Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
pomocy w stresie!!! |
Gosia T | 10-03-2002 11:55:37 [#01] |
---|
"Zadano mi" prowadzenie 4g warsztatów z nauczycielami na temat "jak sobie radzić w stresie?" Czy moglibyście ze mna przegadać, co najbardziej byłoby nauczycielom w tych warsztatach potrzebne? Z punktu widzenia dyrektora ale i nauczyciela.
Rzecz w tym, że mam to robić podczas seminarium poświęconego kształtowaniu postaw przedsiębiorczych.(to jeden z 4 warsztatów). Pomysł autorów był taki, że iuczeń, który bedzie umiał w sytuacjach trudnych kierować swymi emocjami, ma wiekszą szansę stać się człowiekiem przedsiębiorczym, ryzykującym, godzacym się z porażkami a wyciagającym z nich wnioski itd. itp. ale to sa TYLKO 4 godz.!
Więc jestem ja w stresie :-), bo musze dokonać wyboru tego, co najbardziej przyda się nauczycielom a to temat rzeka...
Czy możecie mnie wesprzeć swymi opiniami ? please :-) |
Alicja | 10-03-2002 15:46:12 [#02] |
---|
Polecam:
Daniel Goleman "Inteligencja emocjonalna"
A może czasem do poduszki "Alchemia Alchemika" czyli...itd... |
Gosia T | 10-03-2002 19:42:22 [#03] |
---|
Dzięki Alicjo, czytałam i nadal poczytuję :-)
Myślałam raczej o rozmowie na temat, co może albo raczej, co chce robić szkoła w tym w zakresie. Albo wybrałam sobie zły dzień, albo mam czapkę niewidkę :-) |
Mariola z O | 10-03-2002 19:54:44 [#04] |
---|
czasami tak bywa:-( |
Mariola z O | 10-03-2002 20:15:07 [#07] |
---|
hm... to mi sie spodobało :-)
Zostaw sobie czas na pracę to cena Twojego sukcesu
Zostaw sobie czas na rozmyślania to źródło Twojej siły
Zostaw sobie czas na zabawę to tajemnica młodości
Zostaw sobie czas na czytanie to podstawa wiedzy
Zostaw sobie czas na przyjaźń to brama do szczęścia
Zostaw sobie czas na marzenia to droga do gwiazd
Zostaw sobie czas na miłość to prawdziwa radość życia |
Gosia T | 10-03-2002 20:20:16 [#08] |
---|
Dziękuję, dziękuję, dziękuję!!!
Sami widzicie, jak trudno jest wybrać ten najistotniejszy dla ucznia i nauczyciela kawałek :-) |
Gosia T | 10-03-2002 20:25:59 [#10] |
---|
No! Przecież wybrałam w czwartek :-) |
grażka | 10-03-2002 22:42:16 [#11] |
---|
Gosiu - może coś z komunikacji i osiągania kompromisu? I odwagi, aby prezentować swoje zdanie, i zachowania w takich sytuacjach kontroli emocji? Sama "odchorowałam" ostatnio różnicę zdań z moim dyrektorem, i choć wyszło "na moje", to przez parę dni byłam wytrącona z równowagi, czułam się skrzywdzona i straciłam chęć do pracy.
I coś może o wypaleniu zawodowym - a może raczej organizowaniu sobie czasu, aby wyrabiać się, bo mnie czasem obezwładnia nadmiar zadań. I wymagań - takich, że sypiasz na baczność. To szybko i chaotycznie, no i nie wiem, czy takie oczekiwania bedzie miała twoja grupa, albo czy potrafi je wyartykułować.
pozdrawiam - grażka |
Gosia T | 11-03-2002 08:50:55 [#12] |
---|
Dziękuję Grażko! Jasne, że rozpoznam szczegółowe oczekiwania gruy.:-)
Też myślałam o rozpoznawaniu własnych, cudzych emocji i radzeniu sobie z nimi. Tylko, czy nasza szkoła chce i może tego uczyć (w warunkach,jakich się znajduje)?
Tematy innych warsztatów dotyczą min:
wpływu istniejącego w szkole systemu oceniania (także sposobów udzielania informacji zwrotnej) na poczucie własnej wartości ucznia
samorządności uczniowskiej jako zasady pracy wychowawczej i nowych form tej pracy (np. wolontariat)
projektowania pracy szkoły, która chce by jej absolwent był człowiekiem przedsiębiorczym |
Marek Pleśniar | 11-03-2002 08:56:54 [#13] |
---|
jak to zrobisz wszystko to nam opowiedz - jak było i co tam przygotowałaś! |
Gosia T | 11-03-2002 19:31:04 [#14] |
---|
Jasne Marku,
o ile uda mi się przeżyć ten stres na temat stresu ;-) |
Konto zapomniane | 23-09-2002 17:00:45 [#15] |
---|
Dla kogo jestem ważny?" Będę prowadzil lekcję na temat:" Dla kogo jestem ważny i kto jest ważny dla mnie ?" z klasą VI w ramach godziny wychowawczej i do końca nie wiem jak z tego wybrnąć. Bardzo prosiłbym o kilka rad i wytycznych dotyczących mojej lekcji. |
janzg | 23-09-2002 17:05:41 [#16] |
---|
jak planowałeś taki temat, to o tym nie myślałeś??? |
Marek Pleśniar | 23-09-2002 19:32:14 [#17] |
---|
temat dośc... samodzielny i każdy to inaczej ujmie. Na pewno chcesz by to był ktoś inny niż Ty? podzieliłbym tych dla których jestem ważny na dwie grupy: tych którzy mnie lubią, kochają, potrzebują bądź są moimi podopiecznymi oraz tych - którym jestem potrzebny, bo ze mnie zyją lub z mojego powodu robią to co robią:-)))) |
gosiula | 23-09-2002 20:35:23 [#18] |
---|
Gosiu T wysłałam Ci na priva trochę materiałów z zajeć na temat stresu (wykorzystywałam je i dla dorosłych i dla młodzieży) |
gosiula | 23-09-2002 20:42:47 [#19] |
---|
MM Olsztyn A czy Ty musisz taki temat ? Mnie się wydaje, że on jest niebezpieczny - zwłaszcza w części "dla kogo ja jestem ważny". GW to tylko jedna godzinka, a jak niechcący uświadomisz dziecku, że nie jest ważne dla...nikogo. Trudno potem posklejać rozbite serduszka (wystarczy, że dzieciaki zaczną się licytować na temat przejawów zachowań np. rodziców świadczących o tym jak bardzo sa dla nich ważni, a ktoś nie będzie miał się czym...pochwalić). Może "przechyl" ten temat w kierunku "Kto i co jest dla mnie ważne" - wtedy możesz bezpiecznie wejść na obszary hierarchii wartości, miłości, poświęcenia, przyjaźni, altruizmu itd. |
Gosia T | 25-09-2002 00:08:43 [#20] |
---|
Haniu, dzięki za przesyłkę, wykorzystam :-) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|