Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
awans po nowemu - co słychać? |
Małgosia | 22-01-2003 21:32:12 [#01] |
---|
Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z komisji awansowych w tej sesji? Jak w praktyce "hulają" zmiany rozporządzenia? Bardzo jestem ciekawa i proszę o odzew w tej sprawie. Ja dopiero zaczynam pracę w komisjach na feriach, a chętnie dowiem się, jak to gdzie indziej zadziałało. Odezwijcie się, pliiiiiiiiz! |
hania | 22-01-2003 22:20:18 [#02] |
---|
ja też ciekawa jestem bardzo..... I też pliiiiiiz - jak Małgosia! |
DorotaJ | 22-01-2003 22:49:40 [#03] |
---|
propozycja???? emocje ze składaniem teczek już opadły ale teraz czas na kolejną ich porcję, gdyż komisje rozpoczęły prace mam propozycję, lecz liczę na bardzo , bardzo dużą pomoc ze strony wszystkich foremek i formenów sądzę, że warto abyśmy wspólnie wypracowali ŚCIĄGĘ, która będzie nam pomocna przy tym : -gdzie jaki załącznik umieścić ? -jaki materiał wart jest umieszczenia w teczce ? -jakie materiały umieszczać przy poszczególnuch punktach rozporządzenia? |
Marek Pleśniar | 23-01-2003 00:29:55 [#04] |
---|
o to to pomóżmy Dorocie i razem to zbierzmy. Podjeła się ona pracy (zespołowej!) nad tym. Teraz jest już sporo materiałów. Dobrze by było zgromadzić nasz niezbędnik awansowicza. Co Wy na to? |
Ewa z Rz | 23-01-2003 07:27:22 [#05] |
---|
Idę dzisiaj na komisję... Ale dopiero o 19! Dlaczego oni pracują o takich porach? To chore... Zobaczę jak wg. naszego KO powinien wyglądać awans na dyplomowanego - co sie dowiem to napiszę... (Nie wiem czy dzisiaj dam radę... Przecież ta komisja jest w mojej porze spania!) |
Małgosia | 23-01-2003 07:43:53 [#06] |
---|
Matko Boska! Komisja o godz. 19?!!!! Dobrze, że nie w niedzielę! Znów daje o sobie znać Rzeszowska Szkoła Awansu. Współczuję serdecznie! |
Małgosia | 23-01-2003 09:26:29 [#07] |
---|
jeszcze raz... Jestem sceptykiem jeśli chodzi o uniwersalne ściągi czy poradniki awansowe. Co prawda rozporządzenie jest jedno, ale sami pamiętacie, jakie w poprzednich sesjach były różnice między kuratoriami. Mimo 2-letniego doświadczenia w komisjach i kilkuset przejrzanych teczek, nie miałabym odwagi doradzać komukolwiek z innego województwa. Po co ktoś ma mieć potem żal lub pretensje... |
beera | 23-01-2003 09:40:16 [#08] |
---|
małgosiu A ja mam tu odwrotnie :-)) Nie powiniśmy się dostosowywać do ich widzimisię ale stworzyć coś zobiektywizowanego- tj. opartego o przepisy prawne... I zabiegać o stosowanie kryteriów niezależnych od wojewódzkich preferencji. ja wiem, że to może "obok" życia, ale tak mam :-)) |
Marek z Rzeszowa | 23-01-2003 10:46:41 [#09] |
---|
Dziś czwartek. W poniedziałek z godnie z Kartą Nauczyciela rozpoczynam urlop. Zastępcy też wyjeżdzają. Nie dotarło do mnie żadne zawiadomienie o posiedzeniu komisji (a nawet gdyby dotarło to czy można je organizować w okresie ferii?). Jako członek OSKKO zwracam się z oficjalnym wnioskiem o postawienia na szerszym forum sposobu traktowania dyrektorów przez władze oświatowe w tym zakresie. Nasze ustawowe prawo do uczestniczenia w posiedzeniach komisji jest naruszane notoryczne przez urzędników porzez wyznaczanie terminów posiedzeń w okresie urlopów wypoczynkowych dyrektorów. Gdy zgłosiłem swoje zastrzeżenia do pory zwoływania komisji (również póżna dość - 18.30) - usłyszałem, że dyrektor ma być dyspozycyjny. No cóż gdy Stalin pracował w nocy cała Moskwa nie szła spać. Jeśli mamy takie wzory... Marek |
