Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Oświadczenie majątkowe
strony: [ 1 ][ 2 ]
Marek N14-01-2003 13:39:06   [#01]
Wójt mi przysłał pismo, że mam złożyć oświadczenie majątkowe do 12-go stycznia. Kiedyś tu o tym dyskutowaliśmy, ale nie mogę znaleźć. O ile dobrze pamiętam zostało to uchylone. Wyprostujcie mnie, jak się mylę i jeśli ktoś pamięta, to proszę o podstawę prawną - akt uchylający. Z góry dziękuję :-)
maeljas14-01-2003 16:15:35   [#02]
Niestety ten przepis obowiązuje - wszedł w życie z dniem 1 stycznia tego roku
Adaa14-01-2003 17:27:41   [#03]

jestes pewna maeljas ?

Też otrzymalismy (dyrektorzy) od wójta takie pisma (do 12.01) ale chodziło o oswiadczenie w sprawie delkaracji podatkowej (szkoły zwolniono z podatku)

o osobistym oswiadczeniu majatkowym dyrektora nie wspominano

Marek N14-01-2003 17:34:26   [#04]

???

Czyżby już wszyscy złożyli deklaracje?
maeljas14-01-2003 17:37:16   [#05]
czytałam o tym pod koniec 2002 roku w Głosie Nauczycielskim, także prasa lokalna wielkimi literami wypisywała o konieczności składania oświadczeń majątkowych przez dyrektorów przedszkoli i szkół publicznych - do 30 kwietnia. Mnie to nie dotyczy, więc nie skupiłam się na podstawie prawnej - pewnie chodzi o ustawę o samorządzie terytorialnym
Adaa14-01-2003 17:40:00   [#06]

nas poinformowano,ze chodzi o majatek szkoły

o majatek dyrka nikt nie pytał:-)

Marek N14-01-2003 17:49:54   [#07]

Znowelizowana ustawa z 23 listopada 2002 r. o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (regulujących funkcjonowanie samorządu wszystkich szczebli) wprowadza w stosunku do pracowników samorządowych rygorystyczne przepisy antykorupcyjne, które zaczęły obowiązywać od 1 stycznia br.

Od nowego roku ustawa zobowiązuje również radnych wszystkich szczebli oraz osoby, które sprawują ważne funkcje w organach samorządu terytorialnego i podległych im jednostkach, do składania corocznych oświadczeń majątkowych. Konstrukcja oświadczeń majątkowych zbliżona jest do tych składnych przez posłów. Oświadczenie majątkowe dotyczy ich majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. Wraz z oświadczeniem majątkowym samorządowcy muszą złożyć również kopię rocznego zeznania podatkowego PIT.

Chodzi o tę ustawę. Tylko czy obowiązuje dyrków szkół?

maeljas14-01-2003 17:54:18   [#08]

Znalazłam....

W dodatku do Głosu nauczycielskiego " Bliżej prawa" napisano:
"Od 1 stycznia 2003 roku dyrektorzy szkól znajdą się w gronie osób, które muszą przedstawić oświadczenie o swoim stanie majątkowym odrębnym oraz o majątku współmałżonka, jeżeli pozostają we wspólnocie majątkowej.
Zgodnie z art. 24h ustawy zmieniającej ustawę o samorządzie gminnym, informacja musi zawierać dane o:
zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu mienia np. działki, która została nabyta w drodze przetargu od  skarbu państwa, lub innej państwowej osoby prawnej.
W informacji musi się także znaleźć zapis dotyczący np. prowadzonej działalności gospodarczej. (...)

To oświadczenie majątkowe wraz z kopią PIT świadczącą o dochodach osiągniętych za rok poprzedninależy przesłać wójtowi lub staroście. (...)
Informacje zawarte w oświadczeniu są jawne , z wyłączeniem adresu zamieszkania i miejsca położenia nieruchomości. Każdy z mieszkańców gminy będzie mógł się zapoznać ze stanem majątkowym dyrektora szkoły w Biuletynie Informacji Publicznej"
Majka14-01-2003 18:26:34   [#09]

Ewa wie :-)

