Forum OSKKO - wątek

TEMAT: REKRUTACJA
strony: [ 1 ]
janzg05-03-2003 13:08:40   [#01]

Państwo Dyrektorzy

Szkół Ponadgimnazjalnych

Województwa warmińsko-mazurskiego

Nasz znak:KO.III./B.A./93/40/03 Olsztyn, 3 marca 2003 r.

 

    W związku z niepokojącymi sygnałami napływającymi do Kuratorium Oświaty, a dotyczącymi rekrutacji do szkół uprzejmie przypominam, że zasady rekrutacji do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej określają Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2001r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. z 2001r. Nr 97, poz. 1054 z późn.zm.) oraz Decyzja Nr 13 Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oswiaty z dnia 18.02.2003 r. w sprawie zasad rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, ponadpodstawowych na podbudowie szkoły zasadniczej, szkół dla dorosłych wszystkich typów oraz szkół policealnych i pomaturalnych.

    W myśl przywołanych powyżej przepisów, rekrutacja odbywa się do wybranych szkół, a nie klas. Nieuzasadnione i niezgodne z prawem jest zatem     ustalanie przez szkoły szczegółowych kryteriów naboru do określonych klas, a tym samym wskazywanie więcej niż trzech przedmiotów (różnych), z których oceny będą przeliczane na punkty.

 

    Proszę o uwzględnienie powyższego w opracowywanych zasadach i kryteriach rekrutacji do szkół.

 

    

             Z poważaniem

Warmińsko-Mazurski

Kurator Oświaty

janzg05-03-2003 14:09:40   [#02]

Kuratorium Oświaty w Poznaniu ul.Kościuszki 93, 60-967 Poznań
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych w województwie wielkopolskim

1. Każdy gimnazjalista ma prawo złożyć dokumenty do trzech różnych szkół ponadgimnazjalnych; pod pojęciem „szkoła ponadgimnazjalna” rozumie się szkołę samodzielną lub każdą szkołę wchodzącą w skład zespołu szkół; ofertę szkół na rok szkolny 2003/2004 zawiera informator wydany przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.
2. Uczeń zainteresowany przyjęciem do więcej niż jednego oddziału w wybranej szkole w podaniu wskazuje, kolejno, interesujące go oddziały.
3. Uczeń wybierając oddział uwzględnia języki obce, które będą w nim nauczane oraz przedmioty nauczane wg podstawy programowej w zakresie rozszerzonym.

janzg05-03-2003 19:28:07   [#03]

a jeśli w statucie są zawarte informacje o klasach z nachyleniem

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.
§ 8.
1. O przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) - d) ustawy, decydują kryteria zawarte w statucie szkoły, uwzględniające:
1) oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych,


Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół.
§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów wprowadza się następujące zmiany:
Załącznik nr 1
§ 7.
Dyrektor liceum, w porozumieniu z radą liceum albo w porozumieniu z radą pedagogiczną, radą rodziców i samorządem uczniowskim, z uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum, wyznacza na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału lub zespołu od 2 do 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym.

janzg06-03-2003 16:55:36   [#04]

te same rozporządz. w różnych wojewódz. rozumiane jest inaczej

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty
Nr KO SE KK 42011/ 5 / 03 z dnia 21
stycznia 2003 r.

w sprawie zasad rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, ponadpodstawowych na podbudowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej, szkól dla dorosłych wszystkich typów oraz szkół policealnych i pomaturalnych

ważne fragmenty 

  1. Zasady rekrutacji, upowszechniane przez szkoły, powinny zawierać :
  • określenie trzech wybranych zajęć edukacyjnych dla poszczególnych oddziałów z których oceny będą przeliczane na punkty
  • zasady przeprowadzania oraz liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, jeżeli Minister Edukacji Narodowej i Sportu zezwoli na jego przeprowadzenie
  • zasady przyznawania punktów za oceny uzyskane w gimnazjum i szczególne osiągnięcia ucznia
  • określenie zasad przeprowadzania prób sprawności fizycznej dla kandydatów do szkół mistrzostwa sportowego ( zgodnie z § 9 ww. rozporządzenia )
  • określenie zasad przeprowadzania sprawdzianu uzdolnień kierunkowych dla kandydatów do liceów i oddziałów dwujęzycznych ( zgodnie z § 8 ust. 2 ww. rozporządzenia )
  • określenie limitu miejsc w poszczególnych oddziałach
  • szczegółowe terminy rekrutacji

 

  1.  Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału danej szkoły w kolejności zgodnej z sumą punktów do wyczerpania planowanego limitu miejsc.
  2. Terminy rekrutacji :.............