beera | 23-01-2003 10:54:24 [#10] |
---|
marek Sprawa jest jasna. I masz absolutną rację. Słuchaj- może weż to na siebie, tzn- napisz swoją propozycję stanowiska, które warto w tej sprawie przedstawić "górze". Dotrzemy z tym, gdzie będzie trzeba. takich problemow pojawia się coraz więcej. Mamy ewikan, ktory także wymaga zabrania glosu, sześciolaki, problem oświadczeń majątkowych, konkursu na stanowisko dyrektora, awansu od strony merytorycznej.. |
Marek z Rzeszowa | 23-01-2003 10:56:21 [#11] |
---|
Dziś wieczorem prześlę Ci propozycję pisma. Ludzie napiszcie co o tym sądzicie, dajcie też jakieś propozycje! Marek |
Marek Pleśniar | 23-01-2003 11:43:53 [#12] |
---|
Marek pisz złozymy we wszystkich kuratoriach. Akurat potrzebowałem do nich coś:-) Z mojej strony sugerowałbym uprzejme zwrócenie uwagi - bo to pierwsze nasze wystąpienie na poziomie kuratorów. Wczesniej pisywaliśmy wyżej:-)))))) |
Maelka | 23-01-2003 13:12:34 [#13] |
---|
Małgosiu Chętnie posłuchałabym cudzych rad i uwag. Zastosowałabym sie do nich na własne ryzyko. Gdyby tylko ktoś zechciał radzić... :-) |
Anka z Gdańska | 23-01-2003 14:16:00 [#14] |
---|
Małgosiu Tak jak Maelka podejmę ryzyko. Rad można wysłuchać i wykorzystać z nich to, co sami wybierzemy. Dyplomowani niechętnie pokazują swoje teczki. Zazdrośni? Nie chcą pomagać? Staż kończę dopiero w przyszłym roku, mam czas, by się czegoś nauczyć. Może więc zdecyduje(?)-my czy -cie się na utworzenie poradnika? Pewnie będzie wielu chętnych do skorzystania ze Ściągi . Twórczego korzystania. :-) |
Marek z Rzeszowa | 23-01-2003 15:06:08 [#15] |
---|
Trochę grzebałem w sieci. Może do poradnika przyda się to, co wyszperałem o studium przypadku. Zwracam szczególną uwagę na zestaw proponowanych tematów. Odnosi się raczej do zarządzania niż do spraw wychowawczych. I jeszcze prośba. Kończę swoje zmagania z papierami. Powiedzcie czy tematy moich "analiz przypadków" są w porządku: "Analiza działalności Szkoły Podstawowej Nr 25 w Rzeszowie metodą SWOT", "Etapy tworzenia planu rzeczowo-finansowego Szkoły na rok 2000", "Czynniki wpływające na wysokie koszty utrzymania SP 25 w Rzeszowie i sposoby obniżenia tych kosztów". I jeszcze pytanie: który przepis wymaga podpisania i poświadczenia wszystkiego co nauczyciel przedstawi w swojej dokumentacji? Czy nie wystarczy gdy nauczyciel podpisze wniosek i określi w nim tytuły i ilość załączników? Czy przedstawiając np. program profilaktyczny, którego był autorem i realizatorem, musi ten dokument podpisać? Nie wystarczy w nagłówku napisać, że jest jego autorem, a dodatkowo opisać jego realizację i znaczenie dla szkoły. I czy ten opis też musi podpisać? Czy komisja rozpatrując wniosek Kowalskiego może przypuszczać, że opisu dokonał Nowak? ;-)) Nie są to pytania z sufitu. Z tego powodu kilka moich nauczycielek miało i ma "cofki". Marek A teraz obiecane materiały z internetu: Struktura studium przypadku
- Krótkie wprowadzenie w specyfikę firmy.
(wielkość firmy, branża, forma własności, etap rozwoju - co jest przedmiotem bieżących zmian / diagram Lickerta).
- Diagnoza sytuacji problemowej.
- Cele - planowanie (co chcemy osiągnąć i w jakim czasie).
- Zasoby - rozpoznanie zasobów, przygotowanie do zmian.
- Metody, techniki i środki niezbędne do przeprowadzenia zmian.
- Opis procesu wprowadzanych zmian (co sprzyjało, a jakie były przeszkody).
- Opis efektów (co osiągnięto).