 Re: Oświadczenia o stanie majątkowym
Autor: ewa (---.visp.energis.pl)
Data:   12.01 11:22

ustawa o zmianie ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U z 2002r. Nr 214, poz.1806 w art, 13.1 mówi, że osoby obowiązane do składania oświadczeń majatkowych jeżeli zostały wybrane przed wejsciem w życie ustawy (1 stycznia 2003r.) składaja pierwsze oświadczenie majatkowe w terminie do 30 kwietnia 2003r.
jednocześnie zmieniając ustawę o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej Dz.U Nr 106,poz.679 z póź.zm.)
Art. 4. Osoby wymienione w art. 1 i 2, w okresie zajmowania stanowisk lub pełnienia funkcji, o których mowa w tych przepisach, nie mogą:
6) prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności; nie dotyczy to działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej, w formie i zakresie gospodarstwa rodzinnego.

zabrania prowadzenia działalności gospodarczej dyrektorowi innej niż wymieniona w pkt.6

Marek z Rzeszowa14-01-2003 18:41:50   [#10]

Mam wątpliwości czy dyrektor szkoły jest kierownikiem jednostki organizacyjnej gminy (a może podpadamy pod inną definicję?). Raczej dotyczy to kierowników wydziałów w urzędzie gminy.

Marek

 

Art. 24 h

1.Radny, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta są obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym, zwanego dalej "oświadczeniem majątkowym". Oświadczenie majątkowe dotyczy ich majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. Oświadczenie majątkowe zawiera informacje o:

beera14-01-2003 18:55:02   [#11]

Wklejam po Jacku z Puław

BLIŻEJ PRAWA”

Każdego roku do 30 kwietnia dyrektorzy szkół będą musieli składać oświadczenia majątkowe. Przynajmniej tak wynika z ustawy z 28 października 2002 r. zmieniającej ustawę samorządową.

OŚWIADCZENIE

MAJĄTKOWE DYREKTORA

 

Od 1 stycznia 2003 r. dyrektorzy szkół znajdą się w gronie osób oświadczenie o swoim stanie majątkowym, odrębnym oraz o majątku współmałżonka, jeżeli oczywiście pozostają we wspólnocie majątkowej.

Zgodnie z art. 24h ustawy zmieniającej ustawę o samorządzie gminnym, informacja musi zawierać dane o:

zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu mienia, np. działki, która została nabyta w drodze przetargu od skarbu państwa lub innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub komunalnej osoby prawnej. W informacji musi się także znaleźć zapis przedstawiający wszystkie dane dotyczące działalności gospodarczej.

Ponadto w tym oświadczeniu należy wykazać dochody pochodzące z zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej, lub zajęć, a także określić wartość mienia ruchomego, jeżeli przekracza 10 tys. Zł. I na koniec, należy tez dokładnie podać wszelkie zobowiązania pieniężne powyżej 10 tys. Zł., w tym określić kredyty i pożyczki oraz warunki, na jakich zostały udzielone.

To oświadczenie majątkowe wraz z kopią PIT, świadczącą o osiągniętych dochodach za rok poprzedni, należy przesłać wójtowi lub staroście. Przekazują oni także jeden egzemplarz oświadczenia majątkowego urzędowi skarbowemu, właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania dyrektora, które jest przechowywane przez 6 lat.

Wójt lub starosta do 30 października każdego roku musi przedstawić radzie gminy informację o osobach, które nie złożyły oświadczeń lub złożyły je po terminie. Powinien także wskazać na nieprawidłowości w analizowanym oświadczeniu, a ponadto poinformować o zastosowanych działaniach podjętych w związku ze stwierdzonymi wadami i błędami w oświadczeni majątkowym.

Aby ułatwić tę procedurę, prezes Rady Ministrów w drodze rozporządzenie określi wzór formularza.

Informacje zawarte w oświadczeniu majątkowym będą jawne. Z wyłączeniem adresu zamieszkania i miejsca położenia nieruchomości. Każdy z mieszkańców gminy będzie się mógł zapoznać ze stanem majątkowym dyrektora szkoły w Biuletynie Informacji Publicznej.