 

  • 1 lipca 2003 r. godz. 1000 ogłoszenie listy uczniów przyjętych do poszczególnych oddziałów i podanie informacji o wolnych miejscach w szkołach.
janzg06-03-2003 17:02:15   [#05]

Zasady rekrutacji

do publicznych szkół ponadgimnazjalnych, szkół średnich

na podbudowie programowej szkoły zasadniczej oraz szkół policealnych dla młodzieży województwa lubelskiego

na rok szkolny 2003/2004

 

§ 4

 

1.     O przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych decyduje uzyskanie co najmniej minimalnej liczby punktów ustalonej przez szkolną komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną. Przy ustalaniu liczby punktów brane będą po uwagę  kryteria zawarte w statucie szkoły, uwzględniające:

 

1) oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych (proponuje się matematykę, język obcy nowożytny oraz trzeci przedmiot z bloku humanistycznego lub matematyczno-przyrodniczego - w zależności od rozszerzenia przedmiotowego w danej klasie),
janzg06-03-2003 17:20:17   [#06]

Kurator Szczeciński

ZASADY REKRUTACJI
DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

W celu przeprowadzenia rekrutacji, dyrektorzy publicznych szkół ponadgimnazjalnych młodzieżowych powołują szkolne punkty informacyjne ds. rekrutacji oraz szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne, które będą działały od 15 kwietnia 2003 r. do dnia zakończenia rekrutacji.

  1. Terminy składania podań:
    Kandydaci do publicznych szkół ponadgimnazjalnych młodzieżowych składają podania w terminie od 12 maja do 16 czerwca 2003 r.

...............

................

4. Na pulę 200 punktów składa się :


50
punktów za egzamin z części humanistycznej,
50 punktów za egzamin z części matematyczno- przyrodniczej,
100 punktów w proporcji 80/20 przyznaje szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna za wyniki uzyskane na świadectwie ukończenia gimnazjum i inne osiągnięcia ucznia.

80 punktów za oceny z 4 następujących przedmiotów :

  • języka polskiego,
  • matematyki,
  • historii,
  • przedmiotu wybranego przez szkolną komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną w zależności od zawodu lub profilu kształcenia spośród pozostałych, występujących w ramowym planie nauczania, zgodnie z zasadą:
    celujący - 20 punktów
    bardzo dobry - 16 punktów
    dobry - 12 punktów
    dostateczyny - 8 punktów
Anka L06-03-2003 17:28:47   [#07]

Zarządzenie nr 1/2003
Pomorskiego Kuratora Oświaty
z dnia 27 stycznia 2003 roku
w sprawie
terminów rekrutacji i składania dokumentów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół średnich na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkół policealnych
i szkół pomaturalnych, a także sposobu przeliczania na punkty zajęć edukacyjnych
i innych osiągnięć kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych
w województwie pomorskim na rok szkolny 2003/2004

Na podstawie § 21 pkt 2 i 2a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (DzU nr 97, poz. 1054; z 2002 r. nr 14, poz.131 i nr 127 poz. 1093 oraz z 2003 r. nr 2, poz. 21)

ustalam

  • terminy rekrutacji i składania dokumentów do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży i dla dorosłych;

  • sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych oraz wyników sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych;

  • terminy rekrutacji i składania dokumentów do szkół średnich na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkół policealnych oraz szkół pomaturalnych.

I. Terminy rekrutacji i składania dokumentów do szkół
ponadgimnazjalnych dla młodzieży i dla dorosłych

  1. Od 3 marca do 30 maja 2003 r. - składanie dokumentów i podań o przyjęcie do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży.
    Kandydat może równocześnie składać dokumenty do nie więcej niż trzech szkół ponadgimnazjalnych.
    Dyrektor szkoły przedłuża termin składania podań o przyjęcie do szkoły, jeżeli liczba kandydatów jest mniejsza niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła.

