SEKREATARKO-REFERENTKA W ZALEŻNOŚCI OD PRZYDZIAŁU CZYNNOŚCI cechy dobrej, to są cechy dobrej, jak się człowiek nakręci negatywnie, to z tego nic nie wyjdzie (wiem, bo czasami się zakręcam negatywnie) podziel te cechy na pewne obszary (tylko nie wg schematów naszego awansu) teraz wymyślam - na rybę (jestem sekretarką z wykształcenia, naprawdę!) 1. umiejętności merytoryczne - umie pisac pisma (zgodnie z normą), umie zredagowac proste komunikaty - umie obługiwać urządzenia - faksy, zwłaszcza komputer 2. umiejętności organizacyjne - porządek, ład, ergonomia, estetyka, czystość, wyodrębnienie sfery ochrony danych, niedopuszczanie "obcych" do danych osobowych 3. takt i kultura osobista (czego chce, nie maaaa, no mówie, że nie maaaa...) - kultura rozmowy z petentem, prowadzenie romowy telefonicznej, dostępność do szefa - umiejętne sterowanie ruchem interesantów 4. znajmość prawa zew. (zwłaszcza w zakresie dokumentacji, kpa, opłaty), znajmość prawa wewnerznego (te instrukcje cholerne, regulaminy) 5. inicjatywność (bardzo cenne) 6. chęć uczenia się, polepszania pracy, pracowitość, cierpliwość, 7. Tworzenie atmosfery, zyczliwość, otwartość, chęć załatwienia. 8. praca planowa - prowadzi sprawozdawczość... (EWIKANY i inne cudaki) 9. punktulaność, rzetelność, terminowość 10. obsługa szefa i gości (niestety to nalezy do obowiazków każdej sekretarki) - można się albo i nie, kawę/herbatę musi podać - oczywiście ma obowiązek zapytać bardzo ważnych gości, czy sobie życzą takiej herbaty, kiedy na szefa oczekują, albo kiedy pracują z szefem. Ja sobie herbatę robię sama, albo wspólnie - ale kiedy są goście - Marysia lub Kasia pukają i pytają, czy zrobić herabtę. Utrzymanie kącika kuchennego tez należy do obowiazków sekretarki (mycie szklanek). Sorry mówię to jako sekretarka dyplomowana. Miałam przedmiot obługa sekretariatu. Myślę, że nad tym trzeba dobrze pomyśleć - to ważna sfera działalności szkoły. |