kulę śnieżną, warto  wcielić w życie.

benedu gda15-05-2003 16:09:43   [#14]

Jutro zarobię, a dziś już wiem na co wydam:-)

No to nie pozostaje mi nic innego jak jeszcze dziś zamówić instalację neostrady:-)))
benedu gda15-05-2003 16:18:18   [#15]

Wypracowujmy standardy

Ale tylko mianowany na dyplomowanego (wszystko wcześniej to pestka - każdy broni się jak może) - na poczatek, czyli tak jak zaproponował Henryk. OK.

Na początek jest już arkusz oceny - oceńcie go, liczba pobrań jeszcze o niczym nie swiadczy:-)

Na poczatek to, co dzieje się w szkole, czyli sprawozdanie ze stażu, dyrektorska ocena dorobku i przygotowanie dyrektora do brylowania w komisji kwalifikacyjnej (a co:-)))

fredi15-05-2003 22:01:50   [#16]
co myślisz o wywodach benedu gda na temat regulaminów?
benedu gda15-05-2003 22:45:18   [#17]

Na regulaminy mnie nie namówicie:-)

Fredi, żadne regulaminy.

W innym wątku poparłem stanowisko Leszka, że należy zgodnie z zapisami KN i rozporzadzenia (odpowiednio dla poszczególnych stopni) przeanalizować dorobek nauczyciela, ocenić na zaproponowanej przez mnie karcie (ma ona swoją socjotechniczną filozofię) i tyle. Wazniejsze jest przygotowanie dyrektora do narzucenia pewnego stylu pracy komisji. A jakikolwiek regulamin (zapomniałem o takiej propozycji już prawie trzy lata temu) może być podstawą do stwierdzenia niważności czynności komisji, jako niezgodnych z przepisami KN i rozporzadzenia (komisja nie ma prawa regulowania czegokolwiek co jest w nich uregulowane, a także w kpa, czy rozstrzygnięte przez dyrektora czy odpowiedni organ).

HenrykB15-05-2003 23:44:03   [#18]

Chętnie pomogę w realizacji

Jak wcześniej napisałem.

Wspólne tworzenie takiego poradnika będzie miało dużą wartość. W każdym województwie inaczej podchodzą do poszczególnych rozwiązań.

Spodziewam się u nasz szkolenia (raczej spotkania) z nadzorem w tej sprawie.

Link w OSKKO jak najbardziej.

Twórzmy.

Propozycja benedu gda z postu nr 06 jest fascynująca. Spróbujmy!

Marek Pleśniar15-05-2003 23:56:29   [#19]

tu tez jest oskko:-)

link Heniu to moim zdaniem za mało nawet. Dałbym raczej zajawkę albo całą aktualizację co jakis czas. Be my guest;-)
HenrykB16-05-2003 00:00:30   [#20]

Cóż. Może kiedyś wrócę trochę wcześniej i wtedy - obiecuję - złożę do kupy wszelkie propozycje.

Niech się tylko pojawią. Sam już zbieram.

benedu gda16-05-2003 07:30:51   [#21]

Pierwsza kartka

Czy kserokopie wszystkich dokumentów potwierdzających kwalifikacje na 1 kartce to racjonalizacja czy lekceważenie komisji? Przecież jak jesteś mianowany, to Twoje kwalifikacje nie mogą budzić wątpliwości (wiem - są wyjątki, np. jak ten u Gaby:-) A jak najlepiej zaprezentować je w PowerPoint, czy tylko jako siermiężny (autenyuczny) skan?
janmanterys21-05-2003 18:49:07   [#22]

przejdźmy do konkretów

Widzę , że temat realizacji awansu wzbudza wiele emocji.

