Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Nasze dyplomy w UNII
strony: [ 1 ]
zuza18-02-2003 20:48:52   [#01]

Czy ktoś wie, jak bedzie wygladało uznawanie naszych studiów po wejściu do Unii Europejskiej?

Należę do "eurosceptyków" i bardzo pilnie studiuję rózne informacje na ten temat, ale nigdzie nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi na nurtujace mnie pytania. 

To chyba nie jest drobny problem, szczególnie dla stale uczących sie nauczycieli?

Anka z Gdańska18-02-2003 21:03:14   [#02]

Wejście do UE nic nie zmienia w sytuacji polskiego nauczyciela

"wszelkie uregulowania dotyczące prawa oświatowego, w tym również przepisy dotyczące kwalifikacji i zasad zatrudniania nauczycieli , stanowia w UE przedmiot rozstrzygnień prawa krajowego. Kwestii tych nie obejmują regulacje unijne." (z pisma MENiS)

wiecej w artykule Krzysztofa Wiczkowskiegow GS nr 469 12.11.2002)

zuza18-02-2003 21:10:15   [#03]

Aniu, nie  chodzi mi tylko o kwalifikacje nauczyciela w kraju.

Chcę  wiedzieć, czy mój  dyplom ukończenia wyższej uczelni będzie uznany w UE i jak dokładnie ta kwestia jest uregulowana.

Przecież mogę chcieć zmienić zawód i co wtedy?

Anka z Gdańska18-02-2003 21:23:03   [#04]

Prawo wspólnotowe reguluje kwestie uznawania kwalifikacji do wykonywania zawodu regulowanego , w oparciu o dyrektywy ogólne, tj. 89/48/EWG i 92/51/EWG z późn. zmianami. Dyrektywy powyższe tworzą system ogólny uznawania kwalifikacji zawodowych do podejmowania lub wykonywania zawodów regulowanych.

dalej o sposobach wyrównywania różnic w kształceniu i stosowaniu środkó kompensujących

zuza18-02-2003 22:33:40   [#05]

dzięki Aniu

ale dalej nic mi to nie mówi. Nie wiem co to jest zawód regulowany, nie wiem JAK wspomniane dyrektywy regululują uznawanie kwalifikacji.