Ustawa bardzo rygorystycznie traktuje fakt nie złożenia oświadczenia w terminie, czyli do 30 kwietnia każdego roku. To zaniechanie spowoduje, że dyrektor szkoły utraci wynagrodzenie za okres od dnia, w którym powinno być złożone, do dnia dostarczenia formularza.

Dyrektor także będzie musiał złożyć oświadczenie o działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka, dzieci, rodziców lub teściów oraz rodzeństwo, jeżeli działalność ta prowadzona jest na terenie gminy. Jest także zobowiązany do informacji o umowach cywilno-prawnych zawartych przez małżonków i tzw. bliskich (wstępnych, zstępnych i rodzeństwo), jeżeli umowy te zostały zawarte z organami gminy lub jednostkami organizacyjnymi i osobami prawnymi.

Te osoby, które zostały powołane lub zatrudnione przed dniem wejścia w życie ustawy (1 stycznia 2002r.), muszą  składać oświadczenia w terminie późniejszym, czyli do 30 kwietnia 2003r. Po tej dacie będą obowiązywały zasady, według, których pierwsze oświadczenia majątkowe będą składane w terminie 30 dni, licząc od daty powołania na stanowisko lub od dnia zatrudnienia. Co istotne, do pierwszego oświadczenia majątkowego należy dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania działalności gospodarczej. Kolejne oświadczenia majątkowe będą składne co roku, według stanu majątkowego na dzień 31 grudnia oraz w dniu odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę.

beera14-01-2003 18:59:20   [#12]

Ale..

zdecydowanie uważam tu pogląd Mrka z Rz za prawidlowy.

Na pewno nie jestesmy kierownikami jednostek organizacyjnych gminy.

I w dodatku- wracając do zmiany- 13 punkt brzmi:

  Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wzór formularza oświadczenia majątkowego radnego oraz wzór formularza oświadczenia majątkowego wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu wójta, uwzględniając zakazy określone w odniesieniu do tych osób w przepisach ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne

Więc po pierwsze

nie sądzę, zebyśmy byli kierownikami jednostek organizacyjnych

a po drugi

nie ma rozporządzenia , o ktorym tu mowa ( czy już jest?)

Elusia14-01-2003 19:32:44   [#13]

Z tego co wiem

to niestety, ale nas OBOWIĄZUJE.

Ciekawe tylko, czy 29 kwietnia bedą już odpowiednie druki, bo jak znam naszych "kochanych" ministrów, to sami będziemy musieli coś  stworzyć.

ewa14-01-2003 20:13:28   [#14]

Majka:-))

Pomyliłaś Ewy :-)))

ja jestem tam mała ewa w przeciwieństwie do Ewy z Rz :-)) i to mnie wkleiłaś tu ponizej.

A tak na poważnie mieliśmy spotkanie z radcą prawnym urzędu i uświadomiono nam tam ,że jesteśmy kierownikami jednostek organizacyjnych gminy :-((

Kiedyś na innym watku zadałam  pytanie czy  pracuję w organie i wtedy mi odpowiedziano; a gdzie jest twoja teczka akt osobowych, kto Ci udziela urlopu. I tłumacząc w ten sposób radca stwierdził,że jesteśmy kierownikami jednostek organizacyjnych gminy, bo szkoła jest jednostką organizacyjną gminy bez osobowości prawnej.

hm; ja jednak dalej uważam,że jestem pracownikiem szkoły tylko funkcję mi organ powierzył no i teraz trzeba oświadczenie pozdrawiam ewa :-)) eh

RomanG14-01-2003 20:21:42   [#15]
A ja pytam, gdzie była pani menister, kiedy uchwalano taki bzdurny przepis? To ona przede wszystkim, znając zarobki w oświacie i wiedząc, że co i rusz coś tam odciąga dyrektorów od faktycznej pracy pedagogicznej i zarządzania szkołą, powinna się jak Rejtan położyć w drzwiach, krzycząc na całą Polskę: non passaran!