Mam propozycję opracowania dokumentacji w rzeczywiście skrótowej formie.

http://www.edukacja.miechow.com.pl

temat: PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI od A do Z

Pozdrowienia

 

hania21-05-2003 21:29:53   [#23]

dobry materiał

korzystałam z jego pierwowzoru...... zajrzyjcie
Anka L22-05-2003 12:47:32   [#24]

zaczęło się

Mamy nową dyplomowaną po dzisiejszym posiedzeniu komisji

benedu, twoje teorie o zwięzłości mogą się w Gdańsku nie sprawdzić
Okazuje się, że nie jest tak istotne, co robimy, jak sposób opisania- najlepiej laurkowy
papier jest cierpliwy, a  komisje lubią kolorowe kartki ;-)

benedu gda22-05-2003 16:11:53   [#25]

Anka - dzięki za potwierdzenie przerostu formy nad treścią:-)

A mam to w nosie. Nie mam zamiaru umartwiać się na zapas:-)

Dziś podobno padało w Gdańsku - a ja dojechałem na sucho do domu. I to jest to;-)

Jakiś tam awans? Przecież to się robi przy okazji. Nie bierzcie tylko ze mnie przykładu:-)

Jersz22-05-2003 20:36:28   [#26]

komisji jest wiele ...

dokładnie tyle samo co wnioskodawców. ;-)

W Gdańsku jedni lubią kolorowe karteczki inni konkrety. ;-))

Pracowałem już w bardzo wielu komisjach.

Jersz

Adaa22-05-2003 21:29:22   [#27]

bardzo mnie rozbawiło

kiedy nauczyciele zapytali mnie jaka szkoła układania teczki jest najlepsza?

im podobała się siedlecka:-))))

hania23-05-2003 19:40:22   [#28]

odpowiedzi na pytania Henia - czyli dokładam swoje 3 grosze:-))

Czy realizację ust. 1 zamieszczać w dokumentacji? Rozporządzenie tego nie wymaga.

 W dokumentacji nie - bo rozporządzenie nie wymaga. Natomiast dobrze by było, aby opis jakiś ( z przykładami) znalazł się w ocenie od dyrektora

przykłady:

1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy,

- opracowanie cyklu scenariuszy zajęć wychowawczych wspierających tworzenie atmosfery współpracy i tolerancji i przeprowadzenie ich w klasie ....

-opracowanie zestawu pomocy dydaktycznych do realizacji programu.....

- wdrożenie systemu oceniania przedmiotowego uwzględniającego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

-udział w warsztatach np n/t aktywizujących metod nauczania i wykorzystanie nabytych umiejętności w prowadzeniu zajęć z.....

2) uczestniczyć w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe,

- lider zespołu d/s profilaktyki, praca nad budowaniem szkolnego programu profilaktyki

- praca w zespole nowelizującym statut szkoły

-prowadzenie prac związanych z ewaluacją SSO, SZPN.....

3) samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia, pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

- kursy wszelakie..... szczególnie te, które potrzebne szkole ze względu na jej plan rozwoju lub pogłębiające wiedzę i umiejętności te, które nauczycielowi okazały się przydatne do realizacji jego zadań (np jako edukator - miałam potrzebę skończenia kursu związanego z umiejętnościami pracy z dorosłymi....)

Czy opis całości wymagań zamieścić w sprawozdaniu za okres stażu, czy odnieść się w nim tylko i wyłącznie do realizacji planu rozwoju zawodowego a realizację innych działań opisać odrębnie? 

sprawozdanie jest - zgodnie z zapisem rozp z planu rozwoju , Ja plan miałam (jak wielu nauczycieli pewnie) nie pod punkty rozporządzenia. Trzy główne cele, rozpisane na konkretnie zaplanowane działania wynikały z moich refleksji "przedplanowych" i z potrzeb szkoły. Plan jednak - to tylko plan. Można czegoś nie zrealizować - i podać w sprawozdaniu przyczyny, można zdziałać więcej( przez 3 lata życie niosło nowe potrzeby) - i zaznaczając, że to - w ramach ogólnych głównych celów - działania ponad plan. Ja tak mam akurat....

Opis wymagań (opis i analiza + sprawozdanka kolejne do 3a, 3b itd) - to już dokumentacja.......

Chwila przerwy i będę dopisywać co tam np....:-))))

Czy we wniosku działania mogą się powtarzać (odnośniki do tych samych załączników z różnych miejsc), czy unikać takich sytuacji?

Unikam załączników (tylko sprzed stażu) , więc i odnośników. Pewne działania się przenikają, ale próbowałam je "rozżenić" pod te paragrafy, tak aby się nie powtarzały....

