Forum OSKKO - wątek

TEMAT: PLAN SIERPNIOWEJ RADY
strony: [ 1 ][ 2 ]
Marek Pleśniar16-08-2007 00:15:48   [#01]

idąc za ciosem - skoro Koleżeństwo pyta - zaplanowawszy rok w wątku Terminarz Dyrektora może tu wpiszcie ku pamięci - żeby kto czego nie zapomniał u progu roku szkolnego omówić z nauczycielami:-)

Plan sierpniowej rady - kto pierwszy?

aza16-08-2007 00:19:19   [#02]
rany boskie- o tej porze?
ataebra16-08-2007 08:43:19   [#03]

...

.
Marek Pleśniar16-08-2007 09:19:21   [#04]
reklamy usuwam
AnJa16-08-2007 09:21:58   [#05]
:-)

się nawet zastanawiałem- reklama to czy nie...
udanka16-08-2007 09:22:30   [#06]
Marku, czy Ty sypiasz?
AnJa16-08-2007 09:27:54   [#07]
sypia

ale ma właczony monitoring reklamy(taki antyspamer z wpisanymi słowami uznanymi za reklamę) - i jak się reklama powjawia, to on nawet się nawet nie budzi- automat usuwa

a potem chwali się- reklamy usuwam(znaczy- automat się tak nam reklamuje swoją skuteczność)
zgredek16-08-2007 09:43:03   [#08]
zdaje się, że usunięty jedyny post na temat
Marek Pleśniar16-08-2007 11:03:44   [#09]
ja jestem robotem internetowym;-)
zgredek16-08-2007 11:05:09   [#10]
taki ROBIN
ataebra16-08-2007 11:32:41   [#11]
nie wiedziałam, że podanie miejsca gdzie można znaleźć materiały przydatne dtrektorowi szkoły to reklama
Magosia16-08-2007 11:40:37   [#12]

Mój sprzed roku:

Zaznaczam,że wykorzystałam pewien wzór- ale jak powiem jaki to by była reklama;-)

Plan  Rady Pedagogicznej – 30.08.2006. g.1000

  1. Otwarcie zebrania - powitanie.
  2. Powołanie protokolanta.
  3. Zapoznanie z porządkiem zebrania oraz jego przyjęcie.
  4. Przyjęcie protokołu z posiedzenia RP z poprzedniego posiedzenia.  
  5. Informacje kadrowe:.

a)      Emerytury: 

b)      Wygaśnięcie lub rozwiązanie umowy.

c)      Nowi nauczyciele.

d)      Awans: Nauczyciele dyplomowani,  kontraktowi,  mianowani.

e)      Urlop macierzyński:

f)        Urlopy zdrowotne.

6. Podsumowanie części wstępnej- kadrowej

Przerwa –kawa. (1100-1115)

7. Przypomnienie podstawowych zasad pracy rady pedagogicznej oraz inne informacje istotne dla pracy szkoły.

a)      Kompetencje i procedury rady pedagogicznej

b)      Schemat uchwały rady pedagogicznej

c)      Obowiązki uczestnika rady pedagogicznej

d)      Terminy ważne w roku szkolnym 2006/2007

e)      Przewidywane zmiany prawa

f)        Informacje władz oświatowych. Zapoznanie z informacjami z narady dyrektorów  - KO  

8. Przedstawienie wniosków z Raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy.

9.Przedstawienie i zatwierdzenie (uchwała)wyników egzaminów poprawkowych.

Przerwa – rozdanie informacji o przydziałach godzin, planu  lekcji. (1200- 1210)

10. Zapoznanie z przydziałem stałych prac i zajęć nauczycieli w ramach wynagrodzenia zasadniczego, dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych  czynności i zadań.

11. Zasięgnięcie opinii rady pedagogicznej w związku z przydziałem czynności, o których mowa w pkt.7.Uchwała – wyrażenie opinii R.P.

12. Powołanie  zespołów:

a)   szkolnego zespołu ds. mierzenia jakości.

b)    zespołów wychowawców.

c)   zespołów przedmiotowych (międzyprzedmiotowych). 

d)  zespołu ds. monitorowania bezpieczeństwa uczniów i pracowników.

e) zespołu opiekunów stażu.