  2. Od 1 kwietnia do 15 maja 2003 r. - sprawdziany uzdolnień kierunkowych dla kandydatów o których mowa w § 8 ust. 2 i 2a wymienionego rozporządzenia.

  3. Do 23 czerwca 2003 r. do godz. 1500- dostarczenie przez absolwentów gimnazjów do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży świadectw ukończenia szkoły i zaświadczeń o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

  4. 24 - 25 czerwca 2003 r. - postępowanie komisji rekrutacyjno - kwalifikacyjnej wg ustalonych w szkołach procedur.

  5. 26 czerwca 2003 r. godz. 1300- ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży z podaniem obok nazwiska łącznej liczby punktów za świadectwo i egzamin gimnazjalny oraz innych zapisów decydujących o przyjęciu do szkoły (np. laureat konkursu wojewódzkiego, wynik sprawdzianu uzdolnień kierunkowych).

  6. Do 30 czerwca 2003 r. do godz. 1000- kandydaci umieszczeni na listach kandydatów potwierdzają wolę podjęcia nauki w danej szkole poprzez złożenie oryginału świadectwa gimnazjalnego i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu.

  7. 30 czerwca 2003 r. godz. 1300- ogłoszenie listy kandydatów przyjętych na podstawie złożonych oryginałów świadectw.
    W przypadku, gdy zwolnią się miejsca w szkole, pierwszeństwo mają kandydaci kolejni wg punktacji z listy ogłoszonej w dniu 26 czerwca.

  8. Dalej też ciągle mowa o przyjęciach do szkół
    Jak to zarządzenie ma się do praktyki przyjmowania zapisów do klas? Moje dziecko wybiera konkretne liceum ze wzgl. na profil klasy, a nie szkołę.

Mariola06-03-2003 18:25:02   [#08]

a my już ogłosiliśmy zasady

rekrutacji do naszej szkoły
http://edu.apple.pl/lo1ostroleka/rekrutacja.htm
Anka K06-03-2003 18:43:32   [#09]
No i znowu jest wesoło. Moim zdaniem rozporządzenie MENiS nie wyklucza różnicowania przedmiotów w zależności od oddziału. Myśmy przyjęli, że uczeń może wskazać jedną z trzech grup przedmiotów: matematyka, fizyka, informatyka lub historia, j. angielski, wos lub biologia chemia, geografia. Jest to podział mniej więcej uwzględniający zainteresowania i uzdolnienia ucznia: humanistyczne, przyrodnicze, "ścisłe". Przecież uczniowie uparcie pytają o profile. W ubiegłym roku wśród 190 przyjętych do liceum 56 chciało uczyć się w zakresie rozszerzonym matematyki i informatyki, 19- biologii i chemii, 40- j. obcych, itd. W żaden sposób sensownie nie można ich podzielić na oddziały ani na grupy międzyoddziałowe, zwłaszcza po uwzględnieniu stopnia znajomości języków obcych. Rozporządzenia powinny dać się wcielić w życie. Prawda?! Anka
hania06-03-2003 23:15:16   [#10]

jak już do porównania tak zbieramy....

Decyzja Nr 1/2003

Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie

z dnia 27 stycznia 2003 r. (Nr KO.IV.OK.I-021/2/2003)

 

w sprawie terminów rekrutacji na rok szkolny 2003/2004 do gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół średnich na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkół policealnych oraz szkół pomaturalnych, określenia terminów składania dokumentów, potwierdzania woli podjęcia nauki w danej szkole, sposobów przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych, wyników egzaminu gimnazjalnego, sposobów punktowania innych osiągnięć kandydatów oraz zasad rekrutacji.

 

Działając na podstawie § 21 ust. 2, 2a i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia
27 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz. 1054 oraz z 2002 r. Nr 14, poz. 131
i Nr 127, poz. 1093; z 2003 r. Nr 2 poz. 21) ustalam:

 

§ 1

Terminy składania dokumentów:

1)       do gimnazjów dla młodzieży: od 31 marca do 30 kwietnia 2003 r.

2)       do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: od 12 maja do 13 czerwca 2003 r.

3)       do szkół średnich na podbudowie szkoły zasadniczej: od 19 maja do 23 czerwca 2003 r.