- Wskazówki dla chcących wprowadzić podobne zmiany (na co zwrócić uwagę, co uwzględnić)
- koszty - wymierne i niewymierne;
- koszty - długofalowe i krótkofalowe.
- Zaznaczyć, w którym miejscu był punkt zwrotny.
- Podsumowanie założeń czasowych.
Studia przypadków - propozycje tematów zagadnienia polityki personalnej Administracja kadrowa Ciekawe formy zatrudniania. Elastyczne rozwiązania dotyczące czasu pracy. Prawo pracy - najbardziej typowe "grzechy" pracodawców.
Rekrutacja i selekcja Praktyki/rekrutacja absolwentów. Analiza potrzeb rekrutacyjnych. Przygotowanie rezerw kadrowych. Systemy ocen efektywności: rekrutacji itp. Analiza kluczowych kompetencji organizacji. System asocjacji organizacyjnej nowo zatrudnionych. Innowacyjne wykorzystanie psychometrii w HR. Innowacyjne sposoby opisywania stanowisk. Innowacyjne sposoby wartościowania pracy.
Szkolenia i rozwój System pracy zespołowej. Wykorzystanie trenerów wewnętrznych. Analiza potrzeb szkoleniowych. Systemy ocen efektywności szkoleń itp. Efektywne zastosowanie coachingu/mentoringu. Sposoby pobudzania kreatywności u pracowników. Sposoby wyboru realizatorów szkoleń. Realizacja modelu organizacji "uczącej się".
Motywowanie pracowników Płacowe/pozapłacowe systemy motywacji. System planowania ścieżek karier. Sposoby redukcji absencji pracowniczej. Sposoby redukcji fluktuacji kadr.
Oceny pracownicze System ocen pracowniczych. Sposoby powiązania ocen pracowniczych z innymi obszarami ZP.
Wynagrodzenia Wynagrodzenia odroczone - status prawny, podatkowy, możliwości wykorzystania jako narzędzia do zarządzania personelem. Plany emerytalne. Przykłady motywacyjnego wykorzystania systemu wynagrodzeń. Ciekawe formy wynagradzania.
Zwolnienia Ciekawe alternatywy dla zwolnień grupowych. Przykłady udanego outplacementu.
Zarządzanie Działania wspierające zmiany. Struktura działu personalnego i jego miejsce w hierarchii firmy. Zarządzanie personelem w sytuacji fuzji bądź przejęcia. Zarządzanie personelem w firmach wielokulturowych. Przykładowe strategie personalne. Przykłady praktycznego zastosowania uznanych teorii zarządzania. Zarządzanie wiedzą. Zarządzanie przez efektywność\wyniki. Balanced Scorecard. Przykłady praktycznego wsparcia strategii firmy przez strategię HR.
Negocjacje Przykłady negocjacji ze związkami zawodowymi.
Public relations w HR PR w zarządzaniu personelem. Tworzenie wizerunku na rynku pracy. Systemy komunikacji w służbie wewnętrznego PR.
Kultura organizacyjna. Tworzenie i wspieranie właściwej kultury organizacyjnej. Ocena satysfakcji/nastrojów pracowniczych. Sposoby uzyskiwania pracowniczej informacji zwrotnej. Diagnozowanie i rozwiązywanie sporów w organizacji.
Inne Analiza kluczowych kompetencji organizacji. Wykorzystanie systemów i rozwiązań informatycznych. Rozwój przywództwa w firmie. Sposoby pozyskania i zaangażowania średniej kadry kierowniczej w zarządzanie personelem. Ciekawe przykłady integracji poszczególnych funkcji HR. Wycenianie wartości dodanej wnoszonej przez HR. Sposoby argumentacji i przekonywania zarządów w kontekście "inwestowania w ludzi". Wykorzystanie benchmarkingu. Najbardziej typowe/niebezpieczne pułapki czyhające na szefa HR. |
DorotaJ | 23-01-2003 17:52:45 [#16] |
---|
Wklejam fragment arkusza analizy formalnej i rozporzadzenia .Małymi kroczkami zbierajmydo nich dokumenty § 7 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia - dokumentacja potwierdzająca spełnianie wymagań określonych w § 5 ust. 2 rozporządzenia. 1) opis i analiza realizacji wymagań, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia: opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej : przykłady do umieszczenia w tym punkcie: -program wychowawczy szkoły, klasy: -szkolny program profilaktyki; -program komputeryzacji pracowni; dopiszcie troszkę swoich propozycji ;-))))))) |
Leszek | 23-01-2003 21:51:25 [#17] |
---|
Moje refleksje z prac poza i w komisjach, także po nowemu...
