Forum OSKKO - wątek
IrenaB | 21-02-2003 16:50:50 [#01] |
---|
Coraz częściej słyszę, że należy mieć plan pracy szkoły zatwierdzony uchwałą. Pomóżcie mi, co to takiego? Czy to jest plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej? |
Elusia | 21-02-2003 19:47:27 [#02] |
---|
Art. 41. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
Tak więc RP uchwałą zatwierdza plany pracy - dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Z pewnością we wrześniu coś takiego przedstawiasz RR do zaopiniowania a potem RP zatwierdza uchwałą powołując się na Art.41 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty. |
Ewa z Rz | 21-02-2003 20:10:38 [#03] |
---|
Ale wcale tego nie trzeba robić co roku... Plany mogą być wieloletnie. A i niekoniecznie we wrześniu... Nic nie stoi na przeszkodzie by taki plan uchwalić np. teraz. Nie musi tez być on dydaktyczny, wychowawczy i opiekuńczy... Przecież istnieje w szkole cos takiego jak PW, PRS i teraz jeszcze PP. ................. Nastąpiło tyle zmian w oświacie, a o tym artykule UoSO jakos zapomniano... Ma on takie brzmienie od 91 roku. |
HenrykB | 21-02-2003 21:35:46 [#04] |
---|
Taaaaaaaaak... Hmmmm... Przeczytajcie w takim razie jeszcze Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2003r. w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem. (Dz.U. z 2003r. Nr 26, poz. 226): Szkoły i placówki opracowują, zgodnie ze statutem, strategię działań wychowawczych i zapobiegawczych oraz interwencyjnych wobec dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem, która uwzględnia w szczególności: 1) systematyczne prowadzenie w środowisku szkoły edukacji prozdrowotnej, promocji zdrowia psychicznego i zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli; 2) opracowanie metod i form rozwijania działalności informacyjnej; 3) określenie zadań wszystkich pracowników szkoły w zakresie pomocy dzieciom i młodzieży, zagrożonych uzależnieniem; 4) procedury postępowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń związanych ze środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi, z uwzględnieniem zadań osób podejmujących interwencje; 5) współpracę z rodzicami w zakresie działań wychowawczych i zapobiegawczych, prozdrowotnych oraz interwencyjnych; 6) aktywny udział dzieci i młodzieży w zajęciach profilaktycznych i w zajęciach umożliwiających, alternatywne wobec zachowań ryzykownych, zaspokajanie potrzeb psychicznych i społecznych; 7) dostosowanie treści i formy zajęć profilaktycznych do zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży oraz stopnia zagrożenia; 8) edukację rówieśniczą; 9) sposób współdziałania pracowników szkoły ze służbą zdrowia i Policją w sytuacjach wymagających interwencji; 10) współpracę z różnymi instytucjami, w szczególności organizacjami pozarządowymi, wspierającymi działalność szkół i placówek w zakresie rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży; 11) wspieranie dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem, rozwijanie ich poczucia własnej wartości oraz motywowanie do podejmowania różnych form aktywności, w tym aktywności pozaszkolnej, zaspokajających ich potrzeby psychiczne i społeczne, rozwijających zainteresowania i umiejętności psychospołeczne; 12) wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli w zakresie profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży oraz sposobu podejmowania wczesnej interwencji w sytuacji zagrożenia uzależnieniem; 13) dokonywanie systematycznej oceny efektów podejmowanych działań wychowawczych i zapobiegawczych. Opracujcie, chętnie skorzystam. A jak ktoś ma już gotowy program profilaktyki, to niech go teraz zmienia. |
