Nie widzę potrzeby stawrzania jakiegokolwiek regulaminu. Bardzo dokładnie reguluje te sprawy, w odniesieniu do uczniów o odmiennych potrzbach edukacyjnych, rozporządzenie MEN "o ocenianiu". Szczegółowe zasady, o jakich mówi to rozporządzenie, które mają być w statucie szkoły, powinny jedynie obligować każdego n-la uczącego, takiego ucznia, o potrzebie określenia dla niego indywidualnych kryteriów i ... to wszystko! W takim wypadku nie tylko nie można, ale nie należy stosować jednakowych kryteriów i sposobów do wszystkich takich uczniów, gdyż oni bardzo znacznie różnią się między sobą. Niepełnosprawność nie powoduje zakwalifikowania ucznia do "drugiej grupy", taki uczeń stanowi klasę sam dla siebie i tak MUSI być traktowany. Tak jak potrzebuje dostosowania do swoich możliwości programów, treści i metod nauczania, tak musi mieć zupełne zindywidualizowane ocenianie. Jest to oczywiście zadanie n-la uczącego takiego ucznia. Dostatecznie dokładnie regulują to §§ 6 - 12 rozporządzenia MEN z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. (Dz.U. z 2001r. Nr 29, poz. 323 i zm. Dz.U. z 2001r. Nr 128, poz. 1419, Dz.U. z 2002r. Nr 46, poz. 433 i Nr 155, poz. 1289 oraz Nr 214, poz. 1809) |