Może podpowiecie coś w takim temacie: 1. Uczeń z orzeczonym up. umiarkowanym w szkole masowej. 2. Zastosowana (bardzo karkołomnie) podstawa programowa dla tych uczniów. 3. Ocena opisowa na bieżąco w odrębnym dzienniku. 4. Obowiązujący w szkole ramowy plan nauczania - gimnazjum (ale nie specjalne i bez takich klas). I teraz klasyfikacja: Rozporządzenie o ocenianiu: § 9 1a. Klasyfikowanie śródroczne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym polega na okresowym podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania, zgodnie z § 11 ust. 4 i § 12 ust. 4a. 4a. Klasyfikowanie końcoworoczne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, polega na podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych w danym roku szkolnym z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania, zgodnie z § 11 ust. 4 i § 12 ust. 4a. No to jak to jest: podstawa programowa wyraźnie nawiązująca do ramowego planu nauczania dla gimnazjum specjalnego (tylko kilka przedmiotów) a ocenianie opisowe ucznia z kilkunastu przedmiotów gimnazjum masowego? Co myślicie? |