4)       do szkół policealnych i szkół pomaturalnych: od 16 czerwca do 14 sierpnia 2003 r.

 

§ 2

Terminy rekrutacji:

1)       do gimnazjów dla młodzieży: 25 czerwca 2003 r.

2)       do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: od 25 czerwca do 4 lipca 2003 r.

3)       do szkół średnich na podbudowie programowej szkoły zasadniczej: od 24 do 30 czerwca 2003 r.,

4)       do szkół policealnych i szkół pomaturalnych: od 18 do 22 sierpnia 2003 r.

oraz dodatkowo

5)       do szkół ponadgimnzajalnych dla młodzieży, dla tych absolwentów gimnazjów, którzy przystąpili do egzaminu gimnazjalnego w terminie późniejszym: od 22 do 29 sierpnia 2003 r.

 

§ 3

Terminy egzaminu wstępnego lub rozmowy kwalifikacyjnej:

1)   24 i 25 czerwca 2003 r. do szkół średnich na podbudowie szkoły zasadniczej,

2)   19 i 20 sierpnia 2003 r. do szkół policealnych i szkół pomaturalnych.

 

§ 4

Ogłaszanie wyników rekrutacji w szkołach ponadgimnazjalnych dla młodzieży:

1)      Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do szkoły - 25 czerwca 2003 r. do godz. 1200.

2)      Kandydaci umieszczeni na listach kandydatów przyjętych do szkoły, o których mowa w ust. 1, najpóźniej do 27 czerwca 2003 r. do godz. 1500 zobowiązani są potwierdzić wolę podjęcia nauki
w wybranej szkole.

3)      Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły, którzy potwierdzili wolę podjęcia nauki w wybranej szkole – 30 czerwca 2003 r. do godz. 1400.

4)      Kandydaci nie przyjęci do żadnej z wybranych szkół  mogą w dniach od 1 do 3 lipca 2003 r. złożyć swoje dokumenty do innej szkoły, dysponującej jeszcze wolnymi miejscami. Wśród dokumentów należy złożyć oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego.

5)      Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do szkół, o których mowa w pkt 4 - 4 lipca 2003 r.
do godz. 1200
.

 

 

§ 5

1.      Dla kandydatów do liceów i oddziałów dwujęzycznych może być przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.

2.      Dodatkowe wymagania wobec kandydatów do szkół i klas sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego określa szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna.

3.      Szkoła ponadgimnazjalna może przeprowadzić, zgodnie z § 8 ust. 2a cytowanego na wstępie rozporządzenia, sprawdzian uzdolnień kierunkowych w innych przypadkach niż wymienione w ust. 1.

 

§ 6

1.       Kandydaci do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży mogą składać dokumenty do co najwyżej trzech szkół.

2.       Kandydat składający dokumenty do wybranej szkoły posługuje się oryginałem świadectwa ukończenia gimnazjum i dwoma kopiami tego świadectwa poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum oraz oryginałem zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz dwoma kopiami tego zaświadczenia poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum.

3.       Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum wraz z oryginałem zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego należy złożyć w jednej z wybranych szkół.

 

§ 7

1.       W szkołach ponadgimnazjalnych dla młodzieży należy przyjąć następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych:

a)       celujący – 20 pkt,

b)      bardzo dobry – 16 pkt,

c)       dobry -12 pkt,

d)      dostateczny –7 pkt,

e)       dopuszczający – 1 pkt.

2.       Trzy wybrane zajęcia edukacyjne, o których mowa w ust. 1, ustala szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna.

 

§ 8

Za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum kandydat możne uzyskać co najwyżej 20 pkt przy czym:

a)       za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem  - 6 pkt,

b)      za udział w konkursach organizowanych przez kuratora oświaty – co najwyżej 9 pkt, w tym:

·        finalista konkursu ponadwojewódzkiego – 9 pkt,

·        finalista konkursu wojewódzkiego – 7 pkt,

·        finalista etapu rejonowego – 3 pkt,

·        wielokrotny finalista konkursu wojewódzkiego – 9 pkt.

c)       za osiągnięcia sportowe lub artystyczne – do 5 pkt, przy czym rozdział punktów za kolejne osiągnięcia na szczeblu powiatowym, wojewódzkim i ponadwojewódzkim ustala szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna.