Najsmutniejsze jest jednak to, że pani menister najprawdopodobniej w duchu popierała to rozwiązanie. Bo tak mi się wydaje, że jeśli chodzi o zaufanie pracowników ministerstwa do tych, których powinni wspierać, na których powinni się opierać, których zaangażowanie i poziom etyki zawodowej powinni uważać za jedyną i najlepszą gwarancję poziomu polskiego szkolnictwa, którzy powinni mieć PRZEDE WSZYSTKIM prawo "do życzliwego i podmiotowego traktowania", czyli do dyrektorów i nauczycieli, króluje dewiza - jeszcze Dzierżyńskiego bodajże -"najwyższą formą zaufania jest kontrola".
beera14-01-2003 20:32:09   [#16]

BOGNA!!!!!

Bogna pisała o orzeczeniu Trybunalu Konstytucyjnego w tej sprawie- ja nigdzie nie moge tego orzeczenia znależć..

Więc może jej poszukajmy ?

TZN- Bogny wraz z orzeczeniem :-)

ewa14-01-2003 20:39:49   [#17]

masz rację Asiu ;-))

szukajmy nie mam ochoty pisać o swoich kredytach a o zarobkach chyba tez nie :-))
HenrykB14-01-2003 21:09:41   [#18]

Powtórzę z wątku Nowe przepisy

W wątku Nowe przepisy zamieściłem obszerne fragmenty ustawy.

Zm.: ustawa o samorządzie gminnym oraz niektóre inne ustawy.

http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostka&akt=nr16994751&ver=-1&jedn=-1

Cytacik:

2)  art. 24h otrzymuje brzmienie:

"Art. 24h. 1.     Radny, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta są obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym, zwanego dalej "oświadczeniem majątkowym". Oświadczenie majątkowe dotyczy ich majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. Oświadczenie majątkowe zawiera informacje o:
1)                   zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu, a także dane o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz dotyczące zajmowania stanowisk w spółkach handlowych,
2)                   dochodach osiąganych z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu,
3)                   mieniu ruchomym o wartości powyżej 10.000 złotych,
4)                   zobowiązaniach pieniężnych o wartości powyżej 10.000 złotych, w tym zaciągniętych kredytach i pożyczkach oraz warunkach, na jakich zostały udzielone.
2.                Osoba składająca oświadczenie majątkowe określa w nim przynależność poszczególnych składników majątkowych, dochodów i zobowiązań do majątku odrębnego i majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową.
3.                Oświadczenie majątkowe wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedni i jego korektą składają w dwóch egzemplarzach:
1)                   radny - przewodniczącemu rady gminy,
2)                   wójt, przewodniczący rady gminy - wojewodzie,
3)                   zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta - wójtowi.
4.                Radny i wójt składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania. Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat, a wójt informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli taką działalność prowadzili przed dniem wyboru. Kolejne oświadczenia majątkowe są składane przez radnego i wójta co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji.
5.                Zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia powołania na stanowisko lub od dnia zatrudnienia. Do pierwszego oświadczenia majątkowego zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta są obowiązani dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli prowadzili ją przed dniem powołania lub zatrudnienia. Kolejne oświadczenia majątkowe są składane przez nich co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz w dniu odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę.
6.                Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe. Osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe, przekazują jeden egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Oświadczenie majątkowe przechowuje się przez 6 lat.
7.                Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonuje również urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Analizując oświadczenie majątkowe, urząd skarbowy uwzględnia również zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) małżonka osoby składającej oświadczenie.
8.                Podmiot dokonujący analizy, o której mowa w ust. 6 i 7, jest uprawniony do porównania treści analizowanego oświadczenia majątkowego oraz załączonej kopii zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) z treścią uprzednio złożonych oświadczeń majątkowych oraz z dołączonymi do nich kopiami zeznań o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT).
9.                W przypadku podejrzenia, że osoba składająca oświadczenie majątkowe podała w nim nieprawdę lub zataiła prawdę, podmiot dokonujący analizy oświadczenia występuje do dyrektora urzędu kontroli skarbowej właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie z wnioskiem o kontrolę jej oświadczenia majątkowego.
10.               W przypadku odmowy wszczęcia kontroli oświadczenia majątkowego podmiotowi, który złożył wniosek w tej sprawie, przysługuje odwołanie do Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.
11.               Do postępowania w sprawie kontroli oświadczenia majątkowego stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 1999 r. Nr 54, poz. 572 i Nr 83, poz. 931, z 2000 r. Nr 70, poz. 816, Nr 104, poz. 1103 i Nr 116, poz. 1216, z 2001 r. Nr 14, poz. 143, Nr 81, poz. 877 i Nr 110, poz. 1189 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 365, Nr 74, poz. 676, Nr 89, poz. 804, Nr 141, poz. 1178 i Nr 153, poz. 1271) dotyczące kontroli oświadczeń majątkowych osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.
12.               Podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:
1)                   osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie,
2)                   nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,
3)                   działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych.
13.               Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wzór formularza oświadczenia majątkowego radnego oraz wzór formularza oświadczenia majątkowego wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu wójta, uwzględniając zakazy określone w odniesieniu do tych osób w przepisach ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. Nr 106, poz. 679, z 1998 r. Nr 113, poz. 715 i Nr 162, poz. 1126, z 1999 r. Nr 49, poz. 483, z 2000 r. Nr 26, poz. 306 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806).";
Adaa14-01-2003 21:47:23   [#19]

