Igło To są znane mi przepisy na intertesujący Cię temat. Część już nie obowiązuje z uwagi na odwołujące je później przepisy lub opieszałość MENiSu. I. Ustawa z dnia 25 lipca 1998r. o zmianie ustawy o systemie oświaty Art. 1 38) w art. 62: a) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu: "1a. Szkoła podstawowa i gimnazjum, z wyjątkiem szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych oraz szkół artystycznych, nie mogą być łączone w zespół.", Art. 6. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r. z wyjątkiem art. 22 ust. 2 pkt 4a ustawy, o której mowa w art. 1, który wchodzi w życie z dniem 1 września 1999 r. i art. 62 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, który wchodzi w życie z dniem 1 września 2001 r. oraz z wyjątkiem przepisów dotyczących funkcjonowania i tworzenia: 1) sześcioletnich szkół podstawowych, 2) gimnazjów, 3) szkół ponadgimnazjalnych oraz przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, które wchodzą w życie w terminie i na zasadach określonych w odrębnej ustawie.
II. Ustawa z dnia 23 sierpnia 2001r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, ustawy Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw
Art. 23. Istniejące w dniu wejścia w życie ustawy zespoły szkół, w skład których wchodzi szkoła podstawowa i gimnazjum, mogą funkcjonować po dniu 1 września 2001 r. za zgodą kuratora oświaty, nie dłużej jednak niż do dnia 31 sierpnia 2003 r., a zespoły szkół, w skład których wchodzi gimnazjum i szkoła podstawowa podlegająca stopniowej likwidacji, mogą funkcjonować do czasu pełnej likwidacji szkoły podstawowej nie dłużej jednak niż do dnia 31 sierpnia 2005 r. podstawowej nie dłużej jednak niż do dnia 31 sierpnia 2005 r. III. Ustawa z dnia 15 marca 2002 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Art. 1. 5) w art. 62 skreśla się ust. 1a-1c. IV. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity). Art. 62. 1. Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej. 2. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy. 3. Utworzenie zespołu następuje w trybie art.58, z tym że akt założycielski wymaga zaopiniowania przez rady pedagogiczne. 4. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu, tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek. 5. Organ prowadzący zespół szkół lub placówek może zespół rozwiązać oraz nadać szkołom lub placówkom wchodzącym dotychczas w skład zespołu odrębne statuty. 6. Utworzenie zespołu, w którego skład wchodzą szkoły lub placówki prowadzone przez różne organy, może nastąpić po zawarciu porozumienia między tymi organami. W porozumieniu ustala się także zasady współdziałania w wykonywaniu zadań wymienionych w art. 5 ust. 7. V. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie sposobu i terminów dostosowania działalności dotychczasowych szkół podstawowych do wymogów nowego systemu szkolnego oraz tworzenia gimnazjów (Dz.U. z 1999r. Nr 14, poz.124)
§ 2
- Gimnazjum publiczne tworzone przez gminę powinno mieć w swoim obwodzie co najmniej 150 uczniów.
- W przypadkach uzasadnionych szczególnymi warunkami demograficznymi lub geograficznymi mogą być tworzone gimnazja obejmujące mniejszą liczbę uczniów niż określona w ust. 1.
- Warunek określony w ust. 1 nie dotyczy gimnazjów dla mniejszości narodowych (grup etnicznych), gimnazjów z odziałami integracyjnymi, gimnazjów sportowych, mistrzostwa sportowego oraz gimnazjów specjalnych.
|