CZĘŚĆ I.
1. Piszę wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego (unikam posługiwania się paragrafami, żeby nie zacytować błędnie). Chcę związkowca w komisji to podaję z którego związku.
/ujednolicone rozp. o awansie - § 7 ust. 1/
2. Dołączam poświadczone kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji zawodowych (dyplomy, świadectwa ukończenia studiów) i poświadczoną kserokopię aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Ładnie wygląda jeśli pokuszę się o wstęp własny do dokumentów (oczywiście krótki i konkretny).
/ujednolicone rozp. o awansie - § 7 ust. 1 pkt. 1)/
3. Dołączam zaświadczenie dyrektora szkoły /pracodawcy/ o wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz zajmowanym przez niego stanowisku w okresie odbywania stażu (trzeba tylko pamiętać o 2 elementach, aby je umieścić w zaświadczeniu - wymiar zatrudnienia i zajmowane stanowisko w okresie odbywania stażu). Ładnie wygląda jeśli pokuszę się o wstęp własny do dokumentów (oczywiście krótki i konkretny).
/ujednolicone rozp. o awansie - § 7 ust. 1 pkt. 2)/ W przypadku dyrektora zaświadczenie pracodawcy (starosta, burmistrz, wójt itp.)o spełnieniu wymagań dotyczących okresów pracy, jeśli okresów tych nie można udokumentować na podstawie świadectw pracy. Ładnie wygląda jeśli pokuszę się o wstęp własny do dokumentów (oczywiście krótki i konkretny).
/ujednolicone rozp. o awansie - § 7 ust. 2/
4. Dołączam zatwierdzony plan rozwoju zawodowego (sprawdzam, czy jest zatwierdzenie – wszak przezorny zawsze ubezpieczony), jeżeli dyrektor wydawał to także decyzję o skróceniu stażu. Dołącz tu poświadczoną kopię dokumentu będącego podstawą skrócenia stażu – wymienionego w art.7 ust. 2 ustawy z 18 lutego 2000 r . No i oczywiście sprawozdanie z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. I tu – w nowych przepisach sprawozdanie jest bardzo ważnym dokumentem dla komisji bowiem im pełniejsze i dokładniejsze merytorycznie jest sprawozdanie tym mniej musimy załączać różnego typu zaświadczeń z okresu stażu. Myślę jednak, że takie sprawozdania pojawią się dopiero po zakończeniu staży w przyszłym roku. Dotychczasowe w większości nie były pisane zbyt dokładnie, raczej przywiązywano do nich niewiele wagi (jeżeli dyrektor lekceważył ich znaczenie to otrzymywał w ten sposób odpowiedź nauczyciela na to).
W przypadku dyrektora - sprawozdanie z ostatnich dwóch lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniem wyników mierzenia jakości pracy szkoły oraz programu rozwoju szkoły (sprawdź, czy masz wszystkie elementy wymienione w sprawozdaniu ponieważ przy badaniu formalnym dokumentacji badający musi sprawdzić, czy jest ono pełne, czyli zawiera wszystkie wymienione części. Najłatwiej jest nazywać konkretnie części sprawozdania wyrazami z rozporządzenia).
/ujednolicone rozp. o awansie - § 7 ust. 1 pkt. 3) i ust. 4 pkt. 4)/
5. Dołączam ocenę dorobku zawodowego za okres stażu. I tu – w nowych przepisach ocena jest także bardzo ważnym dokumentem bowiem im pełniejsze i dokładniejsze jej uzasadnienie tym więcej informacji dla komisji o dorobku zawodowym za okres stażu.
/ujednolicone rozp. o awansie - § 7 ust. 1 pkt. 4)/
W przypadku dyrektora, który korzysta z przywileju art. 10 ust. 1 ustawy z 18 lutego 2000 r. - dołącz co najmniej dobrą ocenę pracy.
6. No i nadszedł czas na dokumentację potwierdzającą spełnianie wymagań określonych w § 5 ust. 2 rozporząd zenia. O tym trochę niżej w tekście.
