Forum OSKKO - wątek

TEMAT: sprawdzian 6 klasy
strony: [ 1 ]
Bożenak26-03-2003 14:47:48   [#01]

 

 Witam wszystkich. Jestem tu po raz pierwszy i od razu pytam;z przygotowaniami do sprawdzianu nie macie żadnych wątpliwości? JA np. zastanawiam się, czy jeżeli dziecko ma dysgrafię i dysortagrafię to w okienku pisze D , a na marginesie dysgrafia?

beera27-03-2003 12:39:16   [#02]

:-)

Witaj Bożenko :-))

Więęęęc..

ze sprawdzianem, tzn. jego organizacją każdy z nas ma jakieś problemy.

Ja na przykład dopiero w poniedzialek dostalam pismo z OKE pozwalające mi w drodze wyjątku powołać w drugiej szkole, w której jestem dyrkiem przewodniczącego.

I dopiero od 25 zaczęlismy tam ruchy- czyki grubo po terminach...

I mamy problemy z tym zabawnym powoływaniem ludzi do swoich komisji

Ale za to nie mam tych problemów, o których piszesz, więc nie pomogę tu:-)

Bożenak27-03-2003 12:51:40   [#03]
Problemy są podobno po to, żeby je rozwiązywać. Pewnie i ja swój rozwiążę. Póki co napisałam do OKE w Krakowie z podobnym pytaniem i.. czekam na odpowiedź. Miło,że sie do mnie odezwałaś
beera27-03-2003 12:54:06   [#04]

Tylko..

moze się okazać, że odpowiedź z OKE przyjdzie PO sprawdzianie :-))))
Ewa z Rz27-03-2003 20:56:00   [#05]

z punktu widzenia OKE nie ma różnicy

W rozporządzeniu jest napisane o specyficznych trudnościach w nauce - należy do nich dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalikulia i jeszcze kilka innych nie związanych bezpośrednio z arkuszem egz. (np. problemy z koncentracją uwagi, czy niezborność wzrokowo-ruchowa).

Przyjęło się mówić potocznie o tych wszystkich problemach dzieci - dysleksja i tak to jest potraktowane przy zgłoszeniach uczniów do sprawdzianu. Zatem gdzie jest mowa o ułatwieniach z powodu dyslekcji stosuje się to również do pozostałych dysfunkcji.

A OKE rzeczywiście może odpowiedzieć po sprawdzianie, bo przecież on nie jest taki ważny... to nie egzamin gimnazjalny czy matura...

Marek Pleśniar27-03-2003 22:53:52   [#06]

co więcej Ewo w ogóle on nie jest ważny - dostarcza informacji użytecznej po odejściu dzieci do gimnazjum mniej więcej ni w 5 ni w 9

mleko już się wylało a do sprawdzianu za rok znów przystapią inne dzieci. I znów kompletnie informacja się nikomu nie przyda......

Anka L28-03-2003 06:12:20   [#07]

Czy na pewno nikomu ?

Państwo dyrektorzy wystawią laurki tym nauczycielom, których klasy i uczniowie zdobędą najwięcej punktów :-(

I stanie się tak, choćbyśmy tłumaczyli, że nie temu sprawdzian służy itd. itp.

Ewa z Rz28-03-2003 06:22:44   [#08]

ale...

To nie zależy od sprawdzianu, a od tych dyrektorów...

Jak nie będzie sprawdzianu znajdą sobie co innego do takich praktyk, równie absurdalnego...

maeljas28-03-2003 18:36:59   [#09]

Do BożenyK, która rozpoczęła wątek

Widzę  w adresie Lublin, więc tuszę,  byłaś 27.03.na szkoleniu OKE - gdzie "Miły Pan" wyjaśniał jak oznaczać arkusze - tam, gdzie jest dysleksja lub dyskalkulia wpisujemy w rameczce D - jeżeli jest dysgrafia lub uczeń ma do pomocy nauczyciela - na 1 stronie arkusza piszemy dysgrafia lub asystent.

Mnie najbardziej ruszyło stanowisko OKE w sprawie opinii o dysleksji lub dysortografii - poradnie wydawały opinie -są jakie są,  a tu nagle OKE przysyła stanowisko, wg którego wychodzi, że nie wszystkie opinie będą respektowane - bo poradniane  diagnozy pod kątem dysleksji nie są zgodne z ich (tzn OKE) kryteriami.