orzeczenie TK

jesli ktos ma determinację mozna poczytać:-)

http://www.trybunal.gov.pl/OTK/teksty/otk/2002/K_41_02.doc

Zola14-01-2003 21:54:49   [#20]

jak dobrze kumam to była ustawa o abolicji podatkowej i w tej samej ustawie była mowa o  konieczności składania oswiadczeń podatkowych,jak dobrze pamiętam także przez dyrektorów (treści dotyczące ,co takie oswiadzenie ma zawierać i do kiedy i co grozi za nie złożenie były takie same jak w tej o samorządach) - ustawa została uchylona przez Trybunał Konstytucyjny

ustawa o samorządach jest późniejsza i mysle ,że jest konsekwencja tej pierwszej ,uchylonej - to może nie powinna obowiązywać ,nie mam ochoty na kolejny durny papier i nie mam ochoty,żeby ktoś zaglądał w moje dochody,ciężko wypracowane w soboty i niedziele

Adaa14-01-2003 21:59:22   [#21]

dokładnie tak jak powiedziała Zola ,odpowiedział w rozmowie telefonicznej radca prawny

to drugie bazuje na uchylonym dokumencie więc automatycznie nie ma mocy prawnej

Zola..

Jestes bystra:-)

Zola14-01-2003 22:10:50   [#22]

:-))))

Adaa ,oby radca prawny wiedział ,co mówi  i inni też sie z tym zgadzali
Adaa14-01-2003 22:14:07   [#23]

Zola...

ja mu dam twój adres:-))

( i wójtowi w razie czego:-)

mogę? ;-)

Marek N14-01-2003 22:17:43   [#24]

Adoo :-)

Wójtowi w pierwszej kolejności ;-))
Adaa14-01-2003 22:22:42   [#25]

Marku:-))

wójt lubi mądre:-)

a jak stracę wójta na rzecz Zoli?:-)

no to mam dylemat:-)

Marek N14-01-2003 22:29:40   [#26]

Adoo :-))

Ale mojemu :-)

Może wreszcie będzie w gminie ktoś, kto potrafi czytać akty prawne ;-))

Napiszę  Ci na priva, jak mam wykorzystac zaległy urlopik... to jest genialneeeeeeeee ;-)))))))))
Może napiszę książkę, "Świat według Wójta" ;-))))

Zola14-01-2003 22:38:27   [#27]
Adaa,ten wójt nie mój ,nic mi po min
Adaa14-01-2003 22:52:42   [#28]

:-))))

smieje się głosno:-)

Dzięki Zoli i Markowi:-)

Zola15-01-2003 06:16:03   [#29]

śmiech to zdrowie,choć nie wiem czy tak z rana

świat według wójta - nie brzmi zachęcająco ;-))

kojarzy mi się czasem  z Orwellem

jerzyk15-01-2003 09:24:07   [#30]

Świat wedłg wójta...

