Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Najważniejsze dla dyrka rozporządzenia...
strony: [ 1 ][ 2 ]
Fakir220-01-2008 20:16:18   [#01]

Kochani!

Zostałem nieledwie "zastrzelony" zadanym mi wczoraj pytaniem... Ponieważ nie lubię tego stanu (bycia "zastrzelonym"), proszę Was o pomoc...

Podajcie proszę JAKIE akty prawne, rozporządzenia są (z punktu widzenia pragmatyki) NAJWAŻNIEJSZE, najbardziej "przydatne" w praktyce dyrektora...?

Tylko błagam...

Oszczędźcie mi sformułowań typu: UoSO, KN czy (AnJa - to do Ciebie:))) Kodeks Karny...

Zamknijcie proszę oczy, pomyślcie i powiedzcie: Co jest w Waszym rozumieniu najważniejsze w Waszej praktyce? Z czego najczęściej korzystacie? Co Wam jest najbardziej przydatne? Co byście polecili komuś, kto się przygotowuje do funkcji dyrka?

Wyobraźcie sobie, że robicie szkolenie kandydatów na przyszłych dyrektorów - co MUSZĄ wiedzieć? Co (jakie rozporządzenia, akty...) jest w pełnieniu funkcji dyrektora najistotniejsze?

Przepraszam za to pytanie... Sam myślę nad tym od wczoraj i dostaję kociokwiku... Co jest tym bardziej głupie, że nie piłem... Jeszcze...

Jacek20-01-2008 20:27:37   [#02]

tego się nie da tak okreslić bo zalezy co w danej chwili potrzeba. Ja tu raczej bym sie kierował zadaniami dyrektora i dopiero na ich podstawie określał co będzie potrzebne.

coś Ci na priv podeślę może wystarczy..

 :-)

poszło... tylko nie wiem czy o to Ci chodziło?


post został zmieniony: 20-01-2008 20:35:40
Fakir220-01-2008 20:50:14   [#03]

Jacku :))))

Dziękuję.... Generalnie o to mi chodziło... To znaczy - myślę, że o to...

Wypisałem sobie podane przez Ciebie akty...

Może ktoś coś jeszcze wymyśli innego?

Bardzo, bardzo Ci dziękuję... Przynajmniej mam teraz odpowiedź na zadane mi pytanie :)))))))))

Jacek20-01-2008 20:53:05   [#04]
:-))
zgredek20-01-2008 20:53:19   [#05]
a skąd mamy wiedzieć, co wymyślił Jacek, żeby wymyslić coś innego?????????
Jacek20-01-2008 20:58:10   [#06]
zgredek, do Ciebie też wysłać co byś wiedziała co wymyślić innego? :-)
zgredek20-01-2008 20:58:43   [#07]

e, tam

zakładam, żeś wymyślił wszystko;-)

Jacek20-01-2008 21:00:07   [#08]
e, tam... ja tylko wkleiłem, kto inny wymyślał :-)
Fakir220-01-2008 21:01:46   [#09]

Bożeno... Jacek jest bardzo mądrym człowiekiem...

Ale... Kobiety mają pomysły takie, że najmądrzejszy mężczyzna "wysiada"...

Proszę więc o Twoje pomysły !!!

:))))

zgredek20-01-2008 21:02:48   [#10]

acha

chcesz mnie sprawdzić "w ciemno"?;-)

nic z tego - ufam Jackowi:-)))))

Fakir220-01-2008 21:04:14   [#11]

Ciebie sprawdzać nie trzeba...

Nawet jak blefujesz, to masz takie atuty, że wszyscy inni wysiadają...

To był komplement!!! Uprasza się nie bić "komplementodawcy"....

:)))

elrym20-01-2008 21:27:48   [#12]

Jacku, zagrałeś nie fair ;-)))

pytanie Krzyś postawił  na forum, więc dostępne dla wszystkich,a  odpowiedź tylko On dostał

też bym chciała wiedzieć :-)))

Jacek20-01-2008 21:34:24   [#13]
to Ci wyślę na priv :-)
zgredek20-01-2008 21:35:35   [#14]

wysyłaj

zaraz ci się poczta przyblokuje;-)

i kolejka ustawi

(żeby nie było - mi nie przysyłaj;-)

elrym20-01-2008 21:38:58   [#15]

Zgredku :-)))

Jacusiu ;-))))))))))))))))))))

cactus20-01-2008 21:39:02   [#16]

:-((((((((((( też bym chciała stanąć w kolejce; pytanie bardzo ciekawe...

a tym bardziej odpowiedź :-)

Fakir220-01-2008 21:46:26   [#17]

Cactusie... Byłem pierwszy !!!