Zola | 21-02-2003 21:45:53 [#05] |
---|
ratunku Heniu nie umiem na kompie pokazać takiego gestu z amerykańskich filmów ;-)))) |
HenrykB | 21-02-2003 21:49:23 [#07] |
---|
Eeeeeeeeeeeeee Nic z tego |
HenrykB | 21-02-2003 21:50:46 [#08] |
---|
Nie umiem wkleić z Gadu Gadu |
beera | 21-02-2003 21:52:01 [#09] |
---|
Nie można... tego wyświetlić... mogę w zamian powiedzieć...kur... |
Zola | 21-02-2003 21:52:42 [#10] |
---|
;-)))))))))) |
HenrykB | 21-02-2003 21:54:05 [#11] |
---|
czę, rozumiem! |
Mariola | 21-02-2003 21:55:12 [#12] |
---|
Henryku ale nazwa mówi,że chyba o ten gest Zoli chodziło ;-)))
fuck_na.gif |
HenrykB | 21-02-2003 21:56:30 [#13] |
---|
Co to znaczy fuck na gif? ;-) |
Mariola | 21-02-2003 21:56:32 [#14] |
---|
no tak coś mnie przyblokowało a Wy już dalej w temacie ;-))) |
beera | 21-02-2003 21:56:46 [#15] |
---|
Nie no... maja nas za pacanów kurde wściekłam się Co oni- od tych zmian mają placone czy co?? Człowiek juz się kompromituje mówiąc belfrom o zminach, bo Ci sądza, że go jakis sklerotyczny trans opanował. I nerwica natrectw... i ma to w tym... no.. |
Mariola | 21-02-2003 21:57:23 [#16] |
---|
hi hi ;-))) |
beera | 21-02-2003 21:57:55 [#17] |
---|
!!!!! jakie "czę", jakie "czę" Zadne "czę" Miałam na mysli raczej "wa" |
HenrykB | 21-02-2003 21:58:14 [#18] |
---|
A u mnie właśnie młoda pani pedagog wydrukowała program profilaktyki? I kto mi zwróci za wydruk? Statutu i tak nie zmieniłem. I nie zmienię. Niech mnie zwolnią. |
beera | 21-02-2003 21:59:14 [#19] |
---|
Fuck na gif? To proste- "fukam na taki gif, co go nie mogę zobaczyć";-)) |
beera | 21-02-2003 22:00:57 [#20] |
---|
Zwolnią? gdzie znajda takich ......., co im z poniedziałku na wtorek produkują program profilaktyki, po to, żeby go z wtroku na środe wywalić do kubła? Bądź spokojny- nie wywala nas.. cieszyć się , czy smucić? |
HenrykB | 21-02-2003 22:01:46 [#21] |
---|
Cieszyć |
Zola | 21-02-2003 22:04:44 [#22] |
---|
nie fukaj zrób se sama i pokaż komu trzeba a tak na marginesie ,mam statut prawie nowy niezuzyty ,dopiero od wrzesnia i tak na upartego to należałoby wstawić zmiany bo : nowe bhp nowa rekrutacja nowa profilaktyka i kto wie czy jeszcze czegoś nie opusciłam |
Karolina | 21-02-2003 22:07:53 [#23] |
---|
nic tylko dołaczyć do waszego "Fuck na gif" :-)))))) |
RomanG | 21-02-2003 22:10:56 [#24] |
---|
> 4) procedury postępowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń związanych ze środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi,
> z uwzględnieniem zadań osób podejmujących interwencje;
> 9) sposób współdziałania pracowników szkoły ze służbą zdrowia i Policją
> w sytuacjach wymagających interwencji
...........................................................................
Art. 4 Ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich (u.p.n.)
§ 1. Każdy, kto stwierdzi istnienie okoliczności świadczących o demoralizacji nieletniego, w szczególności naruszanie zasad współżycia społecznego, popełnienie czynu zabronionego, systematyczne uchylanie się od obowiązku szkolnego lub kształcenia zawodowego, używanie alkoholu lub innych środków w celu wprowadzenia się w stan odurzenia, uprawianie nierządu, włóczęgostwo, udział w grupach przestępczych, ma społeczny obowiązek odpowiedniego przeciwdziałania temu, a przede wszystkim zawiadomienia o tym rodziców lub opiekuna nieletniego, szkoły, sądu rodzinnego, Policji lub innego właściwego organu.
