Forum OSKKO - wątek

TEMAT: koncepcja pracy dyrektora przedszkola
strony: [ 1 ][ 2 ]
Konto zapomniane15-12-2007 20:49:39   [#01]
proszę bardzo o przesłanie mi koncepcji pracy dyrektora przedszkola. Chciałabym zobaczyć jak taka koncepcja wygląda, aby napisać własną
ainer1215-12-2007 23:12:46   [#02]
Witam!Też zamierzam startować w konkursie na dyrektora przedszkola-nie wiem jak sie zabrac za koncepcje- czy sa jakies wymogi co do jej formy,treści itd??? Moze ktos mógłby mi taką koncepcję udostępnić by zobaczyć jak to COS wygląda??? proszę:)
some15-12-2007 23:15:10   [#03]
umieściłam w maju w wymianie plików :-)))
Jacek15-12-2007 23:16:53   [#04]
a i wpiszcie sobie koncepcja w szukajkę i znajdziecie wiele postów na temat koncepcji
ainer1215-12-2007 23:30:59   [#05]

Ja jeszcze nie mam praw do pobierania plików:( :( - moze ktos by mi mógł przesłąc to na skrzynkę????błagam - Melania moze ty?

Wątki rózne czytałam :)

aga7415-12-2007 23:36:19   [#06]
Jak ja zapytałam swoją byłą dyrekcję o radę, co do koncepcji pracy szkoły, uzyskałam odpowiedź-wolna amerykanka, aby było dobrze i ciekawie.Koncepcje krążą wokół obszarów: kształcenie, wychowanie, opieka, zarządzanie i organizacja. Nie zapomnij o uzasadnieniu przystąpienia do konkursu-bez tego nie przejdzie.
some15-12-2007 23:40:20   [#07]
sama prawda ( poast #4 i 6 )
ainer1215-12-2007 23:45:37   [#08]

aga74- dzieki za podpowiedź- przynajmniej juz cosik wiem -bo jestem zieeeeeeeeelona- mam chęci tylko by startowac w konkursie ,ale jak o tym myśle to mnei wszystko przeraża - nie wiem od czego zacząć

 

aga7415-12-2007 23:47:36   [#09]
A kiedy jest konkurs?Jesteś już po kursie lub studiach z zarządzania?
ainer1215-12-2007 23:49:47   [#10]
byłam na kursie z zarzadzania a do konkursu jeszcze mam czas - no ale zabrac sie do tego chcę wcześniej - zaczęłam czytac to FORUM by sie czegos nauczyć :) bo z kursu to za dużo nie wiem- hm jak sie teraz zastanawiam to nawet nie wiem jak mądrze uzasadnić swoje chęci- ehhehehehe
post został zmieniony: 15-12-2007 23:51:54
aga7415-12-2007 23:57:41   [#11]
Proponuję:
1.Wstęp-parę pytań, stwierdzenie wokół jakich obszarów będziesz się obracać.
2.Charakterystyka placówki
3.Uzasadnienie przystąpienia do konkursu - obowiązkowo!!!
4.Kształcenie
5.Wychowanie.
6.Opieka
7.Organizacja i zarządzanie.
8. Zakończenie.
Zacznij od tego, co nowego wprowadzisz.Potem wspomnij w obszarach o kontynuacji zadań już rozpoczętych.Zależy jakie stosunki panują u WAS-ale mile widziana jest umiejętność wykorzystania dorobku dotychczasowego-jeśli jest dobrze.
ainer1216-12-2007 00:10:07   [#12]
wielkie dzięki :) jesteście SUPER
ainer1216-12-2007 20:46:24   [#13]
Melania - dzieki za koncepcje :)- a moze ktos ma taka koncepcje jak 1 raz startował na dyrka??
ainer1216-12-2007 22:32:28   [#14]

to jeszcze ja- siedze i czytam sobie wątki i zgupiałam -ojojojoj - w jednym wątku zastanawiają sie jak ma wygladac uzasadnienie - hm?????? i teraz ja tez jestem głupia:(

Czy pisze się w formie:

1."pragnę przystapić ponieważ:

  • pragnę przystąpić
  • jestem najlepszym czymś co może tę szkołe spotkać (mym zdaniem;-)
  • bo tak"

2. czy tak:: mam kompetencje przewidziane rozporzadzeniem, mam kwalifikacje, zostałem oceniony, nagrodzony, pracowałem  tu i tu, mam doświadczenie w postaci..itp????

Jak wy pisałyście ?jak wyglądały wasze uzasadnienia? czym uzasadnialiście chęc przystąpienia do konkursu???błagam podpowiedzcie cos ,bo....