       13. Sprawy różne.

a)      Remonty wakacyjne.

b)      Budowa sali gimnastycznej.

c)       Wyniki konkursu na gazetki i gabloty

d)      Obiady, korzystanie ze świetlicy.

e)      Świetlica dla dojeżdżających.

f)        Organizacja dowożenia.

g)      Zajęcia w soboty.

h)      Rozpoczęcie roku szkolnego.

i)        Komisja do układania planu dyżurów.

j)        Zebrania z rodzicami.

k)      Terminy opracowania wymaganej dokumentacji szkolnej.

l)        Losy absolwentów, tablice pamiątkowe.

m)    Nowe legitymacje.

n)      Sprawy socjalne .

o)      wychowawca wspomagający.

p)      podział na grupy.

q)      Wf  w klasach poniżej 26.

r)       Zmiany w klasach (przydział uczniów powtarzających klasy, nowi uczniowie.

s)       Uczniowie z ośrodka dla uchodźców- problemy.

t)        Awans- terminy składania wniosków, planów, modyfikacji

Dorotka N16-08-2007 13:10:16   [#13]

 uważam, że jesteście nienormalni :-)

człowiek zawału serca dostaje, jak czyta Marka wątki, które boleśnie dowodzą, że kończą się wakacje i w związku z tym będziemy aktywniejsi na forum, co rozumiem, bylo podstawowa intencją Marka, żeby wątek założyć...

poważniej - u mnie podobnie jak u Magosi, z tym, że częśc pierwsza - powitalna jest taka mniej oficjalna, witamy się z nowymi osobami ( jesli takowe są), gratulujemy wakacyjnych awansów ( jesli takowe były), pytamy o ewentualne wrażenia wakacyjne, co słychać itd... ale nigdy ta część nie może się przerodzić w swobodną pogadankę, bo strażnikiem czasu musi być przewodniczący rady, czyli najczęściej dyrektor :-)

ja mam zasadę, że trwa to 15-20 minut...

pewnie tak jak u większości rozdaję kalendarz roku szkolnego skserowany dla każdego z uwzględnieniem wszystkich imprez szkolnych i przewidywanymi imprezami gminnymi ( jest kilka cyklicznych) i proszę, by do takiego harmonogramu nauczyciele przymierzyli swoje rozkłady materiału

elrym16-08-2007 13:55:02   [#14]

magosiu

interesuje mnie to:

 Obowiązki uczestnika rady pedagogicznej

jeżeli mogłabyś to bliżej ;-))

AnJa16-08-2007 15:19:25   [#15]
po wschodniemu u nas:

słuszat' i małaczat'
kwiecie16-08-2007 15:33:42   [#16]

ha! ha! ha!

bardzo mi się to podoba

elawlo16-08-2007 15:38:36   [#17]
Jak przeczytałam propozycję małgosi to myślę, że oni nigdy spać nie chodzą.
Ja proponuję coś prostszego:

1.Dokonany nabór do klas pierwszych.
2.Organizacja roku szkolnego 2007/2008 ( propozycje);  
-przydział czynności obowiązkowych dla nauczycieli  
-przydział czynności dodatkowych dla nauczycieli  
-tygodniowy plan zajęć i dyżurów  
-kalendarz uroczystości i wydarzeń szkolnych(propozycje przydziału     dla klas)  
  -kalendarz spotkań z rodzicami  
-plan pracy rady pedagogicznej
3.Propozycje tematów WDN.
4.Zatwierdzenie wyników egzaminów poprawkowych.
5. Analiza wyników egzaminu Matura 2007r.
6. Analiza wyników Egzaminu Potwierdzającego Kwalifikacje   Zawodowe.
7.Nowe rozporządzenia MEN
.8. Organizacja kiermaszu podręczników.
9. Organizacja rozpoczęcia roku szkolnego 2007/2008
.10. Sprawy różne.
AnJa16-08-2007 16:03:21   [#18]
elawo- dla mnie Twój plan jest obszerniejszy niż magosi

bo rzecz  nie w porządku obrad a  organizacji posiedzenia i dyscyplinie

np. u mnie:
- analiz wyników Matur- ok.1godz (zarys, bo potem kiedyś w zespołach)
- szkolenie zespołow maturalnych( w kwietniu, ale dla porównania podaję)- 15 s

pomysł z godzinką na ploteczki mi się podoba- ale u nas przychodzimy ze 2 godziny wczesniej, cobu poplotkować

no, w efekcie część rady jakby na bani- ale tym łatwiej ją dyscyplinować (małczysz' ili pozwonit' na plicjiu z alkomtom nada?)
aza16-08-2007 16:11:54   [#19]

u mnie było tak: (przedszkole)

1. Przedstawienie rozszerzonego grona pedagogicznego i przydzielenie nauczycielek do pracy w grupach

2. Przypomnienie organizacji pracy w poszczególnych grupach w roku szkolnym.....

3. Przedstawienie priorytetów Mazowieckiego Kuratora Oświaty

4. Przedstawienie informacji z zebrania dyrektorów przedszkoli

5. Przedstawienie i zatwierdzenie wybranych przez nauczycielki pakietów programów dydaktycznych do realizacji w roku szkolnym ....

