Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
indywidualne nauczanie raz jeszcze |
Basik | 01-05-2003 13:21:07 [#01] |
---|
Podpowiedzcie, jak dzielicie 10 godzin w gimnazjum. Dziecko upośledzone ruchowo, drugie - boi się kontaktu z ludźmi, apatyczna. Obie w normie intelektualnej. Czy dla indywidualnego też powinniśmy opracować coś w rodzaju ramówki na caly cykl? Pomóżcie! |
beera | 01-05-2003 13:26:56 [#02] |
---|
:-)))) Przepraszam, że nie na temat :-) Ale TY mowisz o świętowaniu, a tymczasem sama, co? hę? |
Basik | 01-05-2003 13:36:53 [#03] |
---|
Asiu, ja w tym momencie pozyskuję informacje do wykorzystania w pracy od poniedziałku ;-) Jeśli możesz mi ich udzielić, najsłodsza, to sobie będę z tymi informacjami świętować do poniedziałku. Daję słowo forumowe.Yes! |
Ewa z Rz | 01-05-2003 13:38:54 [#04] |
---|
Basik, Ja zrobiłabym następująco: Masz plan nauczania dla klasy w której ci uczniowie sa. Ta klasa ma np. 30 h/tyg (po odjeciu wf i godz. wych.), a teraz masz dla ucznia 10 h. Jest to 3 razy mniej, więc ilość godzin poszczególnych przedmiotów dzielisz przez 3 i ew. troche zaokraglasz. Możesz realizować niektóre przedmioty np. raz na 2 lub trzy tygodnie, a niektóre w zmniennej ich liczbie, np. w jednym tygodniu 1-2 godziny a w drugim o 1 więcej. I tak dla n-li muszą to być godziny ponadwymiarowe, więc nie przeszkadza takie ich "różne" ustaiwenie. |
Basik | 01-05-2003 13:59:09 [#05] |
---|
Własnie w tym cały szkopuł, bo u mnie muszą te godziny wejść do etatu. Czy jest gdzieś zapis, który tego zabrania? Moim zdaniem , jeśli to dziecko ma wyłącznie problem z poruszaniem się, to ja muszę dać poszczególne przedmioty specjalistom. Indywidualne w projekcie organizacji wpisane jak byk. Dlaczego nie może wchodzić do etatu? Wiem, że wizytatorzy burzą się ,ale czy mają prawo. Skoro organ prowadzący rzecz zatwierdzi / uwzględnia ryzyko, że tych godzin w trakcie roku może nie być z różnych , nie daj Boże, przyczyn/ , to czy nadzór może powiedzieć nie. Gdzie jest Karolina, która to wszystko wie? |
Ewa z Rz | 01-05-2003 14:15:14 [#06] |
---|
Zrozumiałam że to NI jest przejściowe i nie wymaga własnego programu. Mozna natomiast, jeśli to sugeruje orzeczenie PPP, opracować program (taki by obejmował podstawe programową), zatwierdzić go na RP i przydzielić do realizacji 2-3 n-lom. Wtedy można takie godziny włączyć do etatu. A nawet zatrudnić n-la, który będzie tylko takie nauczanie prowadził - ale wówczas trzeba czas umowy dostosować do czasu ważności orzeczenia. |
Basik | 01-05-2003 14:22:34 [#07] |
---|
Orzeczenia na cały cykl gimnazjalny aktualne. Dobra nasza!Ale jeśli te 10 godz. realizuje 6 różnych specjalistów - może być problem? polonista - 3 godz. matematyk - 2 godz. anglista - 1 godz. historia i wos - 1 godz. dla jednego nauczyciela sztuka - 1 godz. biologia i chemia - 2 godz. jeden n-l Taki przydział dotyczyłby klasy I, w II i III - pewne różnice. Co o tym sądzisz? |
Ewa z Rz | 01-05-2003 14:28:03 [#08] |
---|
powinny byc wszystkie przedmioty (bez wf) brak geografii i fizyki - rozumiem, że przerzucasz je wyżej... Ja bym dała fizykę (z techniką i TI) - 1 godz, a polskiego 2 godz. A może jeszcze pół godziny ze sztuki przerzucić na tę fizykę?... |
Basik | 01-05-2003 14:44:52 [#09] |
---|
|
kl I |
kl.II |
kl III |
razem w cyklu |
j.polski |
3 |
2 |
3 |
8 |
matematyka |
2 |
2 |
2 |
6 |
biologia |
1 |
1 |
1 |
3 |
chemia |
1 |
1 |
1 |
3 |
fizyka z techniką i TI |
- |
1 |
1 |
2 |
geografia |
- |
2 |
1 |
3 |
historia z WOS |
1 |
- |
1 |
2 |
jęz. angielski |
1 |
1 |
- |
2 |
sztuka |
1 |
- |
- |
1 | Co sądzisz o takim podziale? |
Karolina | 01-05-2003 21:19:26 [#10] |
---|
Nie chcę się czepiać - tylko tak głośno myslę sobie - wf to wg Was dzieci niepełnosprawne nie potrzebują? Przygotowana jestem na cięgi...bo zaraz nakrzyczycie na mnie, że gdzie? jak? a kto będzie potrafił? Niepełnosprawnośc bywa różna, przewaznie - ruch to zdrowie, szczególnie dla dzieci specjalnej troski, ruch dotlenia, ..poprzez ruch do edukacji - itd, itp... Przy stanie kas chorych czy czegoś tam, przy pomocy jaką rodziny otrzymują od zsłużby zdrowia.... godzina w tygodniu na wesołe ćwiczenia, ruch na świeżym poweitrzu czy w jakiejś salce do gimnastyki korekcyjnej.... |
Karolina | 01-05-2003 21:29:34 [#11] |
---|