Ustawa ta doczekała się obszernych komentarzy ; niektóre - z odnoszących się właśnie do art. 4. - warto tu przytoczyć:
(…)przeciwdziałanie demoralizacji nieletnich (…)jest nie tylko prawem, ale i działaniem w interesie społecznym.
(…)Zakres okoliczności świadczących o demoralizacji nieletniego określony jest w § 1 art. 4 jedynie przykładowo(…).
Przeciwdziałanie poza zawiadomieniem właściwych osób lub organów obejmuje również podjęcie przez osobę, która stwierdziła istnienie okoliczności(…) samodzielnych działań profilaktycznych bądź bezpośrednio zmierzających do przerwania zachowań świadczących o demoralizacji nieletniego. Dla przykładu: chodzić tu może o zwrócenie nieletniemu uwagi na niewłaściwość danego zachowania, przeszkodzenie w dokonaniu czynu zabronionego, odebranie narzędzi mających służyć dokonaniu czynu zabronionego(…), obrona innej osoby będącej przedmiotem zamachu bezprawnego(…), przeszkodzenie sprawcy czynu zabronionego w ucieczce.
”Stwierdzenie” istnienia okoliczności świadczących o demoralizacji nieletniego oznacza sytuację, gdy osoba („każdy”) bezpośrednio zetknęła się z taką okolicznością bądź przekonała się o jej zaistnieniu, niezależnie od tego, czy zachowanie nieletniego wyrządziło krzywdę zawiadamiającemu, innej osobie lub szkodę dobru społecznemu albo było szkodliwe dla samego nieletniego. (…)
Przez „naruszenie zasad współżycia społecznego” (…)rozumieć należy wszelkie zachowania rażąco sprzeczne z nakazami moralności i obyczajów, w szczególności z zasadami postępowania nieletnich w zakresie ich obowiązków wobec członków własnej rodziny, szkoły, zakładu pracy, innych ludzi i ich dóbr, porządku publicznego.(…)
„Popełnienie czynu karalnego” obejmuje dokonanie, usiłowanie i (karalne) przygotowanie, jak również wszelkie postacie zjawiskowe czynu karalnego(…)
Obowiązek zawiadomienia powstaje z chwilą, gdy w danej instytucji lub organizacji zostało wyjaśnione, że istnieje dostateczny stopień podejrzenia, iż rzeczywiście popełniono czyn karalny. Dlatego też jeszcze w łonie samej instytucji (organizacji) należy uzyskać właściwe rozeznanie, a w zawiadomieniu o czynie karalnym nie należy ograniczyć się do przytoczenia gołosłownych zarzutów, lecz wskazać wszelkie dane, na których oparte jest podejrzenie popełnienia czynu zabronionego (…)
............................................
Jestem ciekaw, która szkoła pierwsza odważy się wpisać do swojej "strategii" jasno i wyraźnie, że nauczyciel ma prawo, stwierdziwszy "okoliczności świadczące o demoralizacji" podjąć samodzielne działania zmierzające do udaremnienia, odebrania itp., w tym przeszukać rzeczy ucznia, naruszając jego prywatność. |
Ewa z Rz | 22-02-2003 07:19:42 [#25] |
---|
To juz przeszło wszystko... Menis znalazł delegację prawną do rozporządzenia - leżacą sobie odlogiem przez prawie 6 lat - i dumny, i ucieszony szybko, bez jakichkolwiek konsultacji, wyprodukował rozporządzenie... No i oczywiście następny WIELKI BUBEL! art 9 ust 4 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24 kwietnia 1997 r. : Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe formy działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem. Uważam, że to rozporządzenie nie tylko należy wyśmiać, ale trzeba je koniecznie zaskarżyć, bo urąga wszystkiemu... Owszem ustawa zawiera delegację dla Menisa do wydania rozporządzenia, ale wyraźnie jest napisane, że to