 

§ 9

1.       Konkursami, o których mowa w § 8 lit. b, organizowanymi przez Małopolskiego Kuratora Oświaty są konkursy przedmiotowe dla gimnazjalistów, a to: polonistyczny, języka angielskiego, matematyczny, chemiczny, fizyczny, historyczny i przyrodniczy oraz konkurs „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1904 – 1922. O niepodległość i granice Rzeczypospolitej”

2.       Laureaci konkursów organizowanych przez kuratora oświaty o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zwartych w statutach szkół.

 

 

 

§ 10

Do podania o przyjęcie do szkoły należy dołączyć:

·        oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum lub poświadczoną przez dyrektora gimnazjum kopię tego świadectwa,

·        oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego lub poświadczoną przez dyrektora kopię tego zaświadczenia,

·        w przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie,

·        w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej,

·        kartę informacyjną

oraz inne wymagane przez szkołę, zwłaszcza dla kandydatów do szkół i klas sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego.

 

§ 11

Dokumentami potwierdzającym wolę podjęcia nauki w wybranej szkole są oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

 

§ 12

Termin rekrutacji do zasadniczych szkół zawodowych, o których mowa w § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego
(Dz. U. Nr 46, poz. 432) zostanie określony odrębnie po rozpoczęciu roku szkolnego 2003/2004.

 

§ 13

Zobowiązuję dyrektorów szkół do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z przepisami cytowanego na wstępie rozporządzenia, z uwzględnieniem postanowień niniejszej decyzji.

 

§ 14

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

Jasiek10-03-2003 21:15:32   [#11]

Dla porównania

 

Postanowienie

Nr WO-11/2003

Kujawsko -Pomorskiego Kuratora Oświaty

z dnia 14 lutego 2003 r.

 w sprawie

OKREŚLENIA TERMINÓW REKRUTACJI DO GIMNAZJÓW,

SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH, PONADPODSTAWOWYCH DLA MŁODZIEŻY

I DOROSŁYCH ORAZ TERMINÓW SKŁADANIA DOKUMENTÓW DO TYCH SZKÓŁ NA TERENIE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO

W ROKU SZKOLNYM 2003/2004 

 

Warunki rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych określa Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2001r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz. 1054), Rozporządzenie MENiS z dnia 13 lutego 2002r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów (...), (Dz. U. Nr 14, poz. 131) oraz Rozporządzenie MENiS z dnia 20 grudnia 2002r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół (....), (Dz.U.Nr 2, poz. 21)


          Na podstawie § 21 pkt. 2  Rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2001r. w  sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz. 1054 z póź. zm.) postanawiam co następuje:

 

§ 1

 

Warunki i terminarz przyjmowania uczniów do gimnazjów.

 

  1. Do klasy pierwszej gimnazjum prowadzonego przez gminę lub innego wchodzącego do sieci gimnazjów ustalonej przez gminę przyjmuje się:

-          z urzędu – absolwentów szkół podstawowych zamieszkałych w obwodzie danego gimnazjum,

-          na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) – absolwentów szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem danego gimnazjum, w przypadku, gdy gimnazjum dysponuje wolnymi miejscami.

  1. W przypadku, gdy liczba kandydatów zamieszkałych poza obwodem danego gimnazjum jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje gimnazjum, kandydatów przyjmuje się na podstawie kryteriów zawartych w statucie gimnazjum.
  2. Dla kandydatów do gimnazjów i oddziałów dwujęzycznych może być przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.
  3. Kryteria, o których mowa w ust. 2, oraz warunki, o których mowa w ust. 3 podaje do wiadomości kandydatom dyrektor gimnazjum, nie później niż na 6 miesięcy przed terminem rekrutacji.
  4. Rekrutację do gimnazjów przeprowadza się w terminie do 30 czerwca 2003 r.
  5. Dokumenty należy składać w terminie od 05 maja do 30 maja 2003 r.

 

  1. Do kandydatów, którzy ukończyli szkołę podstawową dla dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą lub ukończyli szkołę za granicą stosuje się odpowiednio § 17 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2001r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz. 1054)
  2. Laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej, co najmniej jednego przedmiotu (bloku przedmiotowego), przyjmowani są do wybranego gimnazjum niezależnie od kryteriów, o których mowa w ust. 2.