Pozdrawiam

Zola23-05-2003 21:42:56   [#29]
zgadza się ust. 1 to wymagania/działania i takie tam  ,które nauczyciel musi spełnić podczas stażu,dlatego moim zdaniem powinny znaleźć się w sprawozdaniu z  realizacji planu rozwoju zawodowego i jak napisała Hania w ocenie dyrektora. Zakładająć,że nauczyciel miałby spełnione wszystkie punkty ust. 2 przed stażem a staż  musi odbyć ,choćby najkrótszy - 9 miesięcy  to zadania z ust. 1 musi spełnic podczas stażu (jak ładnie stoi w przepisie "w szczególności") i to podlega sprawozdaniu ze stażu i ocenie. Reszta należy do nauczyciela (wtedy oczywiści są to załączniki potwierdzone przez dyrektora). Oczywiście w praktyce większość nauczycieli coś tam robi podczas stażu również w zakresie spełnienia wymagań kwalifikacyjnych również z ust. 2 i wtedy je sprawozdają a dyrektory oceniają.
HenrykB27-05-2003 23:50:43   [#30]

Mam spotkanie w sprawie awansu w czwartek.

Potem napiszę więcej i zbiorę przykłady.

HenrykB30-05-2003 00:47:13   [#31]

Tak na gorąco

Dyskusje i spotkania dały mi nowy obraz dokumentacji.

1. Sprawozdanie obejmuje tylko realizację planu rozwoju i nie wymaga żadnych zaświadczeń - przecież dyrektor ocenia staż i tam się wypowiada na ten temat. Przeznaczone jest dla dyrektora i dotyczy tylko stopnia realizacji planu rozwoju, bez zagłębiania się w efekty, analizy, wnioski.

2. Po dokumentacji formalnej (wniosek, kwalifikacje, akt nadania stopnia, zaświadczenie o wymiarze zatrudnienia, zatwierdzony plan rozwoju, sprawozdanie z realizacji, ocena dorobku za okres stażu) zamieszcza się dokumentację potwierdzającą spełnienie wymagań.

3. Dokumentacja potwierdzająca spełnienie wymagań (par. 5 ust. 2) załączona jest w formie np. podrozdziałów zawierających odpowiednio opis i analizę lub sprawozdanie wymaganych działań popartych załącznikami potwierdzającymi realizację (po jednym na każde działanie).

4. Na końcu - na przykład - można zamieścić inną dokumentację świadczącą o osiągnięciach zawodowych, która nie zmieściła się wcześniej. Nie bardzo wiem po co, ale można (par. 7 ust. 3).

To tak w skrócie. I nie więcej niż jeden skoroszyt. Najlepiej cienki.

Na razie.

Zola30-05-2003 06:15:32   [#32]

tak

i tak  i  u nas padają, ale niepokoja mnie te załączniki w pkt 3, rozumiem ,że są one tylko wtedy gdy nauczyciel sprawozdawa coś ,co zrobił przed stażem, bo jak w trakcie to chiba nie musi
HenrykB30-05-2003 07:48:32   [#33]

Teoretycznie tak

Chociaż osobiście bym nie ryzykował i potwierdził wszystko.
hania30-05-2003 17:36:05   [#34]

ja ryzykuję - i nie wszystko

Nie będę potwierdzała - np od dyrektora mojego - przedsięwzięcia pt wdrażanie procesu WDN, czy opisywanych i analizowanych działań związanych z pełnieniem przeze mnie funkcji lidera zespołu opracowującego Szkolny Program Profilaktyki..... , po co komisji potwierdzenia (czy nawet scenariusze ) otwartych zajęć, rad pedagogicznych prowadzonych w szkole itp - to obserwował dyrektor, ja sobie "sprawozdaję" w odpowiednim punkcie z nadmienieniem o celach i efektach włącznie (krótko) O tym wszystkim dyr napisał w ocenie, po co więc miałby potwierdzać: P. xxx była... wdrażała... drugi raz - to byłoby to mnożenie papierów. Natomiast załączę moją publikację, zaświadczenie o niej, potwierdzenie prowadzenia szkoleń dla nauczycieli - spoza szkoły( grantów i innych takich tam....) , załączę sobie zaświadczenia o doskonaleniu, które wykonałam - choć nie planowałam..... No i to co przed stażem też potwierdzę....