Jacek zdominował towarzystwo...

Ale ja NADAL czekam...

Co Was - jako dyrektorów - naprawdę dotyka?!?!?!

Jakie rozporządzenia Wami rządzą...

Ludzie !!!!!!!!! Proszę !!!!!!!!!

Ja Fakir - proszę Was :)))))))))

zgredek20-01-2008 21:49:40   [#18]
na co czekasz jak już masz?
cactus20-01-2008 21:51:02   [#19]
A ja mam kalendarz z wydawnictwa (cenzura wycięła)i tam mam na końcu wymienione różne akty prawne, pięknie ułożone zagadnieniowo;  blade pojęcie więc mam :)
beera20-01-2008 21:52:05   [#20]

dla dyrektora najwazniejsze jest to rozporządzenie, którego akurat w danej chwili potrzebuje

 

Jacek20-01-2008 21:53:43   [#21]
:-)
beera20-01-2008 21:54:15   [#22]
;)
elrym20-01-2008 21:54:15   [#23]
najważniejszym rozporządzeniem jest własciwe roporządzanie zasobami OSKKO, w tym forumowiczami ;-))))
Tara20-01-2008 21:59:39   [#24]
Tutaj zgadzam się z Asią,bo tylko takie rozporządzenia daje dyrektorowi możliwość prawidłowego rozwiązania problemu czy sytuacji z którą się zetknął.
JarTul20-01-2008 22:03:33   [#25]
Najważniejsze rozporządzenie, to "Rozporządzenie w sprawie zdrowego rozsądku"... :-)
Fakir220-01-2008 22:05:47   [#26]

Jesteście cudni... Tak ogólnie...

- - -

Ale - nie wiedząc CO Jacek mi dał - nie wykazujecie elementarnego miłosierdzia...

Jeszcze raz PROSZĘ O WASZE POMYSŁY....

Elżbieto.... Zasobami OSKKO nie ja rozporządzam... Ani dysponuję...

Ja te ZASOBY upraszam o pomoc a one nic....

A w każdym razie niewiele...

zgredek20-01-2008 22:06:54   [#27]

jak to nic - jak coś?

#20?

prezeska niewiele?

AnJa20-01-2008 22:07:04   [#28]
o ile pamiętam, to pamiętam ramowe plany, ocenianie, dokumentację, bhp ucznia