 może być ciekawy i to bardzo :-))) Szczególnie jak sie trafi na osobnika (wójta) podejrzliwego. W dodatku , nie daj Boże, aby  nie darzył nas odrobiną sympatii bo.... Może się mylę ale mi wyglada  na to że :  można będzie danego osobnika najpierw "podejrzeć" ,potem narobić rabanu - czyli poanalizować i  zgodnie z prawem utruć podejrzanego kontrolami z różnych szczebli, dodatkowo nagłośnić sprawę informując o podejrzeniach i podjetych działaniach ( i to chyba nawet w trakcie kontroli , bo nic nie pisze ze informuje sie po ich zakończeniu) i ... no właśnie, co bedzie jak podejrzenia sie nie potwierdzą ? :-)

 

Art. 24h. 3.                Oświadczenie majątkowe wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedni i jego korektą składają w dwóch egzemplarzach:

1)                   

2)                   

3)                   zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta - wójtowi.

6.                Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe. Osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe, przekazują jeden egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Oświadczenie majątkowe przechowuje się przez 6 lat.

8.                Podmiot dokonujący analizy, o której mowa w ust. 6 i 7, jest uprawniony do porównania treści analizowanego oświadczenia majątkowego oraz załączonej kopii zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) z treścią uprzednio złożonych oświadczeń majątkowych oraz z dołączonymi do nich kopiami zeznań o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT). 9.               W przypadku podejrzenia, że osoba składająca oświadczenie majątkowe podała w nim nieprawdę lub zataiła prawdę, podmiot dokonujący analizy oświadczenia występuje do dyrektora urzędu kontroli skarbowej właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie z wnioskiem o kontrolę jej oświadczenia majątkowego.

10.               W przypadku odmowy wszczęcia kontroli oświadczenia majątkowego podmiotowi, który złożył wniosek w tej sprawie, przysługuje odwołanie do Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.

12.               Podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:

1)                   osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie,

2)                   nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,

3)                   działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych.

 

Ewa z Rz15-01-2003 14:53:12   [#31]

Jak ja jestem kierownikiem jednostki organizacyjnej gminy, to...

powinnam mieć wynagrodzenie taki jekie przysługuje takim kierownikom!

Według rozporządzenia o wynagrodzeniach pracownikówi kierowników JST.

Prowadzenie szkoły NIE jest zadaniem własnym gminy, a jej zadaniem zleconym - wobec tego nie jestem kierownikiem jednostki organizacyjnej gminy a kierownikiem jednostki budżetowej, którą gmina administruje w imieniu państwa

janzg15-01-2003 16:47:43   [#32]
Ustawa z dnia 5 VI 1998  r.  (Dz.U.  2001/142/1592,  2002/23/220, 62/558, 113/984) o samorządzie powiatowym.
Art.48.ust.2. Zarząd może upoważnić pracowników starostwa, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży  oraz  jednostek  organizacyjnych  powiatu  do składania   oświadczeń   woli   związanych   z   prowadzeniem   bieżącej działalności powiatu.  

Niestety dyrektorzy szkół są kierownikami powiatowych jednostek organizacyjnych, mam u siebie uchwałę Zarządu Powiatu w sprawie udzielania pełnomocnictw procesowych kierownikom powiatowych jednostek organizacyjnych na podstawie w/w art. ustawy, gdzie m.in. figuruje moja szkoła obok innych szkół.
maeljas15-01-2003 16:57:51   [#33]

czyli niestety

miałam rację.........Niestety - bo w odniesieniu do nas - dyrektorów ten przepis jest delikatnie mówiąc żałosny
janzg15-01-2003 17:00:05   [#34]
Na podstawie:

Rozporządzenia RM  z  dnia  26  VII  2000  r.  (Dz.U.2000/61/708, 2001/34/393)   w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych  pracowników   samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego.

zatrudniamy jednak pracowników administracji i obsługi
ewa15-01-2003 19:55:08   [#35]

ja tylko jedno pytanko ;-)

co to jest jednostka organizacyjna gminy prosze o podstawę prawną?
Ewa z Rz16-01-2003 05:27:16   [#36]

Niestety...

Prawo zmienia sie tak szybko, że trudno nadążyć...

Okazuje się, że obecnie prowadzenie publicznej szkoły jest zadaniem własnym JST... :-(

USTAWA z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 oraz z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806)
obowiązuje od dnia 27 maja 1990 r.