Dla mnie to ma jakąś logikę - zobaczymy gdzieś w lipcu, czy dla komisji.....

krystyna30-05-2003 19:38:24   [#35]

haniu

Awansując ostatniej zimy, zrobiłam dokładnie tak, jak Ty to planujesz zrobić i też trochę się obawiałam....

A robiąc opis i analizę oraz pisząc sprawozdanie z czegoś co już dokładnie opisałam w sprawozdaniu - pisałam taką formułę:

"W okresie stażu, realizując zadania wynikające z Planu Rozwoju Zawodowego,przeprowadziłam ( opracowałam,opublikowałam to i owo...............................)co zostało potwierdzone przez Dyrektora .....................................pozytywną ocena dorobku zawodowego.

1) to i tamto....................

(no i tu opisywałam, co robiłam i co z tego wynikało i co komu dało...)

Natomiast  poza okresem stażu przeprowadziłam (opracowałam, opublikowałam ...........) :

1) to i tamto................................(zał.1 - Podziękowanie z .......)"

 

Tak właśnie pogrubiałam i podkreślałam historie "stażowe" i te "spoza stażu", obawiając się poszukiwań załączników przez szanowną komisję....

Dostałam same 10 - no to chyba nie ma się czego obawiać...

Życzę Ci Haniu powodzenia, zwłaszcza, że jesteś przekonana do tego co robisz, a raczej do tego JAK TO ZROBIĆ.....

hania30-05-2003 20:47:55   [#36]

:-))

nie dziękuję - żeby nie zapeszyć :-))
Justyna31-05-2003 14:37:28   [#37]

Moje doświadczenia

Złożyłam dwa cienkie segregatory, w jednym była dokumentacja:podstawowa: zaświadczenie o zatrudnieniu, kwalifikacje zawodowe, plan rozwoju, sprawozdanie - bez załączników, przebieg dotychczasowej pracy zawodowej oraz opis i analiza, sprawozdania z działań o których mowa w...., . Pod każdym z opisów i sprawozdań wypisałam odpowiednie numery załączników. Wszystkie załączniki umieściłam w oddzielnym segregatorze.

Przygotowując sprawozdanie przekopiowałam plan rozwoju zawodowego, zmieniłam nagłówek i wpisywałam w dodatkowej kolumnie dowody potwierdzające realizację, wskazówki, uwagi

To co dodatkowo zrobiłam umieszczałam w sprawozdsaniach lub opisie i analizie

Komisja pozytywnie oceniła dokumentację - 21 maja. Teraz czeka mnie tylko porodówka już za miesiąc.

hania31-05-2003 14:42:17   [#38]

szczęśliwego...

Justyno! A tych załączników to dużo? i do czego i z jakiego okresu: stażu czy przed?
Czesia31-05-2003 15:18:53   [#39]

co mówi ekspert we Wrocławiu?

cytat z korespondencji mailowej z ekspertem ...(pytanie do eksperta dotyczyło załączników)

"To  ma być SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI TYCH ZADAŃ UMIESZCZONYCH w  paragrafie 5 ust.2 pkt mp.: a,c,d, itd
ale już bez załączników ! Chyba,  że Twoim zdaniem są one wyjątkowe i bardzo dobre i ważne i chcesz się nimi pochwalić...
a załączniki obowiązkowo z tego, czego nie potwierdził dyr w sprawozdaniu..."

czyli ..
wszystko zależy chyba od miejsca składania dokumentacji...

Elusia31-05-2003 15:23:16   [#40]
Ja słyszałam, że dyrek musi dołączyć. N - lowi poświadczy na komisji dyrek, a nam nie ma kto potwierdzić. Więc ....
MorskaKrystyna31-05-2003 15:42:40   [#41]

wszystko zalezy

od komisji

Uczestnicząc jako członek komisji kwalifikacyjnej obserwowałam pracę pozostałych pań. Na co zwracały uwagę?  TYLKO na tę część dotyczącą spełnienia wymagań z  paragrafu 5 rozp. i po kolei  leciały punktami.

Sprawozdanie ocenia dyr i koniec - to on decyduje  jakie ma być.

