Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
odpowiedz na moje pytanie |
|
Tadek | 08-04-2003 16:52:20 [#01] |
---|
Przysylam odpowiedz na moje pytanie, ktore zadalem : W dniu 12.03 16:35:12 skorzystałeś z porad prawnych Eduseeka, zadając prawnikowi pytanie.
Temat: oswiadczenie majatkowe
Pytanie: Czy dyrektor ma obowiazek skladac "oswiadczenie majatkowe" zgodnie z art.24h.1 ustawy o zmianie ustawy ..... Czy dyrektor jest kierownikiem jednostki organizacyjnej gminy.
Odpowiedź prawnika:
Zgodnie z art. 1a ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 1990 r., nr 21, poz. 124 z póź. zm.) - Przepisów ustawy nie stosuje się do pracowników jednostek wymienionych w art. 1 (prowadzonych przez samorząd terytorialny), których status prawny określają odrębne przepisy.
Bezsporne jest, iż status nauczycieli regulowany jest przez takie właśnie odrębne przepisy (ustawa - Karta Nauczyciela). Oznacza to moim zdaniem, iż dyrektor bedący nauczycielem nie ma obowiązku składania oświadczeń majątkowych, gdyż nie podlega ustawie o pracownikach samorządowych.
Odnośnie drugiego pytania należy odpowiedzieć twierdząco. Dyrektor jest kierownikiem jednostki organizacyjnej gminy, co nie zmienia słuszności wyżej wymienionego poglądu odnośnie oświadczeń majątkowych.
-------------------- Redakcja Eduseeka |
ewa | 08-04-2003 17:19:54 [#02] |
---|
momencik :-)) poczekaj jeszcze troszkę właśnie składam w całość czytelną odpowiedź mam nadzieję, że też pomożesz mi w odpowiedzi na te ważkie dla nas pytania |
Marek Pleśniar | 08-04-2003 17:25:45 [#03] |
---|
fajnie:-) Tadek - wejdź z tym ponownie do Ewy. Tworzy ona właśnie stanowisko w tej sprawie. Zamierzamy szerzej w niej podziałać. |
Elusia | 08-04-2003 17:28:12 [#04] |
---|
A ja już złożyłam. W gminie powiedzieli, że dyrektorzy szkół prowadzonych przez samorządy MUSZĄ złożyć. A więc złożyłam. Na szczęście nie zasiadam w żadnych radach nadzorczych i innych takich, więc chyba nie podpadłam. |
ewa | 08-04-2003 18:55:30 [#05] |
---|
zajrzyjcie do wątku szkoła - jednostka organizacyjna i jej kierownik tam pomocy mi trzeba :-)) |
ewa | 17-04-2003 19:46:09 [#06] |
---|
2 odpowiedź na pytanie trochę inaczej zadane :-)) W dniu 12.04 14:12:13 skorzystałeś z porad prawnych Eduseeka, zadając prawnikowi pytanie.
Temat: oświadczenie majatkowe dyrektora - kierownika jednostki?
Pytanie: Wiem ,że zgodnie z art.1a ustawy o pracownikach samorządowych nie podlegamy pod tą ustawę. Problem polega na tym, że dyrektor szkoły jest uznawany za kierownika jednostki organizacyjnej gminy i oświadczenie majątkowe ma złozyć w związku z art. 24h ustawy o samorządzie gminnym. Czy wobec tego dyrektor szkoły ma obowiązek składać to oświadczenie, czy sformułowanie kierownik jednostki organizacyjnej gminy tyczy sie dyrektora szkoły? Proszę o pilna odpowiedź temat interesuje wielu dyrektorów.
Odpowiedź prawnika:
Problem wynika z tego, czy w stosunku do nauczycieli można zastosować przepisy mowiące o obowiązku składania takiego oświadczenia wymaganego od pracowników samorządowych.
Zgodnie z art. 1a ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 1990 r., nr 21, poz. 124 z póź. zm.) - Przepisów ustawy nie stosuje się do pracowników jednostek wymienionych w art. 1 (prowadzonych przez samorząd terytorialny), których status prawny określają odrębne przepisy.
Bezsporne jest, iż status nauczycieli regulowany jest przez takie właśnie odrębne przepisy (ustawa - Karta Nauczyciela). Oznacza to moim zdaniem, iż nauczyciel nie jest pracownikiem samorządowym i nie musi składać oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej.
Pewien problem interpretacyjny może wiązać się z obowiązkiem ze strony dyrektora szkoły. Zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2002 o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (DZ. U. z 2002 Nr 214, poz.1806) obligatoryjnie deklarację majątkową składają kierownicy jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego. Zachodzi więc tutaj taka sytuacja, iż mimo że dyrektorzy szkół nie są pracownikami samorzadowymi to są kierownikami samorządowych jednostek organizacyjnych. Ustawa nakłada więc obowiązek na kierowników jednostek i w zwiazku z tym dyrektorzy powinni złożyć deklaracje jako kieronicy jednostek organizacyjnych a nie jako nauczyciele. No i jasne? :-))) |
fredi | 17-04-2003 20:37:45 [#07] |
---|
a 30 coraz bliżej |
Elusia | 18-04-2003 10:15:10 [#08] |
---|
Dla przypomnienia - w dwóch egzemplarzach + 1 kopia pit - u. |
janzg | 18-04-2003 10:42:23 [#09] |
---|
PIT-u, a po co i na jakiej podstawie prawnej? o ile się nie mylę ten wymóg dotyczy radnych |
beera | 18-04-2003 11:38:24 [#10] |
---|
niestety Art 24h ust 3 Oświadczenie majątkowe wraz z kopia swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu ( PIT) za rok poprzedni i jego korektą składają w dwóch egzemplarzach: i punkt 3- kierownik jednostki org. gminy |
beera | 18-04-2003 11:40:36 [#11] |
---|
i moim zdaniem oświadczenie wraz z kopią x2 |
Elusia | 18-04-2003 14:55:55 [#12] |
---|
Nie. Pit chcieli tylko jeden. |
beera | 18-04-2003 15:03:05 [#13] |
---|
Nie wiem ile od Ciebie chcieli Mówię tu o tym, co jest napisane w Ustawie o zmiany ustawy o samorządzie.. Czyli: Oświadczenie majatkowe, pit oraz korekta- w dwóch egzemplarzach |
ewa | 18-04-2003 20:02:44 [#14] |
---|
tak jest asiu :-))) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|