reszta mnie nie rusza - znaczy, pamiętam, że jest reszta i wiem, w którym folderze
zgredek20-01-2008 22:09:38   [#29]
Rozporządzenia w sprawie:
akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli
akredytacji placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych
bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
dodatków do wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli mianowanych i dyplomowanych zatrudnionych na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych
dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez organy administracji rządowej
dodatków oraz wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli zatrudnionych w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych oraz szkołach przy zakładach karnych
dopuszczalnych form realizacji czwartej godziny obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego
dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników dla szkół artystycznych
dopuszczania do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników oraz cofania dopuszczenia
egzaminów eksternistycznych
egzaminów eksternistycznych z zakresu szkół artystycznych
egzaminów na tytuły czeladnika i mistrza w zawodzie, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych
form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w publicznych szkołach i placówkach
klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego
komisji dyscyplinarnych dla nauczycieli i trybu postępowania dyscyplinarnego
kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli szkół artystycznych, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich i rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy pracowników pedagogicznych placówek opiekuńczo-wychowawczych i ośrodków adopcyjno-opiekuńczych, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
kwalifikacji wymaganych od nauczycieli szkół artystycznych i placówek kształcenia artystycznego
liceum technicznego
nostryfikacji świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą
określenia podstawowych warunków niezbędnych do realizacji przez szkoły artystyczne zadań statutowych i programów oraz realizacji przez nauczycieli tych szkół zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
określenia typów szkół artystycznych publicznych i niepublicznych oraz zasad ich działania, a także sposobu i terminu wprowadzenia nowych typów szkół artystycznych oraz przekształcenia dotychczasowych szkół w szkoły nowego typu i ich funkcjonowania w systemie oświaty
określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne
organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą
organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w szkołach specjalnych zorganizowanych w zakładach opieki zdrowotnej i jednostkach pomocy społecznej
organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur
organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad
organizacji oraz zasad przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad dla uczniów publicznych szkół artystycznych
organizacji roku szkolnego
organizacji roku szkolnego w publicznych szkołach i placówkach artystycznych
organizacji roku szkolnego w szkołach w zakładach poprawczych i w schroniskach dla nieletnich
organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wydawania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania
orzekania o potrzebie udzielenia nauczycielowi urlopu dla poratowania zdrowia
podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego
podstaw programowych kształcenia w zawodach: asystent operatora dźwięku, fotograf, monter izolacji budowlanych, operator maszyn i urządzeń do obróbki plastycznej, operator maszyn i urządzeń metalurgicznych, technik architektury krajobrazu, technik hutnik, technik mechanik, technik mechatronik i technik technologii odzieży
podstaw programowych kształcenia w zawodach: asystentka stomatologiczna, dietetyk, higienistka stomatologiczna, opiekunka dziecięca, ortoptystka, protetyk słuchu, ratownik medyczny, technik dentystyczny, technik elektroniki medycznej, technik elektroradiolog, technik farmaceutyczny, technik masażysta, technik ortopeda i terapeuta zajęciowy
podstaw programowych kształcenia w zawodach: blacharz, blacharz samochodowy, koszykarz-plecionkarz, kucharz, mechanik pojazdów samochodowych, monter kadłubów okrętowych, technik bezpieczeństwa i higieny pracy, technik pożarnictwa, technik technologii wyrobów skórzanych i złotnik-jubiler
podstaw programowych kształcenia w zawodach: cukiernik, mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych, monter-instalator urządzeń technicznych w budownictwie wiejskim, ogrodnik, operator maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, piekarz, rolnik, rybak śródlądowy, rzeźnik-wędliniarz, technik agrobiznesu, technik hodowca koni, technik inżynierii środowiska i melioracji, technik mechanizacji rolnictwa, technik ogrodnik, technik pszczelarz, technik rolnik, technik rybactwa śródlądowego, technik technologii żywności i technik żywienia i gospodarstwa domowego
podstaw programowych kształcenia w zawodach: fototechnik, mechanik-monter maszyn i urządzeń, modelarz odlewniczy, monter instalacji i urządzeń sanitarnych, operator maszyn i urządzeń odlewniczych, technik górnictwa odkrywkowego, technik górnictwa podziemnego, technik ochrony środowiska, technik odlewnik i technik technologii drewna
podstaw programowych kształcenia w zawodach: kaletnik, kominiarz, kuśnierz, monter konstrukcji budowlanych, obuwnik, operator obrabiarek skrawających, technik archiwista, technik hotelarstwa, technik księgarstwa i technik obsługi turystycznej
podstawy programowej kształcenia w profilach kształcenia ogólnozawodowego
podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
Polskiej Klasyfikacji Edukacji
praktycznej nauki zawodu
profili kształcenia ogólnozawodowego