7. Do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego mogę dołączyć, wszelką inną dokumentację świadczącą o moich osiągnięciach zawodowych. (Ale warto to zrobić dokonując odpowiedniego opisu i analizy lub pisemnego sprawozdania – a jeszcze lepiej wykazać poprzez to spełnienie któregoś z wymogów § 5 ust. 2 rozporządzenia – jeśli zostawię tu gołe dokumenty to poproszą o formalne wskazanie po co one tu zostały zamieszczone). Punkt ten jako samoistny nie ma sensu, ponieważ korzystniej wykazywać spełnienie wymogów.
/ujednolicone rozp. o awansie - § 7 ust. 2/
CZĘŚĆ II.
1. D okumentacja potwierdzająca spełnianie wymagań określonych w § 5 ust. 2 rozporządzenia – powinniśmy ją przedstawić poprzez kolejno:
a/ § 5 ust. 2 pkt. 1) - opis i analizę realizacji wymogu dotyczącego opracowywania i wdrażania przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej,
b/ § 5 ust. 2 pkt. 2) - opis i analizę realizacji wymogu dotyczącego umiejętności dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły.
c/ § 5 ust. 2 pkt. 3) - pisemne sprawozdanie z realizacji wybranych z adań - co najmniej czterech spośród następujących:
- § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. a) opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,
- § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. b) opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzację w innej formie;
- § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. c) p rowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym,
- § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. d) aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, - § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. e) wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, podręczników, środków dydaktycznych, programów wychowania przedszkolnego; - § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. f) pełnienie funkcji doradcy metodyczn ego, uzyskanie kwalifikacji edukatora lub trenera terapeuty,
- § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. g) uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły, - § 5 ust. 2 pkt. 3) ppkt. h) wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
d/ § 5 ust. 2 pkt. 4) - opis i analizę co najmniej dwóch przypadków umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
2. Nim przystąpimy do pisan ia opisów i analiz oraz pisemnych sprawozdań musimy ustalić definicję tych wyrażeń. Myślę, że definicje znajdziemy w każdym dostępnym słowniku lub encyklopedii, także internetowych. Przed chwilą to zrobiłem, wyrzuciło po kilka ....
Zgodnie z nowościami nie musimy załączać żadnych zaświadczeń i materiałów potwierdzających pełnienie funkcji, prowadzenie działań lub wykonywanie zadań związanych ze spełnianiem wymagań określonych w § 5 ust. 2, jeżeli wynika to ze sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. I jeszcze raz, jeśli zdajemy sobie sprawę z dużego uogólnienia zastosowanego w sprawozdaniu ze stażu to trzeba się zdecydować na dołączenie brakujących dokumentów. Ale służą one tylko i tylko do potwierdzenia spraw zamieszczonych w opisach i sprawozdaniach oraz pisemnych sprawozdaniach z poszczególnych wymogów. Przy badaniu formalnym badający sprawdzi, czy zamieściłem wymienione formy prezentacji spełnienia wymogów. Dlatego muszę szczególnie zadbać o ich konstrukcję. Niewątpliwie prezentacja spełnienia wymogów musi być bardzo dokładna. A jeśli wybiegam w prezentacji poza okres stażu (wszak pracuję dłużej i zawsze mam się czym pochwalić, nie obudziłem się do pracy tylko w okresie stażu), to muszę dołączyć po prezentacji spełniania poszczególnych form zaświadczenia i materiały potwierdzające zapisy. Trzeba pamiętać, że to ja prezentuję siebie komisji (oni mnie nie znają, poza dyrektorem, ewentualnie związkowcem), muszę to zrobić tak aby opisy i analizy oraz pisemne sprawozdania niosły konkretne, uporządkowane informacje o moich dokonaniach. Komisji nie mogę pozwolić na domyślanie się co ja tu piszę. Ja to wiem i ich o tym powiadamiam. W prezentacjach definiuję poszczególne wymogi, moje ich rozumienie. Komisja ma to tylko ocenić. Ma widzieć we mnie partnera merytorycznego w zakresie objętym przepisami o awansie. Jest tu zagrożenie – eksperci bez praktyki oświatowej, nie rozumiejący uwarunkowań szkolnych, pozbawieni możliwości wymiany poglądów w swoich gronach, nastawieni negatywnie do wnioskodawcy (szukający przysłowiowej “dziury w całym”).