 

i jeszcze jedno czy można napisać ze sie chce kontynuowac działania podjete przez odchodząca dyr??? czy lepiej NIE- lepiej cos swojego dać???

some16-12-2007 22:52:28   [#15]

Jesli te działania są mile widziane przez op to napisz.

A dlaczego przystępujesz do konkursu ?

ainer1204-01-2008 22:11:33   [#16]
myśle ze sie do tego nadaję i ze poradzę sobie.Kontakty z pracownikami mam dobre.Pomysłów masę - Lubie kontakty z ludzmi.Lubię działąć ,pomagac innym , problemy sa zawsze dla mnie wielkim wyzwaniem - ---uwielbiam to ,czuje ze żyję ze jestem potrzebna ...
elrym04-01-2008 22:16:10   [#17]

do tego

3.Uzasadnienie przystąpienia do konkursu - obowiązkowo!!![#11]

dodam, ze znam przypadek, gdzie uzasadnienie było, ale nie miało tytułu Uzasadnienie przystąpienia do konkursu, kandydat odpadł - stwierdzono- braki formalne

ainer1204-01-2008 22:26:50   [#18]

Jeszcze jedno - proszę jeszzce raz - moze ktos ma koncepcję jak startował pierwszy  raz w konkursie na dyrektora i mógłby mi podesłać by zerknąć i porównac czy to co pisze ma sens?????

tą koncepcje co mam  ( i tez za nią bardzo dziękuje)to same pochwały i relacje z tego co udało sie wam osiągnąc będąc dyrektorem- a ja jestem nauczycielem i chce zostac DYR 

 

Power405-01-2008 11:13:01   [#19]
Startowałam jako nauczyciel
W uzasadnieniu (to temat rzeka) mogą się moim zdaniem znaleźć:
a)kalifikacje na to stanowisko,
doświadczenie w pracy pedagogicznej i znajomość problemów młodzieży, oświaty, dotychczasowe pełnienie funkcji kierowniczych niekoniecznie jako dyrektor( np kierownik zielonych lekcji, kolonii, lider zespołu itp)

b)znajomość problemów tej placówki( mocnych i słabych stron)na podstawie np obserwacji i dotychczasowych np raportów, badań, analiz czy mierzenia jakości KO lub własnych-
dobremu nauczycielowi są dobrze znane z konferencji, zebrań z rodzicami, wypowiedzi uczniów -może SU,strony internetowej szkoły, prowadził też na pewno w zespole różne badania, ma własne spostrzeżenia dotyczące bazy i osiągnięć szkoły,jakości oferty dla ucznia(np zajęć pozalekcyjnych i dodatkowych)

c)chęć kontynuacji jej dobrych tradycji i wdrażania nowych pomysłów, tu krótko np wymienić co warto kontynuować, co chcesz nowego wprowadzić a opiszesz dopiero w koncepcji

d) wspomnieć o posiadanych cechach charakteru przydatnych na tym stanowisku: np wytrwałość w dążeniu do celu, otwartość na zmiany, łatwośc w nawiązywaniu kontaktów....., a ponadto np. prawo jazdy,dotychczasowe pozyskiwanie sponsorów dla szkoły,sprawdzone umiejętności organizacyjne i przywódcze,dotychczasowe dzielenie się wiedzą z nauczycielami może jako lider, opiekun stażu, przewodniczący... dobra lub/i systematyczna współpraca z różnymi organizacjami, zz, jakość kontaktów interpersonalnych z uczniem, rodzicem i innymi nauczycielami itd
e)znajomość prawa oświatowego, stałe podnoszenie kwalifikacji, obsługa komputera
Możesz opisać, ująć w tabeli , zrobić grafik ale nie rozwlekaj tej części.Pisz krótko i konkretnie to co Ciebie dotyczy, daj przykłady

Podobnie koncepcja. Nie jestem za jakimiś górnolotnymi określeniami, z których nic dla szkoły nie wynika tylko konkretnymi przykładami planowanych zmian pogrupowanych wg obszarów lub klientów szkoły z krótkim opisem jak zamierzam to zrobić lub skąd wezmę środki , czym poprzedzę wykonanie takiego zadania np szkoleniem dla kadry w tym zakresie. Zakres obszarów pełny włącznie ze zmianami np w przydziale godzin do dyspozycji dyrektora, awansami nauczycieli, AiO, doskonaleniem bazy: pomoce, planowane remonty itp. Robiłam w tabeli. I teraz tego się trzymam choć stale jeszcze sobie coś dodaję bo wynikają nowe potrzeby.