przyjmowania osób niebędących obywatelami polskimi do publicznych przedszkoli, szkół, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek
przypadków, w których do szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat
ramowego programu szkolenia kandydatów na egzaminatorów, sposobu prowadzenia ewidencji egzaminatorów oraz trybu wpisywania i skreślania egzaminatorów z ewidencji
ramowego programu szkolenia kandydatów na ekspertów wchodzących w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy, sposobu prowadzenia listy ekspertów oraz trybu wpisywania i skreślania ekspertów z listy
ramowego statutu publicznej biblioteki pedagogicznej
ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej
ramowych planów nauczania w publicznych szkołach i placówkach artystycznych
ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
ramowych statutów placówek publicznych
ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół
ramowych statutów publicznych szkół i placówek artystycznych
ramowych statutów: publicznego centrum kształcenia ustawicznego, publicznego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz publicznego centrum kształcenia praktycznego
realizowania przez nauczycieli tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć wychowawczych w porze nocnej
regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i trybu pracy komisji konkursowej
regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i trybu pracy komisji konkursowej
regulaminu konkursu na stanowisko kuratora oświaty oraz trybu pracy komisji konkursowej
rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach
rodzajów szkół artystycznych, w których nie tworzy się rad rodziców
rodzajów szkół i placówek, w których nie tworzy się rad rodziców
rodzajów szkół, których uczniowie podlegają obowiązkowi odbywania przysposobienia obronnego oraz organizacji jego odbywania
rodzajów, organizacji oraz sposobu działania publicznych placówek kształcenia ustawicznego i publicznych placówek kształcenia praktycznego, w tym publicznych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego
specjalistycznej jednostki nadzoru
sposobu i trybu organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży
sposobu i warunków prowadzenia wszczętych i niezakończonych postępowań kwalifikacyjnych na stopnie specjalizacji zawodowej nauczycieli
sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego
sposobu organizowania i prowadzenia działalności w dziedzinie promocji zdrowia psychicznego i zapobiegania zaburzeniom psychicznym
sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2008
sposobu podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli pomiędzy budżety poszczególnych wojewodów, form doskonalenia zawodowego dofinansowywanych ze środków wyodrębnionych w budżetach organów prowadzących szkoły, wojewodów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania tych środków
sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
standardów kształcenia nauczycieli
standardów kształcenia nauczycieli w kolegiach nauczycielskich i nauczycielskich kolegiach języków obcych
standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania egzaminów eksternistycznych
standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów
stażu adaptacyjnego i testu umiejętności w toku postępowania o uznanie kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela
stypendiów Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych
szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej
szczegółowego zakresu uprawnień i obowiązków nauczycieli i wychowawców zatrudnionych w niepublicznych przedszkolach i niepublicznych placówkach prowadzonych przez kościelne osoby prawne
szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli
szczegółowych warunków dofinansowania programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2007 r., warunków, jakie muszą spełniać te programy, podmiotów dokonujących oceny programów oraz sposobu i trybu wyboru programów, którym zostanie udzielone dofinansowanie
szczegółowych warunków dofinansowania regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2006 r., warunków, jakie muszą spełniać te programy, podmiotów dokonujących oceny programów oraz sposobu i trybu wyboru programów, którym zostanie udzielone dofinansowanie
szczegółowych warunków i trybu udzielania pomocy uczniom pochodzącym z rodzin byłych pracowników państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej
szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej dzieciom i uczniom na zakup podręczników i zakup jednolitego stroju
szczegółowych warunków udzielania pomocy uczniom objętym obowiązkiem szkolnym w klasach pierwszych szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia w roku szkolnym 2006/2007
szczegółowych warunków, form i zakresu oraz trybu udzielania pomocy uczniom podejmującym naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2005/2006
szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych
szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych
szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych
szczegółowych zasad i trybu udzielania pomocy uczniom podejmującym naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2002/2003
szczegółowych zasad i trybu udzielania pomocy uczniom podejmującym naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2003/2004
szczegółowych zasad i warunków prowadzenia działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej
szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie publicznej szkoły artystycznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną
szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną
szczegółowych zasad nadawania "Medalu Komisji Edukacji Narodowej", trybu przedstawiania wniosków, wzoru medalu, trybu jego wręczania i sposobu noszenia