 

§ 2

 

Warunki i terminy rekrutacji do wszystkich typów szkół ponadgimnazjalnych.

 

Rekrutacja odbywać się będzie według następujących kryteriów punktowych:

 

A.     egzamin gimnazjalny – maksymalnie 100pkt (50% ogólnej liczby punktów)

    1. części humanistycznej – do 50 pkt
    2. części matematyczno-przyrodniczej – do 50 pkt.

 

  1. oceny uzyskane na świadectwie i inne osiągnięcia – maksymalnie 100pkt (50% ogólnej liczby punktów)

1. Wybór trzech zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę pozostawia się do wyboru komisji rekrutacyjno-kwalifikacyjnej szkół w zależności od profilu, nachylenia przedmiotowego lub zawodu.

2. Maksymalna liczba   punktów  z  języka    polskiego i  trzech  wybranych  zajęć  edukacyjnych

wynosi 80.

3. Za inne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum kandydat może uzyskać maksymalnie 20 punktów. 

4. Ustala się następującą liczbę punktów za oceny:

 

Ocena

Liczba punktów

cel

20

bdb

16

db

12

dst

8

dop

4

 

5. Ustala się następujące kryteria przyznawania punktów za inne osiągnięcia:

a - ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem 8 pkt.

b - udział w przedmiotowych konkursach:

w roku szkolnym 2002/2003 z języka polskiego, matematyki, z fizyki, z astronomii, z geografii,

w roku szkolnym 2001/2002 z matematyki,

w roku szkolnym 2000/2001 z języka polskiego, matematyki organizowanych przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, co najmniej na szczeblu wojewódzkim oraz uczestnictwo w III etapie konkursu historycznego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” 8 pkt.

c - osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu powiatowym 4 pkt.

 

§ 3

 

1. Dla kandydatów do liceów dwujęzycznych może być przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.

2. Rekrutacja uczniów do szkół i klas sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego odbywa się na zasadach określonych w § 9 Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2001r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz. 1054), oraz § 9 ust.2 pkt 1.2, ust 3 rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2002r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół (....)(Dz.U.Nr 2, poz. 21).

3. Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych również
w innych przypadkach niż wymienione w punktach 1 i 2 jeżeli program nauczania realizowany w danej szkole wymaga od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji, w szczególności plastycznych lub muzycznych. Dodatkowy sprawdzian może być przeprowadzony tylko na podstawie zgody Ministra Edukacji Narodowej i Sportu po wcześniejszym uzyskaniu opinii Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty.

4. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej, co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów, o których mowa w § 2 postanowienia. Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów przy kwalifikacji do klas, w których wymagane są szczególne predyspozycje kandydata (sprawnościowe, zdrowotne, artystyczne, uzdolnienia językowe i inne), jeśli przedmiot konkursu nie jest zbieżny z wybranym kierunkiem kształcenia.

5. Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:

a)       sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,

b)       kandydaci o kierunkowych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki,

c)    kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym publicznej poradni specjalistycznej.

6. Dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej, nie później niż do końca lutego 2003 r. podaje kandydatom
do wiadomości kryteria i warunki, o których mowa w § 2, 3 i 4 postanowienia.

7. Egzamin gimnazjalny zostanie przeprowadzony w następujących terminach:

Część humanistyczna – 8. 05. 2003 r., godz. 9.00,

Część matematyczno - przyrodnicza – 9. 05. 2003 r., godz. 9.00 .

 

§ 4

 

 Przyjmowanie podań kandydatów do szkół
 

1.       Kandydaci w trakcie rekrutacji mogą równocześnie składać dokumenty do nie więcej niż trzech szkół ponadgimnazjalnych.

2.       Dyrektor gimnazjum wydaje świadectwo i dwie potwierdzone kopie świadectwa oraz zaświadczenie
o szczegółowych wynikach egzaminu i dwie potwierdzone kopie tego zaświadczenia.