Czyli wszystko tak jak pisze HenrykB post31

Czesia31-05-2003 16:06:36   [#42]

takie coś znalałam kiedyś...

wyjaśnienia KO w Łodzi:

"Pragniemy przybliżyć Państwu zmiany w przepisach, jakie wprowadziła obowiązująca od 30 czerwca 2002 r. nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 70, poz. 825 z późn. zm.).

Zmiany te dotyczą przede wszystkim formy dokumentowania spełnienia wymagań określonych w §5 rozporządzenia.

Obecnie, dokumentacja dotycząca opracowywania i wdrażania przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej (§5 ust. 2 pkt 1) oraz umiejętności dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły (§5 ust. 2 pkt 2) winna być przedstawiona w formie opisu i analizy działań podjętych przez nauczyciela.

Przez pojęcie „opisu i analizy” należy rozumieć dokładną prezentację przedsięwzięć podjętych przez nauczyciela wraz z zamieszczeniem ich efektów w odniesieniu do pracy własnej, pracy w zespole, pracy z uczniem oraz rodzicami. Opisując dane przedsięwzięcie nauczyciel powinien m. in. odpowiedzieć na następujące pytania:

· W jakim celu „to” zrobiłem?
· Jak „to” zrobiłem?
· Jakie dało „to” efekty?

Kolejna istotna zmiana dotyczy sposobu dokumentowania spełnienia czterech z ośmiu zadań wymienionych przez przepis §5 ust. 2 pkt 3. W tej części dokumentacji wnioskodawca powinien przedstawić pisemne sprawozdanie obrazujące przebieg konkretnych wydarzeń odnoszących się do zrealizowanych przez niego zadań. Sprawozdanie, musi składać się z dwóch zasadniczych elementów:

· części informacyjnej,
· części oceniającej.

Dokument ten nie może być wyłącznie odtworzeniem faktów, lecz relacją z działalności nauczyciela powiązaną z własnymi przemyśleniami.

Potwierdzenia w postaci zaświadczeń i innych materiałów wymagają w obecnym stanie prawnym wyłącznie te działania nauczyciela, które nie wynikają ze sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Innymi słowy nauczyciele mianowani zamiast zaświadczeń przedstawiają własne wnioski i autorefleksje na temat swego dorobku zawodowego, osiągnięć i efektów swej pracy, zaś zaświadczenia wymagane są wyłącznie do dokumentowania osiągnięć spoza okresu stażu.

Nie dotyczy to jednak nauczycieli, którym powierzono stanowisko dyrektorów szkół (placówek), ponieważ osoby te zostały przez prawodawcę zwolnione z obowiązku odbycia stażu, a zatem przedstawiają sprawozdanie z ostatnich dwóch lat pracy (a nie sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego) oraz dowody na spełnienie wymagań, o których stanowi przepis §5 ust. 2 pkt 3 w formie zaświadczeń i innych materiałów.

Pragniemy również przypomnieć, że obecne brzmienie przepisu §5 ust. 2 pkt 4 nakłada na nauczyciela obowiązek włączenia do dokumentacji opisu i analizy umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Mamy nadzieję, że te uwagi będą Państwu pomocne przy konstruowaniu dokumentacji niezbędnej do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego."

tak samo mówią u nas...
jak widac dyr. musi dać "dowody"...
nauczyciel (chyba) nie...

Justyna31-05-2003 17:29:43   [#43]

Haniu

Ja odbywałam staż 9 miesięczny w r. szk. 2000/2001. Dokumentacje składałam w kwietniu br. W opisie i analizie oraz sprawozdaniach ujęłam działania przed w trakcie i po stażu.

Ilość załączników zależała od danego działania.

HenrykB01-06-2003 19:17:12   [#44]

I oby jak najmniej załączników.

Tylko w takim przypadku jak powinna wyglądać ocena dyrektora za okres stażu, skoro w tej ocenie miałby potwierdzić działania nauczyciela?

Jaki stopień szczegółowości zastosować?

Zola01-06-2003 19:21:09   [#45]
kurcze robię to dość szczegółowo i mam wrażenie,że znowu ktoś mnie dyrka nabił w butelkę,
SławekL02-06-2003 15:47:19   [#46]
No właśnie, co kuratorium to komisja, a tam tak różni ludzie. Czy sądzicie, że da się ustalić jakiś standard?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]