6 Podjęcie uchwał regulujących  funkcjonowanie placówki w ramach kompetencji Rady Pedagogicznej (zatwierdzenie planów, powierzenie stanowiska vice itp...)

7. Awans zawodowy nauczycielek - przydział opiekunów stażu

8. Organizacja zajęc dodatkowych

9. Organizacja kontroli wewnętrznej w przedszkolu

10. Przydział czynności dodatkowych

11.Organizacja pracy specjalistów

12. Harmonogramy : imprez, uroczystości itp.

13. sprawy różne

Iwa1216-08-2007 17:20:27   [#20]

To i ja przedstawię swój plan rady

  1. Powitanie członków RP przez przewodniczącego

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Wybór protokolanta

  4. Przypomnienie podstawowych zasad pracy

  5. Przyjęcie protokołu z plenarnego posiedzenia RP odbytego w dniu 22.06.2007 r.

  6. Informacje ze spotkania dyrektorów

  7. Przedstawienie stanowiska MEN w sprawie wprowadzenia obowiązku jednolitego stroju dla uczniów szkół specjalnych

  8. Przedstawienie wykazu uchwał RP związanych z organizacją roku szkolnego

  9. Wybór komisji i zespołów RP

  10. Przedstawienie i zatwierdzenie organizacji pracy szkoły

  11. Uchwała w sprawie wprowadzenia do szkolnego planu nauczania dodatkowych zajęć edukacyjnych (zajęcia psychokorekcyjne

  12. Przedstawienie i zatwierdzenie przydziału zadań nauczycielom

  13. Zatwierdzenie zmian w WSO w związku z Rozporządzeniem MEN z dnia 13 lipca 2007 r.

  14. Określenie priorytetów pracy szkoły w roku szkolnym 2007/08

  15. Wnioski, wolne głosy
ardnaskela16-08-2007 17:35:15   [#21]

Wygrany konkurs

Wygrałam konkurs na stanowisko dyrektora stosunkiem głosów 8:3( miałam kontrkandydatkę z innej szkoły-preferowana przez władze samorządowe). Burmistrz konkurs unieważnił uzasadniając,że:1)członkiem komisji konkursowej z ramienia rady pedagogicznej była osoba ze mną spokrewniona (nieprawda),2) członek komisji konkursowej -przedstawiciel RR zamiast zadać mi pytanie wygłosił krótki pean na moją część zastrzegając na początku,że jeśli to nie wskazane prosi przewodniczącego o odebranie głosu( ten tego nie uczynił, uznał po wysłuchaniu, że jest to pewna forma agitacji komisji). Oczywiście o unieważnieniu dowiedziałam się wcześniej z prasy lokalnej aniżeli z informacji przesłanej mi (bez uzasadnienia)od Naczelnika Wydziału Oświaty. Co ja mogę zrobić w tej sytuacji?Rok szkolny za pasem,a drugi konkurs ponoć dopiero we wrześniu? Poradźcie!
gosiarad16-08-2007 21:19:49   [#22]

chyba pomyliłaś wątki :)

załóż nowy

ardnaskela19-08-2007 15:29:15   [#23]
Przepraszam za pomyłkę ale strasznie się czułam i czuję z tą sytuacją..Pozdrawiam
dorotacho19-08-2007 15:48:36   [#24]
a kiedy zatwierdza rp szkolny program wychowawczy i program profilaktyki? bo u nas zawsze było na sierpniowej radzi. a zatwierdzenie rp tych dokumentów musi być.
Zwojka19-08-2007 17:48:32   [#25]

zatwierdza

Rada pedagogiczna wspólnie z radą rodziców (zgodnie ze zmianami w UoSO) w terminie 30 dni od rozpoczęcia zajęć.
Zwojka19-08-2007 17:48:57   [#26]

sorki

uchwala ;-)
ankate19-08-2007 18:09:38   [#27]
Uchwala to chyba teraz rada rodziców, a rada pedagogiczna opiniuje?
Fakir219-08-2007 18:44:59   [#28]

Jestem ciekawy kto w końcu to uchwala... Bo przyznam się - w UoSO nie znalazłem tego wcale...