3.       Dyrektor gimnazjum prowadzi rejestr wydanych dokumentów ( świadectw, zaświadczeń oraz kopii).

4.       Każda szkoła, do której wpłynęły dokumenty kandydata, nanosi pieczęć na pierwszej stronie podania.

5.       Kandydaci do szkół ponadgimnazjalnych składają dokumenty w terminie od 1 kwietnia
do 30 maja 2003 r.

6.       Do podania o przyjęcie do szkoły absolwenci gimnazjów dołączają:

·          oryginał świadectwa ukończenia szkoły oraz zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego lub kopie tego świadectwa i zaświadczenia poświadczone przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył (najpóźniej w terminie 2 dni od daty otrzymania).

·         dwie fotografie,

·         zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie, wydane na podstawie odrębnych przepisów, dla kandydatów ubiegających się
o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły średniej zawodowej.

·         podanie o przyznanie miejsca w internacie (zamiejscowi), o ile szkoła takim dysponuje,

·         kandydaci z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami dołączają posiadane orzeczenia kwalifikacyjne poradni psychologiczno – pedagogicznej,

·         kandydaci – posiadający osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu powiatowym dołączają odpowiednie zaświadczenia.

·         kandydaci – laureaci lub finaliści konkursów przedmiotowych wymienionych w postanowieniu dołączają odpowiednie zaświadczenia.

·         kandydaci do klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego dołączają opinię trenera
lub instruktora prowadzącego zajęcia sportowe, opinię lekarza, zaświadczenie lekarskie potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia wydane przez lekarza specjalistę w dziedzinie medycyny sportowej lub innego uprawnionego lekarza, zgodnie z odrębnymi przepisami
oraz pisemną zgodę rodziców (prawnych opiekunów).

 

·         kandydaci do klas specjalnych i integracyjnych dołączają skierowanie z poradni psychologiczno – pedagogicznej,

 

§ 5

 

 Kwalifikowanie do szkół ponadgimnazjalnych.
 

1.    Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do szkół ponadgimnazjalnych nastąpi 26 czerwca 2003 r. o godz. 12.00.

2.    Kandydaci umieszczeni na listach kandydatów przyjętych do szkół są obowiązani potwierdzić wolę podjęcia nauki w danej szkole najpóźniej 30 czerwca 2003 do godz. 15.00, przedkładając oryginały świadectw.

3.    Szkoły, które zakończyły rekrutację do 30 czerwca 2003r., nie przeprowadzają drugiego naboru.

4.    Ogłoszenie list kandydatów w szkołach przeprowadzających drugi nabór powinno zakończyć się
2 lipca 2003 r.

5.    W szkołach przeprowadzających drugi nabór składa się oryginały świadectw.

6.    W szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów, kwalifikowanie należy zakończyć nie później niż 31 sierpnia 2003 r.

7.    Kwalifikowanie uczniów do szkół artystycznych odbywa się na zasadach określonych
w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Sztuki z dnia 7 września 1999 r. (Dz. U. Nr 85, poz. 943).

 

§ 6

 

 Organizacja informacji dotyczącej naboru.
 

1.    Powołuje się następujące punkty informacyjne dla kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych, które rozpoczynają działalność z dniem 26-06-2003 r od godz. 8.00 do godz. 15.00:

·       Bydgoski Punkt Informacyjny – tel. 052-3497629 lub 3497626

w Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

·       Toruński Punkt Informacyjny – tel. 056-6218585

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy- Delegatura w Toruniu

·       Włocławski Punkt Informacyjny – tel. 054-231551 wewnętrzny 42 lub 48

     Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy- Delegatura we Włocławku

·         punkty informacyjne przy organie prowadzącym szkoły /wydziały oświaty w starostwach/.

2.    Zadaniem tych punktów jest udzielanie informacji o możliwościach podjęcia nauki i wyboru zawodu
w szkołach na terenie województwa oraz o wolnych miejscach w szkołach położonych w rejonie działania punktu.

3.    W przypadku braku miejsc w danej szkole punkt informacyjny udziela informacji o wolnych miejscach w innych szkołach.