rozporządzenie ma dotyczyć JEDYNIE dzieci zagrożonych - czyżby MENIS uważał, że wszystkie są zagrożone? Poza tym rozporządzenie to w swojej terści WYPACZA intencję ustawodawcy i bezwzględne jego przestrzeganie, zamiast zintensyfikować i ukierunkować pomoc, zminimalizuje ją i "rozmydli". Nie mówię o możliwym efekcie wzmocnienia i rozszerzenia się niepożądanych zjawisk... No i efekt uboczny - szerzącej się demoralizacji młodzieży przy pomocy z jednej strony papierowych działań i paraliżu wychowawczego z drugiej. |
hania | 22-02-2003 09:20:05 [#26] |
---|
czym my się przejmujemy... Szkoły i placówki opracowują, zgodnie ze statutem, strategię działań wychowawczych i zapobiegawczych oraz interwencyjnych wobec dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem... No to przecież opracowujemy...cały czas nad tym pracujemy....tempo mamy nie gorsze jak w MENiS przecie (1997-2003, tyle czasu wymagało zgodnie z tym co podała Ewa spłodzenie rozporządzenia...) Za jakie 6 lat dopracujemy się tych tam strategii , choć to większe przedsięwzięcie, nie wiem czy 6 lat starczy.... rozporządzenie łatwiej chyba sformułować, a tyle czasu zajęło... Zola, a u Ciebie w programie profilaktyki wszystko już widziałam co tam chcą. Cynk miałaś jakiś :-)))) |
beera | 22-02-2003 09:29:17 [#27] |
---|
no no... rzeczywiscie , moze by tak literalnie ;-) przeczytać rozporządzenie :-)) haniu- podoba mi się twój tok myslenie :-)) I zobaczyłam po kliknieciu na Twoje zdjęcie jak siedzisz z markiem i gracie coś tam :-) I strasznie zatęskniłam, czy co ? :-))) |
hania | 22-02-2003 09:30:54 [#28] |
---|
ja sobie też tęsknię... strasznie odległy ten czerwiec.... |
jerzyk | 22-02-2003 09:35:57 [#29] |
---|
jak nie "Fuck ...." to moze tak: po lekturze rozporzadzenia, zgadnijcie kogo i gdzie tu dopisalem :-) |
jerzyk | 22-02-2003 09:36:52 [#30] |
---|
a niech to , nie wkleiło obrazka :-( |
Ewa z Rz | 22-02-2003 09:47:27 [#31] |
---|
fajnie. Tylko do menisa nie przychodzą nawiedzeni wizytatorzy, ktorzy już zaraz żadają opracowania... bo przeciez rozporządzenie już obowiązuje! Ani nie otrzymuje on ankiet, w których już musi napisać jakie dokumenty ma... A jak nie ma, to dywanik i... "dyrektorze, jak wy możecie prawa nie przestrzegać?! Nie ma papieru? Kiepsko... z wami, kiepsko..." I dyrek siada, nie gada tylko produkuje, produkuje... A jak już wyprodukuje, to okazuje sie, że następny MeBel (menisowy bubel) gotów i w koło macieju... |
Grażyna | 22-02-2003 10:07:01 [#32] |
---|
... W środę wracam do pracy po 4 miesiącach. Wieczorkami poprawiałam, udoskonalałam to co wydawało mi się, że szwankuje. Jeszcze parę dni temu byłam zadowolona z siebie, na biurku leżał niezły stosik wydruków. I co, zaczynać wszystko od początku? Można dostać świra! A tak przy okazji Henryku dzięki za pośrednią odpowiedź do mojego wątku "mamy nowe", gdzie właśnie o to rozporządzenie pytałam, a temat "Zjechał" w inną stronę. Miłą dla mnie, przyznaję. A tego gifu poszukam gdzie indziej (kolejna nocka, ale może bardziej efektywna niż nadążanie za MENiS-em?????) |
Zola | 22-02-2003 11:47:14 [#33] |
---|
Haniu, boże chron od takich znajomości i cynków ;-)) to co w moim programie to nasze autentyczne a nie papierowe działania - doświadczenia około 15 lat pracy pedagoga i mojej nawet pracę na zarządzaniu pisałam na temat profilaktyki | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|