Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wysokość subwencji
strony: [ 1 ]
Koralik11-05-2003 13:42:30   [#01]

Podpowiedźcie proszę, gdzie znajdę wiedzę nt  zasad podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2003.

Marek Pleśniar11-05-2003 14:27:33   [#02]

;-)

  1. skopiowałem z Twojego postu zdanie: zasad podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2003
  2. uruchomiłem http://google.com.pl
  3. wkleiłem to zdanie do googli
  4. i dostałem: http://www.men.waw.pl/oswiata/projekty/algorytm/rozp_sub1.htm
Koralik11-05-2003 15:43:29   [#03]
dzięki
Koralik11-05-2003 15:50:38   [#04]

;)

no tak, ale ile to jest średnio na 1 ucznia w szkole nijak nie mogę  z tego wyczytać

piotr11-05-2003 23:47:50   [#05]
17 stycznia 2003
Subwencja oświatowa według MENiS

Ministerstwo Edukacji policzyło - samorządy dostaną z budżetu na statystycznego ucznia średnio 2551 zł na cały rok. Jak twierdzą samorządowcy to więcej niż rok temu, ale i tak jak zwykle będą musieli dołożyć do oświaty.
piotr11-05-2003 23:48:43   [#06]
na ucznia w szkole wiejskiej +30%
Janusz z W12-05-2003 14:52:12   [#07]

Szczegóły, szczegóły, szczegóły...

Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. A szczegóły te, to tzw. wagi. One to stanowią faktycznie o tym ile pieniędzy w ramach subwencji oświatowej otrzyma organ prowadzący. Na początku minister określa  kwotę bazową (na ucznia przeliczeniowego), która następnie jest zwiększana poprzez współczynniki (wagi). Subwencję otrzymuje organ prowadzący. To ile jej otrzyma zależy min. od tego jak ma zorganizowaną sieć szkół. Dlatego też ilości uczniów w poszczególnych szkołach mają wpływ na wysokość subwencji. Natomiast nie oznacza to, że konkretna szkoła powinna otrzymać dokładnie tyle, ile wynikałoby z proporcjonalnego przeliczenia subwencji. To, które wskaźniki i w jakiej wysokości zostały przy naliczaniu subwencji uwzględnione zależy od danych zawartych w Metryczce zwykłej gminy jaką otrzymuje organ prowadzący, a którą MENiS sporządza na podstawie danych otrzymanych z poszczególnych szkół. Nie wiem czy mój wywód jest wystarczająco jasny, dlatego też mogę odpowiedzieć na bardziej szczegółowe pytania.
Koralik12-05-2003 22:11:49   [#08]

i

robi się coraz bardziej zrozumiały ten zawiły (dla mnie) wzór z rozporządzenia -czyli kawa na ławę . dzięki:))))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]