Oczywiście, optymalnie jest przygotować materiał mając sporo czasu do założonego sobie terminu oddania wniosku do KO. Od razu można zauważyć osoby, które przygotowały materiał na “ostatnią chwilę” . Wybrałem drogę dwumiesięcznego pisania , a następnie dałem sobie 2 tyg. czasu na czytanie i korektę.
Uff, ale się rozpisałem. Na razie mam dość. A temat jeszcze nie wyczerpany.
Pozdrawiam zaaferowanych awansem. |
Barla | 24-01-2003 00:09:15 [#18] |
---|
i jeszcze trochę... Załaczamy sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, natomiast do: § 5 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia - załączamy opis i analizę realizacji wymagań z okresu całego dorobku zawodowego (od 1991 i w szczególności od dnia uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego), opisujemy i analizujemy działania podjęte przed stażem, w czasie stażu i po zakończeniu stażu. Dowody na realizację wymagań załączamy tylko wtedy, gdy podejmowane działania nie wynikają ze sprawozdania z planu rozwoju zawodowego. § 5 ust. 2 pkt 3 lit. a - h rozporządzenia – załączamy sprawozdanie z realizacji zadań. Załączamy sprawozdanie z okresu całego dorobku zawodowego (od 1991 i w szczególności od dnia uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego), dokonujemy sprawozdania z działań podjętych przed stażem, w czasie stażu i po zakończeniu stażu. Dowody na realizację zadań załączamy tylko wtedy, gdy podejmowane działania nie wynikają ze sprawozdania z planu rozwoju zawodowego. W przypadku, gdy działania były podjęte w okresie stażu a spełniają wymagania wynikające z §5 ust 1, 2 to wystarczy napisać w opisie i analizie, iż nie załączamy dowodów, ponieważ wynikają z planu rozwoju zawodowego To samo dotyczy sprawozdań wynikających z §5 ust 3. |
Anka z Gdańska | 26-01-2003 17:57:54 [#19] |
---|
Zdjęcia? W mojej szkole wszyscy do sprawozdań dołączają zdjęcia siebie z..., ksero dyplomów zdobytych przez uczniów itp. Czy to ma jakąś wartość? Czytałam w "Gazecie Szkolnej" sprawozdanie z posiedzenia komisji, która oglądała laurki otrzymane przez panią od wdzięcznych uczniów. Co Wy na to? Jestem szkolnym fotografem, stale dokumentuję wszystkie uroczystości itp., ale sobie fotek nie robię :-) Może powinnam, jeszcze nie jest za późno! |
Małgosia | 26-01-2003 19:14:01 [#20] |
---|
nie daj się zwariować! Już kiedyś tu się wypowiadałam, że ten sposób, jaki opisujesz, to przykład nadrabiania ilością braków w jakości. Pewnie, że jakieś bardzo spektakularne wydarzenie można - oprócz opisu - zobrazować zdjęciem. Ale bez przesady. A dyplom uczniowski tylko wtedy, gdy sukces jest naprawdę duży, no i jeśli był poza stażem (jeśli w trakcie stażu - napisać w sprawozdaniu, a dyrektor wzmiankuje o tym w ocenie). |
DorotaJ | 27-01-2003 10:07:44 [#21] |
---|
TI W jaki sposób prponujecie udokumentować umiejętność posługiwania się technologią informatyczną ,jeżeli nie posiada się na to potwierdzenia w formie świadectwa ukończenia kursu lub podyplomówki. Jestem samoukiemk jak wielu spośród nas . Bardzo proszę o podpowiedź. |
Ewa z Rz | 27-01-2003 13:38:30 [#22] |
---|
W sprawozdaniu, A także poprzez formę przygotowania dokumentów.. bo przecież macie je przygotowane na kompie... |
Tera | 27-01-2003 13:45:27 [#23] |
---|
DorotaJ :-) Byłam w takiej sytuacji jak Ty, zrobiłam tak jak napisała Ewa i było OK :-) |
hania | 28-01-2003 20:58:48 [#24] |
---|