szczegółowych zasad organizowania nauczania kościelnego, nabożeństw i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania zielonoświątkowego dzieciom i młodzieży przebywającym w zakładach opiekuńczych i wychowawczych, w sanatoriach, prewentoriach i szpitalach oraz korzystającym z zorganizowanego odpoczynku
szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz
szczegółowych zasad udzielania nauczycielom urlopów dla dalszego kształcenia się, dla celów naukowych, artystycznych, oświatowych i z innych ważnych przyczyn oraz ulg i świadczeń związanych z tym kształceniem, a także organów uprawnionych do ich udzielania
szczegółowych zasad ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających nauczyciela do nagrody jubileuszowej oraz szczegółowych zasad jej obliczania i wypłacania
szczegółowych zasad ustalania wynagrodzenia oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy nauczycieli
terminów przekazywania dotacji celowej gminom na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym oraz sposobu ustalania wysokości tej dotacji
trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze
trybu udzielania i rozliczania dotacji niepublicznym szkołom artystycznym
trybu udzielania i rozliczania dotacji publicznym szkołom artystycznym zakładanym i prowadzonym przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego
typów szkół artystycznych publicznych i niepublicznych
typów szkół i placówek, w których nie tworzy się rady pedagogicznej ze względu na specyficzną organizację pracy szkoły lub placówki
typów szkół i placówek, w których nie tworzy się samorządu uczniowskiego
ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Narodowego Programu Stypendialnego
utworzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz zniesienia Ministerstwa Edukacji i Nauki
utworzenia okręgowych komisji egzaminacyjnych oraz określenia ich zasięgu terytorialnego
uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych
uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych
warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach
warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym
warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych dla szkół i placówek artystycznych
warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych
warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych
warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych
warunków i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakresu ich działalności obowiązkowej oraz zadań doradców metodycznych, warunków i trybu powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego
warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki
warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych
warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach
warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki
warunków tworzenia, organizacji oraz działania klas i szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego
warunków udzielania oraz sposobu przekazywania i wykorzystania dotacji przeznaczonej dla jednostek uprawnionych
warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania
wprowadzenia do nauczania szkolnego przedmiotu "Wiedza o życiu seksualnym człowieka" oraz zakresu jego treści programowych
wykazu szkół, które prowadzą: minister właściwy do spraw wewnętrznych, Minister Obrony Narodowej i Minister Sprawiedliwości
wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek
wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w publicznych szkołach i szkolnych punktach konsultacyjnych przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej
wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez organy administracji rządowej
wzoru oraz trybu wystawiania legitymacji służbowej nauczyciela
zakładów kształcenia nauczycieli
zakresu i organizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą
zasad i trybu przekształcenia domów małego dziecka w placówki opiekuńczo wychowawcze
zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych
zasad i warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki artystyczne
zasad i warunków zatrudniania w szkołach i placówkach publicznych nauczycieli nie będących obywatelami polskimi
zasad organizowania kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą, wspomagania nauczania historii, geografii i języka polskiego wśród Polonii oraz zakresu świadczeń przysługujących nauczycielom polskim skierowanym w tym celu do pracy za granicą
zasad organizowania nabożeństw i katechizacji oraz wykonywania innych praktyk religijnych, właściwych dla wyznania baptystycznego, dzieciom i młodzieży przebywającym w zakładach wychowawczych i opiekuńczych, w sanatoriach, prewentoriach i szpitalach oraz korzystającym z zorganizowanych form wypoczynku
zasad organizowania nabożeństw, katechizacji i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania polskokatolickiego dzieciom i młodzieży przebywającym w zakładach wychowawczych i opiekuńczych, w sanatoriach, prewentoriach i szpitalach oraz korzystającym z zorganizowanego wypoczynku
zasad organizowania nauczania kościelnego, nabożeństw i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania ewangelicko-metodystycznego dzieciom i młodzieży przebywającym w zakładach wychowawczych i opiekuńczych, w sanatoriach, prewentoriach i szpitalach oraz korzystającym z zorganizowanego wypoczynku
zasad organizowania wykonywania praktyk religijnych właściwych dla wyznania adwentystycznego
zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim
zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
zasad współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży
zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych
zwolnień od pracy lub nauki osób należących do kościołów i innych związków wyznaniowych w celu obchodzenia świąt religijnych nie będących dniami ustawowo wolnymi od pracy
zgredek20-01-2008 22:12:39   [#30]

