Forum OSKKO - wątek
DorotaJ | 21-01-2003 19:53:20 [#01] |
---|
wprowadziłam w klasach I-III język angielski z godzin dyrektorskich jak na pierwszy semestr i oczywiscie koniec roku szkolnego wystawiać ocenę? w stopniu , czy w formie opisowej ? jak robicie to w swoich szkołach ? |
ElaM | 21-01-2003 22:01:41 [#02] |
---|
Nie obowiązuje w tym przypadku ocena opisowa. Stawiamy stopnie (tak jak z religii) |
Iwona2 | 21-01-2003 22:21:35 [#03] |
---|
U nas też ocena cyfrowa (stopień). Pozdrawiam - Iwona2 |
DorotaJ | 21-01-2003 22:50:51 [#04] |
---|
dziękuję!!! Elu, Iwonko! dzięki za podpowiedź pozdrawiam Dorota -:)))) |
Henia | 22-01-2003 00:08:00 [#05] |
---|
Mam ten sam problem i podzielam zdanie Iwony i Eli. Nie mogę jednak znaleźć przepisu, który by potwierdzał naszą opinię.Liczę na znamienitych forumowiczów...Pomóżcie, gdzie szukać? |
Jersz | 22-01-2003 00:28:38 [#06] |
---|
Na początek cytaty z rozporządzenia ...
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 21 marca 2001 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
(Dz.U. z 2001r. Nr 29, poz. 323 i zm. Dz.U. z 2001r. Nr 128, poz. 1419, Dz.U. z 2002r. Nr 46, poz. 433 i Nr 155, poz. 1289 oraz Nr 214, poz. 1809)
§ 1. ...
4. Zasady oceniania z religii (etyki) regulują odrębne przepisy.
§ 11.
- Oceny bieżące i oceny klasyfikacyjne śródroczne ustala się według skali określonej w statucie szkoły, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Oceny klasyfikacyjne końcoworoczne (semestralne), począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, z zastrzeżeniem ust. 4, ustala się w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący - 6, 2) stopień bardzo dobry - 5, 3) stopień dobry - 4, 4) stopień dostateczny - 3, 5) stopień dopuszczający - 2, 6) stopień niedostateczny - 1. - W klasach I - III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna jest oceną opisową, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Oceny bieżące i oceny klasyfikacyjne śródroczne i końcoworoczne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
Moim zdaniem ocena klasyfikacyjna (w rozporządzeniu piszę się ogólnie bez wskazania na ocenę klasyfikacyjną końcoworoczną lub śródroczną) w klasach I-III szkoły podstawowej może być tylko opisowa. Nie dotyczy to tylko oceny z religii. Ta zgodnie ze wskazaniem władz kościelnych ustalana jest we wszystkich klasach w skali 1-6. Pozdrawiam JERSZ |
Henia | 22-01-2003 00:39:22 [#07] |
---|
Widzę,że nie tylko ja nie mogę spać po nocach. Dziękuję serdecznie za post. A co w praktyce? Czy nauczyciel angielskiego pisze osobną ocenę opisową czy też podaje wychowawcy krótką ocenę postępów ucznia, a ten zbiera to w całość...Ta ostatnia wersja wydaje się sensowna. Co wy na to? |
Ewa z Rz | 22-01-2003 00:46:38 [#08] |
---|
odrębna ocena Z tego samego rozporzadzenia wynika, że ocena z angielskiego w klasach I-III musi byc oceną odrębną od oceny z pozostałych zajęc edukacyjnych. §10 ust. 1a. tego rozporządzenia brzmi: Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Ocena klasyfikacyjna końcoworoczna (semestralna) z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) ani na ukończenie szkoły. Wobec czego jak nie ma wpływu to musi być osobna. A czy opisowa, to bym dyskutowała... Co nie jest zabronione jest dozwolone. U mnie w statucie jest zapis, że ocena końcoworoczna z zajęć dodatkowych jest ustalana w skali tardycyjnej wspólnej dla wszystkich klas. I jakos KO nie zwrócił na to uwagi... No i jeszcze... rozporządzenie mówi, że ma być opisowa ocena, ale nie mówi, że tylko - co pozwala wg mnie postawis również ocenę tradycyjną o ile tylko statut tak przewiduje... |
Jersz | 22-01-2003 00:49:50 [#09] |
---|
Język angielski (dodatkowe zajęcia edukacyjne w klasach I-III SP) to odrębne zajęcia realizowane obok obowiązkowych zajęć kształcenia zintegrowanego. Sadzę więc, że powinna to być odrębna ocena. Za opisową oceną z jezyka przemawiają również względy praktyczne. Rodzic jest już przyzwyczajony (lub przyzwyczajany ) do odbioru oceny opisowej w I-III. Dobrze jest więc zachować pewną jednolitość formy oceny, której adresatem jest rodzic (i również dziecko). Pozdrawiam Jersz PS ale teraz już idę spać :-o |
Henia | 22-01-2003 01:02:13 [#10] |
---|
Dobranoc |
Marek Pleśniar | 22-01-2003 01:36:17 [#11] |
---|
skoro w WSO jest zapis o ocenie opisowej w kl 1-3 to jakos mi się dziwnym wydaje naciąganie interpretacji w kierunku oceny cyfrowej. czytamy w rozporządzeniu: Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Ocena klasyfikacyjna końcoworoczna (semestralna) z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) ani na ukończenie szkoły. a wiec jest to ocena klasyfikacyjna a potem: W klasach I - III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna jest oceną opisową, skoro: a) jest to ocena klasyfikacyjna b) ocena klasyf. jest opisowa to: c) o co chodzi? :-) |
beera | 22-01-2003 08:38:21 [#12] |
---|
Ales się pobawił :-) Ja mam opisową z niemieckiego w klasach I-III Odrębna? Tzn piszę na świadectwie ( opisowym) j.niemiecki..i tu następuje krótki opis |
Marek z Rzeszowa | 22-01-2003 09:23:39 [#13] |
---|
Niestety - odrębna i opisowa. I jest na obie kwestie "zapis" (cytowany nieraz w tym wątku). Więc inne rozwiązania są niezgodne z prawem. Marek |
beera | 22-01-2003 09:46:48 [#15] |
---|
odrębnośc oceny :-) Nie oznacza, że musi byc na innym "kwicie" ;-)) Sądzę, że wyodrębnienie na ogólnym świadectwie opisowym oceny, o ktorej rozmawiamy w taki sposób jak to robię, gwarantuje jej odrębność.. |
Alfred | 22-01-2003 10:32:18 [#16] |
---|
Ocena opisowa - krótka, węzłowata:-)) |
Marek Pleśniar | 22-01-2003 11:21:15 [#17] |
---|
hmm rzekłbym, lakoniczna:-)))) np: wszystko źle: "yym!" słaaabo: "hmhm" może byc, "hm" nieźle: "yhm" śowetnie: "no, no" celujaco: "fiu, fiu" |
iwka | 22-01-2003 21:30:13 [#18] |
---|
w mojej szkole w klasach I-III są dodatkowo j. angielski i informatyka z obu przedmiotów jest wystawiana na koniec semestru ocena opisowa | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|