podciągam wątek.... ...i ponawiam pytanie z początku: Jak "hulają" nowe przepisy o awansie na komisjach? Małgosiu? miałaś jakieś? A gdzie indziej? Pozdrowionka - hania |
Małgosia | 28-01-2003 21:39:23 [#25] |
---|
hulają... Określiłabym to jako "łagodne przejście" od starych do nowych przepisów. Pojawiły się decyzje negatywne, choć rzadko. Po prostu teraz, po analizie formalnej, nie ma już możliwości odesłania do uzupełnienia. Może być decyzja na tak lub nie. Ludzie w dalszym ciągu dołączają stosy niepotrzebnych papierów i to jest nieraz tak przesadne, że aż irytujące. Teczek dużo, nie widać końca roboty. |
Leszek | 28-01-2003 22:23:23 [#26] |
---|
Trzeba przeżyć okres przejściowy, tzn. taki w którym sprawozdanie z realizacji planu rozwoju w okresie stażu oraz ocena dorobku za okres stażu są na miarę przepisów przed zmianą. Są enigmatyczne. W nowym kształcie (ujmującym dokładne relacje) ukażą się po zakończeniu stażu po 31.05.2003 r. (mam nadzieję!) To pozwoli zaniknąć masie papierów dołączanych do wniosku (przynajmniej tych z okresu stażu). No i zmiana przyzwyczajenia ludzi po rozpatrywaniu wniosków opartych o niezmieniony przepis. Z kolei eksperci nieprzeszkoleni poprzednio oraz obecnie (jeżeli sami nie popracują nad sobą) mogą bać się odpowiedzialności za decyzje negatywne (oczywiście w przypadku wniosków niewiele prezentujących co do dorobku nauczyciela). Wszak ekspertem zostać łatwo (sam jestem) ale pozostawiono ich samym sobie. Pozdrawiam |
DorotaJ | 28-01-2003 22:31:11 [#27] |
---|
Małgosiu ! podaj nam przykłady te , nad którymi warto pracować żeby w sesji letniej mniej było makulatury z góry wielkie dzięki ;-))))))) |
dorota | 29-01-2003 10:10:07 [#28] |
---|
Czekam na awans Ja już złożyłam teczkę i...... staram się cierpliwie czekać na rezultaty. Nie ukrywam, trochę się denerwuję. |
Anka L | 05-02-2003 20:44:39 [#29] |
---|
Leszku :-) Gdzie mozna znależć ujednolicony tekst rozporządzenia o awansie zawierający ostatnie zmiany? |
Anka L | 05-02-2003 21:28:38 [#31] |
---|
Haniu :-) dzięki :-) |
Anka L | 05-02-2003 22:05:40 [#32] |
---|
Poprawki? . Jeżeli wniosek oraz dokumentacja, o której mowa w § 7, nie spełniają wymagań formalnych, dyrektor szkoły lub organ nadający stopień awansu zawodowego wskazuje szczegółowo stwierdzone braki i wyznacza termin ich uzupełnienia. Czy ten punkt nie został zmieniony? Słyszałam, że teraz nie można uzupełniać dokumentacji. Jeżeli tak jest, to jak długo trwa ponowny staz? |
grażka | 12-02-2003 23:35:16 [#33] |
---|
Mam pytanie o szczegól - byc może techniczny tylko: czy omówienia osiągnięć - porzedzajęce dokumnety potwierdzające realizacje z punktów paragrafu 5 - powinny być podpisane przez właściciela teczki? |
Ewa z Rz | 12-02-2003 23:54:15 [#34] |
---|
Tak Jak z resztą wszystko i zawsze ... |
grażka | 13-02-2003 00:17:18 [#35] |
---|
Ewo -dzięki! :-)* - ode mnie, bo moja koleżanka będzie miała jedna wątpliwość mniej ;-) |
Gaba | 13-02-2003 06:26:07 [#36] |
---|
do mnie dotarło wczoraj, że teraz jednoosobowo będę się przedzierać przez tony makulatury pod koniec czerwca. A komisja bedzie czytac analizy, ale ja je tez muze przeczytać - oglądając tony paierów. Już to widzę, te donoszone świstki na raty, bo - tu nie mam, a tam nie wiedziałam. Chwila - mam kilku awansujących, jak mam przeczytać sama te teczki? Przypuśćmy 5 teczek w ciągu 3 dni, i jeszcze napisać papiery. Czyżby innej pracy szkolnej w czerwcu nie było? Niektórzy mieli opracowane takie ściągi krok po kroku - weźcie, ostomili, wklejcie to... bo nie wytrzymam. |