Jeśli tego nigdy wcześniej nie zrobiłaś obejdź cały budynek szkoły, boisko zobacz w jakim jest stanie jego każde pomieszczenie, ogrodzenie.Wnioski nasuną się same.
Power405-01-2008 11:41:26   [#20]
Można też planowane zadania i cele szczegółowe jakie chcemy osiągnąć przedstawić w podziale na wymagające nakładów finansowych i nie. Przy nakładach finansowych np w tabeli ująć w osobnej rubryce źródło finansowania.
To ważne źródło informacji dla OP a dyrektor musi mieć głowę na karku i nie liczyć tylko na gminę w tym zakresie.
balbina05-01-2008 13:08:04   [#21]
wiem, że koncepcja nie może być za długa, ale  co to oznacza? 4,6,9 stron??
Power405-01-2008 14:23:48   [#22]
A jesteś w stanie doradzić komuś ile stron ma poprawna praca magisterska lub dyplomowa?
Power405-01-2008 14:34:27   [#23]
Mój komplet miał kilkanaście stron łącznie. Czcionka chyba 12 i 14, marginesy, akapity-czy to Cię uspokaja? W tym uzasadnienie o ile pamiętam dobrze 2 strony.
Gdybym pisała kolejny raz to tabela miałaby nadal kilka stron(jest bardzo czytelna ale zajmuje więcej miejsca niż tekst), gdybym zrobiła schematy to trzy strony no może cztery koncepcji by starczyły , lub rozważyłabym możliwość prezentacji multimedialnej z omówieniem szczegółów ustnie.
Power405-01-2008 15:04:33   [#24]
Specjalnie dla Ciebie sprawdziłam dokładnie
Zyciorys z opisem przebiegu pracy-2 strony
Uzasadnienie 2,5
Koncepcja 6 : tabele wg obszarów + wyliczenia
Tylko o czym to ma świadczyć?
Nie przywiązuj wagi do ilości ale jakości.
Czy zadania zaplanowane przyniosą korzyści placówce w szczególności uczniom?
Czy zaplanowane zadania jesteś w stanie realizować samodzielnie lub poprzez swoich pracowników,rodziców, uczniów, czy oni są gotowi do zmian, czy planowane przez Ciebie zmiany wynikają z rzeczywistych potrzeb placówki lub zapisów prawa oświatowego?
balbina06-01-2008 10:59:38   [#25]

bardzo dziekuję  - naprawdę. skupiłam sie na potrzebach dzieci i rodziców.

ja swoją zrobiłam tez w tabeli, ale mi odradzono, a co do ilości stron, to chodziło mi o to, że komisje mogą sie pogubic w tekście.

Zyciorys z opisem stażu to u mnie 2 strony + załączniki , list motywacyjny dotyczący uzasadnienia przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora - 2 strony i koncepcja jakieś9 stron obecnie.razem 13 - mam nadzieję, że do strawienia przez komisje:-))))

Power406-01-2008 11:28:12   [#26]
No to już się nie martw. I tak najważniejsze jest jak o tym będziesz mówić i co powiesz.
To rozwiewa wątpliwości komisji.
Moim zdaniem.
balbina06-01-2008 11:33:18   [#27]
dzięki za wsparcie, będzie mi potrzebne w najbliższym czasie.
Power406-01-2008 11:51:03   [#28]
Jeśli masz pietra a na pewno każdy przed takim wystąpieniem go ma-zwłaszcza jak ma się kontrkandydatów i startuje 1 raz to

stań przed lustrem i powiedz to co chcesz przekazać komisji ale nie patrz w te głupie kartki i mów tak żeby sama siebie zaskoczyć( mnie wysłuchało moje dziecko mierząc czas wypowiedzi-taka generalna próba 1 raz)

No każdy pewnie ma swoje sposoby

Jeśli masz głowę pełną pomysłów i o wszystkim nie powiesz( z przejęcia wielkiego) nie szkodzi.Tych parę wystarczy komisji by wyciągnąć o Tobie wnioski.
Power406-01-2008 11:55:10   [#29]
a kiedy konkurss?
balbina06-01-2008 12:47:05   [#30]
jeszcze nie odgłoszono
Power406-01-2008 12:49:58   [#31]
aaaa
To masz dużo czasu na przemyślenia
ainer1206-01-2008 22:25:29   [#32]
Power4 ja Tobie tez bardzo dziękuje za poświęcony czas- mnie Twoje uwagi tez bardzo sie przydadźą . Najgorszy ma problem bo moja placówka to takie małe przedszkole - nei mamy sponsorów :( a wszelkie przedsięwzięcia finansuje miasto-tzn robi się to na co starczy kasy i na co dadzą ____ więc co tu pisac ?????:( sponsorów wiem ze nie ma co szukac
some06-01-2008 22:57:11   [#33]

czy jesteś pewna ? a może warto spróbować ! a środki unijne?

