Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Co to znaczy, że szkoła może mieć własny wzór świadectwa?
strony: [ 1 ]
Gaba03-01-2003 18:33:28   [#01]

czy ktoś może napisać na czym może polegać własna wersja świadectwa

- papier inny?

- nadruk inny?

- czy ma ktoś własne świadectwo?

- czy taką wersję się konsultuje, bo trzeba o nią prosić p. kuratora... to fakt

- czy na oryginale świadectwa nadrukowuje się słowo oryginał, a na kopii kopia...

- wkrótce dyrektorzy gimnazjów staną przed takim problemem...

- nie mieszczą się przedmioty dla absolwentów... i masz babo placek.

 

Kupię se gilosza, i co dalej...

 

Kto przerabiał procedurę własnego świadectwa... i na czym te własne zmiany indywidualne miałby polegać...

Ewa z Rz04-01-2003 04:23:13   [#02]

Świadectwa własne

Muszą spełniać wymagania zawarte w rozporządzeniu. Własny wzór polega na tym, że można inaczej rozmieścić treści, dodać coś czego nie ma w oficjalnym druku, pominąć to co w normalnym druku byśmy wykreślali (np. imię szkoły jeśli ona takowego nie ma), to co w zwykłym druku sie wpisuje tu mozna od razu umieścić (nazwe szkoły czy nazwa miejscowości) itp.

A co musi być na świadectwie? Rozporzadzenie mówi tak:

§ 2.
 4. Szkoła może wydawać świadectwa szkolne promocyjne na drukach według własnego wzoru, zatwierdzonego przez kuratora oświaty, a w przypadku szkoły artystycznej - przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Na świadectwie zamieszcza się informację: "Wzór zatwierdzony przez ...................... w dniu ..................... nr sprawy ................. ."

§ 8.
  1. W świadectwach i dyplomach ukończenia szkoły oraz w świadectwach dojrzałości, o których mowa w § 5, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcoworocznej przeznaczonej na wpisanie zajęć edukacyjnych, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny końcoworoczne uzyskane w klasie programowo najwyższej, a w szkołach policealnych i pomaturalnych dla młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych - oceny semestralne uzyskane w semestrze programowo najwyższym.
  2. W świadectwach i dyplomach, o których mowa w ust. 1, wpisuje się również te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny końcoworoczne (semestralne), z których nauka, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, zakończyła się w klasie programowo niższej (semestrze programowo niższym), z uwzględnieniem § 20.

§ 9.
  1. Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym, z zastrzeżeniem ust. 4a. Imię (imiona), nazwisko i miesiąc urodzenia ucznia, klasę (semestr), oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Jako datę wystawienia świadectwa lub dyplomu przyjmuje się, z zastrzeżeniem ust. 1a, datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu - datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów.

§ 16.
  1. Druki świadectw, dyplomów i zaświadczeń posiadają na pierwszej stronie mikrodruk (mikrotekst).

Kurator będzie wymagał, by na druku oprócz tego co wyżej, był znak orła i napis "Świadectwo" jak również skala ocen (na drugiej stronie)

beera04-01-2003 08:20:43   [#03]

a dalsza część rozporządzenia?

A informacje ogólne? Te zawarte w rozporzadzeniu?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]