Art. 7. 1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
4) lokalnego transportu zbiorowego,
5) ochrony zdrowia,
6) pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
7) gminnego budownictwa mieszkaniowego,
8) edukacji publicznej,
9) kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
10) kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
11) targowisk i hal targowych,
12) zieleni gminnej i zadrzewień,
13) cmentarzy gminnych,
14) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
15) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
16) polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
17) wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
18) promocji gminy,
19) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
20) współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
2. Ustawy określają, które zadania własne gminy mają charakter obowiązkowy.

3. Przekazanie gminie, w drodze ustawy, nowych zadań własnych wymaga zapewnienia koniecznych środków finansowych na ich realizację w postaci zwiększenia dochodów własnych gminy lub subwencji. Przepis art. 8 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio

Art. 9. 1. W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.

2. Gmina oraz inna gminna osoba prawna może prowadzić działalność gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej wyłącznie w przypadkach określonych w odrębnej ustawie.

3. Formy prowadzenia gospodarki gminnej, w tym wykonywania przez gminę zadań o charakterze użyteczności publicznej, określa odrębna ustawa.

4. Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy, są zadania własne gminy, określone w art. 7 ust. 1, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.

Ale czy szkoła jest jednostką organizacyjną gminy to bym dyskutowała... Art 9 ust. 3 powyżej cytowanej ustawy mówi, że organizację szczególnych zadań określają odrębne ustawy - dotyczy to zadań oswaitowych, które określa UoSO, a ona nie mówi o jednostce organizacyjnej, a o jednostce oświatowej. Stwierdza też, że dyrektor szkoły jest kierownikiem zakładu pracy dla prac. szkoły i podaje jakie w zwiazku z tym są jego zadania. Ale uprawnienia dyrka ograniczaja sie jedynie do szkoły, którą kieruje. Nie może on podejmować żadnych zobowiązań w imieniu gminy ani wójta...

Odrębna sprawa to ta poruszona przez Zolę - też uważam, że zmany te zostały uchylone.

Ewa z Szydłowca16-01-2003 06:38:47   [#37]
Szkoły w gminie podlegają pod Wydział Ośawty... i stojącym na jego czele Inspektorze. Czy to nie ten inspektor podlega tym przepisom, a nie dyrektorzy szkół?
Gosia T16-01-2003 07:56:41   [#38]

dyrektor szkoły jest pracownikiem szkoły :-)

na ten temat ZUS w 2001 r też wtrącił swoje 3 grosze: "Dyrektor szkoły jest pracownikiem szkoły a nie zarządu gminy i szkoła jako jednostka organizacyjna zatrudniająca pracowników jest jego pracodawcą, w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.Dyrektor zajmuje najwyższą pozycję w strukturze organizacyjnej szkoły i z tego względu jego pracownicze podporządkowanie ma inną treść, niż podporządkowanie pozostałych pracowników. Nie ma nad sobą bezpośredniego przełożonego, kierującego jego pracą. W tę rolę nie wchodzi zarząd gminy, ponieważ przepisy prawa wyposażają go tylko w niektóre kompetencje pracodawcy względem dyrektora szkoły (powierzenia stanowiska i odwołania z tego stanowiska" http://www.przegladubezpieczeniowy.com.pl/akty/p010609.htm
Adaa16-01-2003 14:39:15   [#39]

Ewa zadała pytanie

 Krajowy Rejestr Urzędowy Podmiotów Gospodarki Narodowej   przy nadawaniu numeru regon klasyfikuje szkoły podstawowe,  określając ich

podstawową formę prawną:

2- samodzielna jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej

 

szczególną formę prawną:

29 - Gminne samorządowe jednostki organizacyjne

Dyrektor szkoły natomiast jest organem zarządzającym jednostką organizacyjną systemu oświaty.

(czyli jednostka organizacyjna systemu oświaty  ma szczególną formę prawną -samorządowa jednostka organizacyjna)

"cukier w cukrze":-)))

"Dyrektor szkoły jest kierownikiem zakładu pracy......"(UOSO art.39,ust 1)

Moim zdaniem wszystko jasne.

Mozna było żądać od nas oswiadczeń majątkowych.