Basik - teraz dopiero znalazłam - Twoje zdanie i mnie! :-) Ale mi miło - wszystkiego jednak nie wiem, bo tu wiedziec sie nie da - czasem trzeba na wyczucie - tak aby było po prostu maksymalnie najlepiej:-) Z tym prowadzeniem zajęc przez przedmiotowców - czy osoby, które mają ukończoną pedagogikę specjalną - myslę , że to odwieczny dylemat i chyba nigdzie nie jest powiedziane czarno-na białym jak ma być. w rozporządzeniu jest tak: 2. Dyrektor, o którym mowa w ust. 1, ustala zakres, miejsce i czas realizacji zajęć indywidualnego nauczania, powierzając ich prowadzenie jednemu lub kilku nauczycielom tej szkoły. 3. W uzasadnionych przypadkach dyrektor szkoły, może powierzyć prowadzenie indywidualnego nauczania ucznia nauczycielowi zatrudnionemu w innej szkole lub placówce. Jest więc wielka dowolności tylko od Ciebie zalezy komu te godziny przyznasz - pokierowałabym sie ogólnie tym - jaki jest nauczyciel, czy ma ochotę, czas i serce - potem kwalifikacje. :-) |
MorskaKrystyna | 01-05-2003 21:56:27 [#12] |
---|
Karolina molo w Sopocie w remoncie! |
Marek Pleśniar | 01-05-2003 22:06:01 [#13] |
---|
masz dzieki forum prognozy wszelkiego typu z całego kraju:-))) sprawdzę Waszą wszechmoc:-) U kogo teraz świeci słońce? |
benedu gda | 01-05-2003 22:19:21 [#14] |
---|
U Wujka Sama:-))) |
Marek Pleśniar | 01-05-2003 23:26:41 [#15] |
---|
nie oszukuj:-) mieli sie przyznac ci co to u nich:-) |
benedu gda | 02-05-2003 06:43:21 [#16] |
---|
Raport Rewizora z Wizytacji Kurortu Melduję posłusznie Panie Dyrektorze, że u nas słonko już świeci i to już całe 90 minut. Nie oszukuję! Kto może, to dzisiaj przyjeżdża do Gdanska sprawdzić to:-))) Melduję też posłusznie, żę Morska Krystyna co kolwiek mija się z prawdą, tak jak ja dzisiaj mijałem się z wędkarzami na końcu molo w kurorcie. Kto nie wierzy niech już dziś sprawdzi, a jutro po 19:00 niech nie robi tłoku na molo - (z) "Pod Budą" będzie występował Andrzej Sikorowsi i my tam wino pić będziemy. Entuzjasta Dobrego Wojaka - nie "szwejkostwa":-))) |
Ewa z Rz | 02-05-2003 06:46:16 [#17] |
---|
Basik, Wg mnie za dużo godzin na chemię, geografię i biologię w porównaniu z fizyką (i to nie samą) - ramówka przewiduje te same ilości godzin na wszystkie te przedmioty... Karolina, jedno dziecko Basika, jest niepełnosprawne ruchowo i jedno i drugie jest w normie intelektualnej. Rozporządzenie o NI mówi o tym, że bez wf, bo trudno (wręcz niemożliwe) by szkoła miała zatrudnić rechabilitanta - "normalny" wuefista, to za mało... |
benedu gda | 02-05-2003 06:46:37 [#18] |
---|
Poprawiamy się O przepraszam - już całe 99:-))) Zwizytowałem też Park Oliwski - magnolie wybuchną 4 maj o 6:00 wraz z pierwszymi dzwonami w katedrze. Będziemy - sprawdzimy. |
Karolina | 02-05-2003 11:42:14 [#19] |
---|
Ewa - rozporządzenie o NI w ogóle nie mówi o tym by bez wf - jest tylko: 5. Dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela uczącego ucznia objętego indywidualnym nauczaniem, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia i warunków organizacyjnych nauczania. Nie widzę tu nic- co z góry powodowałoby zwolnienie z wf. Uważam, ze to delikatne pójście na łatwizne. Jestem nauczycielem wf i jestem mamą dziecka niesprawnego ruchowo - nie sądzę aby coś tu się wykluczało. Potrafię ćwiczyć z moim dzieckiem - nawet bez specjalnego przygotowania z zakresu rehabilitacji. Każdy sudent wf ma zajęcia pt: - wychowanie fizyczne specjalne. Dzieci niespranwe intelekrualnie - tym bardziej powinny się ruszać i żadnej filozofii do tego nie potrzeba :-) A teraz będę się zaczynała oddalać w kierunku Sopotu i Gdyni - jak donosi wizytator - jutro otwarcie mola po remoncie - chyba na mój przyjazd :-)
|
Basik | 02-05-2003 16:37:10 [#20] |
---|
Zmniejszyłam ten polski w I kl. na rzecz fizyki, bo w istocie rzeczy za malo tych godzin. Karolina, ten w-f to w przypadku niepełnosprawnego ruchowo musiałby bezwzględnie prowadzić specjalista - rehabilitant. W przypadku drugiego - to dziecko do szkoły nie przyjdzie / boi się wychodzić na dwór/, warunki w domu chyba nie pozwalają na zajecia ruchowe. Mam też indywidualnych w stopniu umiarkowanym.Tym chcę dać zajęcia w pracowni inform. 4 godz. w tygodniu. Dotychczas mieli po 6 godz. bez kontaktu z komputerami. Ruchowe mają w ramach zajęć ze swoim nauczycielem. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|