Zola | 13-02-2003 10:27:51 [#37] |
---|
gaba ,ja mam takich 28 osób,ale w styczniowym numerze "Dyrektora szkoły" znalazłam arkusz oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu wpadłam na pomysł,żeby zrobić tego materiał do oceny tworzony przez nauczyciela kończącego staż - nauczyciel dostanie do wypełnienia papier a ja na tej podstawie zrobię ocenę o ten materiał poproszę jeszcze w maju,żeby opracowanie ocen rozłozyć w czasie dokładniej przerobię dokumentację dwójki stażystów |
SławekL | 14-02-2003 14:56:41 [#38] |
---|
co zrobić gdy mój prorgam autorski, jest opracowany i wdrożony a więc pkt.2 , jest tez opublikowany? Czy dokument o publikowaniu programu można dać do pkt.3 b ? SławekL |
Zola | 14-02-2003 16:57:05 [#39] |
---|
u nas mówili ,że nie można jedna rzeczą załatwic kilku punktów |
dorota | 16-02-2003 16:24:29 [#40] |
---|
Ufff. Już jestem po! Ale ulga!!!! |
Iwona1 | 16-02-2003 17:23:21 [#41] |
---|
gratuluję Dorota. :-)))))))))))))))))) Ja się chyba nigdy nie zabiorę |
Leszek | 16-02-2003 19:50:41 [#42] |
---|
Gratuluję Doroto. Sławku - osobiście uważam, że Twój program autorski (opracowany i wdrożony) powinien znaleźć odzwierciedlenie w opisie i analizie ze spełniania wymogu § 5 ust. 2. pkt. 1), w pisemnym sprawozdaniu z realizacji wymogu "§ 5 ust. 2 pkt. 3 ppkt. a)". A jeżeli dokument był publikowany zewnętrznie to może być także "§ 5 ust. 2 pkt. 3 ppkt. b)". Wszystko zależy jak będziesz uzasadniał swoje osiągnięcia. Nic powierzchownego - szczegółowa analiza pod kątem zapisu wymogu. Pozdrawiam |
Krystyna Za | 17-02-2003 09:27:15 [#43] |
---|
Kochani ! Mam pytanko: czy jak akt nadania nauczyciela dyplomowanego ma datę luty 2003r a wręczony zostaje np. w kwietniu, to w tym przypadku od kiedy należy się wyższa stawka płac ? czy za marzec liczy się czy nie? |
SławekL | 17-02-2003 09:27:15 [#44] |
---|
Dzięki za rady. Takich zazębiających elementów mam więcej, i choroba wie jak i gdzie je umieścić. SławekL |
Małgosia | 17-02-2003 16:07:43 [#45] |
---|
Krystyna! Powinnaś dostać od 1 marca (przynajmniej u nas tak płacą - od 1 dnia następnego miesiąca) |
kerim | 19-02-2003 12:57:05 [#46] |
---|
Ja podobnie jak Dorota, od poniedziałku 17.02. 03.- jestem dyplomowany. Od
1 marca 2003 dostanę nowy wymiar i "nowe" pieniądze. Ale najważniejsze to, że mam to już z głowy. |
zuza | 24-02-2003 17:52:20 [#47] |
---|
terminy Złozyłam wniosek na dyplomowanego w styczniu i do dziś -cisza! Nie wiem do kiedy pracuja komisje i czy mogą mój wniosek "przerzucić" na sesje letnią? Czy ktoś wie cos o terminach, w których komisja musi wniosek rozpatrzyć? |
Marek z Rzeszowa | 24-02-2003 19:53:43 [#48] |
---|
Ja od piątku jestem dyplomowany :-) Założyłem (teczkę), złożyłem (w KO) i zostałem (dyplomowany). Brzmi zupełnie jak veni, vidi, vici... Chociaż brzmi dziwnie - w ustach wielkiego krytyka trybu przyznawania awansów. No cóż, jeszcze raz pokazało się iż: pecunia non olet. C'est la vie. albo jak mawiał mój przyjaciel: Lajf is brutal end ful of zasadzkas... Marek ps. Kurczę! Niedługo zrobię dyplomowanego z języków klasycznych... ;-)) |
zuza | 24-02-2003 20:00:58 [#49] |
---|
paskudy specjalnie piszecie, bym Wam zazdrosciła!!! A napiszcie chociaż jak długo leżały wasze teczuszki, co?? |
Anka L | 24-02-2003 20:01:38 [#50] |
---|
Wpadam w kompleksy Nie dość, że większość dyrektory, to jeszcze prawie wszyscy będą do wakacji dyplomowani ;-( Mam jeszcze rok stażu! |
|