W związku z tym nałożono na nas dyrektorów obowiązek przeanalizowania tychże opinii i ewentualnej weryfikacji listy uczniów z "dys". Czyli wg mnie mieliśmy weryfikować pracę poradni!!! Rodzic zwracał się z wnioskiem do mnie o dostosowanie warunków i wymagań - a ja mam mu na 3 tygodnie przed sprawdzianem lub egzaminem powiedzieć, że zmieniam decyzję, ponieważ wg OKE dziecko nie ma dysleksji. U mnie z 8 opinii tylko 2 spełniały aktualne wymogi OKE!!!
Jak wytłumaczyć rodzicowi, który ma zakodowane, że jego dziecko jest dyslektykiem, bo tak mu " powiedziała" poradnia, że niestety takiej opinii OKE nie będzie uwzględniało przy ocenianiu.
Pozdrawiam.

Nie weryfikowałam list - nie mam uprawnień do podważania opinii poradni to raz. Dwa to chyba " troszkę" za "puśno" na tak znaczące decyzje.
nana28-03-2003 18:42:47   [#10]
Uczen który jest dyslektykiem lub dysortografikiem pisze D w kratce a głęboka dysgrafia / czyli korzystanie z pomocy przy zapisie/ wymaga zapisu "asystent' na pirwszej stronie. Ja na odpowiedź z OKE czekam od października. Wytrwałości
TereKlo30-03-2003 11:25:49   [#11]
A ja mam problem innej natury: dlaczego dziecko niepełnosprawne na codzień posługujące się laptopem (w szkole i w domu) nie może pisać sprawdzianu na komputerze tylko musi miec asystenta albo być zwolnionym ze sprawdzianu!!!!!
Uczeń jest inteligentny, zdolny.... gdzie ten świat bez barier???
maeljas30-03-2003 14:40:57   [#12]

na papierze,

na papierze - bo "papir" wszystko przyjmie!
TereKlo30-03-2003 19:40:50   [#13]

Pokonywanie barier!

A nie można wydrukować odpowiedzi? Nie będzie podejrzeń, że asystent podpowiada lub koryguje odpowiedzi ucznia?
Gaba30-03-2003 19:41:11   [#14]

Zgadzam się, że poradnie piszą cuda - sama dostaję białej gorączki, ale to nie moja sprawa, co PPP piszą, a kuratorium lub organu prowadzącego.

 

Nie mam najmniejszego zamiaru poprawiać wydanej decyzji o takim, czy innym zapisie. Nie cofnę żadnej z moich wydanych decyzji, nie poprawiłam ani jednego wpisu o dys. - OKE przekroczyło swoje kompetencje. Co OKE może nakazać dyrektorowi, czy dyrektor podlega pod OKE?

 

Niech se sami gonią PPP, nie naszymi rękami - piszą pierdółki, to niech se będą ustawiani przez nadzór. Każda psycholożka za wykorzystanie druczku z pustym miejscem na imię i nazwisko, a potem zapisik, że uczeń ma dys - takie i śmakie - powinna utracić prawo wykonywania zawodu, to jednak jest inna rzecz!

Bożenak31-03-2003 14:03:11   [#15]

masz rację maeljas , ale pewnie przedrzemałam ten moment

 

Dziekuje za pomoc , ale proszę sobie wyobrazić , że dzisiaj tj. 31.03 otrzymałam odpowiedź z OKE -dysortografia - D , a dysgrafia - napisane na marginesie.

Otrzymałam też 2 informację , jeżeli teraz chcę przenieść ucznia by pisał w innej  sali ( bo chyba mu nie przysługuje głośne przeczytanie tekstu to nie muszę zmieniać w bazie , przy nazwisku ucznia numeru sali , ale może on pisac w innej- na wszelki wypadek wydrukowałam to sobie i wepnę do teczki OKE).

Mnie równiez zaskoczyło to analizowanie i weryfikowanie opinii PPP , jezeli już to chyba nie w tym terminie. Zresztą u moich uczniów pisze ... " specyficzne trudnosci w czytaniu i pisaniu majace podłoze dyslektyczne " , a zreszta jak wysyłałam opinie do OKE , to niech byli mi napisali X , czy Y  ma zła opinię .

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]