Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Siedem grzechów głównych
strony: [ 1 ]
Stefan Wlazło19-12-2002 21:23:12   [#01]
Zachęcam do przeczytania w ogólnopolskiej "Gazecie Szkolnej" nr 51 z dnia 17.12. br artykuł Pani Anny Bukowskiej - tak zatytułowany jak wątek. Pozdrawiam Wszystkich - Stefan Wlazło
Karolina19-12-2002 22:23:53   [#02]

Biegnę czytać...:-)

http://www.gazetaszkolna.infor.pl/index4.html?P180=i58.2002.051.000000300

HenrykB20-12-2002 00:24:16   [#03]

Ot i wypada iść do spowiedzi

Ca ciężkie grzechy - ciężka pokuta!
fredi22-12-2002 13:28:51   [#04]
dla mnie to po prostu nuda , wolę inne grzechy
Stefan Wlazło22-12-2002 22:15:44   [#05]
Chyba niektóre osoby wprowadziłem  błąd - idzie o grzechy MENIS-u. Serdecznosci.
Marek Pleśniar22-12-2002 22:17:55   [#06]

aha:-)

to tak mnie, szczerze mówiac, przytłoczyło, że potrafię tylko tak po nauczycielsku pobiadolić

a nie lubię:-)

Wojciech Tański22-12-2002 23:33:58   [#07]

A może...

poczynania MENiS-u są odzwierciedleniem oczekiwań większości nauczycieli w polskich szkołach? Może, poza garstką zapaleńców, niewielu jest zwolenników reformy naszego systemu edukacji? Może pani minister wyraża opinie wielu, bardzo wielu naszych koleżanek i kolegów, którzy nie specjalnie są zainteresowani zmianami?

Troszkę mi to przypomina sytuację w górnictwie. Górnicy są za jego reformowaniem, ale pod warunkiem, że nie zamknie się żadnej kopalni i wszyscy będą mieli pracę.

W oświacie wszyscy są za systemem egzaminów zewnętrznych, dopóki nie okaże się, że w naszej szkole maturę zdaje 60% przystępujących.

Jesteśmy za prawami rynku, do czasu, gdy nie dotyczą one zatrudniania i zwalniania nauczycieli ( żeby była jasność - także dyrektorów ).

Nie z lektury, ale z doswiadczenia, śmiem twierdzić, że ostatnie poczynania MENiS spowodują uczynienie z polskiej oświaty swoistego skansenu. I nic tu nie pomogą działania poszczególnych światłych nauczycieli i dyrektorów. Globalnie liczy sie system. A ten jest, delikatnie mówiąc, mocno anachroniczny.

janzg23-12-2002 10:13:27   [#08]

"poczynania MENiS-u są odzwierciedleniem oczekiwań większości nauczycieli w polskich szkołach? Może, poza garstką zapaleńców, niewielu jest zwolenników reformy naszego systemu edukacji? Może pani minister wyraża opinie wielu, bardzo wielu naszych koleżanek i kolegów, którzy nie specjalnie są zainteresowani zmianami?"

czy nie jest to przypadkiem efekt wieloletniej "polityki" negatywnej selekcji do zawodu nauczycielskiego?

Brak rynku pracy spowodowany nieusuwalnością "mianowanych nauczycieli - choćby niewiele robili lub kiepsko pracowali ale przychodzili systematycznie do roboty" jest paraliżujący  dla zmian w edukacji.

Muszę przyznać, że znaczący udział w tym mają również tzw. reformatorzy, niektórzy z nich własne dzieci edukują w szkolnictwie niepublicznym a reformują oświatę publiczną.

Stefan Wlazło24-12-2002 11:04:46   [#09]

Nie jest tak źle z postrzeganiem reformy. W czasie wielu spotkań spotykam się najwyżej z krytyką (z reguły słuszną) pewnych elementów reformy niż z całkowitą negacją. Na stronie www.ibo.edu.pl opublikowalismy raport z badań nad aktualnie postrzeganiem reformy. Zdecydowana większość postrzega reformę pozytywnie, zwłaszcza programową. Respondentami byli absolwenci form doskonalenia, więc może tędy droga do akceptacji zmian. Wreszcie jest odpis na doskonalenie, zatem jest szansa, że doskonalenie będzie masowe i pojawi się większa akceptacja dla reformy, potrzebna zwłaszcza wśród nauczycieli oświaty ponadgimnazjalnej. A co trwałości i niezmienności systemów. Nigdy nie wierzyłem, że uda się obalić w Polsce komunizm, a jednak. Kiedyś J. Steinbeck napisał: "Lękajcie się czasów, kiedy ludzie nie zechcą poświęcać się dla idei". Bądźmy więc "apostołami" koniecznych zmian w naszej edukacji dlatego, aby polska młodzież nie stała się niewolnikami zachodnich społeczeństw. I błagam nie wyciagajmy zbyt daleko idących wniosków z jednostkowych zdarzeń. To, że parę osób "reformatorów' posłało swoje dzieci do szkół prywatnych, to też efekt reformy, gdyż przedtem szkół prywatnych nie było. Rozumiem, że musimy doprowadzać, aby szkoły powszechne były dobre i to jest nasza misja, ale indywidualne wybory są kwestią wolności człowieka, także w zakresie wyboru szkoły. Trzeba by po prostu zapytać te osoby, dlaczego nie oddały swych dzieci do rejonowej szkoły publicznej. Nie osądzajmy pochopnie. Świąteczne serdeczności dla wszystkich "Forumowiczów". Stefan Wlazło

Sylwek24-12-2002 21:15:07   [#10]

siedem grzechów głównych

Jeśli można to kilka zdań na temat artykułu.  Po części zgadzam się z autorką. Za największy z grzechów  uważamten trzeci dotyczący prawa oświatowego Ciągłe zmiany, nowelizacje istny "cyrk" prawny. Nie wiem jak dyrektorzy nie mający dostępu do inetnetu dają sobie w tym bałaganie radę. Szczerze ich podziwiam. Nie mogę się jednak do końca z grzechem szóstym. Fakt powstała masa uczelni prywatnych, płatnych, które rzeczywiście za pieniądze uczą. Niedawna studiowałem zaocznie i mówiąc poważnie to conajmniej 90% z osób z którymi miałem kontakt w trakcie tych studiów nie zatrudniłbym w szkole, którą kieruję. Jeśli chodzi o poziom wykształcenia młodych Polaków to w porównaniu z młodymi ludźmi z tzw, "Zachodu" nasza młodzież nie ma się czego wstydzić i to wiem na pewno. Zgadzam się, iż wielką bolączką jakż jest brak dobrej znajomości języków obcych sam to odczułem będąc gościem na  na spotkaniu z dyrektormi polsko-amerykańskiej fundacji "Wolność". Na szczęcie Pan profesor Brzeziński nie zapomniał języka polskiego. Mając jednak za przkład mojego bratanka, który obecnie kończy studia na UW to dzisiaj przy Wigilii, kiedy z nim rozmawiałem okazuje się, że uczył się tylko z podręczników pisanych w języku angielskim z tzw.fachowym językiem nie ma żadnych kłopotów, gorzej z potoczną konwersacją. Koniec zanudzania.
Wszystkim korzystający z forum zdrowych, pogodnych i spokojnych świąt życzę.
Sylwek.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]