Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Nowe metody uczenia się |
Alicja | 02-04-2003 22:37:03 [#01] |
---|
Od pewnego czasu jestem zainteresowana metodami przyśpieszonego uczenia się i szybkiego czytania. Literatury na ten temat jeszcze niewiele, chociaż są już pewne jaskółki. Wykorzystując te metody, można pracować z dziećmi bardzo zdolnymi oraz tymi, które mają pewne trudności z nauką.A gdy czytam o efektach nawet w przypadku dzieci upośledzonych... to mi żal,że o pewnych rzeczach jeszcze cicho w naszych szkołach...Jeśli ktoś interesuje się tymi sprawami to proszę "ktosia" o sygnał.Jutro podam trochę literatury. |
hania | 03-04-2003 08:15:37 [#02] |
---|
ja chętnie... bodaj literaturę...... moje własne dzieci (osobiste:-)) się interesują.... a o tym jak się uczyć - szkoła rzeczywiście powinna.... |
Basik | 03-04-2003 08:44:33 [#03] |
---|
Kochana, z nieba mi spadłaś. Podeślij materiały |
Karolina | 03-04-2003 12:17:01 [#04] |
---|
Alicja- podaj, podaj...chętnie potem tę listę uzupełnię..:-) Jakiś czas temu polecałam ksiązkę "Rewolucja w uczeniu" Gordon Dryden, Jeanette Vos - wg mnie obowiązkowy podręcznik rodzica i nauczyciela. Mogę o tym pogadać, watek mi się łączy z tym załozonym przez Romana - metoda Domana. |
Alicja | 03-04-2003 18:05:04 [#05] |
---|
Karolina myślałam, że niemożliwe abyś nie znała "Rewolucji w uczeniu sie". I nie pomyliłam się. Strasznie tą książkę polecam i zgadzam się,że to powinna być lektura obowiązkowa. Autorów podałaś, więc nie powtarzam. Polecam również: Alistar Smith "Przyspieszone uczenie się w klasie" -WOM Katowice Daniel Goleman "Inteligencja emocjonalna" i " Inteligencja emocjonalna w praktyce" - Media Rodzina - to tak jako dodatek Iwona Krop "1000 słów na minutę -Podręcznik do samodzielnej nauki szybkiego czytania" metody z tej książki chcę powolutku przenosić na grunt mojej szkoły. Uczę się tego. Dopiero dzisiaj przeczytałam wątek Romana. Nie znam metod Domana, ale proszę nie żartujcie, bo sygnalizuje on rzeczy bardzo ważne... Haniu hej hej... |
hania | 03-04-2003 18:28:00 [#06] |
---|
dzięki biorę i spisuję.... Golemana znam.... o tej "Rewolucji..' zapomniałam Karolinko... |
Karolina | 03-04-2003 18:34:07 [#07] |
---|
:-) Do listy dopiszę:
- "Jak nauczyć małe dziecko czytać" Glenn Doman, Janet Doman; "EXCALIBUR", Bydgoszcz 1992
- Inteligencje wielorakie" Howard Gardner, Media Rodzina, Poznań 2002
- "Inteligencja - wielorakie perspektywy" Howard Gardner, Mindy L. Kornhaber, Warren K. Wake; WSiP, Warszawa 2001
- "Zmyślne ruchy, ktore doskonalą umysł" dr Carla Hannaford; Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów, oficyna "Medyk", Warszawa 1998
- "Jak zwiększyć moc mózgu" Metody, techniki i ćwiczenia podwyższające sprawnośc umysłu - Richard Leviton, wyd Medium 2001
- "Rewolucja w uczeniu" Jeanette Vos, Gordon Dryden, wyd Moderski i S-ka
O tych pozycjach moglabym wiele - są naprawdę doskonałe i naprawdę warto je znać - ponieważ naprawdę można więcej i lepiej i nawet prościej - tylko tego nie widzimy :-)) |
Karolina | 03-04-2003 18:39:20 [#08] |
---|