 

Power406-01-2008 23:02:20   [#34]
A rodzice? Nigdy nie macie choć drobnej pomocy z ich strony? Materialnej, rzeczowej lub pracy społecznej na rzecz przedszkola, jakiejś firmy nigdy nie prosiłaś o pomoc?
Power406-01-2008 23:07:26   [#35]
I ja jeszcze wynajmy robię. U nas to dozwolone i są możliwości.I rodziców mam wspaniałych, że o zaradnych nauczycielach nie wspomnę, którzy rodziców i firmy potrafią za serce chwycić.
Może macie programy z PUP albo jakieś inne..
Power406-01-2008 23:08:53   [#36]
No i trochę pomagają nam fundusze Rady Rodziców bo je mają.
ainer1207-01-2008 18:17:31   [#37]
U nas fundusz Rady Rodziców całkowiecie idzie na imprezki dla dzieci
some07-01-2008 18:21:34   [#38]
To też sponsoring
aza07-01-2008 18:33:56   [#39]

w całości na imprezki???

hm...

ainer1207-01-2008 18:42:02   [#40]
prawie
aza07-01-2008 18:47:01   [#41]
warto mieć pomysł na realizację wydatków z funduszu RR. Moja RR zawsze w sierpniu otrzymuje ode mnie tzw "plan marzeń" - albo "koncert życzeń" - czyli co bym chciała, aby z ich pieniędzy było zrealizowane. W oparciu o to tworza swój preliminarz wydatków. Warto wysilic wyobraźnię, poszukać ciekawych propozycji - wtedy chętnie każdy płaci - wiedzą konkretnie, na co......
ainer1207-01-2008 19:13:25   [#42]
a apropo wynajmów- kase za wynajmy zabiera nam w całości OP - wrrrrrrrrrrrr
Power408-01-2008 18:03:59   [#43]
ainer12
No to macie pecha. Ale ma do tego prawo.
Ja z tego zawsze coś dam radę fajnego zrobić lub kupić.

A z RR mam jak aza -jeśli wiedzą na co i po co -to robią co mogą.

Więc jeśli na te imprezki rodzice kupują nagrody, przynoszą papier... to też jest sponsoring jak mówi Melania, ale jeśli poprosisz o inną pomoc to może też dadzą?

Często tak jest, że słabo sygnalizujemy potrzeby placówki i nie określamy dlaczego ten zakup jest tak istotny. Ja też robię taki "koncert życzeń" jak aza-
a rodzice wybierają na co i ile chcą dać (czują wtedy ,że ich zdanie jest ważne i mają wybór, a ja z własnych środków kupuję te rzeczy , których nie wybrali).
balbina08-01-2008 21:50:57   [#44]
Power4, sprawdź pocztę, proszę :-))
Power408-01-2008 22:33:39   [#45]
Balbina czy doszła odpowiedź?
aga7408-01-2008 23:15:58   [#46]
A o jakich sumkach od rodziców jednego dziecka rozmawiacie? Jestem ciekawa, ile to jest u Was. Ja przejęłam Radę Rodziców z 20 zł na koncie, od początku roku takie mają wpłaty.I co tu marzyć...?
aza08-01-2008 23:17:47   [#47]
u mnie - 35 zł
Power408-01-2008 23:28:25   [#48]
U mnie dowolność dokładna w składkach/osobę( część nie płaci wcale, częśc po 20,00 część po 50,00-ja się w to nie wtykam, rodzice sobie sami ustalają) ale też pozyskują fundusze z innych źródeł.
aza08-01-2008 23:35:30   [#49]
oczywista oczywistośc, ze składka dobrowolna.... z preliminarza wychodzi, że jesli chcą, by wszystko było, co zaplanowane, to powinni płacić 35 zł... absolutnie w tym nie uczestniczę. To działka RR. Przewodnicząca na 1 zebraniu przekazuje te wiadomości. Średnio i większośc - 35. Parę osób - 0. Najważniejsze sa deklaracje, które zbierane są we wrześniu. W/g nich liczony jest fundusz RR. I te wpłaty z deklaracji spływają.
aga7408-01-2008 23:50:33   [#50]
u mnie też oczywiście dobrowolna, ale wydaje mi się, że taką "niby ustaloną"10 zł jest w stanie zapłacić każdy, a tu bach-20 zł na koncie RR.
strony: [ 1 ][ 2 ]