4.    Szkoły 26-06-2003 r do godz. 12.00 przekażą informację faxem:

-          nr dla rejonu Bydgoszczy 052-3497640

-          nr dla rejonu Torunia 056-6226628

-          nr dla rejonu Włocławka 054-2311374

o wolnych miejscach Kujawsko-Pomorskiemu Kuratorowi Oświaty wg wzoru:

 

 

Nazwa szkoły

Liczba miejsc

Przyjęto

Nie przyjęto

Wolne miejsca

Typ szkoły

 

 

 

 

 

 

Dodatkowo informacje będą zamieszczone na stronie internetowej: http: //www.kuratorium.uwoj.bydgoszcz.pl/

5. Kandydaci, którzy nie uzyskali miejsca w szkołach w pierwszym terminie, składają ponownie dokumenty do wybranej szkoły (z listy szkół zgłaszających wolne miejsca) do dnia 01-07-2003 r. do godz. 15.00.

6. Wszystkie szkoły dokonujące uzupełniającej rekrutacji ogłaszają ostateczne listy uczniów klas pierwszych do dnia 02-07-2003 r. do godz. 14.00

7. Ponowne podanie informacji o wolnych miejscach w szkole należy przekazać do Kuratorium i delegatur 03-07-2003 r do godz.15.00.

8.    Podanie końcowych informacji o zrealizowanym naborze i ostateczne zakończenie prac szkolnych komisji rekrutacyjnych 07-07-2003 r. do godz. 15.00.

 

§ 7

 

Terminarz rekrutacji do szkół średnich dla młodzieży na podbudowie szkoły zasadniczej, szkół średnich dla dorosłych, szkół policealnych i pomaturalnych na rok szkolny 2003/2004

 

1. Szkoły średnie dla młodzieży i dla dorosłych na podbudowie szkoły zasadniczej

 

Rekrutacja odbywa się na zasadach określonych w § 11 Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2001r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz. 1054)

·         Kandydaci składają podania do wybranych szkół w terminie od 07-04 do 30-05-2003 r.

·         Ogłoszenie listy przyjętych kandydatów przez szkoły nastąpi w dniu 04-07-2003 r.

 

2. Szkoły policealne i pomaturalne

 

Rekrutacja odbywa się na zasadach określonych w § 11 Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2001r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz. 1054)

·         Kandydaci składają podania do wybranych szkół w terminie od 16-06-2003 r.

·         Ogłoszenie listy przyjętych kandydatów przez szkoły nastąpi w dniu 29-08-2003 r.

 

3. Szkoły ponadpodstawowe dla dorosłych

 

Na podstawie art. 2a ust. 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1999r.- przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego (Dz. U. Nr 12, poz.96 ze zmianami) w roku szkolnym 2003/ 2004 do klas pierwszych dotychczasowych szkół ponadpodstawowych dla dorosłych nie prowadzi się rekrutacji.

 

Wszystkie wyżej wymienione typy szkół przekazują w dniu ogłoszenia wyników naboru do Kuratorium informację o liczbie przyjętych i ilości wolnych miejsc.

Anka L10-03-2003 22:58:39   [#12]

Ktoś weźmie przykład ?

Organizacja informacji dotyczącej naboru

Punkty informacyjne

Czy nie mogłoby tak być w każdym województwie?

janzg11-03-2003 09:34:08   [#13]

To co było powodem moich wątpliwości

- "czy rozporządzenie MENiSu jest dowolnie interpretowane" w zakresie:  

§ 2. 1. Wybór trzech zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę pozostawia się do wyboru komisji rekrutacyjno-kwalifikacyjnej szkół w zależności od profilu, nachylenia przedmiotowego lub zawodu.

w kontekście pisma Kuratora Warmińsko-Mazurskiego:

ponownie cyt. fragmenty:

 ......W związku z niepokojącymi sygnałami napływającymi do Kuratorium Oświaty, a dotyczącymi rekrutacji do szkół uprzejmie przypominam, że ................ rekrutacja odbywa się do wybranych szkół, a nie klas. Nieuzasadnione i niezgodne z prawem (?) jest zatem ustalanie przez szkoły szczegółowych kryteriów naboru do określonych klas, a tym samym wskazywanie więcej niż trzech przedmiotów (różnych), z których oceny będą przeliczane na punkty.

Jak widać Kurator Kujawsko-Pomorski i inni np. Poznański, Śląski, Szczeciński, itd.,  to samo rozporządzenie czytają inaczej.

Może byłby czas, aby autor rozporządzenia czyli MENiS, powiedział "co miał na myśli?"

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]