jeszcze dodam najwazniejszą może dla mnie "Co robić mając dziecko z uszkodzeniem mózgu" Glenn Doman - i naprawdę nie przerażajcie się tym słowem uszkodzenie. Uszkodzenie mają dzieci dyslektyczne (te prawdziwe), nadpobudliwe...iid. Ba...o uszkodzeniu możemy mowic w mniejszych kategoriach - po wyskowiej gorączce, po wypiciu alkoholu, lub moznym uderzeniu...po każdym z tych przypadków jakieś komórki nerwowe giną - są więc uszkodzone w stosunku do stanu sprzed momentu wcześniej. Warto tę ksiązkę przeczytać - łatwiej jest zrozumieć wiele problemów dookoła. Polecam :-) |
maeljas | 03-04-2003 19:59:28 [#09] |
---|
nie mylmy pojęć co innego uszkodzenie mózgu co innego dysleksja! Według najnowszych badań przeprowadzonych przez amerykańskich neurologów Geschwinda i Galubarda przyczyna dysleksji leży w anomalii występującej w lewej półkuli. Na powstanie tej anomalii (przerostu tkanki w 4 warstwie kory mózgowej lewej półkuli) mają wpływ czynniki genetyczne i hormonalne. |
Karolina | 03-04-2003 20:02:43 [#10] |
---|
hm...maeljas...ja się z tym nie zgadzam. Co za różnica jakie jest tego podłoże.... to jest w mózgu! Najnowsze badania najnowszymi badaniami - wiesz ile ich jest - co rusz na dodatek wykluczających się? |
maeljas | 03-04-2003 22:24:48 [#11] |
---|
Przepraszam Karolino - wtrącam się do wątku i pouczam, ale to takie skrzywienie zawodowe.
Zajmuję się dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu i dla mnie jest to zasadnicza różnica - czy mam doczynienia z zaburzeniami czynności pisania np. w typie agrafii ruchowej ( występującej przy uszkodzeniach mózgu) czy z dysleksją.
( Chodzi o właściwie dobraną terapię.) |
Karolina | 04-04-2003 09:23:37 [#12] |
---|
Maelias dlaczego nazywasz to wtrącaniem? :-) Piszesz własne zdanie, to naturalne i potrzebne w każdej dyskusji. Wiem co piszesz i wiem, że właśnie takie jest ogólnie przyjęte podejście. Każdą chorobę, przypadłość, wadę itd...umiejscowia w mózgu a oburzając się jednocześnie, że mówi się wówczas o mózgu "uszkodzony" . Na dodatek tworzy się wiele , wiele terapii... inną na każdą. Sama napisałaś, że owa anomalia mieści się w korze mózgowej - tia...zgadza się - czy więc mózg jest nienaruszony a ta kora mózgowa to gdzie jest? To nie jest mylenie pojęć. I ja mam pewne skrzywienie :-)) Uwierz, że wszystko jest o wiele bardziej proste... czy oglądałaś może film dokumentalny o terapii w UK dot właśnie dys wszelakich? O 19,00 w pr 2 był w niedzielę. Rewelacyjne wyniki - a to co robili aby je uzyskać bylo tak proste i banalne - jak to co teraz tu pisze. |
Karolina | 04-04-2003 09:37:16 [#13] |
---|
Pozwolę sobie na kolejny cytat - ponieważ przyznam, że ciekawi mnie odnajdywanie potwierdzeń dla tego co dowiedziałam się kilka lat temu w IAHP w Filadelfii (The Institutes for the Achievement of Human Potential) "Jeśli chcemy pomóc dzieciom, musimy zająć się ich mózgiem - w końcu nie czytają nerkami!" dr Deborah Waber , Uniwersytet Harvarda "Rewolucja w uczeniu" strona 222 |
RomanG | 04-04-2003 13:19:20 [#14] |
---|
:-)))))))))) No tak, nerkami na pewno nie :-) |
Alicja | 04-04-2003 19:40:50 [#15] |
---|
Karolina tak trzymać. Nie wiem tylko dlaczego tak trudno otwiera się pewne drzwi, albo inaczej one już dawno powinny być otwarte. Piszesz o mózgu. Tak się zastanawiam, jak mało wiemy o nim my nauczyciele. Przecież powinniśmy być fachowcami np. w dziedzinie koordynacji półkul mózgowych w procesie uczenia się. Kłaniają się nam tak proste a bardzo skuteczne metody Denisona... | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|