tu znajdziesz resztę:

http://prawo.vulcan.pl/index.asp?qindrodzaj=1&qdatprz=20-01-2008

elrym20-01-2008 22:12:59   [#31]

Krzysiu, oczkiem filuternie mrugałam, pisząc :-)

miałam na myśli, ze gdyby nie OSKKO i Jacek(wcześniej) nadal po omacku bym błądziła

a teraz wiem,że nie muszę wszystkiego sama wiedzieć, bo są Wspaniali Ludzie, doradzą i czasami... na ziemię sprowadzą ;-)))

AnJa20-01-2008 22:12:59   [#32]
oczywiście kandydat np. na dyrektora liceum nie musi znać treści tego wszystkiego na pamięć- ot np. te o akredytacji placówek doskonalenia to tylko najważniejsze: w jakim terminie, do kogo wniosek, jakie warunki
zgredek20-01-2008 22:13:01   [#33]
pisz szybko. bo szef ciachnie;-)
zgredek20-01-2008 22:13:53   [#34]
e, tam nie musi znać - musi - bo jak sobie poradzi na konkursie?
AnJa20-01-2008 22:15:35   [#35]
wypije z kim trza?
zgredek20-01-2008 22:16:29   [#36]

no, po lekturze ustawy o wychowaniu w trzeźwości

ale... Fakir ustaw nie chciał...

AnJa20-01-2008 22:19:04   [#37]
po lekturze ustawy, to będzie wiedział, gdzie nie

a jak uwierzy i zastosuje- to nawet jak wygra, długo nie podyrektoruje
aza20-01-2008 22:23:28   [#38]

zaczynając dyrektorowanie znałam UoSO , KN, KP...

i chyba dlatego stanęłam do konkursu....

gdybym wtedy wiedziała, że tego cholerstwa jest tyle........

 

 

AnJa20-01-2008 22:27:27   [#39]
kiedyś pisałem:

w 1991 słyszałem o KN, nie znałem

o UoSO usłyszałem gdzieś około 1993, przeczytałem chyba w 1999

pijekne czasy byli

w 2003 wlazłem na forum- i się skończyli...
aza20-01-2008 22:28:57   [#40]

a tak było cuuudownie.....

prawdziwe jest powiedzenie:

"żyć w błogiej nieświadomości"

Tara20-01-2008 22:33:45   [#41]

zgredku aleś Ty uporządkowany.

No widzisz aza i to tak przed snem nam adrenalinę podnieść;-)))

aza20-01-2008 22:38:49   [#42]

daj spokój.....

;-))))

bosia20-01-2008 23:06:32   [#43]

I po co ja to przeczytałam. (#29)

Teraz to dopiero spanikowałam :-(

Jacek20-01-2008 23:08:04   [#44]
na pocieszenie dodam, że i tak to nie wszystko :-)
bosia20-01-2008 23:10:25   [#45]

Dziękuję za wspierające pocieszenie;-)

Zostane chyba przy

JarTul 20-01-2008 22:03:33   [#25]
Najważniejsze rozporządzenie, to "Rozporządzenie w sprawie zdrowego rozsądku"... :-)

Jacek20-01-2008 23:34:29   [#46]
mnie się Asine z [#20] podoba bardziej bo rozsądek rozsądkiem a czasem rozporządzenie trza mieć :-)
zulka21-01-2008 00:29:25   [#47]
Ja także podzielam pogląd z #20, ale przyznam Jacku, że ciekawa jestem Twojej odpowiedzi na postawione na początku pytanie.
Marek Pleśniar21-01-2008 00:43:01   [#48]

nie istnieje najważniejsze rozporządzenie, bo nawet na najkrótszym można się definitywnie przejechać

po to właśnie dyrektorzy kończą studia

pytanie, którym próbowano zastrzelić Fakira jest więc dość dziecinne:-) Coś jak: "tat? a gdzie raki zimują?"

najwazniejsze są:

- wszystkie rozporządzenie MEN/iS

- inne rozporządzenia (MZiOS itp)

- Ustawy: UOSO, KN, O Związkach Zawodowych, o Ochronie Danych Osobowych, KPA, KP, samorządowa i kilka innych

zgredek21-01-2008 00:43:52   [#49]
i ustawa o ochronie informacji niejawnych
Marek Pleśniar21-01-2008 01:09:58   [#50]
i takie tam :-)
strony: [ 1 ][ 2 ]