Pytanie tylko czy w świetle orzeczenia TK i uchylenia ustawy abolicyjnej prawnym jest wykorzystywanie jej zapisów w późniejszych dokumentach

nn16-01-2003 16:09:18   [#40]
Dyrektor szkoły JEST KIEROWNIKIEM JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ, ponieważ sama szkoła jest jednostką organizacyjną samorządu.
Krystyna Za16-01-2003 17:59:53   [#41]

Komu mam złożyć i na czym moje oświadczenie majatkowe? bo organ jeszcze nie wie w jakiej formie a ja już nie moge i chcę to zrobić jak najszybciej...

Pozdrawiam Was Kochani..

jerzyk16-01-2003 18:45:30   [#42]

Możesz mnie ;-)

pozdrawiam

:-)))

bogna16-01-2003 20:07:14   [#43]

ja już nic nie wiem :-(

jeśli szkoła jest samorządową jednostką organizacyjną to w takim razie nauczyciel jest pracownikiem samorządowym??

Ewa z Rz16-01-2003 20:38:52   [#44]

Ależ...

Z brzmienia art 9 ustawy o samorządzie gminnym wynika, że zadania oświatowe gmina musi realizować w formie przewidzianej w odrębnej ustawie - ustawie o systemie oświaty. A jednostka organizacyjna gminy jest forma realizacji zadań gminy.

Natomiast UoSO stwierdza, że szkoła jest jednostką oświatową i jednostką budżetową lub zakładem budżetowym. Nic nie mówi o tym, że może być (lub jest) jednostką organizacyjną gminy.

Ba, gmina jako organ prowadzący ma jedynie takie kompetencje wobec szkoły o jakich mówi UoSO, czyli nieco inaczej niż w przypadku jednostek organizacyjnych gminy, wobec których kompetencje gminy są o wiele szersze.

A ponadto, gdy przyjąć, że dyrektor szkoły jest kierownikiem jednostki organizacyjnej gminy, to należy przyjać to zawsze i wszędzie a nie tylko wybiórczo, wtedy gdy pasuje - raz nim jest (niech składa oświadczenie majatkowe), a raz nim nie jest (i nie ma prawa do wynagrodzenia przewidzianego dla takich kierowników).

Przecież to czysty makiawelizm...

Gosia T16-01-2003 21:13:49   [#45]

Jest też wyrok SN w tej sprawie:

"Wyrok z dnia 11 września 1998 r.II UKN 196/98
Fakt, że od 1 stycznia 1994 r. szkoły podstawowe są prowadzone przez gminy, nie oznacza, że szkoły przestały być pracodawcami dla zatrudnionych w nich nauczycieli i innych pracowników (art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty)."
DorotaJ21-01-2003 22:48:26   [#46]

??????????????

pogubiłam się totalnie w ilości pieniedzy,

a tak na serio to nadal nie wiem

 czy składamy to oświadczenie czy też nie?

stan22-01-2003 06:54:15   [#47]

Kto odpowie jednoznacznie ?
lub inne pytanie. Kto podejmuje decyzję w tej sprawie? gdzie składać należy oświadczenie?
:-(
stan

Marek Pleśniar22-01-2003 06:57:27   [#48]

ha

najwyższy czas wystąpić z tym oficjalnie
beera22-01-2003 09:52:57   [#49]

Zdecydowanie

i nie w kwestii, czy  mamy skladac oświadczenie, czy nie- bo to już zalatwione

ale w sprawie uregulowań prawnych dotyczących miejsca szkoły i dyrektora w samorzadzie.

............

a co do Twojego pytania Stan- jeśliby nalezało skladac oświadczenie majatkowe, to tryb jest opisany w przepisach tu nizej cytowanych- kiedy , jak i do kogo :-)

(  a przy okazji- spóźnione, ale szczere "sto lat " ;-))

stan22-01-2003 09:54:10   [#50]
Marku!
Spróbuj. Potrzebna jest jednoznaczna wykładnia prawna, dla całej Polski, bo może się okazać, że w każdej gminie będzie inaczej.
Nie mam nic do ukrycia ale nie mam też ochoty być "analizowanym" przez, małomiasteczkową "kawiarnię" i "magiel".
Pozdrawiam
stan
strony: [ 1 ][ 2 ]