Może mam nieaktualną wersję? UoSO naturalnie...

Zwojka19-08-2007 18:46:34   [#29]

tak to idzie ...

rada rodziców uchwala w porozumieniu z radą pedagogiczną... tak jest ;-). Wychodzi na to, że rp chyba opiniuje?
Fakir219-08-2007 18:56:53   [#30]

Ja w moim statucie (robionym właśnie) mam inaczej nieco: "...Program wychowawczy Szkoły, o którym mowa wyżej uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców..."

 

Na logikę - jak może Rada Rodziców (z całym szacunkiem dla rodziców) uchwalać - choćby nawet w porozumieniu - coś co Szkoła MUSI realizować?!?!?

 

No chyba, że ja już jestem zbyt cienki na te sprawy....

 

Mądrzy - objaśnić nas plizzzzzz :))))

Zwojka19-08-2007 19:02:17   [#31]

Tak mówi UoSO

Po zmianach ostatnich. Przytoczyłam chyba dobrze. Zaraz sprawdzę :-)
zuas2319-08-2007 20:19:29   [#32]
Program wychowawczy Szkoły, uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców. Czy u Was w szkole tak bedziecie robić? Sam juz nie wiem jak to ma byc czy RP uchwala program wychowawczy czy RR?
Zwojka19-08-2007 20:34:00   [#33]

program wychowawczy

2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy:
 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną:
    a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,
    b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;

To z UoSO (po zmianach) obowiązuje od 01.09.2007 (czyli od tego toku szkolnego) :-) termin tego uchwalania 30 dni od rozpoczęcia roku szkolnego.
rzewa19-08-2007 20:40:12   [#34]

No owszem, curiosum to jest

UoSO (stan na 1.09.2007)
Art. 54. ust. 1. Rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły lub placówki.

ust. 2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy:
1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną:
a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,
b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;

2) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 34 ust. 2;
3) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.


ust. 3. W szkołach artystycznych, w których nie prowadzi się kształcenia ogólnego, nie uchwala się programu profilaktyki, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b.

ust. 4. Jeżeli rada rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a lub b, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez radę rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną.
link12319-08-2007 21:59:18   [#35]

curiosum

Witajcie! to prawdziwa perełka!! Uchwalanie w porozumieniu:) zwracał na to uwagę A. Jeżowski komentując zmiany w UoSO. Myślę, Rada Rodziców powinna program opiniować - naprawdę nie spotkałem się z uchwalaniem w porozumieniu ale młody jestem.....

Pozdrawiam

Hubert_D

ankate19-08-2007 22:25:16   [#36]
Nno to może jakieś wspólne stanowisko wypracujemy, jak działamy w tej sprawie?
AnJa19-08-2007 22:59:42   [#37]

proste dosyć-RP opracowuje te dokumenty

dyrektor przesyłaje RR

jeśli ta uchwali-jest uchwalenie w porozumieniu

zgredek20-08-2007 22:03:34   [#38]
podniosę, bo zapotrzebowanie jest;-)
Marek Pleśniar25-08-2007 17:21:37   [#39]
podnoszę wątek:-)
Marek Pleśniar25-08-2007 17:22:51   [#40]
zapraszam tu Cię Johnie cobyś nie musiał mnożyć bytów:-)
krystyna25-08-2007 17:40:57   [#41]

proponowana wersja wydarzeń w temacie porozumienia:

wg znajomego prawnika jest tak:

  1. zmiany w UoSO spowodowały, że nasze Plany wychowawcze i Programy profilaktyki niejako straciły swoją moc;
  2. bierzemy więc te swoje plany i programy (jak chcemy - to możemy je trochę ulepszyć, a jak nie, to nie...) i na najbliższej RP uchwalamy te 2 dokumenty, ale jako: "Projekt planu wychowawczego" i "Projekt programy profilaktyki";
  3. obydwa projekty przekazujemy RR do uchwalenia;
  4. a gdy RR je uchwali, to i my je wprowadzamy do realizacji uchwałą RP - oczywiście już bez słowa "projekt".
John25-08-2007 17:48:58   [#42]
Dziekuje Marku, umknal mi ten watek :-)))))
Marek Pleśniar25-08-2007 17:49:58   [#43]
ot zagapiwszy się, przepraszam za ciachnięcie wątku ale lepiej od razu
marizz25-08-2007 22:19:18   [#44]
Czyli dwie uchwały podejmuje RP - raz uchwalanie  programów, a potem uchwała w sprawie wdrożenia do realizacji?
Myślałam, że uchwalenie programu przez RP jest równoznaczne z przyjęciem go do realizacji?
rzewa25-08-2007 22:22:53   [#45]
Tak, ale wówczas, gdy organem uchwalającym program jest rp

obecnie program wychowawczy i program profilaktyki uchwala rr, zatem po uchwaleniu przez ten organ rp powinna go przyjąc do realizacji (rr może nanieśc zmiany do projektu a rp musi je albo przyjąć albo odrzucić)
marizz25-08-2007 22:26:35   [#46]
ok, pojęłam, dzięki za wyjasnienia
Adaa26-08-2007 17:01:03   [#47]

kiedyś wstawiłam sciąge do wymiany plikow...mimo,że z 2003 r. ale porzadkuje nadal wiele spraw

14.09.2003 Adaa Zadania do realizacji podczas narady inaugurujacej rok szkolny
Pobierz: ZADANIA DO REALIZACJI W CZASIE NARADY INAUGURUJĄCEJ ROK SZKOLNY.doc* (53 KB)

norbert26-08-2007 19:25:20   [#48]

DYREKTOR

PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W

...................

Z A R Z Ą D Z E N I E   Nr 1//2007/2008

20 sierpnia 2007r.

1.      Posiedzenie Rady Pedagogicznej odbędzie się w dniu 30 sierpnia 2007r. (czwartek) o godz. 930 w sali nr 17 (I piętro).

Porządek posiedzenia:

1.        Powitanie, przedstawienie nowych nauczycieli, stwierdzenie quorum.

2.        Przyjęcie protokołu plenarnego posiedzenia Rady Pedagogicznej odbytego w dniu 20.06.2007r.

3.        Wybory protokolarzy  rady oraz członków komisji. Przypomnienie składu osobowego  zespołów statutowych.

4.        Przyjęcie uchwały w sprawie nowelizacji statutu – uchwała nr 1//2007/2008.

5.        Zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji uczniów dopuszczonych do egzaminów poprawkowych – uchwała nr 2//2007/2008.

6.        Przedstawienie wyników egzaminu gimnazjalnego 2007.

-raport z części humanistycznej,

-raport z części matematyczno-przyrodniczej.

7.        Informacje z konferencji dyrektorów szkół: KO – delegatura.............., OP-...............

8.        Przedstawienie przez dyrektora i zaopiniowanie przez RP przydziału czynności dla nauczycieli (arkusz organizacyjny )– uchwała nr 3//2007/2008.

9.        Tygodniowy rozkład lekcji i zajęć .

10.     Kalendarz szkoły na rok szkolny 2007/2008.

11.     Plan pracy szkoły na rok szkolny 2007/2008- uchwała nr 4//2007/2008.

12.     Opiniowanie szkolnego zestawu programów nauczania-uchwała nr 5//2007/2008.

13.     Opinia w sprawie zezwolenia uczniowi na indywidualny tok nauki na podstawie orzeczenia Poradni psychologiczno-pedagogicznej-uchwała nr 6//2007/2008.

14.     Przedstawienie planu nadzoru pedagogicznego.

15.     Terminarz posiedzeń rady pedagogicznej na rok szkolny 2007/2008.

16.     Terminarz szkolny dla rodziców i uczniów.

17.     Wnioski różne, sprawy organizacyjne i porządkowe

18.     Przerwa

19.     Technologia informacyjna w szkole:

-dziennik elektroniczny,     

 

 

resztę można dopisać w zależności od typu szkoły 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hanna Kowalska26-08-2007 19:40:28   [#49]
Jeżeli posiedzenie rady jest 30 sierpnia, to uchwały nie mogą być z roku szkolnego 07/08 tylko jeszcze z 06/07. Tak zawsze pisałam. Pozdrawiam
zgredek26-08-2007 19:42:06   [#50]
to jest pierwsza rada w nowym roku szkolnym ;-)
strony: [ 1 ][ 2 ]